Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 20:46   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat me opvalt bij het bekijken van de tv-journaals en interviews : de Brusselse Taxibestuurders lijken overwegend van allochtone komaf en krijgen geen vergunning om passagiers op te halen in Zaventem. De bestuurders die wel klanten mogen afhalen op Zaventem zijn overwegend blank.
Vlaamse taxi's mogen in Brussel rijden maar Brusselse dus niet in Vlaanderen

En dan komen daar rellen van natuurlijk. Wat een zootje.
De taxibestuurder lijkt al op voorhand veroordeeld. Zijn daad wordt beoordeeld zonder rekening te houden met context en omstandigheden. Dat de Brusselse taxibestuurders al jaren gediscrimineerd worden zal niet in rekening gebracht worden. Er wordt alleen gekeken naar de daad an sich. Dat die gasten 12 uur per dag of nacht werken voor 1200 �* 1500 euro (al het al zoveel is), 6 of 7 daen in de week zal ook wel niet telen. We hebben wel een gerecht maar recht dat is iets voor en verre toekomst vrees ik.
Dat is duidelijk een punt: je zal als taxichauffeur maar een klient van Brussel naar Zaventem gebracht hebben en dan verplicht worden leeg terug te keren terwijl er een lange rij passagiers staat aan te schuiven voor je blanke collegas, die er de flikken bijroepen indien ze je iemand zien oppikken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 20:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 21:08   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is duidelijk een punt: je zal als taxichauffeur maar een klient van Brussel naar Zaventem gebracht hebben en dan verplicht worden leeg terug te keren terwijl er een lange rij passagiers staat aan te schuiven voor je blanke collegas, die er de flikken bijroepen indien ze je iemand zien oppikken.
Je zal als taxichauffeur maar veel geld betalen om daar te mogen werken terwijl uw gekleurde collega uw klanten afsnoept met zwarte prijzen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 21:26   #23
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bestaan er voor jullie eigenlijk dingen die niet communautair zijn ?
In dit onland is dat onmogelijk !!!
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 21:45   #24
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn daad wordt beoordeeld zonder rekening te houden met context en omstandigheden.
Welke context en omstandigheden praten het aanrijden en 2km meesleuren van een agent goed?
Oud 11 mei 2011, 21:50   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je zal als taxichauffeur maar veel geld betalen om daar te mogen werken terwijl uw gekleurde collega uw klanten afsnoept met zwarte prijzen.
En wie beslist die 'tolheffing op Brusselaars' en incasseert dat geld? Of betalen Zaventemnaars ook die tolheffing?
Oud 11 mei 2011, 21:56   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie beslist die 'tolheffing op Brusselaars' en incasseert dat geld? Of betalen Zaventemnaars ook die tolheffing?
Geen idee.
Feit is dat men een vegunning nodig heeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:05   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen idee.
Feit is dat men een vegunning nodig heeft.
Een vergunning voor Brusselaars om in Zaventem te werken met een taxi?
Brussel zou ook zulke vergunning kunnen invoeren, voor die volledige treinen pendelaars die elke dag uit Wallonië (en Vlaanderen!) binnenrijden om er te werken. Dan zijn de financiële problemen van Bruxelles Capitale-Brussel Hoofdstedelijk Gewest direct opgelost. Zo Zaventem dat mag, waarom Bruxelles Capitale-Brussel Hoofdstedelijk Gewest niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 22:05.
Oud 11 mei 2011, 22:14   #28
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is nu eigenlijk het probleem ??

In de Pelikaanstraat in Antwerpen vlak aan station mogen toch ook alleen maar taxi's staan die daar een vergunning voor hebben, dus geen taxi's van Berchem of omstreken, die je daar gaat aantreffen.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 22:17   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk het probleem ??

In de Pelikaanstraat in Antwerpen vlak aan station mogen toch ook alleen maar taxi's staan die daar een vergunning voor hebben, dus geen taxi's van Berchem of omstreken, die je daar gaat aantreffen.
Nog altijd? Ik dacht dat zulks verleden tijd was sinds de fusie.
Oud 12 mei 2011, 01:45   #30
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Het zijn inderdaad niet alleen de Brusselse taxis die niet in de taxirij van Zaventem mogen staan, ook hun Mechelse, Antwerpse, Leuvense... collega's mogen dat niet. Toch niet zonder (duurbetaalde) vergunning. En ja, omgekeerd mogen hun Zaventemse collega's ook niet zomaar iemand opladen in Brussel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 04:41   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat me opvalt bij het bekijken van de tv-journaals en interviews : de Brusselse Taxibestuurders lijken overwegend van allochtone komaf en krijgen geen vergunning om passagiers op te halen in Zaventem. De bestuurders die wel klanten mogen afhalen op Zaventem zijn overwegend blank.
Vlaamse taxi's mogen in Brussel rijden maar Brusselse dus niet in Vlaanderen
En dan komen daar rellen van natuurlijk. Wat een zootje.
De taxibestuurder lijkt al op voorhand veroordeeld. Zijn daad wordt beoordeeld zonder rekening te houden met context en omstandigheden. Dat de Brusselse taxibestuurders al jaren gediscrimineerd worden zal niet in rekening gebracht worden. Er wordt alleen gekeken naar de daad an sich. Dat die gasten 12 uur per dag of nacht werken voor 1200 �* 1500 euro (al het al zoveel is), 6 of 7 daen in de week zal ook wel niet telen. We hebben wel een gerecht maar recht dat is iets voor en verre toekomst vrees ik.
Eender welke context, deze daad is niet goed te keuren.
Oud 12 mei 2011, 06:57   #32
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Brussel zou ook zulke vergunning kunnen invoeren, voor die volledige treinen pendelaars die elke dag uit Wallonië (en Vlaanderen!) binnenrijden om er te werken. Dan zijn de financiële problemen van Bruxelles Capitale-Brussel Hoofdstedelijk Gewest direct opgelost. Zo Zaventem dat mag, waarom Bruxelles Capitale-Brussel Hoofdstedelijk Gewest niet?
Aangezien Brussel ook dezelfde regelgeving heeft als Vlaanderen moet Vlaanderen dan ook een heffing invoeren op alle treinen die uit Brussel komen om de stand terug gelijk te brengen?
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:28   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Newsflash, Brussel doet dit al. Een Zaventemse taxichauffeur mag ook geen klanten oppikken in Brussel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:29   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Aangezien Brussel ook dezelfde regelgeving heeft als Vlaanderen moet Vlaanderen dan ook een heffing invoeren op alle treinen die uit Brussel komen om de stand terug gelijk te brengen?
Lijkt me inderdaad nogal nutteloos om een tax te heffen die je dan 20 minuten later bij het terug buiten rijden van Brussel terug moet storten. Tja, het creert natuurlijk wel werkgelegenheid hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 09:34   #35
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

In Terzake gisteren op de VRT hebben ze er werk van gemaakt hoor; uitsluitend blanke taxichaffeurs en de vergunningregeling absurd willen voorstellen.
Oud 12 mei 2011, 10:29   #36
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat me opvalt bij het bekijken van de tv-journaals en interviews : de Brusselse Taxibestuurders lijken overwegend van allochtone komaf .
Goede opmerking. Vandaar ook die heftige reactie. Vandaar die vele problemen. Zij komen (alweer) op voor hun broeder. Ook al is hun broeder (alweer) zwaar in de fout. Het is typisch. Criminelen haten nu eenmaal de politie.
Oud 12 mei 2011, 11:29   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is de gemeente Zaventem die de centen incasseert (500 € per jaar per taxi-voertuig). (en het is de gemeente/gewest in Brussel die de vergunning voor Brussel aflevert, die die centen binnenrijft)

Dat gespuis uit Brussel wil dat niet betalen.

Niet alleen om dan wel een vergunning te mogen hebben, maar vooral omdat ze dan moeten aanschuiven in de rij, en riskeren van maar een klein ritje te hebben.
Veel plezanter is van een klant te ronselen aan de douane. Als de klant zegt dat hij naar Diegem moet, dan verwijzen ze hem naar de lange rij mèt vergunning;
als hij naar Antwerpen of Gent moet: bingo, kassa kassa ...

Daarnaast zijn echte piraten dan nog niet verzekerd, hebben geen speciaal rijbewijs met medische schifting, betalen geen sociale lasten ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 11:31   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Daarnaast vind ik dat taxi-chauffeurs in Brussel tweetalig zouden moeten zijn (en dan bedoel ik niet Arabisch-Frans). Met noties van Engels.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 12:35   #39
Moor
Gouverneur

Standaard

Toen ik dit las en zag op het nieuws, gingen mijn marokkaanse haren weer rechtstaan,

Ik ben het eerlijk gezegd spuugzat dat weeral de verkeerden het moeten verprutsen voor de andere allochtonen

Ik persoonlijk krijg dagdagelijks aanbiedingen om in het zwart geld te verdienen maar ik weiger pertinent omdat ik religieuze, ethische en wettelijke bezwaren heb.

De overheid moet hier dringend iets aan doen: pak deze wegpiraten heel hard aan

Die groep taxichauffeurs die zo aan het protesteren waren : dit vind ik ronduit schandalig en wraakroepend

Als 'm dan niet neergeschoten wilt worden dan moet hij gewoon thuisblijven en had hij gewoon aan de kant moeten gaan.

Men mag de slechte daden niet onderschatten omdat een slechte daad hoe klein ook is kan een nog grotere zonde baren. Bewijs deze schietpartij.

Hetgeen ik niet begrijp wanneer gaat de Belgische overheid nu eens en voor altijd deze piraten eens hard aanpakken.

Maak een database of zo a la Etienne Schoepens of een Kruispuntbank

Zorg voor een blokkade of een soort douane of zo verdomme

Oproep aan die Marokkaanse jongeren (mijn rasgenoten)

Als je geen vergunning hebt blijf gewoon THUIS !!!!!!!!!!!
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 12:40   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Toen ik dit las en zag op het nieuws, gingen mijn marokkaanse haren weer rechtstaan,

Ik ben het eerlijk gezegd spuugzat dat weeral de verkeerden het moeten verprutsen voor de andere allochtonen

Ik persoonlijk krijg dagdagelijks aanbiedingen om in het zwart geld te verdienen maar ik weiger pertinent omdat ik religieuze, ethische en wettelijke bezwaren heb.

De overheid moet hier dringend iets aan doen: pak deze wegpiraten heel hard aan

Die groep taxichauffeurs die zo aan het protesteren waren : dit vind ik ronduit schandalig en wraakroepend

Als 'm dan niet neergeschoten wilt worden dan moet hij gewoon thuisblijven en had hij gewoon aan de kant moeten gaan.

Men mag de slechte daden niet onderschatten omdat een slechte daad hoe klein ook is kan een nog grotere zonde baren. Bewijs deze schietpartij.

Hetgeen ik niet begrijp wanneer gaat de Belgische overheid nu eens en voor altijd deze piraten eens hard aanpakken.

Maak een database of zo a la Etienne Schoepens of een Kruispuntbank

Zorg voor een blokkade of een soort douane of zo verdomme

Oproep aan die Marokkaanse jongeren (mijn rasgenoten)

Als je geen vergunning hebt blijf gewoon THUIS !!!!!!!!!!!

Juist. Het is beter van en leefloon te leven dan te werken.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be