![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke context en omstandigheden praten het aanrijden en 2km meesleuren van een agent goed?
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En wie beslist die 'tolheffing op Brusselaars' en incasseert dat geld? Of betalen Zaventemnaars ook die tolheffing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Een vergunning voor Brusselaars om in Zaventem te werken met een taxi?
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2011 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In de Pelikaanstraat in Antwerpen vlak aan station mogen toch ook alleen maar taxi's staan die daar een vergunning voor hebben, dus geen taxi's van Berchem of omstreken, die je daar gaat aantreffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Nog altijd? Ik dacht dat zulks verleden tijd was sinds de fusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Het zijn inderdaad niet alleen de Brusselse taxis die niet in de taxirij van Zaventem mogen staan, ook hun Mechelse, Antwerpse, Leuvense... collega's mogen dat niet. Toch niet zonder (duurbetaalde) vergunning. En ja, omgekeerd mogen hun Zaventemse collega's ook niet zomaar iemand opladen in Brussel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Newsflash, Brussel doet dit al. Een Zaventemse taxichauffeur mag ook geen klanten oppikken in Brussel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me inderdaad nogal nutteloos om een tax te heffen die je dan 20 minuten later bij het terug buiten rijden van Brussel terug moet storten. Tja, het creert natuurlijk wel werkgelegenheid hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() In Terzake gisteren op de VRT hebben ze er werk van gemaakt hoor; uitsluitend blanke taxichaffeurs en de vergunningregeling absurd willen voorstellen.
![]() |
#36 |
|
![]() Goede opmerking. Vandaar ook die heftige reactie. Vandaar die vele problemen. Zij komen (alweer) op voor hun broeder. Ook al is hun broeder (alweer) zwaar in de fout. Het is typisch. Criminelen haten nu eenmaal de politie.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is de gemeente Zaventem die de centen incasseert (500 € per jaar per taxi-voertuig). (en het is de gemeente/gewest in Brussel die de vergunning voor Brussel aflevert, die die centen binnenrijft)
Dat gespuis uit Brussel wil dat niet betalen. Niet alleen om dan wel een vergunning te mogen hebben, maar vooral omdat ze dan moeten aanschuiven in de rij, en riskeren van maar een klein ritje te hebben. Veel plezanter is van een klant te ronselen aan de douane. Als de klant zegt dat hij naar Diegem moet, dan verwijzen ze hem naar de lange rij mèt vergunning; als hij naar Antwerpen of Gent moet: bingo, kassa kassa ... Daarnaast zijn echte piraten dan nog niet verzekerd, hebben geen speciaal rijbewijs met medische schifting, betalen geen sociale lasten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnaast vind ik dat taxi-chauffeurs in Brussel tweetalig zouden moeten zijn (en dan bedoel ik niet Arabisch-Frans). Met noties van Engels.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Toen ik dit las en zag op het nieuws, gingen mijn marokkaanse haren weer rechtstaan,
Ik ben het eerlijk gezegd spuugzat dat weeral de verkeerden het moeten verprutsen voor de andere allochtonen Ik persoonlijk krijg dagdagelijks aanbiedingen om in het zwart geld te verdienen maar ik weiger pertinent omdat ik religieuze, ethische en wettelijke bezwaren heb. De overheid moet hier dringend iets aan doen: pak deze wegpiraten heel hard aan Die groep taxichauffeurs die zo aan het protesteren waren : dit vind ik ronduit schandalig en wraakroepend Als 'm dan niet neergeschoten wilt worden dan moet hij gewoon thuisblijven en had hij gewoon aan de kant moeten gaan. Men mag de slechte daden niet onderschatten omdat een slechte daad hoe klein ook is kan een nog grotere zonde baren. Bewijs deze schietpartij. Hetgeen ik niet begrijp wanneer gaat de Belgische overheid nu eens en voor altijd deze piraten eens hard aanpakken. Maak een database of zo a la Etienne Schoepens of een Kruispuntbank Zorg voor een blokkade of een soort douane of zo verdomme Oproep aan die Marokkaanse jongeren (mijn rasgenoten) Als je geen vergunning hebt blijf gewoon THUIS !!!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist. Het is beter van en leefloon te leven dan te werken. |
|
![]() |
![]() |