Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2011, 09:21   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U poneerde dat de SZ onbetaalbaar wordt.
Dan ga ik er vanuit dat u al die nieuwe Hollanders (ex vlamingen) het Hollandse SZ stelsel door de strot wil rammen.
Dus eigenlijk zegt u: We moeten erop achteruit gaan en u stelt ook dat iedereen zich maar te schikken heeft.

Wat maakt u zelf uit uw eigen post op ?
Willen of niet, maar jullie Walen zullen erop achteruitgaan. Want wij zijn niet meer bereid om jullie PS-steuntrekkers maatschappijmodel via het federale niveau verder onvoorwaardelijk te financieren.
Oud 28 april 2011, 09:26   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Willen of niet, maar jullie Walen zullen erop achteruitgaan. Want wij zijn niet meer bereid om jullie PS-steuntrekkers maatschappijmodel via het federale niveau verder onvoorwaardelijk te financieren.
Dat Vlaamse egoïsme stuit me als maar meer tegen de borst. Als dat een typische Vlaamse eigenschap is weet ik ook waarom ik me geen Vlaming voel.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 09:28   #43
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat Vlaamse egoïsme stuit me als maar meer tegen de borst. Als dat een typische Vlaamse eigenschap is weet ik ook waarom ik me geen Vlaming voel.
Nee, dat zal binnenkort een typisch Europese eigenschap blijken.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 14:54   #44
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
het is dat de walen in het verleden super solidair met ons zijn geweest. Boontje komt om zijn loontje.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2011, 16:08   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What's wrong, Pajoske? Lees mijn vers nogmaals aandachtig en analyzeer. Ik heb geschreven:

Citaat:
Want wij zijn niet meer bereid om jullie PS-steuntrekkers maatschappijmodel via het federale niveau verder onvoorwaardelijk te financieren.
Als Francofonia bereid is om in te gaan op het Vlaams verzoek tot het herinrichten van la Belgique naar een confederaal format, dan zullen wij zeker bereid zijn Wallonië nog verder een handje te helpen. Maar die solidariteit zal: 1) transparant moeten zijn. D.w.z. ondubbelzinnig opgenomen in de officiële Belgische statistieken; 2) ingebouwd worden in de responsabilizering waarmee het verschuiven van de beleidsbevoegdheid naar de deelstaten zal gepaard gaan; 3) periodiek herzien en geëvalueerd worden.

Als je dat ook nog steeds als "tegen de borst stuitend" aanvoelt, dan getuig je van een misdadige graad van naieviteit.
Oud 22 mei 2011, 07:58   #46
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Alsof de grote Europese spelers zoals Duitsland en La France zitten te wachter op een paar vlamingen of Hollanders die hun zegje komen doen ?
Alsof DIE hun macht aan EU willen laten... enkel als ze zelf daar de macht HEBBEN!! Die superstaat komt er dus niet zo gauw. Vooral door de tegenstellingen noord-zuid, die de EU binnen afzienbare tijd zal doen splitsen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 08:00   #47
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Alsof DIE hun macht aan EU willen laten... enkel als ze zelf daar de macht HEBBEN!! Die superstaat komt er dus niet zo gauw. Vooral door de tegenstellingen noord-zuid, die de EU binnen afzienbare tijd zal doen splitsen.
splitsen: het woord waar de flaminganten elke nacht over dromen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 09:49   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
splitsen: het woord waar de flaminganten elke nacht over dromen.
Dagdromen bestaan ook.
In al of niet wakkere toestand.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be