![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Deze man weet wat daar gaande is. Helemaal anders als de struisvogels op dit forum, die hun kop in het zand steken, omdat ze anders in hun broek doen van de schrik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Solar Impulse overigens slaat energie voornamelijk op door overdag zonneenergie in potentiele energie om te zetten. Met andere woorden: Overdag gaat het vliegtuig steeds hoger vliegen, en 's nachts daalt het dan in een lange glijvlucht. De batterijen zelf zijn zeker niet voldoende om in de lucht te blijven.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enneuh ? Mijn klimaat argument is zwak als non-believer ? Ik ben gematigd tov het klimaatargument. Ik geloof niet (of ik neem aan dat ze weinig waarschijnlijk zijn) in katastrofale gebeurtenissen. Ik ben absoluut zeker dat er geen thermal runaway zal gebeuren. Ik ben er ook zeker van dat er geen zware directe impakt zal zijn op de ecologie (ok, dingen zoals ijsberen en pinguins zullen waarschijnlijk verdwijnen en dergelijke maar ik denk bijvoorbeeld niet dat die klimaatsverandering voor een grote extinction golf zal zorgen zoals bij de dinosauriers ed.). Maar ik denk WEL dat er een behoorlijke kans is op vrij belangrijke veranderingen, alleen heeft men die nog niet goed regionaal kunnen uitwerken. Voor sommige regio's kan dat misschien zelfs "gunstig" zijn in de mate dat bvb een woestijnklimaat eerder een savanne klimaat zou worden of zo. Andere gebieden (zuiden van Europa ?) gaan waarschijnlijk eerder woestijn worden, stijl Spanje of zo, tenzij oceaanstromen zo wijzigen dat we een lokaal ander effect krijgen. Maar al die VERANDERINGEN gaan een serieuze strain op de mensenmaatschappij zetten, omdat de traditionele aanpassingen plots niet meer adekwaat zullen zijn. En agrarisch weet ik niet wat het gaat worden. De Zweden zullen wijn maken, en de fransen, kaktussen ? Wat ik altijd gesteld heb, is dat we nu niet van plan zijn om OFFERS te brengen om die klimaatsverandering tegen te houden, gewoon omdat het ONZE problemen niet zullen zijn. Vandaar dat ik pleit om nu AL DIE DINGEN TE DOEN DIE ONS GEEN OFFERS VRAGEN en die wel iets kunnen doen aan die klimaatswijziging, zoals bijvoorbeeld kernenergie ipv kolen te gebruiken. Dat kost niet veel. Dat is geen offer. Het is zelfs gunstiger voor ons ook. Maar minder gaan gebruiken en daardoor minder goed profiteren van ONS leven om TOEKOMSTIGE mensen een beter leven te gunnen, nee, dat is teveel gevraagd. Zelfs al betekent het het einde van de wereld, he, ik wil maximaal van MIJN leven kunnen profiteren, ook al betekent dat dat toekomstige generaties eraan gaan. En mijn opinie heeft weinig belang, ik denk dat het de de facto houding is van het gros van de mensheid. Maw, ik stel mij hier niet "egoistisch" op, ik stel gewoon vast dat dat de daadwerkelijke gedragingen zijn van de mensenmaatschappij. Ge moet daar dus rekening mee houden. Het is niet omdat ik zeg dat ik er niks voor wil opofferen, dat ik het probleem ontken. Ik erken het probleem, maar ik wil daar maar een beperkte moeite voor doen. Da's iets anders.
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat de kolencentrales gaan blijven is ook zo'n vaststelling, mischien is alleen een verbetering van die centrales realistisch (gaswassing en vliegas gebruiken in cement) dus als we toch minimalistisch realistisch moeten denken is mischien juist de afwijzing in het westen van kernenergie , die kolencentrales (noodgedwongen)milieuvriendelijker maakt en die technologie is dan makkelijker wereldwijd te exporteren dan kernenergie-technologie . Laatst gewijzigd door jogo : 7 april 2011 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat blijft er dan over ? De HUIDIGE (of over enige decennia merkbare) nadelen, in slachtoffers ? Daar wint kernenergie normaal bij. Citaat:
Kan jij mij 1 enkel punt geven waar kolen milieuvriendelijker zijn dan kernenergie ?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen (): heb jij al ooit een "gewone" dikke piloot gezien ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik vindt is niet relevant meer. Wel wat men antwoordt met uw woorden 'Het is niet omdat we zeggen dat we er de onmiddelijke voordelen van kolencentrales willen opofferen dat we de problemen ontkennen. We erkennen de problemen, maar willen daar maar een beperkte moeite voor doen. (zijnde gaswassing en vliegas in cement) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DAT is het punt dat ik wil thuisbrengen. Hoe ge het ook draait of keert, als ge kernenergie terugschroeft, gaat dat ONVERMIJDELIJK neerkomen op meer kolen gebruiken dan als men kernenergie NIET terugschroeft of zelfs uitbreidt, en dat onafhankelijk van besparingen, hernieuwbaar en dergelijke. Gewoon omdat het substituut voor elke kerncentrale (of het nu windmolens zijn, of besparingen of wat dan ook) een substituut MINDER zal zijn voor een kolencentrale. Dus de echte keuze, voor de 20-30 jaar tenminste nog, is: kernenergie of kolen. DAAR draait het rond. Als nu kernenergie op ongeveer alle milieuvlakken beter scoort dan steenkool, WAAROM zouden we dan steenkool verkiezen boven kernenergie ??
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Wat solar impulse aantoont is echter dat zelfs al zoek je de uitersten op van wat mogelijk is, dan nog bereik je niet veel. Solar Impulse moet bijvoorbeeld 's ochtends opstijgen, zodat het vliegtuig gedurende de dag voldoende hoogte kan winnen om de nacht te overleven. Het moet daarbij voldoende zonnig zijn (op een bewolkte dag komt het niet van de grond). Als het vliegtuig ergens getoond wordt dan wordt het daar meestal per vrachtauto heen gebracht... De technologie verder ontwikkelen zodat je een airbus op zonne energie kan laten vliegen zie ik nog niet snel gebeuren. Waarschijnlijk is het gewoon fysisch niet eens mogelijk.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan tellen we de maximale lichtinval-vermogen van 1000 watt m² en 100% efficiente zonnepanelen. 11 200 m² aan paneel nodig. Een airbus 380 heeft een totaaloppervlak van 3100m², en dan rekenen we de ook de kanten die geen spatje direkt zonlicht kunnen krijgen. Ergo, tenzij we er voor 77000kw/u aan gewichtloze accu's erin kunnen lepelen, en't ding voor elke 10 uur vliegen in daglicht 20 uur in daglicht kunnen laten laden, zal't niet kunnen zonder externe toevoer van electriciteit. En dit is al hyperoptimistische gerekend (zo'n factor 50 beter dan wat we nu zouden kunnen)
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vliegtuig is nog lang in z'n experimentele fase (dat schreef ik reeds). De toepassing zal waarschijnlijk (de eerste jaren) zijn voor kleine toestellen. Het rendement v.d. voltaïsche cellen is nu max. 30 %. Dus... Laatst gewijzigd door Boduo : 7 april 2011 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die cellen zijn dan wel ruimtevaart-technologie en compleet onbetaalbaar voor normaal gebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-een kerncentrale doet de urgentie om zuiniger om te springen met energieverbruik te niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Het ging hier om een Class 2 medical (voor private pilot) maar er zijn geen gewichts eisen voor een Classe 1 (voor commerciële piloten).
Citaat:
De "Solar Impuls" slaat energie op in hoogte, en kan dus enkel onder gunstige omstandigheden vertrekken. Maddox heeft al voorgerekend dat je zelfs met 100% efficiënte zonnecellen er niet komt.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een methode om luchtverkeer voor een belangrijk deel met zonne-energie te doen.
Feitjes Boven de 8 tot 10 km is het meestal zeer helder, omdat je boven de dikke wolkenlaag en smog zit. Door westwaarts te vliegen kan je langer in daglicht blijven. Er is een oude technologie vliegende tuigen een groot oppervlak heeft en met een beperkt vermogen toch een redelijke kruissnelheid kan halen. Luchtschepen. Met realistische zonnecellen en electrische aandrijving in combinatie met moderne materialen is het perfect doenbaar een "hernieuwbare energie" aangedreven luchtschip te bouwen. 150 mensen in uitzonderlijk royaal comfort, in alle rust een dag of 2 te laten reizen om op de meeste vakantiebestemmingen te laten arriveren. Zelfs Australië is haalbaar op 12 dagen, puur op hernieuwbare energie. Mits tussenstops om de accu's bij te laden die leeg geraken tijdens nachtvluchten, kan het op 6 dagen. Waarom zie ik geen groene groepering zo'n tuigen promoten/gebruiken? Klimaatconferenties in verre oorden, rijkelijk overgoten met een kerosinewalm... Walvisvaarders geblokkeerd door zodiacs met gillende benzinemotoren Roet en fijnstof uitbrakende bussen/kernenergie gebruikende treinen die hele meutes demonstranten naar "belangrijke steden" brengen.... TweePK's en Transporter T1 busjes met opgeschilderde regenbogen en bloemetjes...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2011 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(Om nog maar te zwijgen van de vele leugens/verhaaltjes die werden en worden rondgestrooid.) In Tsjernobyl zijn vele tienduizenden, mogelijk zelfs honderdduizenden doden gevallen, in weerwil van de officiële cijfers. Zowel de Sovjets als bv de IAEA hebben het dodental steeds geminimaliseerd. In "het westen" is er nauwelijks (gepubliceerd) onderzoek naar de ramp gevoerd. Behalve een beetje naar het "relatief onschuldige" schildklierkanker. Over zaken als leukemie, beendermergkanker enz., enz., enz. wordt zedig gezwegen. Deze uit het Russisch vertaalde review (Anals of the New York Academie of Sciences - PEER REVIEWED, dwz door westerse vakcollega's onder de loep genomen en "goedgekeurd". De referenties bevatten zo'n 5.000 wetenschappelijke studies, waarvan de meesten nog niet vertaald zijn en dus ook in het westen niet "peer reviewed". Wat niet betekent dat ze onzorgvuldig zijn uitgevoerd.) spreekt van 985.000 doden (waaronder oa dus ook veel mensen die soms jaren na de ramp vroegtijdig en soms in veel pijn bv aan kanker aan hun einde gekomen zijn). Opgelet, 350 pagina's! - Het origineel is van 2006 geloof ik, de vertaling is van 2010. En dan hebben we het nog niet eens over dit soort zaken ![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 april 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |