Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 12:40   #41
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/po...k_reaxMaingain

Hij is toch een pak verstandiger dan die lompe koei van een gennez.
Profileringsdrang, maar ik gun hem het voordeel van de twijfel.
HRobin is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:06   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Misschien een onderhandelingsstrategie? Aan de tafel zal Maingain deze eis laten vallen en een 'toegeving' doen, maar hij eist dan wel meer op andere gebieden. M.a.w., hij wil gewoon zijn onderhandelingsmarge vergroten.
Nja de uitbreiding van Brussel is nog nooit op de onderhandelingstafel gekomen zelfs niet onder Verhofstadt. Het past gewoon in zijn precampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hij profileert zich als de Franstalige BDW. Niet plooien. Ik zou niet verschieten mocht de man op een dag wakker worden met een vlaggenmast van de PS in zijn reet. Ik vermoed dat ze zelfs binnen MR het gedrag van MR beu aan het raken zijn.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 juli 2011 om 14:12.
solidarnosc is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:16   #43
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht

Hij weet dat deze eis zeer moeilijk ligt in Vlaanderen. "Ik wil de Franstaligen zeggen dat we een grote staatshervorming moeten aanvaarden, groter dan we zouden willen. Maar dan moet Vlaanderen ook begrijpen dat we niet kunnen aanvaarden dat er geen territoriale link bestaat tussen Brussel en Wallonië.'

De FDF-leider is duidelijk niet ontevreden dat de N-VA buiten de onderhandelingen blijft. Maar echt blij zal hij maar op het einde van de onderhandelingen zijn, zo zegt hij, als mag blijken dat de Vlaamse partijen hun nationalistische thema's hebben verlaten. Thema's die, zo zegt Maingain, jammer genoeg te zeer verspreid zijn binnen de Vlaamse politieke klasse.
Hij pleit dus voor een nog grotere staatshervorming én wil dat de Vlaamse partijen afstand nemen van hun nationalistische themata (ergo van een grote staatshervorming).
N'importe quoi.
BWarrior is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:17   #44
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vermoed dat ze zelfs binnen MR het gedrag van MR beu aan het raken zijn.
Je bedoelt van het FDF. Tenzij ze zichzelf willen opdoeken...
BWarrior is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:17   #45
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Is Beke eigenlijk in het buitenland - is hij wel bereikbaar voor reacties?

En De Wever?
Hmm, Beke...
Ik moest opeens op dat liedje denken van André Hazes (Een beetje verliefd).
En dan een parodietje daarop :

Een Beke gejost,
ik zag een Beke gejost...
Oud 27 juli 2011, 14:21   #46
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja de uitbreiding van Brussel is nog nooit op de onderhandelingstafel gekomen zelfs niet onder Verhofstadt. Het past gewoon in zijn precampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hij profileert zich als de Franstalige BDW. Niet plooien. Ik zou niet verschieten mocht de man op een dag wakker worden met een vlaggenmast van de PS in zijn reet. Ik vermoed dat ze zelfs binnen MR het gedrag van MR beu aan het raken zijn.
Je gelooft toch niet dat Mangain zich hier mag profileren zonder akkoord van MR?

En wat die vlaggemast van de PS betreft: nooit PS-er Moureaux bezig gehoord over uitbreiding van Brussel, corridor,... ? (Hij had zelfs het lef ervoor te pleiten op het VRT-nieuws).
groene flamingant is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:27   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Je gelooft toch niet dat Mangain zich hier mag profileren zonder akkoord van MR?

...
Precies.

Hoe lang horen we nu dat liedje dat de goede MR de slechte Maingain gaat buiten gooien?

Hoe lang is het geleden dat Maingain ondervoorzitter was van de MR?
Oud 27 juli 2011, 14:33   #48
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe lang is het geleden dat Maingain ondervoorzitter was van de MR?
Aha? Vertel op?
groene flamingant is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:37   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Aha? Vertel op?
Zolang is dat niet geleden, het was toen Reynders voorzitter was.
Oud 27 juli 2011, 14:42   #50
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Maingain zegt gewoon luidop wat de andere Franstalige partijen denken.
Oud 27 juli 2011, 14:42   #51
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hij kan hem krijgen, zijn corridor de la mort

zodra de Vlamingen zich dood gevochten hebben
Suggestie zonder bloedvergieten: Ondergrondse gang, uitgerust met 1 lift en 1 ascenseur?
bruggeman is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:43   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja de uitbreiding van Brussel is nog nooit op de onderhandelingstafel gekomen zelfs niet onder Verhofstadt.
Zever, zelfs in Juli 2011 gooide Milquet een voorstel op tafel om als "compromis" drie van de zes gemeenten naar Brussel over te hevelen.
Citaat:
Het past gewoon in zijn precampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Hij profileert zich als de Franstalige BDW. Niet plooien. Ik zou niet verschieten mocht de man op een dag wakker worden met een vlaggenmast van de PS in zijn reet. Ik vermoed dat ze zelfs binnen MR het gedrag van MR beu aan het raken zijn.
Binnen de Waalse afdelingen van de MR zijn ze het gedrag van FDF Gauleiter Maingain al lang beu. Vooral omdat die hen bij de vorige verkiezingen veel stemmen heeft gekost in Wallonië, waar ze helemaal niet wakker liggen van de uitbreiding van de Brüsselse Lebensraum.
fonne is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:46   #53
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij echter wel af welk voordeel Maingain haalt bij zo'n uitspraken. Hij provoceert hiermee toch onnodig? Of zie ik dat zo verkeerd?
Hij zal toch ook wel beseffen dat hij hiermee de meningen nog meer op de spits drijft?
Of zou het enkel dienen om de Vlaamse onderhandelaars "minder erge" toegevingen te doen slikken? Ik betwijfel dat een beetje, want om nog wat geloofwaardigheid te behouden kan Wouter Beke toch niet anders dan hîerop reageren en stellen dat er GEEN uitbreiding komt, op geen enkele wijze!

Lees hier trouwens al een tijdje mee, maar aangezien ik mij niet zo een politiek geleerde beschouw heb ik hier veelal enkel gelezen

Laatst gewijzigd door Meuh : 27 juli 2011 om 14:48.
Meuh is offline  
Oud 27 juli 2011, 14:50   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Ik vraag mij echter wel af welk voordeel Maingain haalt bij zo'n uitspraken. Hij provoceert hiermee toch onnodig? Of zie ik dat zo verkeerd?
Hij zal toch ook wel beseffen dat hij hiermee de meningen nog meer op de spits drijft?
Of zou het enkel dienen om de Vlaamse onderhandelaars "minder erge" toegevingen te doen slikken? Ik betwijfel dat een beetje, want om nog wat geloofwaardigheid te behouden kan Wouter Beke toch niet anders dan hîerop reageren en stellen dat er GEEN uitbreiding komt, op geen enkele wijze!

Lees hier trouwens al een tijdje mee, maar aangezien ik mij niet zo een politiek geleerde beschouw heb ik hier veelal meegelezen
Je schijnt te denken dat Beke daar zit om de belangen van de Vlaming te verdedigen, niets is minder waar.

Beke zit daar om te garanderen dat de Belgiscistische machtsgroepen waaruit zijn partij bestaat ongegeneerd kunnen blijven graaien in de Belgische vetpotten.
Oud 27 juli 2011, 14:57   #55
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt te denken dat Beke daar zit om de belangen van de Vlaming te verdedigen, niets is minder waar.

Beke zit daar om te garanderen dat de Belgiscistische machtsgroepen waaruit zijn partij bestaat ongegeneerd kunnen blijven graaien in de Belgische vetpotten.
Maar op die manier verliest hij toch stemmen ook? Zelfs de kiezers van CD&V zullen niet blijven stemmen als ze blijven draaien en bochten nemen. En als je in de vetpotten wil zitten moet je genoeg vertegenwoordigers overhouden, anders heb je toch nul nougatbollen te zeggen?

Nogmaals, zo politiek bedreven ben ik niet, probeer er nog van te snappen wat er van te snappen valt
Meuh is offline  
Oud 27 juli 2011, 15:04   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PS heeft contacten in Tunesie om dergelijke problemen op te lossen ...
Herr Flick is offline  
Oud 27 juli 2011, 15:05   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar op die manier verliest hij toch stemmen ook? Zelfs de kiezers van CD&V zullen niet blijven stemmen als ze blijven draaien en bochten nemen. En als je in de vetpotten wil zitten moet je genoeg vertegenwoordigers overhouden, anders heb je toch nul nougatbollen te zeggen?

Nogmaals, zo politiek bedreven ben ik niet, probeer er nog van te snappen wat er van te snappen valt
Het aantal stemmen dat de CD&V haalt doet sinds de federale Vlaamse minderheidsregering niet meer terzake.

En stemmen verliezen doen ze niet meer sinds er alleen nog Belgiscisten op hen stemmen. En voor die mensen is Beke goed bezig.

Laat u niet vangen, er is geen Vlaamse vleugel in de CD&V, dat werd toch duidelijk door de stilte die heerste in de CD&V nadat de voorzitter publiekelijk had verklaard dat voor de CD&V "Vlaams zijn goed was voor tijdens de verkiezingen."

Laat u niet gek maken dat Peeters Vlaamsgezind is, had het zo geweest dan had de man nooit Vlaams Minister-President geworden.

De CD&V bestaat uit Belgiscistische machtgroepen die per definitie anti-Vlaams zijn.
Oud 27 juli 2011, 15:06   #58
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Men rekent erop dat een akkoord (zelfs een slecht akkoord) kan worden verkocht als een succes. Dat men alle kritiek van de oppositie zal kunnen afwimpelen als geroep aan de zijlijn. Of het effectief zo zal uitdraaien weet ik niet, maar het zou me eigenlijk niet verbazen (diepe zucht).
Oud 27 juli 2011, 15:14   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een normale mens snapt inderdaad dat ge zo stemmen veliest, maar die machtsgroepen zijn geen normalen mensen, die willen maar een ding en dat is macht, ...

En die denken en hopen dat ze toch aan de macht kunnen blijven.

Al moest het gebeuren via een alliantie met de PS of de CDH, ze zouden het nog doen ook, nog liever dat belgischtistisch postje dan voor hun kiezers opkomen.

De grootste schuldige daarbij is de vakbondpoot die dankzij het stupide belgische systeem om via de vakbonden den dop uit te delen miljoenen verdient.

Daarom zijn ze als de dood dat er een echt Vlaams rechts bestuur zou komen heel wat van hun privileges en systeempjes waar massas geld worden verkwist zouden ze kunnen kwijtraken.
Herr Flick is offline  
Oud 27 juli 2011, 15:23   #60
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Tiens, Beke had toch keiharde garanties dat ze een zuivere splitsing konden doorvoeren???

Beke, laat zien dat je toch nog een vlaagje vlaams in u hebt en trek verdomme de stekker eruit!!!!
Aanschouwelijk voorgesteld:

of zo:

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be