Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2011, 19:29   #2821
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sterf dan, kabouter spammerdespammerdespam.
Waar? hier?

Humane oplossingen:

Het overschot van kerncentrales wordt hier voor gebruikt, humaan niet?

Kruisraketten ( Tomahawk ) afgevuurd op Libië

http://www.youtube.com/watch?v=BWJY55GPzm4

http://www.youtube.com/watch?v=19XXTArAGaM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=AzvFZ...eature=related

Verarmd uranium in Libië: (uranium-DU) al dan niet voorzien van DU-munitie

De VS gebruikten wapens met verarmd uranium in Joegoslavië, Irak en Afghanistan en nu Libië.
Verarmd uranium DU wordt gebruikt om deze wapens slagkrachtiger en efficiënter te maken.
Deze Radioactieve alfapartikels bevinden zich voornamelijk in Tomahawk raketten die van uit vliegdekschepen en duikboten worden afgeschoten en ook in gewone munitie!
Deze contaminatie heeft een halveringstijd van 4,5 miljoen jaar en kan vooral rechtstreeks de mens, drinkwater en de landbouw contamineren.
Radioactieve alfapartikels in munitie contamineren en tasten tevens de DNA structuur aan.
In de VS wordt DU uranium gratis ter beschikking gesteld van de fabrikanten van munitie.

Death Made In America verarmd uranium in Libië:

http://www.leefbewust.com/themas/verarmd_uranium.html

http://www.rense.com/general70/deathmde.htm

http://anarchiel.com/display/nederla...erarmd_uranium

Zolang wij die raketten maar niet op onze kop krijgen.
Voorlopig zijn we nog vriend van de yanks, het kan wel snel veranderen, vraag Qadhafi.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:09   #2822
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een paniekzaaierij allemaal
Vraag me af waar'm zijn bewering vandaan haalt dat Doel 1 een druk aankan van 5 bar. Vraag me af of een constructie zoals een centrale, die 5 bar druk kan weerstaan überhaupt kan bestaan zonder in elkaar te stuiken.

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk allemaal.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 4 april 2011 om 20:12.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:16   #2823
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dan blijf ik nog steeds enorm op mijn honger zitten.
enerzijds paranoide voorzorgsmaatregelen bij zowat alle reaktoren die er op deze planeet staan maar als er dan rampen gebeuren lijken die dingen plotsklaps compleet ongevaarlijk te zijn. Dat iemand als Patrick zelf niet ziet hoe schizofreen zo'n houding is dan is er een probleem me dunkt
Niemand hier zegt dat de situatie in Fukushima niet gevaarlijk is, men zegt dat ze minder gevaarlijk is dan wat sommigen staan te tieren.

Kleine, doch belangrijke, nuance me dunkt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 april 2011, 20:23   #2824
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar een objectieve wetenschapper zou redelijk rap zeggen dat het gevaarlijk is.
Psst: Achtergrondstraling.
Oud 4 april 2011, 20:24   #2825
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Nee hoor, het einde der tijden gebeurt in vlammen. Bouw maar al een vuurvaste bunker die op de lava kan blijven drijven
Lava? De zon die ontploft ja
Oud 4 april 2011, 20:25   #2826
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja, wie geeft er nog om een factor tien in deze tijden van wiskundige ongeletterdheid?
Freya VDB in ieder geval niet.
Oud 4 april 2011, 20:30   #2827
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja ...dat zijn allemaal andere discussies.
Kernenergie is enkel maar goed als er niks gebeurd. De gevolgen van de ramp worden jullie mondjesmaat als zijnde een bagatel ingelepeld en jullie slikken iedere slok merk ik.
Weet je wat ik vaststel in deze discussie? Dat mensen rationeel kunnen zijn in bepaalde onderwerpen en totaal irrationeel in andere onderwerpen.

Wat me het meest verwonderde in deze thread is de rationaliteit van fonne, terwijl ik deze vooral ken van discussies betreffende religie. Wat me ook opvalt is dat sommige mensen die ik in die discussies over religie als rationeel beschouwde in deze discussie totaal irrationeel zijn en even onwillig om hun wereldbeeld te herzien ongeacht de rationele feiten die men hen voorlegt.

De anti's in deze thread zijn anti's uit geloof, niet uit rationaliteit.

(Mijn excuses aan fonne dat ik hem als voorbeeld gebruikte, no offense meant)
Oud 4 april 2011, 20:43   #2828
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik zou jullie kunnen quoten waar je zegt dat vliegen radioactiever en dat je probleemloos in de baai van fukushima kunt zwemmen.
dat soort discours komt heel aardig in de buurt van "het is ongevaarlijk".
Bij vliegen word je effectief blootgesteld aan straling, in feite word je overal blootgesteld aan straling. Zelfs bij het instappen van een vliegtuig word je blootgesteld aan (x) straling.

Hoe gevaarlijk straling is hangt af van de intensiteit en de duur van de blootstelling.

De waarden in Tokio bv zijn hoger dan normaal, maar niet gevaarlijk (vooral gezien die waarden aan het afnemen zijn en hoogstwaarschijnlijk kwamen van jodium contaminatie), de waarden bij de centrale zelf zijn hoger, en dus ook riskanter op langere termijn.

Citaat:
het zal verdunnen daar moet je niet aan twijfelen maar als ik jullie of tepco moet geloven is ni no time alles verdwenen en totaal onschadelijk.
Als het in hoofdzaak radioactief jodium is, dan zal dat inderdaad vrij snel weg zijn allemaal.

Citaat:
waarom superbetonmolens importeren als ge het vervuild water gerust in zee kunt laten stromen wegens onmiddelijke verdunning tot ongevaarlijk niveau?
Omdat de publieke opinie dat nu eenmaal verwacht en éist via groene partijen, en omdat het sowieso verstandig is om contaminatie zoveel mogelijk te beperken waar mogelijk, ook al is de schade veroorzaakt beperkt.

Citaat:
en dit is opnieuw een staaltje van absoluut minimaliseren. wat voor invloed heeft het zwaar vervuild water bvb op de visbestanden?
Heb je al eens stilgestaan bij rampen zoals die in de Golf Van Mexico? Waar de ecologische schade gigantisch is? Zelfs in Tjernobyl is er nog steeds leven, zelfs meer nu dat de mens daar weg is.

Het grootste risico voor de visbestanden is contaminatie met toxische elementen (radioactief of niet).

Citaat:
ik ben noch pro noch contra maar bij mij gaan er alarmbellen af als ik iedereen (japanse ministers, tepco, IAEA, intr. pers) zie flippen en panikeren als elke keer een hoop nucleaire rommel vrijkomt en ze al het mogelijke doen om dit te verhinden (tot blitzimport van superkranen en speciale machines) maar plots moet horen hoe ongevaarlijk alles wel is als de zee/grond/drinkwater vervuild raakt en de ingenieurs mislukt zijn.
De situatie is niet ongevaarlijk, maar ze is ook niet zodanig dramatisch als voorgesteld door sommigen. Het is niet wit, en niet zwart, maar grijs.
Oud 4 april 2011, 20:45   #2829
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niemand hier zegt dat de situatie in Fukushima niet gevaarlijk is, men zegt dat ze minder gevaarlijk is dan wat sommigen staan te tieren.

Kleine, doch belangrijke, nuance me dunkt.
Ik zwem liever hier!

Earth- Official Movie Trailer [HD]
http://www.youtube.com/watch?v=A3effmHwMNk

The Beautiful Planet Earth 2
http://www.youtube.com/watch?v=e82ps...eature=related

Trailer BBC Planet Earth on blu-ray
http://www.youtube.com/watch?v=eDckx...eature=related

The Secret - Planet Earth HD
http://www.youtube.com/watch?v=a_urx...eature=related
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:47   #2830
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou jullie kunnen quoten waar je zegt dat vliegen radioactiever en dat je probleemloos in de baai van fukushima kunt zwemmen.
dat soort discours komt heel aardig in de buurt van "het is ongevaarlijk".
Een retourtje Brussel-Tokyo over de poolroute komt je op minstens 200µSv te staan, als de zon braafjes is. Als de zon een boertje laat kan dat tot een paar mSv oplopen. En dat is dus meer dan de meeste mensen rond de kerncentrale hebben opgelopen in de laatste weken.
En in de "baai van Fukushima" (bestaat die in feite wel?) is het aangenaam zwemmen te midden van de walvissen.
Citaat:
het zal verdunnen daar moet je niet aan twijfelen maar als ik jullie of tepco moet geloven is ni no time alles verdwenen en totaal onschadelijk. waarom superbetonmolens importeren als ge het vervuild water gerust in zee kunt laten stromen wegens onmiddelijke verdunning tot ongevaarlijk niveau?
woord en daad vd ingenieurs houdt totaal geen steek en ik stel mij daar vragen bij
Het water van die betonpompen dient nog altijd om te koelen. Wat kom je hier nu weer met betonmolens af?
Zolang het gaat om vervuiling met radioactief Jodium met korte vervaltijd is het dumpen in zee niet zo erg, het gebeurt trouwens niet alleen met het lek, maar ook gepland om de reservoirs leeg te maken voor echt radioactief vervuild water dat potentiëel andere elementen bevat
Citaat:
tepco heeft tot nu toe zandzakjes, helicopters, waterkannonen gebruikt om de reactors te koelen, ze verliezen duizenden liters vervuild water en ondertussen is de groentestapel, veestapel, grond- en drinkwater nucleair vervuild. Men heeft nul en generlei controle over de reactoren en men dweilt met de kraan open. "beter" is volgens mij boerebedrog of heel eufemistisch uitgedrukt.
Met uitzondering van wat broccoli en spinazie uit Fukushima met verhoogde waarden schijnt er met de groente niet zo veel aan de hand te zijn. Net zo min als met het drinkwater. In Fukushima (50km van Daiichi) schijnen ze in ieder geval geen tekort te hebben aan drinkwater.
En de reactoren koelen elke dag wat verder af, kwestie dus van verdere incidenten te vermijden en over een maandje kan de grote kuis beginnen.
Citaat:
en dit is opnieuw een staaltje van absoluut minimaliseren. wat voor invloed heeft het zwaar vervuild water bvb op de visbestanden? als een huis afbrand moet je bvb ook niet de hele wijk of de hele stad voor de eeuwigheid onbewoonbaar verklaren.
dit zijn maar 2 bedenkingen.
De visjes die zich in de uitlaat wagen zullen er wel niet goed van zijn, maar op het totale visbestand gaat er niet veel invloed zijn.
Citaat:
en dat zou ik nu graag bevestigd zien door een medisch geschoold iemand en geen nucleaire kernfysicus die voor tepco de kerninstallaties opgestart heeft.
die mensen hebben er tenslotte geen probleem mee om de grenslimieten nogal flexibel te interpreteren er wat mee te schuiven.
De normen zijn grotendeels internationaal vastgelegd, er is niet veel mee te schuiven. Je kan alleen rapporteren dat ze overschreden zijn, en evalueren wat de gevolgen van die overschrijding gaan zijn, en welke actie je als gevolg daarvan gaat nemen: evacueren, verkoop van vis of groenten verbieden, kraantjeswater vervangen door flessen, doodskisten bijbestellen... of geen actie.
Citaat:
ik ben noch pro noch contra maar bij mij gaan er alarmbellen af als ik iedereen (japanse ministers, tepco, IAEA, intr. pers) zie flippen en panikeren als elke keer een hoop nucleaire rommel vrijkomt en ze al het mogelijke doen om dit te verhinden (tot blitzimport van superkranen en speciale machines) maar plots moet horen hoe ongevaarlijk alles wel is als de zee/grond/drinkwater vervuild raakt en de ingenieurs mislukt zijn.
Het belangrijkste is dat er tot hiertoe geen gevaar is opgetreden voor de bevolking, en de milieugevolgen beperkt werden. Maar nieuwe bijkomende incidenten moeten wel vermeden worden, en daarvoor heb je nu eenmaal aangepast materiaal nodig, zelfs al is het alleen maar als backup van zodra de normale koeling terug werkt.
Citaat:
je kunt bvb geen grens trekken om daarna doodleuk die grenzen naar boven op te trekken zoals het in je kraam past en te beweren dat er geen gevaar is en dat het niet uitmaakt dat je minimumgrenzen met 10 000 overschijdt of je meetapparatuur compleet tilt slaat.
dat klopt niet
Er worden geen grenzen naar boven opgetrokken. Er wordt gewoon geëvalueerd wat de gevolgen zijn van het overschrijden van de grenzen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:51   #2831
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat ik vaststel in deze discussie? Dat mensen rationeel kunnen zijn in bepaalde onderwerpen en totaal irrationeel in andere onderwerpen.

Wat me het meest verwonderde in deze thread is de rationaliteit van fonne, terwijl ik deze vooral ken van discussies betreffende religie. Wat me ook opvalt is dat sommige mensen die ik in die discussies over religie als rationeel beschouwde in deze discussie totaal irrationeel zijn en even onwillig om hun wereldbeeld te herzien ongeacht de rationele feiten die men hen voorlegt.

Dat heeft natuurlijk heel veel te maken met jou vooroordeel als zou jouw wereldbeeld enigermate rationeel zijn, en een religieus wereldbeeld niet. Quid non dus. Fundamentalistische atheïsten behoren bij de meest irrationele wezens die er rondlopen op deze wereld, ik schat ze eigenlijk als gevaarlijker in dan domme moslim-terroristen.

no offense meant natuurlijk
Oud 4 april 2011, 20:55   #2832
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij mag hier nóg zoveel jezuïetenpraat verkopen, de Japanse overheid verklaarde eind vorige week: "Er blijft hoog-radio-aktief water in de oceaan stromen. We zullen m�*�*nden nodig hebben om deze katastrofe te overwinnen"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 20:57   #2833
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij mag hier nóg zoveel jezuïetenpraat verkopen, de Japanse overheid verklaarde eind vorige week: "Er blijft hoog-radio-aktief water in de oceaan stromen. We zullen m�*�*nden nodig hebben om deze katastrofe te overwinnen"

En staat daar dan dat er nog maanden hoog radio-actief water in de oceaan gaat stromen?
Oud 4 april 2011, 21:12   #2834
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En staat daar dan dat er nog maanden hoog radio-actief water in de oceaan gaat stromen?
Ben jij een optimist of een surrealist ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 21:34   #2835
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heeft natuurlijk heel veel te maken met jou vooroordeel als zou jouw wereldbeeld enigermate rationeel zijn, en een religieus wereldbeeld niet. Quid non dus. Fundamentalistische atheïsten behoren bij de meest irrationele wezens die er rondlopen op deze wereld, ik schat ze eigenlijk als gevaarlijker in dan domme moslim-terroristen.

no offense meant natuurlijk
Mensen denken en praten met de informatie waarover ze beschikken
Het beste is objectief zijn (maar wordt soms niet in dank afgenomen).
===============================================
De Japanse regering heeft de radio-activiteit gemeten
binnen een straal van 20 km rond Fukushima en de straling is er dramatisch
verhoogd. Men is aan het evacueren.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 21:46   #2836
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ben jij een optimist of een surrealist ?
Nee ik lees gewoon wat er staat. En ja, het zal wel een paar maanden duren voor de centrales afgekoeld en voldoende opgeruimd zijn.
Oud 4 april 2011, 21:57   #2837
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, al die paranoïde voorzorgsmaatregelen hebben er toch maar voor gezorgd dat de meeste kerncentrales zonder problemen gestopt zijn (Daiini ligt maar 10km van Daiichi!), en dat de paar kerncentrales die in problemen gekomen zijn ontsnapt zijn aan het worst-case scenario van een ongecontroleerde meltdown. Ook al lag de kracht van de aardbeving + tsunami ver boven de ontwerplimiet, en waren de centrales van de eerste generatie en al >40 jaar oud.
Oh, nu kun je wel schamper doen over een eerste generatie kerncentrale.

In 1970 zouden de nucleaire lobby mij nochtans bezworen hebben dat de splinternieuwe kerncentrale van Fukushima "perfect" veilig ontworpen was.

Dus leg mij nu eens uit wat er misgelopen is?

Citaat:
En mits een beetje minder improvisatie had men zelfs de meeste incidenten met de centrales achteraf kunnen voorkomen!

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 april 2011 om 21:58.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 22:07   #2838
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee ik lees gewoon wat er staat. En ja, het zal wel een paar maanden duren voor de centrales afgekoeld en voldoende opgeruimd zijn.
en de Japanse belastingbetaler een paar miljard euro mag ophoesten voor de criminele nalatigheid van de uitbaters
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 22:47   #2839
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Een vraagstelling i.v.m. de pro en contra's in deze discussiedraad.

Parafraserend:
"Hoe komt het toch dat bepaalde ideologische denkbeelden vaak botsen met de feiten en de ideologen steeds meer een conservatief karakter lijken te hebben?

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=13009
Oud 4 april 2011, 22:53   #2840
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
en de Japanse belastingbetaler een paar miljard euro mag ophoesten voor de criminele nalatigheid van de uitbaters
Vraag is dan toch, hoeveel winst het de Japanse belastingbetaler de afgelopen 40 jaar heeft opgebracht ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be