![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lessen moeten dus worden geleerd, hoe eenvoudig die ook mogen zijn. Pak dan in de eerste plaats die slechtbedoelende minderheid aan. Daar hoeft een goedbedoelende meerderheid toch niet voor te boeten. Dit is mijn punt. Wat die onverschilligheid betreft. Je bent ook tiener geweest. Eerder dan ik. Wat is het verschil tussen ik die dweepte met de 'Sex pistols' tegen het collectief geweten in, en anderzijds het dragen van een sexy hoofddoekje ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Joodse vrouwen mochten dan wel zwarte SS uniformen ook sexy vinden, maar dat was ook een gevaarlijke waangedachte. Begrijpt U het verschil? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() religie = onverdraagzaam.
eender welke, eender waar is religie steevast onverdraagzaam tov zij met gedachten en ideeën.
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bent al even onverdraagzaam tegenover mensen die uw mening niet delen. U wilt uw geloof en ideeën opdringen op mensen die voor een godsdienst gekozen hebben. Uw punt is, mijn beste verdraagzame atheïst?
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom kijken die trezen dan toch altijd zo boos naar me? Gisteren viel er bijna eentje van haar fiets omdat ik luidkeels "in de naam van de vader... én de zoon.... én den geilige heest" riep! Toch erg dat ze dat niet kunnen verdragen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat je een verdraagzame wereld niet zult bereiken zolang religie ronddwaalt. Daarnaast mogen mensen geloven wat ze willen, wat mensen niet mogen is hun vereniging op ethisch moreel vlak als beter beschouwen dan andere verenigingen. Het gaat hier over het maatschappelijk niveau; NIET het individuele niveau. Een individu is vrij in zijn doen en laten, een groep niet. Eenmaal je als individu de regels van een groep onderschrijft neem je afstand van uw als individu (blijkbaar een beetje moeilijk voor sommigen hier) en eender welke groep hoort zich op een niet agressieve wijze bezig te houden met hun bezigheden, het moment er eender welke vorm van agressie bij komt kijken dan kan ik die groep niet goedkeuren en vind ik, als wezenlijk onderdeel van onze maatschappij, dat ik daar wel tegen mag zijn. Dit staat dus los van het individu dat voor mijn part bloot rondloopt.
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Agressie, extremisme... Waar heb jij het toch over, man? Dus als ik uw kop insla dan ligt het aan mijn religie?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat ik ik ik, mijn mijn mijn is irrelevant. U blijft hangen op het niveau van het individu.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 31 mei 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reageer nooit op een reactie van iemand in een zatte bui.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cynara. Ik ben niet bevoorrecht. Behalve dat ik vooralsnog zicht heb op wat de jeugd in Mechelen draagt, en zich gedraagt. Hoe reageer je als vijftiger op een jong publiek dat zich sexy profileert met een sjaaltje ? Moet ik mij verongelijkt voelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een verschil tussen een atheïst en een vrijzinnige. Ik ben dikwijls verweten voor atheïst. Als scheldwoord kan dit tellen. Maar dan mag het best terecht gebruikt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is het volgende waar je op gaat geilen? een blote enkel? Trouwens, ik kende zo'n oude vijftiger die ook viel voor Marokkaanse sjaaltjesdraagsters... en er afspraakjes mee maakte. Bleek een pedofiel te zijn. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() waarom zou "atheist" een scheldwoord moeten zijn? is "theist" ook een scheldwoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cynara. Je kan moeilijk verwijten dat mannen heel wat vrouwen sexy vinden. En ja, enkels kunnen sexy zijn. Moet je daar per definitie een ouwebok voor zijn ? Subtiele kledij, of juist niet, is de grootste vorm van fysieke aantrekkelijkheid. Dus ook enkels met een kettinkje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Lijkt Cynicus wel.
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet je wat prentjes kunnen bekijken? hou je zakdoek maar klaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Belachelijk. Dag en nacht krijsen en zeiken over de boerka om dan te concluderen dat men niet eens weet wat een boerka is.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() sommige mensen kan je nooit humor aanleren, daarvoor moet je kunnen nadenken. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |