Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 maart 2011, 11:54   #421
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als u Odjidja op basis van zijn naam niet als Belg beschouwt, waarom zou u Bourgeois dan een Vlaming noemen?
grappig dat voor veel mensen hier het onderscheid zo moeilijk is tussen identiteit, nationaliteit, taal, afstamming e.d. En dat geheel in relatie tot compleet onbestaande subnationaliteiten in België.
Hollander is offline  
Oud 31 maart 2011, 11:54   #422
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ben ik dan de enige die het beeld herinnert van het Vlaams Blok om alle gastarbeiders op een boot te zetten en te laten zinken in volle zee ?

Misschien dat ze het nooit met zoveel woorden in hun drukwerk hebben gezet, ik dacht echter wel dat zij die copyright hebben op dat beeld.

Ze laten Le Soir nu dit beeld gebruiken zonder de copyright te claimen op hun beeldspraak.

Het zijn nu diezelfde VB aanhangers die ook de boycot van BDW tegen Le Soir steunen.
Het ging dan ook over iemand die de volgende stap het "verbieden van boekjes door rechts lanceerde", waarop ik verwees naar het CGKR met haar politieke proces. Zonder wijziging van o.a. art. 150 (persmisdrijven) van de grondwet, op verzoek van het CGKR, was het nooit zover gekomen. Uiteindelijk geloofde ook een groot deel van de publieke opinie dat het om een politieke afrekening ging (alhoewel discriminatie op basis van via door middel gedeeld door mits aanpassing) uiteindelijk toch tot een veroordeling geleid heeft.

Ik heb me al dikwijls afkeurend opgesteld over het taalgebruik van sommige VB mandatarissen, maar politieke partijen worden niet afgemaakt in de rechtzaal. Eerder een vorm van politieke armoede. Wat vond u trouwens over het twee maten twee gewichten beleid (open brief aan Delvauxke) en haar schuldig verzuim? Erg dat BDW daar zelf al klacht voor moet neerleggen. Vroeger nam het CGKR zelf het voortouw in handen mocht het VB nog maar een scheet laten. Ook dat zal u toch niet ontgaan zijn? Ook over de reden waarom het CGKR werd opgericht, blijf ik in het duister tasten.

Laatst gewijzigd door Jakko : 31 maart 2011 om 12:24.
Jakko is offline  
Oud 31 maart 2011, 11:58   #423
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hier echt een 'bron'
dat was ten tijde van de gevangenisoverbevolking en toen er ook in NL gevangenisboten werden ingezet voor opsluiting

heel verschil met het moorddadige LeSoir opzet trouwens hé

bovendien uw bron is niet echt objectief te noemen...
Anna List is offline  
Oud 31 maart 2011, 12:11   #424
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het ging dan ook over iemand die de volgende stap het "verbieden van boekjes door rechts lanceerde", waarop ik verwees naar het CGKR met haar politieke proces. Zonder wijziging van o.a. art. 150 (persmisdrijven) van de grondwet, op verzoek van het CGKR, was het nooit zover gekomen. Uiteindelijk geloofde ook een groot deel van de publieke opinie dat het om een politieke afrekening ging (alhoewel discriminatie op basis van via door middel gedeeld door mits aanpassing) uiteindelijk toch tot een veroordeling geleid heeft.

Ik heb me al dikwijls afkeurend opgesteld over het taalgebruik van sommige VB mandatarissen, maar politieke partijen worden niet afgemaakt in de rechtzaal. Eerder een vorm van politieke armoede. Wat vond u trouwens over het twee maten twee gewichten beleid (open brief aan Delvauxe) en haar schuldig verzuim? Erg dat BDW daar zelf al klacht voor moet neerleggen. Vroeger nam het CGKR zelf het voortouw in handen mocht het VB nog maar een scheet laten. Ook dat zal u toch niet ontgaan zijn? Ook over de reden waarom het CGKR werd opgericht, blijf ik in het duister tasten.
Ik ben verre van een verdediger van het Centrum. Ik stel gewoon vast dat de partij die 'vrijheid van meningsuiting' haar kar keert. De boycot van Le Soir is in hun ogen terecht.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 maart 2011, 12:15   #425
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was ten tijde van de gevangenisoverbevolking en toen er ook in NL gevangenisboten werden ingezet voor opsluiting

heel verschil met het moorddadige LeSoir opzet trouwens hé

bovendien uw bron is niet echt objectief te noemen...
Le Soir durfde het tenminste zwart op wit op papier zetten. Bij de VB aanhangers werd de oplossing van het tot zinken brengen gewoon onder elkaar uitgesproken. Ze waren er gewoon hypocriet over in hun drukwerk.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 maart 2011, 12:22   #426
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Le Soir durfde het tenminste zwart op wit op papier zetten. Bij de VB aanhangers werd de oplossing van het tot zinken brengen gewoon onder elkaar uitgesproken. Ze waren er gewoon hypocriet over in hun drukwerk.
ik vermoed dat je met je schrijfsel hierboven voorzichtig wil toegeven dat je het uit je duim gezogen hebt en dat er idd geen VB bron voor te vinden is ?

allez, t is goed voor éne keer ... maar in t vervolg niet meer liegen hé ViveLaBelgique.
Anna List is offline  
Oud 31 maart 2011, 12:38   #427
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben verre van een verdediger van het Centrum. Ik stel gewoon vast dat de partij die 'vrijheid van meningsuiting' haar kar keert. De boycot van Le Soir is in hun ogen terecht.
Met argumenten klasseerde De Wever het onder de rubriek nonsens. Of dat dan als boycot mag gezien worden, laat ik in het midden, maar je moet wel een bijzondere zijn om daar niet naast te kijken.
Jakko is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:05   #428
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de VB-aanhangers? Ik ben al vele jaren lid van de partij en speel er ook een actieve rol is. Wat u daar allemaal suggereert, is me totaal onbekend.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:06   #429
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u Odjidja op basis van zijn naam niet als Belg beschouwt, waarom zou u Bourgeois dan een Vlaming noemen?
Waar staat dan dat ik hem niet als Belg beschouw? Kunt u eigenlijk wel lezen?
Oud 31 maart 2011, 13:07   #430
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Van den Berghe leeft soms nog in een andere wereld. Geef hem wat tijd om bij te benen.
In welke wereld dan wel?
Oud 31 maart 2011, 13:21   #431
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar staat dan dat ik hem niet als Belg beschouw? Kunt u eigenlijk wel lezen?
Dit hebt u geschreven:

Citaat:
Belgisch nationale ploeg bestaande uit Vlamingen en Walen... Euh, al eens goed gekeken wie er allemaal deel van uitmaakt? De spelers met Belgische nationaliteit zijn in de minderheid. En als je dan verder kijkt naar de familienamen van die "Belgen", dragen er sommigen wel heel vreemde "Vlaamse of Waalse" namen... Odjidja-Ofoe, dat lijkt me wel heel Vlaams? Of was het Waals ook alweer?
Met mijn leesvermogen is er dus niets mis.
drosophila is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:41   #432
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit hebt u geschreven:

Met mijn leesvermogen is er dus niets mis.
Jawel, lees maar eens goed. Er staat helemaal niet wat u ervan maakt. Misschien weet u het niet, maar "Belg" is een nationaliteit"; "Vlaming", "Waal" zijn tot op heden geen officiële subnationaliteiten maar identitaire aanduidingen. Of een Odjidja-Ofoe zich Vlaming of Waal voelt, moet ik eerst uit zijn mond horen. Dat hij de Belgische nationaliteit heeft en dus Belg is, staat buiten kijf.

Dus, ja, er is iets grondig mis met uw leesvermogen!
Oud 31 maart 2011, 13:46   #433
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, lees maar eens goed. Er staat helemaal niet wat u ervan maakt. Misschien weet u het niet, maar "Belg" is een nationaliteit"; "Vlaming", "Waal" zijn tot op heden geen officiële subnationaliteiten maar identitaire aanduidingen. Of een Odjidja-Ofoe zich Vlaming of Waal voelt, moet ik eerst uit zijn mond horen. Dat hij de Belgische nationaliteit heeft en dus Belg is, staat buiten kijf.

Wat een gekronkel weer.
Foei meester!
Another Jack is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:47   #434
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat een gekronkel weer.
Foei meester!
Welk gekronkel?

Waar ontwaart u een tegenspraak? Anders, geef het mij gerust eens op een papiertje.
Oud 31 maart 2011, 13:50   #435
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk gekronkel?

Waar ontwaart u een tegenspraak? Anders, geef het mij gerust eens op een papiertje.
Ik ontwaar geen tegenspraak, ik ontwaar gekronkel.
"Is de heer Bourgeois een Vlaming?" is een vraag die u nog steeds niet beantwoord hebt.
Another Jack is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:53   #436
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Beste,

u kan me dus ongetwijfeld een goede definiëring geven van de identiteiten "Vlaming" en "Waal"?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:53   #437
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ontwaar geen tegenspraak, ik ontwaar gekronkel.
Waarin bestaat dat gekronkel dan wel?
Oud 31 maart 2011, 13:55   #438
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarin bestaat dat gekronkel dan wel?
Niet op vragen antwoorden en steeds proberen uw discussiepartner in rondjes te laten lopen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 maart 2011 om 13:55.
Another Jack is offline  
Oud 31 maart 2011, 13:56   #439
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Beste,

u kan me dus ongetwijfeld een goede definiëring geven van de identiteiten "Vlaming" en "Waal"?
Kunnen we een definitie geven van bijvoorbeeld een Ier in het Verenigd Koninkrijk? Kunnen we een definitie geven van een Bask die Frans staatsburger is? Kunnen we een definitie geven van een Volksduitser in Servië?

Allemaal moeilijk, daar het niet gaat om officieel vastgelegde subnationaliteiten, maar wel identiteiten waarmee mensen zich vereenzelvigen. Een inwoner van Noord-Ierland kan zich, ondanks zijn Brits staatsburgerschap, Ier voelen. Een inwoner van Frans-Baskenland kan zich als Bask identificeren. Een Volksduitser uit Vojvodina kan zich als Duitser aanzien alhoewel bij door de overheid als Servisch staatsburger wordt beschouwd.

Enz.
Oud 31 maart 2011, 13:56   #440
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet op vragen antwoorden en steeds proberen uw discussiepartner in rondjes te laten lopen.
Welke onbeantwoorde vraag?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be