![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grootste racaille zat in de kringen die de "Heilige" (sic!) Inquisitie op het getouw zette. Daarvoor moet je meer dan schurk zijn.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Dat was minstens evengrote racaille inderdaad. Edoch, in uw plaats zou ik het vervolg maar twee keer zeer diep nadenken vooraleer u nog de naam 'geus' als eretitel bezigt.
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoorden zijn akkoorden en die moeten gehonoreerd worden. Zegt veel zoniet alles over de sereniteit van de Hollanders. Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 juli 2011 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verandert niets aan het feit dat Hollanders slechte zakenpartners zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Die we met respect moeten bejegenen en met een gezond maar doeltreffend wantrouwen moeten benaderen.
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er waren dingen die beter konden, maar er waren ook dingen waar men zeer over te spreken was. Wat vaak als positief punt werd genoemd was de betrouwbaarheid van de Nederlanders. Eigenlijk zijn Belgen de enigen die onbetrouwbaarheid als een wezenskenmerk zien van de Nederlander/Ollander. Hoe groot acht u de kans dat de Belgen het goed zien, en de rest van de wereld verkeerd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn we akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Dat heb ik nog nooit iemand serieus horen beweren. Wel is het zo dat ze vinden dat het niet slechter is dan Belgisch pils. Maes, Jupiler en Stella zijn echt niet slechter dan bijvoorbeeld Heineken, Grolsch of Hertog Jan. Maar je moet Heineken natuurlijk niet vergelijken met een abdijbier, want dat is als met appels en peren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik ben altijd genuanceerd. Alleen, u denkt maar dat ik het niet ben. En dat is dus fout. Als ik bijvoorbeeld stel dat de Nederlanders gierig zijn, dan is dat bij ons niet zo'n scheldwoord met dezelfde connotatie als bij u. Bij ons betekent 'gierig' eerder 'vrij zuinig'. Maw, ook hier is er een verschil in taal tussen Noord en Zuid en een verschil in levensfilosofie.
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omtrent uw "altijd genuanceerd" zijn laat ik de afweging over aan mijn forumgenoten. ![]()
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 6 juli 2011 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet beter leren nuanceren. Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ben je nou compleet losgeslagen?
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heeft niet met Vlaamse gedachten te maken. Het enige juiste is zoals het in de woordenboeken staat.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 6 juli 2011 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() En daarom zeg ik ook dat er een verschil is in taal tussen het noorden en het zuiden.
In de ogen van de Nederlanders betekent gierig 'vrekkig'. Het heeft dus een zeer negatieve connotatie. Bij ons is dat niet altijd het geval. Iemand die gierig is betekent bij ons vaak iemand die vrij zuinig is. Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Ik wijs gewoon op een taalgevoeligheid en inhoudelijk taalverschil tussen Noord en Zuid. Verschil dat vaak heeft geleid tot misverstanden. Zoals het op dit forum dikwijls het geval is.
Laatst gewijzigd door system : 6 juli 2011 om 21:17. |
![]() |
![]() |