Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2011, 21:56   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Hetgeen ik vandaag niet begrijp

Diene Olivier Maingain zijn moeder is dus een rasechte Vlaamse

Deze Olivier Maingain die dus een rabiate Vlamingenhater is, een racist, een persoon die alles haat wat Vlaams is, hij kwam uit de buik van een Vlaamse

Hij is dus half Vlaming half Waal, ik vind dit op z'n zachtst gezegd pervers dat iemand zo kan spreken

Heeft de liefde van zijn moeder, de afkomst van zijn moeder, de haat niet wat getemperd???

Dit is echt vreemd echt vreemd

Heeft iemand hier een antwoord op?

Heeft die man een trauma opgelopen toen hij jong was?

Misschien was er iets gebeurd in de speelplein?

het is zoals Hitler die gepest werd enzo
Maingain is helemaal geen Vlamingenhater, hij verdedigt gewoon de Franstaligen die in de Rand van Brussel wonen en laat zich niet doen tegenover het brol van de Vlaams-Nationalisten. Zo simpel is het!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 21:58   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Yves Leterme heeft ook een West-Vlaamse moeder en een Waalse vader.
Het einde van de wereld voor de Vlaams-Nationalisten.
Oud 19 juli 2011, 22:03   #43
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Maingain is gewoon Vlaming, maar wil het zelf niet geweten hebben. Net zoals al die andere franskiljons die in een nog niet zo ver verleden meenden dat ze door Frans te spreken meer waard waren dan de boerkes.
Niet goed te veel "Valeir" te drinken. Daarna zegt men onzin.
Oud 19 juli 2011, 22:04   #44
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen ik vandaag niet begrijp

Deze Olivier Maingain die dus een rabiate Vlamingenhater is, een racist, een persoon die alles haat wat Vlaams is, hij kwam uit de buik van een Vlaamse

Hij is dus half Vlaming half Waal, ik vind dit op z'n zachtst gezegd pervers dat iemand zo kan spreken

Heeft de liefde van zijn moeder, de afkomst van zijn moeder, de haat niet wat getemperd???

Dit is echt vreemd echt vreemd

Heeft iemand hier een antwoord op?

Heeft die man een trauma opgelopen toen hij jong was?

Misschien was er iets gebeurd in de speelplein?

het is zoals Hitler die gepest werd enzo
Hij is een politicus van de laagste soort dat is alles. In een poging om z'n zetels en stemmen te houden moet hij wel dit rolletje spelen.
Oud 19 juli 2011, 22:04   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik als Berber snap het volledig, Maingain is gewoon een zieke persoon, hij zou uit respect voor zijn mama gewoon moeten verdwijnen uit de Belgische politiek

want zijn eisen zijn gewoon belachelijk

Hoe kan iemand die een "Vlaamse" moeder heeft zo'n haat hebben tegenover Vlamingen? Het is alsof hij dan een haat heeft tegen zichzelf?
Maar hij heeft geen haat tegenover Vlamingen.
Oud 19 juli 2011, 22:07   #46
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Beetje off-topic, maar je pleidooi voor de deugden van de Berber overtuigen mij niet echt... Bij ons hier in Ronse krijgen we stilaan epidemische problemen met de Marokkaanse immigranten. Wie een beetje doorvraagt krijgt meestal te horen dat de ergste criminele jongeren die de boel verzieken voor de anderen inderdaad berbers zijn. Ook de massa hoofddoeken die we sinds een goeie 10 jaar in het straatbeeld zien, zijn echt niet de Tunesische of Turkse immigranten, maar wel de berbers uit Marokko. Bijna elk weekend zware vechtpartijen waarbij er met vier of vijf man tegen één lukraak uitgekozen slachtoffer ruzie enz wordt gemaakt; Sorry. Stuurloze jeugd van ouders die geen fluit te zeggen hebben aan hun zestienjarige zonen die elke avond op straat rondhangen.
Zoiets komt bv in Turkse milieus nauwlijks voor. Daar hebben vaders nog gezag.

Eerst de problemen in je eigen milieu durven onder ogen zien, vooraleer je vlaams-waalse tegenstellingen noch wat op de spits gaat drijven.
Verlaat Ronse dan.
Oud 19 juli 2011, 22:28   #47
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Mijn voorouders zijn misschien Francofonen!
Misschien?
Uw naamgenoten wonen al bijna twee eeuwen in Molenbeersel en Ittervoort. Maar de oudste vermeldingen van uw naam voor zover mij bekend is in Niort (Frankrijk) rond 1620. Land waar trouwens het grootste aantal van uw naamgenoten wonen. Uw voorouders waren zo goed als zeker Fransen.
Ter vergelijking: 10 jaar vroeger wordt mijn oudst gekende rechtstreekse voorouder naamgenoot vermeld in Reckheim. (nu Rekem). Terwijl de naam al van rond 1400 hier een tiental km verder vermeld werd. Mijn oudste gekende voorouder (niet-naamgenoot) is rond 1400 verhuisd van Beek (Bree) naar Maastricht.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 22:35   #48
Moor
Gouverneur

Standaard

En hoe zit het met Geert Bourgeois en Jan Jambon????
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 22:38   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met Geert Bourgeois en Jan Jambon????
En vergeet niet Bert Anciaux!
Oud 19 juli 2011, 22:50   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En vergeet niet Bert Anciaux!
Voor Mangain als politicus moet je eigenlijk meer respect hebben dan voor die kazakkendraaier en postjeshopper die met alle plezier een mes in je rug zal ploffen als hij denkt daar persoonlijk voordeel bij te hebben.

Laatst gewijzigd door daiwa : 19 juli 2011 om 22:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 22:52   #51
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor Mangain als politicus moet je eigenlijk meer respect hebben dan voor die kazakkendraaier en postjeshopper die met alle plezier een mes in je rug zal ploffen als hij denkt daar persoonlijk voordeel bij te hebben.
Op een andere manier kan je die zeker beter niet vergeten, en er niet op stemmen.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 22:55   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maingain is ook burgermeester van een Brusselse gemeente (Sint-Lambrecht-Woluwe). Waar is den Anciaux?
Oud 19 juli 2011, 22:57   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maingain is ook burgermeester van een Brusselse gemeente (Sint-Lambrecht-Woluwe). Waar is den Anciaux?
Ik dacht dat die er weeral in gelukt was een zitje in de senaat te versieren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 22:58   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat die er weeral in gelukt was een zitje in de senaat te versieren.
"Mijnheer Flitspaal"!
http://www.youtube.com/watch?v=zvwgU...CCD4EC2B307FB1
Oud 19 juli 2011, 23:43   #55
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ras heeft niets met cultuur te maken.
Al is dat vooral in Vlaanderen een hardnekkig misverstand.

Voorts heeft Mangain volstrekt het recht om zijn droom, een Groot Franstalig Bruxelles na te jagen.
Dit is een onvermoeibaar individu die op gemeentelijk niveau zijn gezicht bij ALLE gemeenschappen laat zien (De Frtalige, de NLtalige, de Anglofonen, maar ook de Congolezen , de Polen , etc), die onwrikbaar en trots van zijn taal houdt, die een uitstekende kennis heeft van de taal van de andere helft van Belgie, en er in geslaagd is met relatief weinig stemmen enorm te wegen op het debat in Belgie.

Iets dat we allemaal niet kunnen zeggen van de eigen Vlaamse kabouter politiekers.

Alle Vlaamse politici zouden moeten worden verplicht een jaar lang te zwijgen over deze man, heel erg hard te leren van deze man, en dan met net zoveel overtuiging en passie van hun eigen taal proberen te houden als deze man, alvorens zich uberhaupt weer in het debat te mengen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 juli 2011 om 23:44.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2011, 23:45   #56
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verlaat Ronse dan.
Goed plan, Ronse is van ons!
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 01:38   #57
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Bourgois, klinkt mij ook niet echt Vlaams in de oren. Ik ken zijn voorgeschiedenis niet. Maar ik vermoed dat zijn ouders of tenminste zijn vader, het omgekeerde hebben gedaan van wat de ouders van de Vlaams klinkende namen hebben gedaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 07:02   #58
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel van die hevige flaminganten hier op het forum niet-Vlaamse voorouders hebben. Ik herinner me een ander forum waar zo ene Flamingant mij verweet een slechte Vlaming te zijn. Achteraf vernam ik dat zijn grootouders ingeweken Russen (mijnwerkers) waren. Ik heb toen eens hartelijk gelachen.
Vallen je maskers af ?

Iemand kan dus voor u alleen een goede Vlaming zijn indien die de juiste afkomst heeft, als zijn voorouders tot in de middeleeuwen te traceren zijn ?

Een Vlaming is iemand die in het Vlaamse gewest woont.

Iemand die de Vlaamse zaak genegen is, iemand die begrijpt waar de Vlaamse zaak om gaat is wat mij betreft een goede Vlaming ongeacht of die nu van Rusland, Rwanda of Albanie afkomstig is.

Maar voor u blijkbaar niet gezien uw reden om te lachen met hem zijn afkomst was.

Laatst gewijzigd door dpg : 20 juli 2011 om 07:03.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2011, 07:51   #59
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bourgois, klinkt mij ook niet echt Vlaams in de oren. Ik ken zijn voorgeschiedenis niet. Maar ik vermoed dat zijn ouders of tenminste zijn vader, het omgekeerde hebben gedaan van wat de ouders van de Vlaams klinkende namen hebben gedaan.
Ik heb onlangs gelezen (maar ik vind de bron niet zo dadelijk terug) dat ten tijde van de Franse bezetting er op de burgerlijke stand heel wat Nederlandstalige namen gewoon verfranst werden door de franstalige ambtenaren omdat zij het Nederlands niet machtig waren. 'Bourgeois' zou eigenlijk niet meer of minder zijn dan een verfransing van een ('oer')Vlaamse familienaam : 'Borghers' (in al zijn schrijfwijzen).
Oud 20 juli 2011, 08:33   #60
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vallen je maskers af ?

Iemand kan dus voor u alleen een goede Vlaming zijn indien die de juiste afkomst heeft, als zijn voorouders tot in de middeleeuwen te traceren zijn ?

Iemand die de Vlaamse zaak genegen is, iemand die begrijpt waar de Vlaamse zaak om gaat is wat mij betreft een goede Vlaming ongeacht of die nu van Rusland, Rwanda of Albanie afkomstig is.

Maar voor u blijkbaar niet gezien uw reden om te lachen met hem zijn afkomst was.
Ik ben dus een slechte Vlaming. Gelukkig.
Zoals ik hier al meermaals heb proberen aan te tonen ben ik een héél slechte Vlaming. Beter gezegd géén Vlaming.
Want ik vind 'de Vlaamse zaak' dikke zever en prietpraat van politici die de aandacht willen afleiden van de echte problemen van de bevolking.
Ik ben in België geboren niet in Vlaanderen. Ttz van het gewest Vlaanderen was op dat ogenblik nog geen sprake. En geschiedkundig heeft mij nog nooit iemand een kaart kunnen tonen waar een land/gebied opstond dat een eenheid vormde en overeenkomt met het huidige gewest.
Mijn moedertaal is geen Nederlands maar een regionale Limburgse taal die veel ouder is dan AN.
Citaat:
FF recht zetten. Ik lach helemaal niet met zijn afkomst. Ik lach met het feit dat hij mij verwijten maakte omdat ik niet genoeg Flamingant was, "ge hebt te weinig respect voor uw voorouders" was zijn bemerking. Als dat komt van een Flamingant met Russische grootouders zal ik daar toch eens hartelijk om lachen. Hij maakte zich als Flamingant belachelijk. Niet als belg. Snap je?
Ik ben nu net een tegenstander van al die mensen die denken dat ze bv mogen beslissen wat met 1.000.000 Brusselaars gaat gebeuren op basis van hun standaardtaal. Omdat de inwoners van Brussel een paar honderd jaar geleden een dialect spraken dat bij het huidige standaard Nederlands aanleunde. Het wordt al helemaal belachelijk als de voorouders van die (Vlaamse?) mensen al een heel andere taal spraken en helemaal niks met Vlaanderen of Brussel te maken hadden.

Citaat:
Ik wacht al enkele jaren op een eenduidig antwoord op de vraag die ik hier stelde: "wie is Vlaming en wie niet" Er zijn vele antwoorden gekomen. Zo veel verschillende dat je geen keuze kan maken. M.a.w. "Vlaming" is zo een rekbaar begrip dat het geen begrip meer is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be