Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2011, 08:04   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Politie bellen.
Oud 6 juli 2011, 14:37   #22
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Politie bellen.
Goed idee; maar. . . .je zult lang, heel lang geduld moeten koesteren.

Zo een beetje zoals met al de Politiekers (of pseudo) hier op het 'Forum': uw gesprekspartners!!!!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 14:39   #23
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik weet niet of het goed is gewoon te doen of je neus bloedt. Er bestaat ook zoiets als schuldig verzuim.
Ik zou kinderbescherming verwittigen, misschien krijgen ze begeleiding en controle. Daarom worden de kinderen niet direct uit huis geplaatst toch?
Dat is wel het spijtigste aan de zaak!?
Oud 6 juli 2011, 15:08   #24
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

't Is hier intussen weeral ge-escaleerd zenne. Pfff. Ik kan hier niet alles zeggen maar het gaat van kwaad naar erger. Eergisteravond werd de 3-jarige vermist. Zegt de moeder: oh ja, ik heb hem al uuuren niet meer gezien. De laatste keer dat ik hem zag was hij met stenen naar een auto aan't gooien. (WTF).(Blijkt voor haar heel normaal te zijn). Daarop vraag ik haar of ze de politie reeds verwittigd heeft. Haar antwoord: "Oei, ni aan gedacht".
Daarop heeft mijn buurvrouw vanop haar GSM de politie verwittigd. 5 minuutjes later komt het oudste kind ons zeggen dat "alles ok" is want: zijn broertje ligt gewoon in bed te slapen. ?????
Mijn conclusie dus: kind kruipt ongemerkt in bedje. Mèt kleren aan dus; 3-jarige heeft nog niet 't besef om zich eerst te gaan wassen en pyama aan te doen. Ouders doen de moeite niet om eerst in hun eigen woning alle vertrekken te controleren. Ze hebben ook niet de neiging om actie te ondernemen (politie bellen). Is dat niet triestig? De lokale politie is heel goed op de hoogte van dat "Flodder-gezin". Toch wordt er niks ondernomen. Enfin; ik ga ook proberen het mij niet meer aan te trekken. Ik heb mijn kleinkindje een hele week te logeren. Ik sluit die niet op maar ga zeker om de 15 minuten kijken wat hij aan't doen is als hij hier met de buurkinderen op't pleintje zit.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 15:17   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Stap niet meteen naar jeugdbescherming, politie of OCMW want dan kan je er vanop aan dat die kinderen binnen de maand geplaatst worden.
Die kinderen kunnen er inderdaad niet veel aan doen dat hun ouders zo zijn, dat betekent niet dat zij hun ouders niet graag zien, een uithuisplaatsing is daarom meestal pijnlijk.

Zijn de ouders zwakbegaafd, beseffen de ouders zelf wel dat ze iets verkeerd doen ?

Ik zou naar een instantie gaan die eerst zelf gaat bemiddelen vooraleer er grote middelen er worden ingeschakeld. Misschien is dit probleem mits begeleid wonen wel op te lossen. Maar ja, welke instantie doet dat ?
Sorry maar als die kinderen van 2 jaar buiten lopen op t straat, dan vrees ik toch dat de kinderbescherming de enige juiste optie is.

En die dertienjarige die tegen mijn deur stond te pissen, zou dat echt nooit meer riskeren, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 15:19   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ben blij dat jij tenminste snapt wat ik bedoel. Zou idd gemakkelijk zijn om die kinderen te laten uit huis plaatsen. Maar ik heb ook een geweten en zelf kinderen. Daarom dat ik tussen 2 vuren sta als het ware. Wat de toestand van de ouders betreft: moeder lijkt mij minderbegaafd (heb hier wel ervaring mee wegens minderbegaafd familielid), de vader is volgens mij totaal onverschillig, onge-interesseerd over wat zijn kinderen doen/uitspoken.
Heel triestig wel...arme kinderen.
Soms moet ge gewoon hard zijn, ... dit is ook geen oplossing, wachten tot er eens een auto die peuter plat rijdt, ... ?

Eigenlijk moesten ze zo'n mensen gewoon stereliseren, maar ik zal wel weer een facist zijn zeker als ik dat zeg.
Oud 6 juli 2011, 15:22   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik neem mijn moeder dat niet kwalijk want die was zwakbegaafd. Ze bedoelde het allemaal goed, dat is wat telt voor mij. Mijn vader die gebruikte mijn zwakbegaafde moeder. Wel kindjes kunnen maken, kindergeld en invaliditeitsgeld opdoen maar als ik nieuwe schoenen nodig was 10 euro per paar al te veel voor papa. Het lijkt mij hier om een identiek geval te gaan. (6 kinderen)
Uiteindelijk ben ik ook geplaatst geweest. Dit was een heel zware periode voor mij omdat ik een sterke band had met mijn moeder.
Die plaatsing is natuurlijk niet evident, en ongetwijfeld ook heel erg om dat als kind te moeten meemaken, maar als je dan achteraf terugkijkt, of zo een situaties ziet, Is het dan niet nodig om toch in te grijpen ?

Niet dat de band met de moeder moet doorbroken worden, zeker niet , misschien kan ze zelf mee opgevangen worden in een soort instelling in dergelijke gevallen.
Oud 6 juli 2011, 15:29   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Goed idee; maar. . . .je zult lang, heel lang geduld moeten koesteren.

Zo een beetje zoals met al de Politiekers (of pseudo) hier op het 'Forum': uw gesprekspartners!!!!!!
Zal ik met je een gesprek voeren, bruggeman.

"Hoe is 't?"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 15:31   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ach wat, laat die kinderen toch spelen.

En wie heeft er nog nooit stenen geworpen naar auto's, kom nu.

Heeft er niemand ooit eens een steen door de venster geworpen misschien? Of wat banden platgestoken? Een brandje gesticht?

Wat willen jullie eigenlijk? Dat iedereen bediende wordt?
Oud 6 juli 2011, 15:35   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach wat, laat die kinderen toch spelen.

En wie heeft er nog nooit stenen geworpen naar auto's, kom nu.

Heeft er niemand ooit eens een steen door de venster geworpen misschien? Of wat banden platgestoken? Een brandje gesticht?

Wat willen jullie eigenlijk? Dat iedereen bediende wordt?
Ik wil vooral dat als ik mijnen auto in zijnen achteruit smijt op mijnen oprit, dat er dan gene 3 jarige vlak achter mijn banden zit te spelen...
Oud 6 juli 2011, 15:42   #31
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik wil vooral dat als ik mijnen auto in zijnen achteruit smijt op mijnen oprit, dat er dan gene 3 jarige vlak achter mijn banden zit te spelen...
Hoezo? Die zal dan toch al geen stenen meer gooien.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 15:43   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongelukken gebeuren, dat is moeilijk te vermijden.

Als op het einde maar alles goed is, dat is het voornaamste.
Oud 6 juli 2011, 15:44   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Maar zijn familie dan weer extra.

Dat zal het natuurlijke evenwicht zijn zeker?
Oud 6 juli 2011, 15:47   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haalt al die prut er maar vanaf, ...
Oud 6 juli 2011, 15:49   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kleinen die ooit zand naar mijn voituur gesmeten heeft, heeft dat ook nooit meer gedaan,

en ik heb die daar niet voor moeten platrijden, of platslaan, ...

maar ik kan soms nogal overtuigend zijn...
Oud 6 juli 2011, 16:09   #36
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Soms moet ge gewoon hard zijn, ... dit is ook geen oplossing, wachten tot er eens een auto die peuter plat rijdt, ... ?

Eigenlijk moesten ze zo'n mensen gewoon stereliseren, maar ik zal wel weer een facist zijn zeker als ik dat zeg.
Tja, voorspellen is minder roemrijk dan binnen enkele decennia het mensdom van een gewisse uitsterving te redden.

Alhoewel, waar vind men een 'top'politieker die zulks op Wereldsmaat zou aankunnen maar vooral: durven?

That's the question, my dear!? Oh big U pardon: Das is der frage mein lieber freund?
Oud 6 juli 2011, 16:59   #37
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Die plaatsing is natuurlijk niet evident, en ongetwijfeld ook heel erg om dat als kind te moeten meemaken, maar als je dan achteraf terugkijkt, of zo een situaties ziet, Is het dan niet nodig om toch in te grijpen ?

Niet dat de band met de moeder moet doorbroken worden, zeker niet , misschien kan ze zelf mee opgevangen worden in een soort instelling in dergelijke gevallen.
Als ik vertel wat er in mijn geval gebeurd is, dan trekt ge u de ogen uit uw kop.

In het geval van Trixie blijkt duidelijk dat de moeder niet eens beseft dat ze iets verkeerd doet. Wat doe je met zo een mensen, kinderen verbieden of niet ?
Ik vind dat iedereen een kans moet krijgen, maar hoe het komt dat deze moeder maar liefst 6 kinderen kan krijgen zonder dat er ooit werd ingegrepen gaat mijn verstand te boven. De politie kon nu ook gemakkelijk jeugdbescherming inlichten.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 18:36   #38
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik vertel wat er in mijn geval gebeurd is, dan trekt ge u de ogen uit uw kop.

In het geval van Trixie blijkt duidelijk dat de moeder niet eens beseft dat ze iets verkeerd doet. Wat doe je met zo een mensen, kinderen verbieden of niet ?
Ik vind dat iedereen een kans moet krijgen, maar hoe het komt dat deze moeder maar liefst 6 kinderen kan krijgen zonder dat er ooit werd ingegrepen gaat mijn verstand te boven. De politie kon nu ook gemakkelijk jeugdbescherming inlichten.

2

Er zijn koppels die slechts 1 kind hebben ,en het totaal niet opvoeden of er zich iets van aantrekken.
En er zijn koppels die 6 of meer kids hebben ,en die het wel perfect doen .
Het aantal kinderen dat een gezin heeft doet hier niks terzake.

Wel heb ik het moeilijk met het feit dat de politie hier idd niet ingrijpt. Volgens Trixie staat dit gezin bij de politie gekend als probleemgezin. Hoe ver gaan ze het laten gaan voor ze ingrijpen? Tot er een kind echt vermist is? Er eentje omver gereden is op straat? Of tot er een van die kids ergens in de buurt een huis in de fik steekt?
Die kinderen wegnemen bij hun moeder is wel het laatste wat ik zou willen, maar kan de politie dan niemand van de een of andere sociale dienst langs sturen ? Die ouders iets of wat begeleiden ofzo? En waarom doet de school van die kinderen niks? Want ik kan mij niet voorstellen dat die niet in de gaten hebben dat er daar thuis het een en ander mank loopt in de opvoeding.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 18:39   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zal wel weer zo'n marginaal alternativo holebikoppel zijn.
Oud 6 juli 2011, 19:32   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Wat willen jullie eigenlijk?
De lotto winnen???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be