Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 21:44   #541
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij haalde toch o.a. holebi rechten aan als behorend tot "onze" cultuur.
In die draad waar jij mee discussieerde heb jij ongetwijfeld gemerkt dat anderen die ook tot "onze" cultuur behoren die holebi rechten in twijfel trekken en willen terugdraaien.
Waarom begin je dan daarover in deze discussie?
Wil je nu zeggen dat holebirechten niet tot onze cultuur behoren? Ze zijn nochtans wettelijk vastgelegd!
Dat er desondanks mensen zijn die deze rechten niet willen doortrekken tot ieder aspect verandert niets aan het behoren tot onze cultuur! Gelieve die discussie in de daarvoor bestemde draad te houden en niet hier.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 21:46   #542
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat zijn rechten die gelden in Nederland, Frankrijk, Spanje etc. Niks vlaams aan dus.
Dat is niet waar, het is niet omdat binnen andere West Europese landen die rechten ook erkend zijn dat ze niet evengoed behoren tot de Vlaamse cultuur! Gelukkig wel!
Oud 27 juli 2011, 21:50   #543
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Aanpassen, maar niet ten koste van uw religie? En als u religie niet toelaat dat ge u aan om het even wat aanpast? Vrijheid van religie wil niet zeggen dat ge u niet moet aanpassen. Maar die subtiliteit is te moeilijk om te begrijpen vermoedelijk.
Dat is onzin, wanneer je geen alcohol wil drinken doe je dit niet, klaar!
Zolang je anderen niet hindert om wel alcohol te drinken is dat toch geen probleem he?
Dat Sugar dit niet doet omwille van geloof mag ze zelf toch beslissen, die vrijheid hebben mensen he?
Daar zou ik echt geen probleem van maken.
Oud 28 juli 2011, 04:52   #544
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom begin je dan daarover in deze discussie?
Wil je nu zeggen dat holebirechten niet tot onze cultuur behoren? Ze zijn nochtans wettelijk vastgelegd!
Dat er desondanks mensen zijn die deze rechten niet willen doortrekken tot ieder aspect verandert niets aan het behoren tot onze cultuur! Gelieve die discussie in de daarvoor bestemde draad te houden en niet hier.
Ik wil zeggen dat niet iedereen die geboren en getogen is in "onze cultuur" die rechten erkent.
Deze rechten erkennen zijn bijgevolg niet eigen aan "onze" cultuur, maar eigen aan de persoonlijke visie van een individu.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 07:22   #545
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik wil zeggen dat niet iedereen die geboren en getogen is in "onze cultuur" die rechten erkent.
Deze rechten erkennen zijn bijgevolg niet eigen aan "onze" cultuur, maar eigen aan de persoonlijke visie van een individu.
Nee, dat klopt totaal niet en dat weet u best, volgens jou redenering heeft dan niemand cultuur omdat je steeds een individu zult vinden die er een andere mening op nahoudt, wat gelukkig nog mag!

Holebirechten zijn zelfs verankert in onze wetgeving, we leven in een democratie, een meerderheid heeft dus bepaald dat holebirechten ook deel uitmaken van onze cultuur, ookal wil u graag daar iets van maken wat het niet is..of hehoort stoofvlees ook niet tot die cultuur omdat er mensen zijn die dit niet lusten?

Dus ookal vind jij van niet; holebirechten behoren wel degelijk tot de Vlaamse cultuur! U weet toch dat mensen daar strijd voor geleverd hebben? Niet zoals voor arbeidersrechten en vrouwenrechten of dacht u dat iedereen het daar mee eens was?
Oud 28 juli 2011, 09:57   #546
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Holebirechten zijn zelfs verankert in onze wetgeving, we leven in een democratie, een meerderheid heeft dus bepaald dat holebirechten ook deel uitmaken van onze cultuur, ookal wil u graag daar iets van maken wat het niet is..of hehoort stoofvlees ook niet tot die cultuur omdat er mensen zijn die dit niet lusten?
Ge draait in cirkeltjes, Alice.

We waren het er al lang over eens dat mensen die hier willen leven zich aan de wet en aan de UVRM moeten houden.
Dat zijn zaken waar gij en ik ons ook moeten aan houden, dus ik zie daar geen probleem.

Maar waar ik in mijn vragen nog steeds op mijn honger blijf zitten en ik hoop dat gij mij daar een antwoord op wilt geven.

Naast de UVRM en de Belgische en regionale regelgeving, aan welke 'cultuur' moeten we ons nog aanpassen?
Oud 28 juli 2011, 10:24   #547
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niemand is verplicht zich aan te passen.
Aan de wetten van het land houden wel, ja, maar niet aanpassen aan een of andere 'cultuur' (of iemands definitie daarvan).

Als ik zin heb om in mijn huis in Spaanse stijl naar Indische muziek te luisteren, gekleed in Amerikaanse Jeans, bij het roken van een Turkse waterpijp en lezend in Franse literatuur, dan heb ik daartoe het recht.
Ik ga nooit naar de wijkfeesten en niemand kan me daartoe verplichten.
Als jij u niet wil aanpassen, dan moeten anderen (zoals ik) zich ook niet aanpassen aan uw religieuze cultuur. U bent niet tolerant, maar eist het wel van anderen. We kennen dat liedje maar al te goed. Pure rotzooi.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 10:33   #548
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is onzin, wanneer je geen alcohol wil drinken doe je dit niet, klaar!
Zolang je anderen niet hindert om wel alcohol te drinken is dat toch geen probleem he?
Dat Sugar dit niet doet omwille van geloof mag ze zelf toch beslissen, die vrijheid hebben mensen he?
Daar zou ik echt geen probleem van maken.
Ik maak daar wel een probleem van. Vreemde culturen hun eigen ding willen blijven doen in mijn land vormen een apartheidsideologie. Onder het mom van 'wij doen ons eigen ding' negeren ze de lokale gewoontes. Dat is apartheid in plaats van integeratie.
Ik weet niet, Alice, of jij luidkeels hebt staan roepen tegen de apartheid in Zuid-Afrika, maar nu heb je dus blijkbaar geen probleem met de apartheidsideologie van de islam.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 11:43   #549
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge draait in cirkeltjes, Alice.

We waren het er al lang over eens dat mensen die hier willen leven zich aan de wet en aan de UVRM moeten houden.
Dat zijn zaken waar gij en ik ons ook moeten aan houden, dus ik zie daar geen probleem.

Maar waar ik in mijn vragen nog steeds op mijn honger blijf zitten en ik hoop dat gij mij daar een antwoord op wilt geven.

Naast de UVRM en de Belgische en regionale regelgeving, aan welke 'cultuur' moeten we ons nog aanpassen?
IK gaf antwoord op de bewering van Artisjok dat je niet over cultuur kunt spreken wanneer iemand zich tegen die cultuur verzet, dat is natuurlijk niet zo dus wie draait dan in cirkels?
Voor mij is het eenvoudig, mensen mogen gerust rondwandelen in een djellahba, of in hun privéleven een hoofddoek dragen, niemand mag verhinderen dat moslims de vijf pijlers van hun geloof beleven, of dat christenen op bedevaart naar Lourdes gaan..
Dat is echt allemaal niet het probleem.

Wel moet iedereen ongeacht origine gelijkheid man en vrouw erkennen, scheiding kerk en staat, holebirechten, vrijheid van mening, gelijkwaardigheid tussen overtuigingen, enz.. ik vind het ook belangrijk dat mensen actief participeren aan de samenleving via opleiding of werk, de kans om in een uitkering te blijven steken zou niemand geboden moeten worden.
U vernoemt mensen rechten, die bepalen ook de vrijheid van partnerkeuze, waarom reageert u dat niet tegenover wie uit overtuiging dat recht ontzegt?
Waarom gaat u nooit daarmee in discussie?
Hoe eerlijk bent u dan eigenlijk?

U kreeg dus behoorlijk antwoord, nochtans beantwoordt u zelf vaak niet de ana u gestelde vragen!
Oud 28 juli 2011, 16:55   #550
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als jij u niet wil aanpassen, dan moeten anderen (zoals ik) zich ook niet aanpassen aan uw religieuze cultuur.
Ik ben een atheistische Belg van de 15e generatie (voor zover ik kan nagaan)

Probeer nog ne keer.
Oud 28 juli 2011, 16:56   #551
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld het feit dat iedereen met iedereen mag trouwen zonder zich te hoeven bekeren.
Oud 28 juli 2011, 17:06   #552
Alboreto

Standaard

Citaat:
IK gaf antwoord op de bewering van Artisjok dat je niet over cultuur kunt spreken wanneer iemand zich tegen die cultuur verzet, dat is natuurlijk niet zo dus wie draait dan in cirkels?
Dat heb ik niet gelezen.
Wat ik denk dat artisjok bedoelt is dat niet alle autochtonen zich akkoord verklaren met wat gij 'cultuur' noemt, dus waarom zouden de allochtonen dat dan moeten doen?

Citaat:
Voor mij is het eenvoudig, mensen mogen gerust rondwandelen in een djellahba, of in hun privéleven een hoofddoek dragen, niemand mag verhinderen dat moslims de vijf pijlers van hun geloof beleven, of dat christenen op bedevaart naar Lourdes gaan..
Dat is echt allemaal niet het probleem.

Wel moet iedereen ongeacht origine gelijkheid man en vrouw erkennen, scheiding kerk en staat, holebirechten, vrijheid van mening, gelijkwaardigheid tussen overtuigingen, enz..
Dat zijn de UVRM en de wetgeving.
Daar zijn we het al over eens.
Iedereen moet die naleven, ongeacht afkomst.

Citaat:
ik vind het ook belangrijk dat mensen actief participeren aan de samenleving via opleiding of werk, de kans om in een uitkering te blijven steken zou niemand geboden moeten worden.
Dat is ook mijn mening.
Daarom dat ik ook zeg, pas de wet aan zodat misbruiken onmogelijk worden en dat mensen aangespoord worden om te werken (voor zover dat kan).

Citaat:
U vernoemt mensen rechten, die bepalen ook de vrijheid van partnerkeuze, waarom reageert u dat niet tegenover wie uit overtuiging dat recht ontzegt?
Dat is een onderwerp dat htelier weinig aan bod komt, maar heb ik al op gereageert een tijdje geleden, ik dacht met porpo.
De discussie over het niet mogen weigeren van sex door de vrouw, weet ge nog?
Doen alsof ik die zaken goedkeur is intellectueel oneerlijk.

Citaat:
U kreeg dus behoorlijk antwoord, nochtans beantwoordt u zelf vaak niet de ana u gestelde vragen!
Het is niet omdat het antwoord u niet bevalt dat ik daarom niet antwoord.
Stel me een vraag op een normale manier en ik wil u gerust van antwoord dienen.
Oud 28 juli 2011, 17:08   #553
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Bijvoorbeeld het feit dat iedereen met iedereen mag trouwen zonder zich te hoeven bekeren.
Akkoord, maar dat valt onder de godsdienstvrijheid (grondwet), niet onder cultuur.
Oud 28 juli 2011, 17:19   #554
Alboreto

Standaard

Kijk,

ik denk dat ik dezelfde mening heb als Alice en Snerror op dit vlak.

Ik vind dat iedereen in België de wet moet naleven, en liefst ook nog de UVRM, voor zover die niet is opgenomen in de wetgeving.
Ook ben ik van mening dat ons sociaal vangnet te goed is en dat er op dat vlak gerust een rechtser koers mag gevaren worden.

Laat iedereen werken voor zijn uitkering, desnoods door kauwgum van het trottoir te schrapen, maakt me niet uit.

Waar ik niet mee akkoord ben, en ik denk dat ik dat ook in de post van Alice lees is dat iedereen zich moet aanpassen aan onze cultuur.

Het drinken van alcohol is daarom een goed voorbeeld van wat ik bedoel.
Hoewel het een deel is van onze cultuur, net zoals vlees eten, verzet ik me tegen mensen die zeggen dat ge alcohol en (varkens)vlees moet eten om te integreren.

En ik ben er vrij zeker van dat ook artisjok dit bedoelt.
Oud 28 juli 2011, 17:37   #555
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar dat valt onder de godsdienstvrijheid (grondwet), niet onder cultuur.
Dat is inderdaad de opvatting in België en bij uitbreiding in Europa. Ik ga daar echter niet mee akkoord. De vrijheid van godsdienst zou ondergeschikt moeten zijn aan de wetten tegen discriminatie, de wet die verbied tot geweld aan te zetten, etc etc.
Het is absurd dat sommigen meer mogen dan anderen omdat ze in een fictief opperwezen geloven.

Verder denk ik dat de cultuur vooral Islam is in moslim-landen. Bijna alle culturele aspecten zijn religieus geïnspireerd.

Laatst gewijzigd door Snerror : 28 juli 2011 om 17:44.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2011, 19:35   #556
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de opvatting in België en bij uitbreiding in Europa. Ik ga daar echter niet mee akkoord. De vrijheid van godsdienst zou ondergeschikt moeten zijn aan de wetten tegen discriminatie, de wet die verbied tot geweld aan te zetten, etc etc.
Dat is ook zo.

Citaat:
Het is absurd dat sommigen meer mogen dan anderen omdat ze in een fictief opperwezen geloven.
Dat is niet zo

Citaat:
Verder denk ik dat de cultuur vooral Islam is in moslim-landen. Bijna alle culturele aspecten zijn religieus geïnspireerd.
Ik ben er al geweest en ik heb niet die indruk.
Ik denk dat er hier, ook onder invloed van de extreem rechtse clan een polarisatie is gebeurd die daar voor zorgt, maar andere streken hebben inderdaad andere gebruiken.
het enige wat we kunnen doen is de voordelen van onze gebruiken te tonen en hen op die manier te proberen overtuigen van 'ons gelijk'
Oud 28 juli 2011, 20:03   #557
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben er al geweest en ik heb niet die indruk.
Ik denk dat er hier, ook onder invloed van de extreem rechtse clan een polarisatie is gebeurd die daar voor zorgt, maar andere streken hebben inderdaad andere gebruiken.
het enige wat we kunnen doen is de voordelen van onze gebruiken te tonen en hen op die manier te proberen overtuigen van 'ons gelijk'
Moslims kunnen nog zo rationeel zijn dat ze willen, ze gaan ons gelijk nooit boven de Koran stellen. Of denk je dat het mogelijk is?
Oud 28 juli 2011, 20:04   #558
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk,

ik denk dat ik dezelfde mening heb als Alice en Snerror op dit vlak.

Ik vind dat iedereen in België de wet moet naleven, en liefst ook nog de UVRM, voor zover die niet is opgenomen in de wetgeving.
Ook ben ik van mening dat ons sociaal vangnet te goed is en dat er op dat vlak gerust een rechtser koers mag gevaren worden.

Laat iedereen werken voor zijn uitkering, desnoods door kauwgum van het trottoir te schrapen, maakt me niet uit.

Waar ik niet mee akkoord ben, en ik denk dat ik dat ook in de post van Alice lees is dat iedereen zich moet aanpassen aan onze cultuur.

Het drinken van alcohol is daarom een goed voorbeeld van wat ik bedoel.
Hoewel het een deel is van onze cultuur, net zoals vlees eten, verzet ik me tegen mensen die zeggen dat ge alcohol en (varkens)vlees moet eten om te integreren.

En ik ben er vrij zeker van dat ook artisjok dit bedoelt.
Ja, ik ga akkoord met wat je vertelt; behalve over het sociaal vangnet.
Dat moet voor mij niet rechtser. Misbruiken en fraude moeten aangepakt worden; maar iemand verplichten om kauwgom van het trottoir te schrapen in ruil voor werkloosheidsvergoeding of leefloon is erover. Maak daar dan een volwaardige job van.

Voor de rest geef je goed weer wat ook ik bedoel.
Oud 28 juli 2011, 20:08   #559
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens in de Koran staat letterlijk 'Als zij (mede-moslims) zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.' Is dit dan godsdienstvrijheid? Maar wederom, dit word niet veroordeeld door onze politiek correcte maatschappij.
Oud 28 juli 2011, 20:21   #560
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens in de Koran staat letterlijk 'Als zij (mede-moslims) zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.' Is dit dan godsdienstvrijheid? Maar wederom, dit word niet veroordeeld door onze politiek correcte maatschappij.
Indien een moslim een ex-moslim ter doodt brengt, zal ik dit graag veroordelen.
De ex-moslims die ik ken leven in peis en vree (ook met hun vrienden en familie die nog steeds moslim zijn)
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be