Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 13:24   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Maar een extreme minderheid kan een hele samenleving op zijn kop zetten. En ik vrees dat we dan van de hoofddoekdragers eerder op onverschilligheid zullen mogen rekenen.
Rik. Je schetst een heikel punt. Een minderheid kan een meerderheid manipuleren. Daar ben ik het voor alle duidelijkheid volledig mee eens. De geschiedenis bewijst dit. We hoeven er dus geen doekjes om te winden.

Lessen moeten dus worden geleerd, hoe eenvoudig die ook mogen zijn. Pak dan in de eerste plaats die slechtbedoelende minderheid aan. Daar hoeft een goedbedoelende meerderheid toch niet voor te boeten. Dit is mijn punt.

Wat die onverschilligheid betreft. Je bent ook tiener geweest. Eerder dan ik. Wat is het verschil tussen ik die dweepte met de 'Sex pistols' tegen het collectief geweten in, en anderzijds het dragen van een sexy hoofddoekje ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 13:31   #62
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen ik die dweepte met de 'Sex pistols' tegen het collectief geweten in, en anderzijds het dragen van een sexy hoofddoekje ?
sinds wanneer bent U in de waan dat ze die niqaabs en sjahals dragen om sexy te zijn? Jij kan dat wel vinden, maar dat is dan wel een gevaarlijke dwaling.

Joodse vrouwen mochten dan wel zwarte SS uniformen ook sexy vinden, maar dat was ook een gevaarlijke waangedachte. Begrijpt U het verschil?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 13:32.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:00   #63
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Over welk onverdraagzaam gedrag hebt u het?
religie = onverdraagzaam.
eender welke, eender waar is religie steevast onverdraagzaam tov zij met gedachten en ideeën.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:23   #64
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
religie = onverdraagzaam.
eender welke, eender waar is religie steevast onverdraagzaam tov zij met gedachten en ideeën.
U bent al even onverdraagzaam tegenover mensen die uw mening niet delen. U wilt uw geloof en ideeën opdringen op mensen die voor een godsdienst gekozen hebben. Uw punt is, mijn beste verdraagzame atheïst?
Oud 31 mei 2011, 16:33   #65
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent al even onverdraagzaam tegenover mensen die uw mening niet delen. U wilt uw geloof en ideeën opdringen op mensen die voor een godsdienst gekozen hebben. Uw punt is, mijn beste verdraagzame atheïst?
ik maak tegenwoordig een uitgebreid kruisteken onder het aanroepen van de heilige drievuldigheid als ik ingepakte personen tegenkom. Op die manier poog ik de heilige drievuldigheid te aanroepen om ze uit de christelijke hel te halen.

Waarom kijken die trezen dan toch altijd zo boos naar me? Gisteren viel er bijna eentje van haar fiets omdat ik luidkeels "in de naam van de vader... én de zoon.... én den geilige heest" riep!
Toch erg dat ze dat niet kunnen verdragen hé.
Oud 31 mei 2011, 17:46   #66
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

dat je een verdraagzame wereld niet zult bereiken zolang religie ronddwaalt.
Daarnaast mogen mensen geloven wat ze willen, wat mensen niet mogen is hun vereniging op ethisch moreel vlak als beter beschouwen dan andere verenigingen.
Het gaat hier over het maatschappelijk niveau; NIET het individuele niveau. Een individu is vrij in zijn doen en laten, een groep niet. Eenmaal je als individu de regels van een groep onderschrijft neem je afstand van uw als individu (blijkbaar een beetje moeilijk voor sommigen hier) en eender welke groep hoort zich op een niet agressieve wijze bezig te houden met hun bezigheden, het moment er eender welke vorm van agressie bij komt kijken dan kan ik die groep niet goedkeuren en vind ik, als wezenlijk onderdeel van onze maatschappij, dat ik daar wel tegen mag zijn.
Dit staat dus los van het individu dat voor mijn part bloot rondloopt.
Oud 31 mei 2011, 17:54   #67
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat je een verdraagzame wereld niet zult bereiken zolang religie ronddwaalt.
Daarnaast mogen mensen geloven wat ze willen, wat mensen niet mogen is hun vereniging op ethisch moreel vlak als beter beschouwen dan andere verenigingen.
Het gaat hier over het maatschappelijk niveau; NIET het individuele niveau. Een individu is vrij in zijn doen en laten, een groep niet. Eenmaal je als individu de regels van een groep onderschrijft neem je afstand van uw als individu (blijkbaar een beetje moeilijk voor sommigen hier) en eender welke groep hoort zich op een niet agressieve wijze bezig te houden met hun bezigheden, het moment er eender welke vorm van agressie bij komt kijken dan kan ik die groep niet goedkeuren en vind ik, als wezenlijk onderdeel van onze maatschappij, dat ik daar wel tegen mag zijn.
Dit staat dus los van het individu dat voor mijn part bloot rondloopt.
Ik ga er niet langer mijn woorden aan vuil maken. Uw eerste zin slaat nergens op. Dat u vindt dat religie onzin is daar kan ik inkomen maar dat u vindt dat religie ervoor zorgt dat we in een onverdraagzame maatschappij leven dat vind ik erover. Het is wel duidelijk dat u geen snars begrepen hebt van de religies waar je op doelt. Nogmaals, het siert u niet dat ge alle gelovigen op deze aardbol (en dat zijn er heel veel) over eenzelfde kam scheert. Misschien moet je het verschil maar eens opzoeken tussen een religie en de volgelingen ervan.

Agressie, extremisme... Waar heb jij het toch over, man? Dus als ik uw kop insla dan ligt het aan mijn religie?
Oud 31 mei 2011, 18:04   #68
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga er niet langer mijn woorden aan vuil maken. Uw eerste zin slaat nergens op. Dat u vindt dat religie onzin is daar kan ik inkomen maar dat u vindt dat religie ervoor zorgt dat we in een onverdraagzame maatschappij leven dat vind ik erover. Het is wel duidelijk dat u geen snars begrepen hebt van de religies waar je op doelt. Nogmaals, het siert u niet dat ge alle gelovigen op deze aardbol (en dat zijn er heel veel) over eenzelfde kam scheert. Misschien moet je het verschil maar eens opzoeken tussen een religie en de volgelingen ervan.

Agressie, extremisme... Waar heb jij het toch over, man? Dus als ik uw kop insla dan ligt het aan mijn religie?
neenee, het ligt helem�*�*l niet aan uw religie. De koran is een wredelievend boekske! het ligt aan uw vader en uw broers natuurlijk!

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

9.23 O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.

5 - Strijd tegen ongelovigen, joden en christenen.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.100 En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend terwille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem - zijn beloning bij Allah staat vast;
4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:07.
Oud 31 mei 2011, 18:06   #69
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

de geschiedenis van de mensheid ondersteund nochtans mijn premisse.

en dat ik ik ik, mijn mijn mijn is irrelevant. U blijft hangen op het niveau van het individu.

Laatst gewijzigd door the_dude : 31 mei 2011 om 18:07.
Oud 31 mei 2011, 18:11   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reageer nooit op een reactie van iemand in een zatte bui.
Oud 31 mei 2011, 18:14   #71
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Reageer nooit op een reactie van iemand in een zatte bui.
waarom besluit U dat de poster waarop gereageerd werd dronken zou zijn? of bent U gewoon standaard zo'n slijmerd die plat op de buik gaat voor een allochtoonse berber?
Oud 31 mei 2011, 18:18   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
sinds wanneer bent U in de waan dat ze die niqaabs en sjahals dragen om sexy te zijn? Jij kan dat wel vinden, maar dat is dan wel een gevaarlijke dwaling.

Joodse vrouwen mochten dan wel zwarte SS uniformen ook sexy vinden, maar dat was ook een gevaarlijke waangedachte. Begrijpt U het verschil?
Laten we de niqaabs buiten beschouwing laten. Deze discussie is voltooid verleden tijd. De niqaabs zijn verboden. Punt uit.

Cynara. Ik ben niet bevoorrecht. Behalve dat ik vooralsnog zicht heb op wat de jeugd in Mechelen draagt, en zich gedraagt.

Hoe reageer je als vijftiger op een jong publiek dat zich sexy profileert met een sjaaltje ? Moet ik mij verongelijkt voelen ?
Oud 31 mei 2011, 18:22   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een atheïst en een vrijzinnige. Ik ben dikwijls verweten voor atheïst. Als scheldwoord kan dit tellen. Maar dan mag het best terecht gebruikt worden.
Oud 31 mei 2011, 18:23   #74
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we de niqaabs buiten beschouwing laten. Deze discussie is voltooid verleden tijd. De niqaabs zijn verboden. Punt uit.

Cynara. Ik ben niet bevoorrecht. Behalve dat ik vooralsnog zicht heb op wat de jeugd in Mechelen draagt, en zich gedraagt.

Hoe reageer je als vijftiger op een jong publiek dat zich sexy profileert met een sjaaltje ? Moet ik mij verongelijkt voelen ?
ik denk eerder dat u zich moet behoeden om je niet als geile oude bok te gedragen. Staat zo zielig.
Wat is het volgende waar je op gaat geilen? een blote enkel?

Trouwens, ik kende zo'n oude vijftiger die ook viel voor Marokkaanse sjaaltjesdraagsters... en er afspraakjes mee maakte. Bleek een pedofiel te zijn.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:25.
Oud 31 mei 2011, 18:24   #75
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen een atheïst en een vrijzinnige. Ik ben dikwijls verweten voor atheïst. Als scheldwoord kan dit tellen. Maar dan mag het best terecht gebruikt worden.
waarom zou "atheist" een scheldwoord moeten zijn? is "theist" ook een scheldwoord?
Oud 31 mei 2011, 18:29   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik denk eerder dat u zich moet behoeden om je niet als geile oude bok te gedragen. Staat zo zielig.
Wat is het volgende waar je op gaat geilen? een blote enkel?
Cynara. Je kan moeilijk verwijten dat mannen heel wat vrouwen sexy vinden. En ja, enkels kunnen sexy zijn. Moet je daar per definitie een ouwebok voor zijn ? Subtiele kledij, of juist niet, is de grootste vorm van fysieke aantrekkelijkheid. Dus ook enkels met een kettinkje.
Oud 31 mei 2011, 18:31   #77
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Lijkt Cynicus wel.
Oud 31 mei 2011, 18:34   #78
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Cynara. Je kan moeilijk verwijten dat mannen heel wat vrouwen sexy vinden. En ja, enkels kunnen sexy zijn. Moet je daar per definitie een ouwebok voor zijn ? Subtiele kledij, of juist niet, is de grootste vorm van fysieke aantrekkelijkheid. Dus ook enkels met een kettinkje.
het wordt tijd dat je nog eens van de grond komt precies. Zielig vind ik dat.

moet je wat prentjes kunnen bekijken? hou je zakdoek maar klaar

Oud 31 mei 2011, 18:36   #79
suqar_7loe

Standaard

Belachelijk. Dag en nacht krijsen en zeiken over de boerka om dan te concluderen dat men niet eens weet wat een boerka is.
Oud 31 mei 2011, 18:37   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Belachelijk. Dag en nacht krijsen en zeiken over de boerka om dan te concluderen dat men niet eens weet wat een boerka is.

sommige mensen kan je nooit humor aanleren, daarvoor moet je kunnen nadenken.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 mei 2011 om 18:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be