![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8321 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de idee, dat het huwelijk slechts een contract zou zijn in dezer dagen, zal ongetwijfeld geen goed doen aan de motivatie, om aan een stevig huwelijk te werken. De invloed op de kinderen en hun idee over het huwelijk, valt niet te onderschatten, wanneer ouders van partner veranderen zoals van een onderbroek. Daar daartegenover staat ook de invloed op een kind van ouders, die weten dat liefde een werkwoord is en het in een huwelijk niet gaat om jezelf, maar om je partner. Want in een huwelijk waar beide partners er op uit zijn om elkaar te gelukkig te maken ipv zichzelf, krijgen kinderen hele wijze lessen. Eens te meer als zij hun eigen bestaan daaraan danken. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 05:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, maar dat gelooft niemand. Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2011 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8327 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet deze discussie nog steeds gevoerd worden? Ik dacht dat dit de 21e eeuw was!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8331 |
Burgemeester
|
![]() Nu ja voor mij is het nog niet steeds 'gewoon' dat homoseksuelen met elkaar kunnen trouwen, en echt als iets normaals zal ik het ook nooit zien denk ik.
Ik vind het ook een beetje imitatiegedrag zeg maar, omdat de hetero's ook altijd al konden trouwen. Nee, ik heb er moeite mee dat homoseksuelen het gezin willen binnendringen, en zichzelf als een gezin zien. Trouwens dit topic gaat over wat natuurlijk is of niet, ik ben het ermee eens dat homoseksualiteit niet onnatuurlijk is. Maar kinderen laten opgroeien binnen de homoseksuele samenlevingsvorm is wel onnatuurlijk denk ik. Of zijn er gevallen bekend dat er in het dierenrijk twee mannetjes of twee vrouwtjes een kind opvoeden? Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gehoord. Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 3 juni 2011 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft is de disharmonie tussen lichaam en seksuele oriëntatie (lees: homoseksualiteit) weldegelijk tegennatuurlijk. Precies om ons te kunnen voortplanten, zijn we met seksualiteit uitgerust. Homoseksuelen zullen beweren dat voortplanting niks met seksualiteit te maken heeft. Het ligt voor de hand waarom. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag van vandaag zie je veel co-ouderschap, voogdijgevechten, etc....en de enigste slachtoffers daarvan zijn de kinderen. Ouders moeten maar eens beseffen dat van zodra ze kinderen hebben ze even hun eigen belangen op de tweede plaats moeten zetten. Het zou niet de eerste keer zijn dat kinderen verloren lopen in het leven door een scheiding van hun ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8335 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8336 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tot slot wil ik wel zeggen dat juist omdat iets in de natuur voorkomt dat niet meteen slecht of goed maakt, het wil gewoon zeggen dat het niet onnatuurlijk is (zoals dat vaak over homofilie werd beweerd). Sommige soorten dolfijn blijken hun kinderen te vermoorden als ze zich vervelen zodat ze met de lijkjes kunnen spelen, dat is geen argument om infanticide te legaliseren btw. ![]()
![]() |
![]() |
#8337 |
Staatssecretaris
|
![]() Welk besluit, u ziet het huwelijk als iets om kinderen te beschermen, en dat moet daarom exclusief heteroseksueel blijven. Daarmee vergeet u blijkbaar dat er in Amerika alleen al ongeveer 500 000 homoseksuele ouders zijn, die kinderen en ouders verdienen blijkbaar geen bescherming.
![]() |
#8338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8339 |
Staatssecretaris
|
![]() Voorbeelden?
![]() |
#8340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 vader en moeder verlaten 2 een nieuwe eenheid vormen 3 vader en moeder worden. Eneuh, ik vergeet helemaal niet dat er heel wat bastaardkinderen zijn. Bij alle geaardheden trouwens. Het homohuwelijk zal dat niet oplossen, het blijven kinderen, voor minstens de helft, van buiten hun relatie. Kinderen van iemand anders dus. Het huwelijk kan dat voorkomen, maar niet oplossen achteraf. Paulus. |
|
![]() |
![]() |