Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2011, 14:09   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
In De morgen van vandaag is een geweldige column te lezen van Filip Joos, sportreporter bij de VRT.
Het is duidelijk dat die man, in navolging van andere BV's en cultuurdragers op zoek is naar een goed betaalde job...

Mensen die van haat houden moeten zijn column toch eens lezen...

M.i. echt walgelijk... en dat dergelijke mensen nog bij een openbare dienst de dienst mogen uitmaken is - m.i. althans - onbegrijpelijk...

Lees hier

(dat dergelijke epistels in zelfverklaarde kwaliteitskranten worden opgenomen zegt ook veel over die krant)
Niets verkeerd aan dat stukje.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 14:10   #62
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

In De Morgen staat ook elke week een column van de extreem-flamingante Jean-Pierre Rondas, gepensioneerd cultuurjournalist bij de VRT-radio. Daar hoor je heel wat minder kritiek op.

Wat nogmaals mijn stelling kracht bijzet over de zelfgekozen slachtofferrol waar vlaams-nationalisten zich voortdurend in wentelen, hun complete onvermogen om nuchter op kritiek te reageren, hun cognitieve dissonantie ten aanzien van alles wat niet hun vooropgestelde visies bekrachtigt, en hun onverdraagzaamheid tegenover iedereen die het waagt met hen van mening te verschillen inzake het door hen geprogageerde nieuw-politiek-correcte eenheidsdenken.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 15 april 2011 om 14:10.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 14:13   #63
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Goedhartige, naïeve Filip moet maar eens in de rand komen wonen tussen de taalracisten.
En neen, dat zijn niet de idiote N-VA'ers.
Ik woon niet in de rand, ik woon in Brussel.
Oud 15 april 2011, 14:15   #64
eno2
Banneling

Standaard

Dat bericht zegt alleen iets over sportreportages en de vrienschappen tussen reporters
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 14:16   #65
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik zie en lees nergens "haat".
Die man vertelt gewoon zijn ervaring.
En een mening mag iedereen hebben.
Misschien heeft hij gelijk als ik jouw reactie hier lees
Dus als hij hier en daar bijv. het NV-A aanhaalt.
Lig daar toch niet van wakker he.
Je begrijpt het niet: wie geen diepe haat heeft voor al wie Frans spreekt is gene goeie, die is erger dan Vangheluwe voor de NVA. Haat moet, volgens de NVA.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2011 om 14:17.
Oud 15 april 2011, 14:20   #66
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
In De Morgen staat ook elke week een column van de extreem-flamingante Jean-Pierre Rondas, gepensioneerd cultuurjournalist bij de VRT-radio. Daar hoor je heel wat minder kritiek op.

Wat nogmaals mijn stelling kracht bijzet over de zelfgekozen slachtofferrol waar vlaams-nationalisten zich voortdurend in wentelen, hun complete onvermogen om nuchter op kritiek te reageren, hun cognitieve dissonantie ten aanzien van alles wat niet hun vooropgestelde visies bekrachtigt, en hun onverdraagzaamheid tegenover iedereen die het waagt met hen van mening te verschillen inzake het door hen geprogageerde nieuw-politiek-correcte eenheidsdenken.
Ze janken nog over het onrecht dat hun voorouders voor de oorlog werd aangedaan. Onrecht?

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2011 om 14:22.
Oud 15 april 2011, 14:21   #67
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben ook Vlaams- nationalist, naast wereldburger en vijftalig.
Je hebt van alle soorten Vlaams- nationalisten.
Oud 15 april 2011, 14:23   #68
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat bericht zegt alleen iets over sportreportages en de vrienschappen tussen reporters
Dat dénkt u maar. Omdat u weigert om het te lezen door een nationalistische bril. Mocht u een Echte, Goede, Ware Vlaming zijn, dan zou in staat zijn om te lezen wat er écht staat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
De link die hij maakt tussen de positie v/h Frans in vraag stellen en het nazisme is een teken van pacifisme in jouw ogen?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 14:25   #69
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wimpeus reageert dus op een bericht dat hem niet interesseert én dat hij niet gelezen heeft?!
Straf
Ik zal voor de tragen van geest dan nog maar eens een derde keer herhalen dat ik niet reageer op de inhoud van het bericht doch wel op het feit dat de politieke mening van een BV in een democratische staat met enkelvoudig stemrecht niet meer waarde heeft dan de politieke mening van gelijk welke andere burger van dit land. Ik zie dus absoluut geen toegevoegde waarde in het publiceren, noch lezen van zulke persoonlijke meningen.
Het is dan ook niet 'straf' dat ik het bericht niet heb moeten lezen om bovenstaande mening te vormen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2011, 14:30   #70
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alsof de Vlaams-nationalisten hier een patent op hebben.
Ooit al van bv. het 'cordon sanitaire' gehoord? Kan wel tellen qua 'onverdraagzaamheid' tegenover iedereen die het waagt van mening te verschillen.
Politiek correcten en NVA'ers verwijten elkaar zaken waaraan ze allebei schuldig zijn en geen van deze naïeve hypocrieten heeft hiervan het minste besef.
Oud 15 april 2011, 14:30   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik zal voor de tragen van geest dan nog maar eens een derde keer herhalen dat ik niet reageer op de inhoud van het bericht doch wel op het feit dat de politieke mening van een BV in een democratische staat met enkelvoudig stemrecht niet meer waarde heeft dan de politieke mening van gelijk welke andere burger van dit land. Ik zie dus absoluut geen toegevoegde waarde in het publiceren, noch lezen van zulke persoonlijke meningen.
Het is dan ook niet 'straf' dat ik het bericht niet heb moeten lezen om bovenstaande mening te vormen.
U herhaalt dus voor de derde keer dat u niet reageert op een bericht wegens zijn inhoud terwijl u die inhoud niet kunt kennen aangezien u het niet gelezen hebt!
Dolle pret! Meer van dat!
Oud 15 april 2011, 14:39   #72
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het typeert wel het "zuiverheidsdenken" over goede en slechte Vlamingen dat tegenwoordig overal schaamteloos de kop opsteekt. Dat belooft voor de etnische zuivering die ons te wachten staat, mochten die navelstaarders het ooit helemaal voor het zeggen krijgen.
U bedoelt dat onderscheid dat in de jaren '90 is ontstaan toen VB-stemmers slechte Vlamingen en zelfs mestkevers werden genoemd?
Het onderscheid tussen mensen die als 'politiek correct' werden beschouwd en de anderen die dan per definitie incorrect waren?
Mensen die jarenlang andere Vlamingen als slecht en incorrect hebben benoemd en behandeld, zouden best niet te hard klagen wanneer de verkiezingsuitslag (tijdelijk) eens in hun nadeel speelt.
Krop het op, onderga het, leer ervan en probeer in de toekomst de verschillende visies van links en rechts te begrijpen of op zijn minst te respecteren.
Oud 15 april 2011, 14:40   #73
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat onderscheid dat in de jaren '90 is ontstaan toen VB-stemmers slechte Vlamingen en zelfs mestkevers werden genoemd?
Het onderscheid tussen mensen die als 'politiek correct' werden beschouwd en de anderen die dan per definitie incorrect waren?
Mensen die jarenlang andere Vlamingen als slecht en incorrect hebben benoemd en behandeld, zouden best niet te hard klagen wanneer de verkiezingsuitslag (tijdelijk) eens in hun nadeel speelt.
neen, dat bedoel ik niet.

Lees misschien toch eens de column waar het hier allemaal om draait. Kan helpen om te snappen waarover het gaat. (en vooral, in uw geval: waar het NIET over gaat)

Laatst gewijzigd door drosophila : 15 april 2011 om 14:44.
Oud 15 april 2011, 14:44   #74
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U herhaalt dus voor de derde keer dat u niet reageert op een bericht wegens zijn inhoud terwijl u die inhoud niet kunt kennen aangezien u het niet gelezen hebt!
Dolle pret! Meer van dat!
Ik hoop dat u op een nogal klunzige manier de ironie aan het beoefenen bent anders ga ik beginnen vrezen voor uw mentale gezondheid.
Voor de vierde keer, ik moet de inhoud van een bericht niet kennen want mijn stelling gaat ook helemaal niet over de inhoud van het bericht maar over de maatschappelijke relevantie van de strikt persoonlijke mening van een BV die niets met politiek te maken heeft. Zo ontzettend moeilijk is dat toch niet?
Het kan mij niet schelen wat de persoonlijke mening van die BV is en daar heb ik dan ook geen woord over gezegd. Misschien ben ik het 100% eens, misschien ook niet maar al was ik het eens, dan nog zie ik niet in welke waarde ik daaraan zou moeten hechten.
Kortom, ik heb geen bevestiging nodig van mijn eigen politieke mening vanwege één of andere BV om mijn mening te kunnen toetsen of valideren.
Oud 15 april 2011, 14:47   #75
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
neen, dat bedoel ik niet.

Lees misschien toch eens de column waar het hier allemaal om draait. Kan helpen om te snappen waarover het gaat. (en vooral, in uw geval: waar het NIET over gaat)
Ik lees liever uw berichten en reageer liever op hun inhoud.
Ik schat de maatschappelijke waarde van iemand zoals u, die zich beweegt op een politiek forum, immers iets hoger in dan de politieke mening van een BV die deze mag poneren, louter en alleen op basis van zijn BV-schap.
Oud 15 april 2011, 14:51   #76
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor de vierde keer, ik moet de inhoud van een bericht niet kennen want mijn stelling gaat ook helemaal niet over de inhoud van het bericht maar over de maatschappelijke relevantie van de strikt persoonlijke mening van een BV die niets met politiek te maken heeft.
?? U neemt nochtans aan dat er in dat bericht een politieke mening verkondigd wordt? Is dat geen inhoud, dan??

Citaat:
PS Ik heb het trouwens ook niet gelezen daar de politieke mening van de zoveelste BV mij persoonlijk niet interesseert. Maar goed, blijkbaar is het algemeen aanvaard dat zelfverklaarde 'kwaliteitskranten' ook vervallen in die stupide BV-verheerlijking.
Het punt is precies dat er NIET EENS EEN POLITIEKE MENING IN DAT STUK TE VINDEN IS!

Allez, reageer nu nog eens voor de vijfde keer op een bericht dat u totaal niet interesseert en dat u bijgevolg niet hebt gelezen.
Oud 15 april 2011, 14:53   #77
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lees liever uw berichten en reageer liever op hun inhoud.
Ik schat de maatschappelijke waarde van iemand zoals u, die zich beweegt op een politiek forum, immers iets hoger in dan de politieke mening van een BV die deze mag poneren, louter en alleen op basis van zijn BV-schap.
Citaat:
Het punt is precies dat er NIET EENS EEN POLITIEKE MENING IN DAT STUK TE VINDEN IS!
Oud 15 april 2011, 15:05   #78
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
?? U neemt nochtans aan dat er in dat bericht een politieke mening verkondigd wordt? Is dat geen inhoud, dan??

Allez, reageer nu nog eens voor de vijfde keer op een bericht dat u totaal niet interesseert en dat u bijgevolg niet hebt gelezen.
Bent u nu echt zo naïef te geloven dat een BV een dergelijke column mag schrijven in De Morgen, de meest politiek doorwrongen krant van het land, zonder een politieke mening te geven?
Zonder het gelezen te hebben, ben ik bijna zeker dat ofwel een bepaalde partij ofwel bepaalde politici minstens bij naam worden genoemd en dat minstens eenmalig duidelijk wordt gemaakt dat deze BV het manifest oneens is met deze partij of deze politici.
In mijn boek is dat een politieke mening. Het is de zoveelste poging van de politieke Morgen om via BV's de volgens hen beïnvloedbare en politiek te domme Vlaamse bevolking stemadvies te geven en zo doorzichtig dat het bijna zielig begint te worden.
Oud 15 april 2011, 15:09   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat dénkt u maar. Omdat u weigert om het te lezen door een nationalistische bril. Mocht u een Echte, Goede, Ware Vlaming zijn, dan zou in staat zijn om te lezen wat er écht staat:
Oud 15 april 2011, 15:32   #80
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bent u nu echt zo naïef te geloven dat een BV een dergelijke column mag schrijven in De Morgen, de meest politiek doorwrongen krant van het land, zonder een politieke mening te geven?
Zonder het gelezen te hebben, ben ik bijna zeker dat ofwel een bepaalde partij ofwel bepaalde politici minstens bij naam worden genoemd en dat minstens eenmalig duidelijk wordt gemaakt dat deze BV het manifest oneens is met deze partij of deze politici.
In mijn boek is dat een politieke mening. Het is de zoveelste poging van de politieke Morgen om via BV's de volgens hen beïnvloedbare en politiek te domme Vlaamse bevolking stemadvies te geven en zo doorzichtig dat het bijna zielig begint te worden.
Ocharme. Ik heb met u te doen. Echt waar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be