![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat grootschalige zonneenergie maar werkt als je wat meer naar het zuiden trekt. Google maar eens op Desertec. Ik ben een groot voorstander van een dergelijk project, maar ben realistisch. Voor 2050 moeten we niet rekeken op een signifikante bijdrage van zonneenergie aan onze energiebehoefte. Citaat:
Ik heb niks tegen alternatieve energie, maar gebruik die dus AUB eerst om kolencentrales mee te vervangen. En dan oliecentrales. En dan gas centrales. En dan, ergens tegen 2100 kunnen we het over het uitfaseren van kernenergie hebben. Citaat:
Maar wat is erger: 4000 extra kankers in een paar landen, of 100000 extra kankers verspreid over de hele wereld? Echter ik denk dat de gevolgen van een kernramp door de anti kernenergielobby zwaar overdreven worden. Wat zijn de gevolgen van Fukushima tot nu toe: - Geen enkele dode door straling. - Veel mensen geevacueerd. Maar de meesten zullen uiteindelijk wel kunnen terugkeren eens de centrale stabiel is. - Een deel van de mensen die door de tsunami dakloos geworden zijn zullen hun huis op een andere plek moeten heropbouwen dan waar het voorheen stond. - Mogelijks een paar honderd extra kankergevallen. En dat dus in de marge van de grootste natuurramp die ooit een ontwikkeld land trof... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als alle windmolens in België op hetzelfde moment desintegreren zullen er ook een hoop doden vallen. Echter risikos beoordeel je op basis van wat waarschijnlijk is, niet het ergste wat denkbaar is. Want scenarios bedenken waarbij een combinatie van gebeurtenissen tot de dood van grote aantallen mensen leid, daar zijn ze in Holywood goed in, maar de werkelijkheid is een stuk saaier.
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
STOP MET METEN. Alienation heeft de antwoorden immers al.
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, als ik de tegenreacties tot mij absorbeer moet ik toegeven gerustgesteld te zijn. Ik merk zo ook veel gelijkgezindheid op. We mogen de centrales inderdaad zeker NIET ruilen voor kolencentrales. En ik geloof niet in sprookjes, dat we op 123 zonder kernenergie kunnen. Ik ga later op de andere quotes terugkomen want ik moet naar de kapper en op terras ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() Helen Caldicott heeft nooit een nobelprijs gewonnen.
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Klopt Zwitser, zij rechtstreeks niet. Maar de groep die die won heeft zij wel meehelpen oprichten.
Doch wil ik daar niet verder over discussiëren. Wel begin ik dankzij de vele quotes doorheen mekaar meer en meer voorstander te worden voor kernenergie. Ik heb achter berichtgevingen gevraagd en die van Dion was goed raak. Men heeft hier ook gesproken over moderne centrales waar het radioactief afval te beperken valt. Waarmee we reeds opgeslagen afval meer kunnen opgebruiken zodat er zo goed als "niets" meer overschiet. Allemaal goed toch? Ja, ik ga zeker niet koppig doordrammen om mijn gelijk te halen. Ik wil niet liever dan het juiste plaatje dragen. Waarvoor dank daar in bij te dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
|
![]() Citaat:
Helen Caldicott schrijft op haar website: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Minister
|
![]() Blijkbaar is er plots geen nieuwswaarde meer over dit onderwerp en is alles "stil" geworden er rond... ligt er nog iemand echt van wakker feitelijk?
Maar ja, we kunnen onze zinnen gelukkig verzetten met een koninklijke trouw en de voetbal he...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Geen nieuws is goed nieuws. Ik denk dat journalisten weinig geïnteresseerd zijn in "de radioactiviteit is weer een stukje gedaald, we hebben nu dit en dit hersteld" enzovoort...
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met heisa rond de containers met een paar nanogrammen ceasium is het toch weer nieuwswaardig. We spreken hier over "besmettingen" die in't niets vallen tegenover de asse van een willekeurige kolenkachel.
Maar plots is het weeral GROOT NIEUWS.
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De radioactiviteit is zelfs maar een fractie van die van natuurlijk kalium. Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 8 mei 2011 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Caldicott betreft, ja, ik heb haar boek gekocht, ik heb het gelezen, en je kan een commentaar van mijn hand op amazon.com lezen: http://www.amazon.com/review/R2NK8N2...R2NK8N2L1D05NL
![]() |