Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2011, 17:27   #41
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
mss wel, als het toch maar zo'n achterlijke mensen zijn die denken dat hun cafe niet stand zal houden omdat er een paar nicotine-addicts niet meer aan hun spel mogen trekken..dan hadden ze mss beter ineens de boeken maar toe gedaan.
U behoort vermoedelijk tot een extreem rechtse organisatie?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 17:46   #42
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik dacht dat die gezelligheid vanzelf kwam als je tussen wat verdraagzame mensen zat , maar blijkbaar kunnen niet-rokers niet gezellig zijn , ga buiten roken roepen ze en dan gaan ze zelf buiten op het terras zitten klagen ...
Is dat zo ?

Ontneem een roker hun sigaretje, kijk op je horloge en wacht hoe lang het duurt vooraleer ze beginnen te zeuren en te klagen, kortom ongenietbaar worden.

Het duurt meestal niet lang.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 18:03   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Is dat zo ?

Ontneem een roker hun sigaretje, kijk op je horloge en wacht hoe lang het duurt vooraleer ze beginnen te zeuren en te klagen, kortom ongenietbaar worden.

Het duurt meestal niet lang.
Ik heb wel andere bezigheden als ik in een café zit maar soit , neem dan die brave niet-roker die na een paar pinten begint te zeuren en te klagen, kortom ongenietbaar is...
Die roker kan dan idd lekker buiten op het terras gaan zitten, andere rokers ook... (dat dan de nietrokers er bij willen komen zitten is dan wel te gek voor woorden maar allee)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:05   #44
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Een café zonder sigarettengeur is als een café zonder bier.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:10   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
²

De tavernes terzijde gelaten. Maar de echte pintenpakkers-cafés gaan eraan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:11   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dag lieve mensen,

hartelijk bedankt voor jullie bezorgdheid om de gezondheid van het horeca personeel.

Iedereen die bij ons op café werkt, rookt echter - behalve ik - en we vinden het allemaal niet erg dat er in het café wordt gerookt.

We danken jullie vriendelijk voor jullie bezorgdheid, maar we gaan toch afzien van deze regulering. Het lijkt me niet meer dan humaan dat we zelf kiezen of er gerookt wordt op onze werkplek in onderlinge overeenstemming. Jullie gaan toch niet ons verbieden te roken op onze eigen werkplek als we dat in onderlinge overeenstemming hebben bereikt dat dit wel mag? Of wel soms?

Klanten die niet akkoord gaan met onze beslissingen, mogen gerust ergens anders hun consumptie benuttigen.

Met vriendelijke groet,

wij.
Eén van jouw personeelsleden heeft me vertrouwelijk gemaild. Hij/zij wil eigenlijk wel stoppen met roken, maar het lukt niet zo goed.
Daarenboven voelt hij/zij zich onder sociale druk gezet door jullie zogenaamde unanieme gezamenlijke beslissing.

Bovendien heb ik net in mijn glazen bol gekeken. De volgende m/v die jullie zullen aanwerven ...

Hebdem ??

In het Wilde Westen waren niet veel wetten.
Beschaving komt er naarmate democratische wetten toegepast worden in de maatschappij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:27   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
²

De tavernes terzijde gelaten. Maar de echte pintenpakkers-cafés gaan eraan.
Nja en dat is een groot verlies voor de samenleving? Een lelijk café waar een paar gasten voor zich uit staren voor een glas bier en lullen tegen een cafébazin die constant met haar GSM bezig is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:27   #48
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een café zonder sigarettengeur is
een verademing.
Oud 23 april 2011, 19:30   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja qua traceerbaarheid kan dat uiteraard wel tellen. Nope. Ik zal er geen traan om laten. Een uur in een café en je stinkt een uur in het rond naar sigaretten. En dan te zeggen dat mensen die rook inademen. Djeetje.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 19:36   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vandaag in Brussel.
5. tot 10.000 mensen verwacht.

Oeps: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ookverbod.aspx

Die café-uitbaters zijn natuurlijk gebrand op wat fiskale tegemoetkomingen .. en dat begrijpen wij.
Want een zelfstandige doet dat altijd. (wordt de grote markt verkeersvrij gemaakt: omzetverlies ... wordt ze enige tijd later terug niet-verkeersvrij: omzetverlies ...)

Maar dat ze niet afkomen met gezondheidsargumenten hé.

En wie al eens verder komt dan zijn Vlaamse of Waalse kerktoren, in het buitenland dus, weet ook dat er nul komma nul ingeboet moet worden aan gezelligheid.
Weinig betogers tegen rookverbod
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 20:30   #51
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Voor de niet rokers moeten er dan maar aparte café's geopend worden.
Wie houdt jullie tegen?

De cafébazen hebben al genoeg moeten doen in de "anti rook campagne".
Geef kleine kroegen dan ook geen doodsteek in deze bittere tijden.

Hoeveel aanhangers van de anti rook campagne gaan er eigenlijk op café?
En zouden ze werkelijk meer gaan moesten zij niet meer in rooklucht zitten?
Ik denk eerder dat de echte dorpskroegen hiermee een steek gaan krijgen.
Enkelen gaan zich eraan houden en overkop gaan, anderen negeren het en mogen boetes betalen.

Als we maar kunnen zagen zeker?
Maar ze vergeten wel dat door hun gezaag andere medemensen worden leeggemolken. Goed bezig beste mensen!
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 20:42   #52
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de niet rokers moeten er dan maar aparte café's geopend worden.
Wie houdt jullie tegen?

De cafébazen hebben al genoeg moeten doen in de "anti rook campagne".
Geef kleine kroegen dan ook geen doodsteek in deze bittere tijden.

Hoeveel aanhangers van de anti rook campagne gaan er eigenlijk op café?
En zouden ze werkelijk meer gaan moesten zij niet meer in rooklucht zitten?
Ik denk eerder dat de echte dorpskroegen hiermee een steek gaan krijgen.
Enkelen gaan zich eraan houden en overkop gaan, anderen negeren het en mogen boetes betalen.

Als we maar kunnen zagen zeker?
Maar ze vergeten wel dat door hun gezaag andere medemensen worden leeggemolken. Goed bezig beste mensen!
Woord voor woord zever in het kwadraat.

Als er al cafés failliet gaan, is dat in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de roker, die op vrijwillige basis beslist om dat café niet meer te bezoeken.
Oud 23 april 2011, 20:49   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
U behoort vermoedelijk tot een extreem rechtse organisatie?
Ge weet toch welke partijen (er zijn er twee) die tegen deze verbodsmaatregel zijn ?

Om maar te zeggen: ge zit in de volledig verkeerde hoek.

Meneer is klein-links zeker ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 april 2011, 20:49   #54
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nog beter zelfs ... Er waren geen tegenbetogers, de wetgevers slaan hier de bal echt wel mis niemand is blijkbaar pro-rookverbod ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 20:51   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er gaan altijd handelszaken failliet.
Meestal handelaren die van geen hout pijlen weten te maken, en dan maar iets beginnen ... Dus veel cafés. (want je zou verschieten, dat is hard werken ...)

Nu mag je ervan op aan: alle cafés die de volgende maanden failliet gaan, zal geen gevolg zijn van onkunde, luiheid, wanbeheer ..., maar wel van de roker die zogezegd zou wegblijven.

Oud 23 april 2011, 21:24   #56
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vandaag in Brussel.
5. tot 10.000 mensen verwacht.

Oeps: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ookverbod.aspx

Die café-uitbaters zijn natuurlijk gebrand op wat fiskale tegemoetkomingen .. en dat begrijpen wij.
Want een zelfstandige doet dat altijd. (wordt de grote markt verkeersvrij gemaakt: omzetverlies ... wordt ze enige tijd later terug niet-verkeersvrij: omzetverlies ...)

Maar dat ze niet afkomen met gezondheidsargumenten hé.

En wie al eens verder komt dan zijn Vlaamse of Waalse kerktoren, in het buitenland dus, weet ook dat er nul komma nul ingeboet moet worden aan gezelligheid.

Ik snap niet wat jou probleem eigenlijk is? Jij, als oudere man? Gij gaat toch niet meer naar café's en dergelijke? Wat maak het jou dan uit dat daar gerookt mag worden of niet? Och ja, u wilt zich nog eens laten gelden, en moeien met zaken waar u eigenlijk niet mee te moeien heeft.
Hatelijk en degoutant, de bemoeizucht van anderen.
Ik snap dat men niet tegen rook kan, ik hou er als niet-roker zelf niet van, maar ik ga anderen nooit iets verbieden of misgunnen omdat ik er zelf niet van kan genieten. Dit is kleinzielig en onverdraagzaam. Enja ik vind het niet leuk dat wanneer ik thuiskom constateer dat mijn kledij doordrongen zijn van een vieze sigarettenrook-geur, maar dat neem ik er dan bij. In het leven zijn nu eenmaal zaken die minder aangenaam zijn.
Ieder mens is in mijn ogen wijs genoeg om zelf uit te maken wat hij doet en daarvan de consequentie's inziet. Mensen die echt niet tegen rook kunnen moeten maar naar rookvrije zaken gaan.
Ik ben wel voorstander van compleet rookverbod in restaurants. Want eten en sigarettenrook gaan niet samen.
Oud 23 april 2011, 21:29   #57
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dag lieve mensen,

hartelijk bedankt voor jullie bezorgdheid om de gezondheid van het horeca personeel.

Iedereen die bij ons op café werkt, rookt echter - behalve ik - en we vinden het allemaal niet erg dat er in het café wordt gerookt.

We danken jullie vriendelijk voor jullie bezorgdheid, maar we gaan toch afzien van deze regulering. Het lijkt me niet meer dan humaan dat we zelf kiezen of er gerookt wordt op onze werkplek in onderlinge overeenstemming. Jullie gaan toch niet ons verbieden te roken op onze eigen werkplek als we dat in onderlinge overeenstemming hebben bereikt dat dit wel mag? Of wel soms?

Klanten die niet akkoord gaan met onze beslissingen, mogen gerust ergens anders hun consumptie benuttigen.

Met vriendelijke groet,

wij.
Dit is nu eens een intelligent antwoord. Indien ieder mens op dergelijke manier op gelijk welke zaken zou reageren; de advocaten hadden veel minder werk. Iedereen moet toch een beetje in staat zijn zich inschikkelijk op te stellen tegenover de medemens. In het geval van het roken: de roker en de niet-roker dus.
Oud 23 april 2011, 21:30   #58
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Een sigaret minder is een dag minder precies voor die mannen. Onlangs zag ik nog een moeder die naast haar kind van nog geen 5 naar schatting zat te roken dat het geen naam heeft.

Ja hoor, ze mogen dat echt niet verboden maken.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 21:36   #59
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Nee, als ik buiten wil zitten, moeten die rokers ook oprotten..
Och het is maar achter uw toetsenklavier dat je een grote bek kunt opzetten he. In het echt zou ge dat niet moeten doen, en ge weet dat wel. Doe wat ge wilt, maar ge hebt niemand iets op te leggen tegen hun wil! Je kunt mensen iets aanmanen, verzoeken, vriendelijk vragen (en in vrijwel alle gevallen lukt dat dan wel!), maar niet te gebieden. En als je dat nu nog niet weet, tja, dan weet je erg weinig.
Oud 23 april 2011, 21:38   #60
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och het is maar achter uw toetsenklavier dat je een grote bek kunt opzetten he. In het echt zou ge dat niet moeten doen, en ge weet dat wel. Doe wat ge wilt, maar ge hebt niemand iets op te leggen tegen hun wil! Je kunt mensen iets aanmanen, verzoeken, vriendelijk vragen (en in vrijwel alle gevallen lukt dat dan wel!), maar niet te gebieden. En als je dat nu nog niet weet, tja, dan weet je erg weinig.
Je bent tegen de rechtstaat met andere woorden?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be