![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat een mooi eufemisme om te stellen dat het BUB een gedachtengoed verdedigt dat in 1874 al als achterhaakd werd beschouwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België kan ook betekenen, in de Houwe en Trouwe van mijn Roots: Ben Eerst Limburger Gebleven. En zoiets heet Limburgse trouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is dat : belg zijn? Een dure bedoening tegenwoordig. Maar we werken eraan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nope zenne, ben er zelf eentje!
![]()
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen 10 jaar geleden was het een eufemisme om te stellen dat het Vlaams Belang en de N-VA opkwamen voor een beter Vlaanderen. Toen werd er op je gescholden als je stelde dat ze eigenlijk kiezen voor een onafhankelijke republiek Vlaanderen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is daar nogal winderig. Dus opgelet dat je kilt niet opwaait en je vooral niet bukken als Koen Crucke achter je staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() We zijn over de 100 bijdragen ver en er is nog geen enkel zinnig antwoord op mijn vraag gekomen! Ik vind onze belgicistische vrienden uiterst zwak uit de hoek bij het verdedigen van hun grote 'droom'! Kom op, beste belgofielen, haal eens alles uit de kast en laat jullie zo niet voor schut zetten!
MVG Een (over het niveau van de belgofielen) bezorgde Vlaams-nationalist
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot nu toe alleen nog maar kunstmatige zaken gehoord; grenzen en paspoorten.
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De N-VA is totaal anders, en met hun democratisch en rationeel programma halen ze op dit moment 34% in de peilingen. Het regeerakkoord van deze regering zou N-VA partijprogramma + amendementen zijn. In plaats daarvan krijgen we een draak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn zo van die vragen waar men allerlei antwoorden op kunnen geven. 'Belg zijn' zou men kunnen omschrijven als zich goed voelen in België, er te wonen, er te leven, er te werken, enz, enz. Net zoals 'Limburger zijn' dat is. Maar u overdrijft dat allemaal. De tijd van dat nationalistisch gedoe: 'ik ben Belg en ik ben er fier op', of 'ik ben Vlaming en ik ben er fier op', dat is voorbijgestreefd in onze tijd. Waarom zo u daar nu 'fier' op moeten zijn? Dit soort nationalisme is oubollig. Dat is alleen maar goed voor vlaggenzwaaiers zoals u. Laatst gewijzigd door system : 24 juli 2011 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 juli 2011 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]()
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is niet zomaar een erreur de frappe. Je bent zodanig aan het anticiperen dat je niet helder meer ziet wie er iets post of wat er juist staat.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 juli 2011 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet mijn grote droom.
Ik probeer altijd van schone mokkels te dromen. Dat is beter voor een goede nachtrust.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |