![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3601 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
14 dagen dezelfde onzin lezen bedoel je. Jij en de club van de pro's die altijd met cijfers afkomen die niet bestaan om ze dan vervolgens te gebruiken als zijnde "low risk" want er zijn zogenaamd geen slachtoffers te gevonden. Maar draai het eens om en zet die centrale hartje Tokyo met al de mensen die er wonen en tel uw slachtoffers eens binnen een aanvaardbare tijd ten gevolge van.. En dan heb je cijfers waar je mee kunt uitpakken. En jullie weten dat zelf ook maar al te goed!
![]() |
![]() |
#3602 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat denk je dat die 1350kg is, plutonium in poedervorm natuurlijk, zelfs specifiek MICROpoeder vorm..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind die centrale eigenlijk geniaal goed opgesteld, ik zal u zeggen waarom: in chernobyl was de ramp dat de fallout volledig op het land viel. Ik denk eerlijk gezegd dat theoretisch en zonder te minimaliseren, de fallout hier in casu 50% in zee is gevallen. Ik heb er ook specifiek op gelet, de dominante windrichting is in dat geval ZEEWAARTS... dus sowieso als er daar een kerncentrale ontploft in Japan valt dan theoretisch 70% van de fallout in een onbewoonde zone... Dus vrij geniaal... Nu de japjes, hebben het ondertussen al gesimuleerd waar de fallout gevallen is, en het is vooral in zee, dus die zone wordt niet meer bevist ! En uiteraard doe DEZELFDE ramp hier in Belgie gebeuren dan spreek je toch van 1 miljoenenstad Antwerpen ontruimen... En brussel ligt geen 200km van Doel...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2011 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
T' is een kwestie van getallen die er wel of niet zijn.
![]() |
![]() |
#3606 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willen de pro's echt een serieus cijfer kunnen plakken op de straling dan moet je dat doen met werkelijke aantallen. Maar bespaar ons verder van stralingsschade in ontruimde gebieden. Als je diezelfde centrale nu eens denkbeeldig op 35 miljoen mensen laat instralen en daar de gevolgen van opvolgt en dan kan vaststellen dat radio activiteit verwaarloosbaar is voor mens en milieu...dan is dat zo. Dan pas heb je een punt. Maar nu heeft niemand die cijfers en wie ze wel zou kunnen hebben die geven ze toch niet vrij.
![]() |
![]() |
#3608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nul - nul is natuurlijk nog steeds nul.
![]() |
#3609 |
Banneling
|
![]() Ik heb besloten niet meer op jouw provocaties te reageren. Jouw ex-lief, al dan niet uit Japan interresseert mij geen barst, en heeft niks met het topic te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3610 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3611 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op minder dan twee kilometer van de centrale lopen honden en vee rustig rond alsof er niets aan de hand is.
http://www.prisonplanet.com/inside-v...medium=twitter. Terwijl die allang hadden moeten getransformeerd zijn tot zoutzuilen door de enorm hoge neutronenstraling rond de centrale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3612 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat vooral opvalt vanuit 'Belgisch' perspectief is de buitengewone goede staat van het wegennet in deze afgelegen prefectuur. Dat is buiten de schade door de aardbeving en de vloedgolf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3613 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gezicht en schaamte zijn ginder belangrijke factoren. De vertoning van de directeur van Tepco gebeurde vrij vroeg in de eerste dagen na de tsunami-ramp op het ogenblik toen de treinen en metro in Tokyo op bepaalde momenten niet meer reden en er geprogrammeerde black-outs dienden georganiseerd te worden bij gebrek aan elektriciteit. Ik had de indruk, dat het vooral dit laatste falen was, die deze persoon aanzette tot zijn tranerig excuus aan de bevolking. Men zou deze vertoning kunnen beschouwen als een surrogaat voor de seppuku, die binnen de Japanse 'bushido-achtige' cultuur nodig geacht wordt. Zo groot was het gezichtsverlies, dat hij hierbij leed. Een en ander had niets te maken met de technische problemen van een van zijn vele kerncentrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3614 |
Banneling
|
![]() Voordeel bij Japanse Catastrofe:
De enige die rechtstreeks voordeel hebben bij de Japanse Catastrofe zijn de walvissen, sushi vis en de haaien voor hun vinnensoep! Japanners betalen een recordprijs van 300.000 Euro voor de beschermde Rode lijst van ICES blauwvintonijn voor sushi-vis. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=5C34KKD5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3615 |
Banneling
|
![]() Nucleaire catastrophe in Japan:
General Electric USA is de maker in 1970 van de 6 nucleaire reactors en is niet verantwoordelijk, de Japanse staat is verantwoordelijk? Het privaat bedrijf General Electric van de VS voelt zich totaal niet verantwoordelijk. Momenteel noemt de dochter firma GE Hitachi Nuclear Energy. http://www.ge-energy.com/prod_serv/p...y/en/index.htm Tepco krijgt enorme bedragen van de VS om General Electric USA te schonen. Gelukkig geen Russische nucleaire reactors: Gelukkig zijn het geen Russische nucleaire reactors, dan hadden de voorstanders hier hun smoeltje tot achter hun oren open gezet dat dit met onze en VS technologie onmogelijk was. Nu zwijgen ze angstvallig over dit probleem, het is grote broer VS met zijn privaat bedrijf en zijn enorm defensie belijdt, hij duldt geen kritiek en is zeker niet persoonlijk verantwoordelijk, de staat is altijd verantwoordelijk, gemakkelijk dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3616 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat het nieuws betreft, heb je een punt. Maar dat heeft enkel en alleen te maken met sensatiezucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3617 |
|
![]() Ik begrijp niet wat er te lachen valt. Dat de gevolgen van de ramp nu al gigantisch zijn (aantallen mensen geëvacueerd, financiële gevolgen, de tijd en energie die erin gestoken moet worden die de hulpverlening voor de aardbeving en tsunami in de weg staat,...) zegt toch niets over de uiteindelijke omvang van de ramp? Ik heb daar nog nooit een uitspraak over gedaan, maar je kan de feiten moeilijk negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3618 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Jülich (Duitsland) staat een proefreactor. Door een haarscheurtje in een stoomleiding is er radioactief water "ontsnapt". Zo is er radioactief water in het grondwater geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3619 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3620 | |
|
![]() Citaat:
En je blijft voorbijgaan aan het feit dat ook zonder rampen kernenergie niet proper is. Het is verre van CO2-neutraal en er bestaan nog altijd geen oplossingen in praktijk voor het kernafval. |
|
![]() |
![]() |