![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
't ja, de Groenen maakten zoveel lawaai dat de enig goede reactie, namelijk de olie ongemoeid te laten, niet meer mogelijk was. Het gevolg is dat er nu nog veel ergere stoffen in het milieu zijn gekomen, die in tegenstelling tot de olie niet zo gemakkelijk afgebroken worden door bacterieën. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) de uitgevoerde evacuaties 3) het herstelprogramma van Tepco dat onlangs gepubliceerd werd. 4) nog te doen: het opruimingsprogramma van de vervuiling buiten het domein van de centrale (zonnebloemen planten?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Suez en de Belgische staat hebben allebei voordeel met het instandhouden van het monopolie. Ze verdelen immers de monopolierente van Electrabel netjes onder elkaar. Citaat:
Citaat:
Dat we 'snel' alternatieve energie voorhanden zouden hebben is een wensdroom. Windenergie dateert van de middeleeuwen, zonne-energie uit de jaren 70 van vorige eeuw. Geen van beide blijkt competitief te zijn. Het enige alternatief voor als alle olie en steenkool op is massaal thermische zonnecentrales neerplanten in woestijnen rond de keerkringen. Of propere en veilige kweekreactoren natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is het bevel gegeven de streek te verlaten (tot 20km rond de centrale), of zoveel mogelijk binnen te blijven (tot 30km rond de centrale). Praktisch iedereen is daar vrijwillig op ingegaan. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zonder radioactiviteit was er mogelijks zelfs helemaal geen leven op aarde geweest... Of alleszins geen complex leven.
![]() |
#87 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het overblijvende afval kunnen we dan zo definitief storten dat er geen hoger risiko van uitgaat dan van het natuurlijke uranium waar het allemaal mee begonnen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jan Vande Putte van Greenpeace heeft het minstens tig keer herhaald: de metingen die zij deden gaven EXACT DEZELFDE resultaten als die van de Japanse overheid. [uote] 'Nee. Bij onze eerste missie wilden we allereerst controleren of de cijfers van de Japanse overheid klopten, en dus gingen we meten op de plekken waar zij ook gingen. Hun cijfers klopten." [/quote] http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=UH38SBNE
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Van het verdraaien van de feiten is alle geluk nog nooit een Alienation gestorven.
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nu wat ik mij afvraag is: Als 50µSv per dag een reden is om mensen te evacueren, waarom roept Greenpeace niet tot de evacuatie van Ramsar op?
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 29 april 2011 om 10:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Plus, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook de inwoners van dat gebied in Iran niet constant aan de straling zijn blootgesteld aan het niveau van > 200 mSv. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed in Japan.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het moet gezegd dat dit niet geldt voor alle gifstoffen, maar het moet evenmin enige verbazing opwekken moest dit helemaal niet gelden voor een fysieke stressfactor waar de mens al sinds zijn ontstaan is mee geconfronteerd, nl. ioniserende straling.
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() @Fonne, ik ga op al uw quotes antwoorden in één samengevatte post as soon as possible.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zei dat er misvormde kinderen zijn geboren na die bommen van uranium . U wees mij erop dat één ervan plutonium was (wat dus nog erger is) en dat het nonsens was aan te nemen dat die misvormde baby's te wijten zijn aan kernbommen. U staafde dat met een onderzoek dat niets bewijst. Niets verdraait hier, tenzij U daar wat op in te brengen heeft dat anders aantoont. Laatst gewijzigd door Alienation : 29 april 2011 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() weet je wat mij opvalt... enkel de landen behorende tot de "westerse duivels" krijgen het radioactieve materiaal op zich...
Amerika, Engeland, Scandinavie, een beetje west-europa... Misschien is dit een straf van de christelijke god? Of een beloning van de andere goden?
![]() |
#96 | |||||||
Minister
|
![]() Waarom zijn er dan campagnes om die kinderen van daar hier een "gezondheidsvakantie" te geven? U heeft heel veel te brengen over kernenergie. Ik dank U om daarin tijd te steken om mijn kennis bij te schaven.
Maar wimpel mensen hun angst niet zomaar af, zij is zeer terecht. Ik raad U aan eens te kijken welke gevolgen zo'n ramp werkelijk heeft. Thyroid cancer and the children Most people around the world have forgotten the events of 1986. People in the area, however, are reminded of the nuclear accident whenever they look at their children and youth. The children are often behind in their growth, have poor dental health, immune disorders, and have a 10 times higher than normal rate of thyroid cancer. Dr. Virginia LiVolsa of the University of Pennsylvania Medical Center, who has studied the thyroid cancer patients from the affected countries, found that more than 40 percent of the patients were children 4 years old or younger at the time of the accident. "The group at maximum risk is those exposed to high radiation levels when they were younger than 5 years," Dr. LiVolsa stated in a Reuters interview. "This is the age when the thyroid gland is most sensitive to ionizing radiation." Gegrepen uit: http://rarediseases.about.com/od/rar.../chernobyl.htm Kids of Chernobyl Citaat:
Citaat:
Ik ben zeker niet tegen de medische ontwikkelingen. Maar we zijn hier bezig over energie. Veel mensen hebben energie nodig, dus is het wel verstandig op zulke schaal met kernenergie bezig te zijn? Zie wat er van komt als teveel mensen olie willen. Een beetje groener zou toch geen kwaad kunnen. Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/...ijgt-fors.aspx Citaat:
Weet je? Soms hoor je mensen zeggen: Straf van God. Ik zie the mark of the beast! Citaat:
Ik ben duidelijk geweest dat we echt niet zonder kernenergie kunnen. Maar dat is op dit moment. Ik zie ook geen politieke leiders die een meerwaarde aan de toekomst brengen. Integendeel! Ik zie vervuiling die steeds meer en meer uit de hand loopt. Wij bewerken de verkeerde producten in een te groot aantal. Er is nood aan iets nieuw. Het systeem barst omdat het niet berekent is op zoveel aantal mensen. We putten steeds meer en meer onze omgeving uit. We vergiftigen de omgeving voor onze nakomelingen. Citaat:
Citaat:
En toen er opdook dat er mensen ziek werden, heeft er geen haan gekraaid. Niemand neemt het milieu nog ernstig. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is werkelijk pas toen de wereld er ogen op kreeg dat Japan bijdraaide. Dat was in het begin, misschien krijg ik hier een ander VTM laat dan U?. Citaat:
Maar waarom ook een kolencentrale in Antwerpen als ze pollutie meebrengt? Citaat:
Citaat:
Daarbovenop, als we geen vervuilende industrie meer zouden hebben, zou er ook veel minder energie nodig zijn. Als er minder energie nodig is, komen we waarschijnlijk wel wereldwijd rond met zonnepanelen en windmolens. Er zijn nu trouwens hypermoderne centrales om zonlicht om te zetten naar energie. Het is geen wensdroom. Het is mogelijk, maar het wordt weerhouden. Dat weerleg je mooi zelf bovenstaand. Het monopolie! Citaat:
Dat zeggen die vakmensen zelf, maar dan iets meer verbloemd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat van alle andere werknemers op lange termijn? Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
|
![]() Citaat:
Echter we hebben ook een hoop chemisch afval uit het verleden (en zelfs uit het heden) dat we ook ergens op een verantwoorde manier kwijt moeten. Wat ik altijd weer vreemd vindt is dat als het om bijvoorbeeld arseen gaat (een behoorlijk giftig spul waar we tonnen van hebben, en dat eeuwig giftig is) men blijkbaar wel aanvaardbare oplossingen kan bedenken, maar dat men voor kernafval de norm voor wat aanvaardbaar is arbitrair zo hoog opschroeft dat geen enkele oplossing opeens aanvaardbaar is. Want zo storten dat er niet meer risiko van uitgaat als van natuurlijk uranium is mogelijk. Is aangetoond. Alleen is het voor sommigen nog niet genoeg. Vooral voor zij die er baat bij hebben dat de mythe dat we geen oplossing hebben voor radioactief afval hebben in stand gehouden wordt... En ja, we kunnen het afval nog een behoorlijk aantal keren hergebruiken voordat we het storten. Dus als het afval er toch al is, en als we er dus toch een oplossing voor moeten verzinnen, wat is er dan tegen om er eerst nog een paar TWh aan elektriciteit uit te halen? Citaat:
Dat zien we dus in Duitsland, waar men besloten heeft uit de kernenergie te stappen, met veel verve doet alsof men die kerncentrales zal vervangen met windmolens en zonnepannelen, maar in werkelijkheid dus 26 kolencentrales in aanbouw heeft. Citaat:
Echter het gaat zelden fout bij kerncentrales. Citaat:
Nu voor mij is Fukushima een goed argument om onze kerncentrales door modernere modellen te vervangen. Fukushima is een BWR reactor (boiling water reactor). Men heeft echter in Japan dit verder ontwikkeld en het resultaat is de ABWR (advanced boiling water reactor). Daarvan staan er ondertussen al 4 in Japan. Deze reactoren hebben een hoop passieve veiligheidssystemen. Waren de reactoren in Fukushima van dit type geweest dan spraken we er nu al lang niet meer over.
![]() |