Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 05:28   #8321
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja. Het biedt een zekere bescherming aan de kinderen die uit een huwelijk doorgaans spruiten. Het is een goede erkende relatievorm om de kinderen het beste te geven van onzelf. Het is een goede zaak voor kinderen dat ouders een vaste relatie hebben.

Paulus.
Jaja en juist omdat het z'on goede zaak is scheiden er jaarlijks 35.000 koppels van de 45.000 huwelijken.
Oud 3 juni 2011, 05:47   #8322
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Jaja en juist omdat het z'on goede zaak is scheiden er jaarlijks 35.000 koppels van de 45.000 huwelijken.
Neen. Het is niet daarom.

Maar de idee, dat het huwelijk slechts een contract zou zijn in dezer dagen, zal ongetwijfeld geen goed doen aan de motivatie, om aan een stevig huwelijk te werken.

De invloed op de kinderen en hun idee over het huwelijk, valt niet te onderschatten, wanneer ouders van partner veranderen zoals van een onderbroek.

Daar daartegenover staat ook de invloed op een kind van ouders, die weten dat liefde een werkwoord is en het in een huwelijk niet gaat om jezelf, maar om je partner.

Want in een huwelijk waar beide partners er op uit zijn om elkaar te gelukkig te maken ipv zichzelf, krijgen kinderen hele wijze lessen. Eens te meer als zij hun eigen bestaan daaraan danken.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 05:59.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 05:57   #8323
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik heb Paulus' posts al langer gelezen over dit onderwerp en ik ben het 100% eens met hem. Dit om Paulus een schouderklopje te geven vanwege zijn goeie argumentatie en goeie manier om dingen te verwoorden
Dank je wel.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 05:58   #8324
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Paulus verdient inderdaad alle steun in de rug. Ik ben hier lange tijd de enige geweest die het viuur brandende hield.

Ik ben blij dat rede uiteindelijk toch zegeviert.
Dank je wel.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 08:24   #8325
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Commercieel draagmoederschap is dan ook verboden.
Hier was daar niet echt sprake van en lag het probleem in een lacune van een goede regeling betreffende draagmoederschap.
Die Oekraïnse draagmoeder deed het gratis, uit naastenliefde?
Sorry, maar dat gelooft niemand.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2011 om 08:25.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 08:37   #8326
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Die Oekraïnse draagmoeder deed het gratis, uit naastenliefde?
Sorry, maar dat gelooft niemand.
Inderdaad.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 08:41   #8327
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ja. Het biedt een zekere bescherming aan de kinderen die uit een huwelijk doorgaans spruiten. Het is een goede erkende relatievorm om de kinderen het beste te geven van onzelf. Het is een goede zaak voor kinderen dat ouders een vaste relatie hebben.

Paulus.
Want er zijn geen homoseksuele ouders in uw wereld, die 270 000 kinderen die bij (Amerikaanse) homoseksuele koppels leven zijn ingebeeld. Of nee, nee, in het leven geroepen door de homo-lobby.
Oud 3 juni 2011, 12:56   #8328
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Moet deze discussie nog steeds gevoerd worden? Ik dacht dat dit de 21e eeuw was!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 13:17   #8329
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Want er zijn geen homoseksuele ouders in uw wereld, die 270 000 kinderen die bij (Amerikaanse) homoseksuele koppels leven zijn ingebeeld. Of nee, nee, in het leven geroepen door de homo-lobby.
Kunt u eens uitleggen hoe u aan dit besluit gekomen bent?

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 13:17   #8330
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Moet deze discussie nog steeds gevoerd worden? Ik dacht dat dit de 21e eeuw was!
Blijkbaar wel zoals je ziet.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 13:21   #8331
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Nu ja voor mij is het nog niet steeds 'gewoon' dat homoseksuelen met elkaar kunnen trouwen, en echt als iets normaals zal ik het ook nooit zien denk ik.
Ik vind het ook een beetje imitatiegedrag zeg maar, omdat de hetero's ook altijd al konden trouwen. Nee, ik heb er moeite mee dat homoseksuelen het gezin willen binnendringen, en zichzelf als een gezin zien. Trouwens dit topic gaat over wat natuurlijk is of niet, ik ben het ermee eens dat homoseksualiteit niet onnatuurlijk is. Maar kinderen laten opgroeien binnen de homoseksuele samenlevingsvorm is wel onnatuurlijk denk ik. Of zijn er gevallen bekend dat er in het dierenrijk twee mannetjes of twee vrouwtjes een kind opvoeden? Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gehoord.

Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 3 juni 2011 om 13:23.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:14   #8332
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ja voor mij is het nog niet steeds 'gewoon' dat homoseksuelen met elkaar kunnen trouwen, en echt als iets normaals zal ik het ook nooit zien denk ik.
Ik vind het ook een beetje imitatiegedrag zeg maar, omdat de hetero's ook altijd al konden trouwen. Nee, ik heb er moeite mee dat homoseksuelen het gezin willen binnendringen, en zichzelf als een gezin zien. Trouwens dit topic gaat over wat natuurlijk is of niet, ik ben het ermee eens dat homoseksualiteit niet onnatuurlijk is. Maar kinderen laten opgroeien binnen de homoseksuele samenlevingsvorm is wel onnatuurlijk denk ik. Of zijn er gevallen bekend dat er in het dierenrijk twee mannetjes of twee vrouwtjes een kind opvoeden? Voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gehoord.
Het is niet omdat iets in de natuur voorkomt, dat het 'natuurlijk' zou zijn. Onnatuurlijke en tegennatuurlijke zaken komen ook voor in de natuur.

Wat mij betreft is de disharmonie tussen lichaam en seksuele oriëntatie (lees: homoseksualiteit) weldegelijk tegennatuurlijk. Precies om ons te kunnen voortplanten, zijn we met seksualiteit uitgerust. Homoseksuelen zullen beweren dat voortplanting niks met seksualiteit te maken heeft. Het ligt voor de hand waarom.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 3 juni 2011 om 14:15.
Oud 3 juni 2011, 14:45   #8333
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet juist. De wethouder deed dat wel.

De bestaansreden van het huwelijk is zeer zeker weldegelijk relevant als argument om het te houden zoals het is.

Paulus.
Ik moet Paulus hierin bijstaan. Een stabiel huwelijk is van belang om kinderen de beste jeugd te geven die ze kunnen hebben.

De dag van vandaag zie je veel co-ouderschap, voogdijgevechten, etc....en de enigste slachtoffers daarvan zijn de kinderen. Ouders moeten maar eens beseffen dat van zodra ze kinderen hebben ze even hun eigen belangen op de tweede plaats moeten zetten.

Het zou niet de eerste keer zijn dat kinderen verloren lopen in het leven door een scheiding van hun ouders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:31   #8334
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik moet Paulus hierin bijstaan. Een stabiel huwelijk is van belang om kinderen de beste jeugd te geven die ze kunnen hebben.

De dag van vandaag zie je veel co-ouderschap, voogdijgevechten, etc....en de enigste slachtoffers daarvan zijn de kinderen. Ouders moeten maar eens beseffen dat van zodra ze kinderen hebben ze even hun eigen belangen op de tweede plaats moeten zetten.

Het zou niet de eerste keer zijn dat kinderen verloren lopen in het leven door een scheiding van hun ouders.
Dank je wel.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 17:35   #8335
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat iets in de natuur voorkomt, dat het 'natuurlijk' zou zijn. Onnatuurlijke en tegennatuurlijke zaken komen ook voor in de natuur.

Wat mij betreft is de disharmonie tussen lichaam en seksuele oriëntatie (lees: homoseksualiteit) weldegelijk tegennatuurlijk. Precies om ons te kunnen voortplanten, zijn we met seksualiteit uitgerust. Homoseksuelen zullen beweren dat voortplanting niks met seksualiteit te maken heeft. Het ligt voor de hand waarom.

Paulus.
Iets dat voorkomt in de natuur is per definitie niet on- en tegennatuurlijk.
Oud 3 juni 2011, 17:45   #8336
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tot nu toe is zowat ieder onderzoek tot dezelfde conclusie gekomen, een kind opgevoed door een homoseksueel koppel ondervind geen negatieve effecten. Het is de betrokkenheid van de ouders bij de opvoeding dat als grootste stuk meetelt (met fysieke en mentale gezondheid, financiële situatie, band met de rest van de familie, opleidingsniveau, etc. als bijdragende factoren). Er zijn natuurlijk wel enkele verschillen, maar die zijn niet slecht of verbazend, zo zijn bv. kinderen van homo-ouders vaker seksueel vrijer en toleranter.

Tot slot wil ik wel zeggen dat juist omdat iets in de natuur voorkomt dat niet meteen slecht of goed maakt, het wil gewoon zeggen dat het niet onnatuurlijk is (zoals dat vaak over homofilie werd beweerd). Sommige soorten dolfijn blijken hun kinderen te vermoorden als ze zich vervelen zodat ze met de lijkjes kunnen spelen, dat is geen argument om infanticide te legaliseren btw. Er zijn veel betere argumenten om homofilie tot de aanvaarde seksuele geaardheden te rekenen, dat het tussen twee toestemmende volwassenen gebeurd bijvoorbeeld.
Oud 3 juni 2011, 17:48   #8337
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kunt u eens uitleggen hoe u aan dit besluit gekomen bent?

Paulus.
Welk besluit, u ziet het huwelijk als iets om kinderen te beschermen, en dat moet daarom exclusief heteroseksueel blijven. Daarmee vergeet u blijkbaar dat er in Amerika alleen al ongeveer 500 000 homoseksuele ouders zijn, die kinderen en ouders verdienen blijkbaar geen bescherming.
Oud 3 juni 2011, 18:01   #8338
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets dat voorkomt in de natuur is per definitie niet on- en tegennatuurlijk.
Nee hoor. Er zitten foutjes in de natuur. Tegennatuurlijke dingen bestaan weldegelijk en komen weldegelijk voor in de natuur.

Paulus.
Oud 3 juni 2011, 18:08   #8339
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Er zitten foutjes in de natuur. Tegennatuurlijke dingen bestaan weldegelijk en komen weldegelijk voor in de natuur.

Paulus.
Voorbeelden?
Oud 3 juni 2011, 18:10   #8340
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk besluit, u ziet het huwelijk als iets om kinderen te beschermen, en dat moet daarom exclusief heteroseksueel blijven. Daarmee vergeet u blijkbaar dat er in Amerika alleen al ongeveer 500 000 homoseksuele ouders zijn, die kinderen en ouders verdienen blijkbaar geen bescherming.
Ik zie het huwelijk als procreatief gedrag dat zich uit in

1 vader en moeder verlaten
2 een nieuwe eenheid vormen
3 vader en moeder worden.

Eneuh, ik vergeet helemaal niet dat er heel wat bastaardkinderen zijn. Bij alle geaardheden trouwens. Het homohuwelijk zal dat niet oplossen, het blijven kinderen, voor minstens de helft, van buiten hun relatie. Kinderen van iemand anders dus.

Het huwelijk kan dat voorkomen, maar niet oplossen achteraf.

Paulus.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be