![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier was daar niet echt sprake van en lag het probleem in een lacune van een goede regeling betreffende draagmoederschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan een drogredenering zijn, maar dat is niet noodzakelijk zo. Niet alles wat in het verleden goed is, is vandaag of in de toekomst slecht. In het geval van het huwelijk al helemaal niet. Anders moet je maar eens vertellen waar het bedrog zou kunnen zitten. Beroep doen op de bestaansreden van iets is niet noodzakelijk hetzelfde als beroep doen op de traditie, zoals jij dat noemt.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'onzin' van Raf is anders perfect te staven terwijl jou gedacht enkel voortspruit uit een selectieve invulling van de term en het cultiveren ervan in een westerse, met religie doordrongen, wereld die je dan verheft tot de 'standaard' ...dat zegt wel iets over een voormalig gelovige en zelfverklaard agnost |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8304 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#8305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook bij de hindoe en in het boeddhisme komt het huwelijk al veel langer voor dan bij het westerse christendom. Ze zijn dan ook veel ouder. Zelfs bij bepaalde Noord-Amerikaanse indianenstammen, waar men, het homoseksueel zijn, als een verheven status erkent, komt het huwelijk voor, zonder schrift, en raad eens...? ... allemaal tussen die relaties waarvan men procreatie kan verwachten. Enkel tussen man en vrouw dus. Mag ik je eens vragen waar "de staving" van Raf staat dat het huwelijk vroeger en nu, niet meer dan een contract is tussen twee partners? Bovendien, alsq het huwelijk dan echt niet meer zou zijn dan een contract tussen twee partners, zoals Raf beweert en volgens jou ook staaft, wat is er dan mis met een samenlevingscontract voor mensen met die mening? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8306 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarom is het dan ook alleen maar een drogredenering als de redenring louter bestaat uit het beroep. In jouw geval dus Citaat:
Men klasseert het net onder drogreden omdat de uitdraai net niet bekend is naar de toekomst toe.... derhalve kan je het dus niet als argument gebruiken. Die opmerking van je slaat dus op niks. Citaat:
Citaat:
die vermeende bestaansreden kan dan enkel weergeven waarom men het in het verleden in het leven zou geroepen hebben onder die vorm. Dat op zich zegt niks over de noden (nieuwe bestaansreden dus) vandaag, over dat de vorm nu de meest ideale zou zijn. En bovenal is het opgeven van die vermeende bestaansreden geen alibi om er een claim op te leggen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien de rest van je betoog op deze verkeerde veronderstelling steunt, is reageren daarop naast de kwestie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8309 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest van de verbintenissen beschouw je dan niet. Je maakt een cirkelredenering door vóóraf te gaan stellen alleen die 'verbintenissen' tussen man en vrouw ( waar nogal wiedes vaak kinderen uit komen ) onder de noemer huwelijk te beschouwen. Vervolgens stel je vast dat die zowat overal ter wereld en doorheen de hele geschiedenis voorkwamen.... wat dan ook nogal wiedes is. Als er dan bovenop nog een meer formele regeling komt an bombardeer je dat tot huwelijk zoals voorzien in de voormalige wetgeving. Citaat:
Hij heeft daar meermaals op gewezen met meerdere links .... en hij is trouwens niet de enige. Citaat:
Iedereen een samenlevingscontract dus en hou het ritueeltje gescheiden |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als verkochtte koopwaar afgewezen door zijn moeder en dan door het gekunkel van zijn vaders nog een paar jaar wezenhuis alvorens hij dan hier opgevoerd werd als een aap met kleren aan in een mediacircus.
![]() |
![]() |
![]() |
#8312 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met deze voorbeelden worde de stelling dat het huwelijk niet meer is dan een contract tussen twee partners weerlegd. Citaat:
Neen dat is niet zo. Ik kijk gewoon naar wat als huwelijk werd gezien doorheen de tijden en culturen en merk op dat deze alleen bestaan tussen man en vrouw. Objectieve waarneming heet zoiets ipv vooroordeel. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 22:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8314 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een reeks voorbeelden dus van al de mogelijke 'verbintenissen' die jij dan persé huwelijk wilt noemen. Je mag dat van mij hoor ! Neem je het echter ook als vaststelling dat een huwelijk enkel tussen man en vrouw voorkwam ( wat overigens ook niet geheel klopt ) dan maak je een cirkelredenering : Je stelt immers bij voorbaat je definitie op van 'huwelijk' en vervolgens ga je wonder boven wonder vaststellen dat het enkel voorkwam tussen man en vrouw een beetje te gek voor woorden, niet ? Citaat:
Het eerste betreft het louter contractuele en het andere het fenomeen dat man en vrouw kleine kern-communes gingen vormen doorheen de geschiedenis. Citaat:
Dan heb je enkel vastgesteld dat men door de eeuwen heen de definitie 'huwelijk' voorbehouden heeft aan dat soort 'verbintenissen' dat zegt natuurlijk nog niks over het huwelijk als wettelijke verbintenis Citaat:
Ik antwoord niet meer in naam van een ander en ik zelf ( als tweede bron in de lange rij )ben ook niet van plan je eeuwig met links te bestoken. Je vergeet bovendien weer gemakkelijkheidshalve dat jij diegene bent die je bewering moet claimen ivm dat het huwelijk als wettelijk ingericht statuut teneinde dat als mogelijk argument te kunnen opwerpen. Citaat:
![]() Volgens mij wel hoor.... hij verzet(te) zich enkel tegen de ongelijke behandeling : een samenlevingscontract voor homo's dus waar hetero's het huwelijk zouden hebben. En het verzet tegen het niet willen openstellen terwijl dat de makkelijkste en meest voor de hand liggende oplossing was. Maar moest het nu eenmaal van oudsheids een samenlevingscontract geweest zijn naast de meest uitlopende rituelen die de contractanten er zelf willen op nahouden... denk ik niet dat hij bezwaar had Laatst gewijzigd door praha : 2 juni 2011 om 23:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De functie is er eentje dat jij eraan toedicht en niet de wethouder noch deed ie dat in het prille begin.... dat was net meer in de richting zoals Raf dat zegt. En de bestaansreden is irrelevant De vraag blijft dus nog steeds : Is er een objectief haalbaar argument waarom het enkel een wettelijk geregelde, formele samenlevingsvorm ( want dat is precies wat het is ) zou moeten zijn tussen hetero's ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8316 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet ik noem ze huwelijk, maar stel vast dat ze huwelijk heten, in de culturen door de tijden heen.. Pas op. Met noemt het ook een 'over de bezem springen' 'de zeven stappen' 'het afdalen in de rivier' en waarschijnlijk nog veel meer. Maar het gaat steeds op procreatieve relaties. Dat is geen invulling van mij maar van alle culturen door alle tijden heen. Ik stel enkel vast. Citaat:
Ik wacht nog steeds op de staving van Raf volgen jou. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een loze bewering dus zo blijkt. Citaat:
Citaat:
Dat die rechten er zijn met het oog op de kinderen die doorgaans uit een huwelijk spruiten vinden zij geen reden. Want zij kunnen immers ook kinderen hebben. Dat die kinderen minstens voor de helft van buiten hun relatie komen, vinden zij maar bijzaak en verkrachten de betekenis van het huwelijk op die manier. Beweren dat het huwelijk niet meer is dan een contract tussen partners is daar een typische illustratie van. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 23:44. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8317 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8318 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb Paulus' posts al langer gelezen over dit onderwerp en ik ben het 100% eens met hem. Dit om Paulus een schouderklopje te geven vanwege zijn goeie argumentatie en goeie manier om dingen te verwoorden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8319 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het geregistreerd partnerschap kan trouwens ook door hetero's worden afgesloten, dus echt ''homo-apartheid'' kan je dat niet noemen vind ik. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 3 juni 2011 om 00:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8320 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat rede uiteindelijk toch zegeviert.
![]() |
![]() |