![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oh, wait.
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Nee, dat is een antitheïst.
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Excuses aanbieden betekent 'verontschuldigingen aanbieden' ofwel 'zich verontschuldigen'. Maar wie een grove fout heeft gemaakt kan zichzelf niet verontschuldigen, hij kan alleen maar zijn fout toegeven en spijt betuigen. Daarna kan hij om vergeving vragen. Maar "sorry is the hardest word". Vergeving vragen is uit de mode, een enkeling vraagt God nog om vergeving maar je gaat voor je medemens niet meer door het stof. Zich verontschuldigen kan wel als men zonder opzet last heeft veroorzaakt, bijvoorbeeld als je een afspraak moet afzeggen omdat zwaar ziek bent. Je hebt dan geen schuld aan het ongemak. Volgens mij hebben degenen die de baby's hebben gestolen geen argumenten om zich te verontschuldigen, ze moeten compensatie aanbieden voor het onrecht dat zij de meisjes en kinderen hebben aangedaan. Pas daarna kunnen zij om vergeving vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Degenen die de kinderen hebben ontnomen, zijn nu waarschijnlijk hoogbejaard en weten niet veel meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Dat valt wel mee hoor en het neemt niet weg dat de huidige staf van de ziekenhuizen, politici en religieuzen, geen argumenten hebben om hun voorgangers te verontschuldigen. Dus een erkenning, een spijtbetuiging en compensatie voor het onrecht namens de organisatie blijven geboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wandaden zijn een persoonlijke aangelegenheid. Straks moeten we ons verontschuldigen voor de kruistochten. Mensen die persoonlijk niks misdaan hebben, een team van een instelling die goed functioneert zonder wandaden, moeten zich niet verontschuldigen van feiten 20-30 jaar geleden. Wat hebben zij trouwens te maken met wandaden van voor hun tijd? En dat "verontschuldigen" kennen we ondertussen: politieke recuperatie. Voorbeelden genoeg. Janssens in Antwerpen VB. Wat wel moet gebeuren is de verjaring afschaffen, zodat figuren uit die tijd nog kunnen vervolgt worden. Laatst gewijzigd door giserke : 27 juli 2011 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verontschuldigen volstaan gewoon niet. De kerk als instituut is verantwoordelijk voor deze zaken, net zoals een bedrijf verantwoordelijk is voor de handelingen die een personeelslid in haar naam en opdracht uitvoert. De slachtoffers leven nog en kunnen dus gecompenseerd worden. Het probleem is eigen van een zo grote schaal dat de kerk als zich eens grondig mag doorgelicht worden, met huiszoekingen in iedere kerkfabriek, bischoppelijk paleis en tot in het vaticaan. Eens kijken wat dan allemaal komt bovendrijven. Als niet in 1 land, maar in bijna allemaal, kinderen worden misbruikt, moeders worden mishandeld en ga zo maar door...kan men spreken van een criminele organisatie. Maffia dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ohja, voor mijn part mag jij geloven wat je wil. Irriteer mij er niet mee. Ik heb geen zakes daar mee.
Dus als ik beslis dat ik euthanasie wil als ik 90 jaar ben, hebt gij, gelovige, daar geen zakes mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Ja, laat die dan berecht worden. De huidige generatie, die er niets mee te maken heeft, die moet met rust gelaten worden.
Citaat:
En zeg me eens, in welke dingen die niet zijn geloof ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij hebt dan ook evenmin zaken met gelovigen dan! Maar daar sta je niet bij stil, hé. Hypocriet... ![]() Ik ben niet gelovig. Koop een bril, en lees eens wat. En heb je bij Nederlands nooit argumentatieleer gehad? Laatst gewijzigd door Albrecht : 28 juli 2011 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwitserse banken en kluizen puilen nog uit met nazigeld, en gestolen kunstwerken van Joden en buitenlandse rooftochten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dat is zever. Lees eens van Ludo Abicht. De haan van Asklepios. Pleidooi voor een positief atheïsme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is verantwoordelijkheid een vies woord in uw boekske. Alweer: het is systematisch misbruik van leden van 1 enkele organisatie. Het is dus geen enkeling. De kerk is verantwoordelijk. De bewijzen liggen voor uw neus, ge moet ze maar willen lezen. Zie de massas informatie over kindermisbruik in de kerk. Zie de rechtszaken in de VS waarin de kerk massas geld als schadevergoeding betaalt aan misbruikten (en zo goed als falliet gaat). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil ik vermijden dat u die van ongelovigen aantast, JA. Citaat:
Heb jij nooit logica gehad op de universiteit ? Waarom verdedig jij trouwens de kerk dan als je niet gelovig bent? Is het niet beter om het eens voor je medemens opte nemen ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 28 juli 2011 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |