![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus het is mijn mening dat de staat mij een veel grotere beperking oplegt in mijn vrijheid dan de aanwezige moslims. Er zijn inderdaad ook mensen die mij een beperking opleggen, vooral mensen in de lagere klassen, waar inderdaad ook allochtonen bij zitten. Ik woon in een gemengde wijk en werk in een voornamelijk allochtone wijk, ik ken dus de problemen, maar weet ook dat sommigen hier deze problemen opblazen om hun eigen hidden agenda te dienen. Ja er zijn problemen, en ja ik ben van mening dat er veel vaker en strenger moet tegen opgetreden worden, dus schuif me daar geen andere mening in de schoenen, dat is intellectueel oneerlijk in deze discussie, ok?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 juli 2011 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
|
![]()
![]() |
#303 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
tiens 20 jaar geleden was er niks aan de hand, ondanks dat tal van mensen de problemen toen al aan de kaak gesteld hebben omdat ze ze persoonlijk ondervonden hadden. Maar dat waren toen leugenaars en racisten. Nu is het bon ton om te zeggen -goedmoedig te beamen- dat er idd links en rechts wel af en toe 's wat problemen zijn. Maar nog steeds niets verontrustends. Maar de klokkenluiders zijn nog altijd mensen die overdrijven of er racistische motieven op na houden. Blijkbaar moet 't toch zijn dat de problemen rechtevenredig stijgen met het aantal moslims die we herbergen, want het discours van links begint toch ook al wat te draaien... Trouwens waar zijn al die linksen en multicullers die de moslims zo leuk vinden? In elk geval niet meer in de grootsteden en al zeker niet in de wijken die intussen al 100% allochtoons zijn. Waar zijn ze naartoe? En waarom?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 9 juli 2011 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Soms hoor je BV's met luider stem verkondigen dat ze het "zo leuk" vinden in "hun" multicultibuurt, maar dan hoor je nadien dat ze toch maar stillekes terug verhuist zijn uit hun monoculturele moslim côté. Alleen zetten ze dat laatste liever niet in de krant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u daar als man minder last van heeft, lijkt me vanzelfsprekend. Kunt u even uitleggen in welke zin mensen uit " lagere klassen" u beperkingen opleggen? Wie zijn voor u trouwens " lagere klassen"??? Ik woon ook in een gemegde wijk en werk ook in een allochtone wijk, natuurlijk bepaald het werk wat je doet de mate waarop in inzicht krijgt in problemen..dus op welke manier draagt uw werk bij tot uw inzichten? ( die dan voor u zijn, er zijn problemen maar het valt allemaal reuze mee in verhouding tot de regelgeving wanneer je wilt bouwen?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Minister-President
|
![]() edit: verkeerde plaats
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 11 juli 2011 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat jammer, want deze forummer is humoristisch en kan soms grappig overkomen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |||
|
![]() Citaat:
Het tweede deel had ik al op gereageerd (moet aangepakt worden). Het derde was ad hominem. Die negeer ik meestal, maar omdat ge er op aandringt: Misschien eerst eens vegen voor eigen deur voor ge er iemand anders op aanspreekt. Citaat:
Ze leggen me dezelfde beperkingen op die ge toeschrijft aan de moslims. Citaat:
Ja, er zijn problemen in achtergestelde wijken, vooral in grootsteden over heel de wereld zien we die problemen, en niet overal zitten immigranten. En ja, die problemen moeten aangepakt worden. Als onze politici eens van hun gat komen en doen waarvoor ze betaald worden, dan komt het er ooit misschien wel eens van, maar de problemen toeschrijven aan een groep werkt contraproductief en zorgt voor polarisatie.
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je in en gemengde wijk woont of werkt in een buurt waar ook allochtonen zijn, dat je kunt meepraten over de gegrondheid van andermans uitspraken of klachten wat het multicultureel samenleven betreft. Natuurlijk zijn er binnen achtergestelde wijken problemen die vergelijkbaar zijn, maar dat betekent nog niet dat de problemen in een Brazilliaanse favella gelijk zijn aan deze op het Antwerpse Kiel, uw veralgemening slaat dus nergens op. Hoe kunnen politici een beleid ontwikkelen indien je niet glashelder mag benoemen welke problemen er zijn en met welke groepen? Daar is niets stigmatiserend aan, enkel zo kun je maatwerk leveren, waardoor een beleid zinvol wordt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Minister
|
![]() Ja maatwerk kan niet geleverd worden want dan worden de grenzen van de politieke correctheid overschreden.
Neem nu Duitsland. Daar komen kinderen de kleuterschool binnen die geen woord Duits praten. Wat daar aan te doen? Ze een jaar eerder naar de kleuterschool laten gaan om zo een begin te maken met het aanleren van een nieuwe taal bij die kinderen. Maar omdat iedereen gelijk behandeld moet worden moeten alle kinderen een jaar eerder naar de kleuterschool, taalachterstand of niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||||
|
![]() Citaat:
Het feit dat ik er rechtstreeks mee te maken heb geeft me het recht om die uitspraken in twijfel te trekken of te ontkrachten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het aanpakken van problemen is veel efficiënter dan het aanpakken van groepen. Het is niet alleen verwerpelijk om iemand aan te pakken omwille van het feit dat die tot een bepaalde groep behoort, het is ook onwettelijk. En met reden.
![]() |
![]() |
#314 |
Minister
|
![]() Inderdaad. Zodoende kan het rechtssysteem weinig schuld vinden bij deelnemers aan een groep die gezamelijk iemand doodschoppen. Het is niet vast te stellen wie de doodstrap heeft gegeven als allen ontkennen en getuigen het ook niet weten wie van de 5 nagenoeg gelijk geklede jongeren dat was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodslag_op_Guido_Demoor Gaat het hier om? Want die feiten worden toch verdraaid dan. Het autopsierapport verklaarde dat er geen enkel verband was tussen de door de jongeren toegebrachte slagen en de dood van Guido Demoor. De Moor valt zelf aan logisch gevolg dat em daarbij op weerstand stuit. Ma ze hebben hem niet geslagen tot hij doodviel dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer binnen bepaalde groepen meer taalachterstand voorkomt moet je kinderen uit die groepen meer motiveren door bijvoorbeeld eerder naar de kleuterschool te laten gaan of in het laaste jaar van de kleuterklassen meer en gericht voor te bereiden op het eerste studiejaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad een goed voorbeeld. indien bepaalde kinderen een taalachterstand hebben moeten we die kinderen meer motiveren door bijvoorbeeld eerder naar de kleuterschool te laten gaan of in het laatste jaar van de kleuterklassen meer en gericht voor te bereiden op het eerste studiejaar. Het heeft geen zin dit toe te passen op de volledige groep. Langs de ene kant gaat ge zo kinderen die geen achterstand hebben gaan demotiveren, en langs de andere kant ontneemt ge kansen voor kinderen met taalachterstand die spijtig genoeg niet in die groep vallen en dus niet kunnen profiteren van de maatregel.
![]() |