![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je nu zeggen dat holebirechten niet tot onze cultuur behoren? Ze zijn nochtans wettelijk vastgelegd! Dat er desondanks mensen zijn die deze rechten niet willen doortrekken tot ieder aspect verandert niets aan het behoren tot onze cultuur! Gelieve die discussie in de daarvoor bestemde draad te houden en niet hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet waar, het is niet omdat binnen andere West Europese landen die rechten ook erkend zijn dat ze niet evengoed behoren tot de Vlaamse cultuur! Gelukkig wel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang je anderen niet hindert om wel alcohol te drinken is dat toch geen probleem he? Dat Sugar dit niet doet omwille van geloof mag ze zelf toch beslissen, die vrijheid hebben mensen he? Daar zou ik echt geen probleem van maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze rechten erkennen zijn bijgevolg niet eigen aan "onze" cultuur, maar eigen aan de persoonlijke visie van een individu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Holebirechten zijn zelfs verankert in onze wetgeving, we leven in een democratie, een meerderheid heeft dus bepaald dat holebirechten ook deel uitmaken van onze cultuur, ookal wil u graag daar iets van maken wat het niet is..of hehoort stoofvlees ook niet tot die cultuur omdat er mensen zijn die dit niet lusten? Dus ookal vind jij van niet; holebirechten behoren wel degelijk tot de Vlaamse cultuur! U weet toch dat mensen daar strijd voor geleverd hebben? Niet zoals voor arbeidersrechten en vrouwenrechten of dacht u dat iedereen het daar mee eens was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We waren het er al lang over eens dat mensen die hier willen leven zich aan de wet en aan de UVRM moeten houden. Dat zijn zaken waar gij en ik ons ook moeten aan houden, dus ik zie daar geen probleem. Maar waar ik in mijn vragen nog steeds op mijn honger blijf zitten en ik hoop dat gij mij daar een antwoord op wilt geven. Naast de UVRM en de Belgische en regionale regelgeving, aan welke 'cultuur' moeten we ons nog aanpassen?
![]() |
![]() |
#547 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet, Alice, of jij luidkeels hebt staan roepen tegen de apartheid in Zuid-Afrika, maar nu heb je dus blijkbaar geen probleem met de apartheidsideologie van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het eenvoudig, mensen mogen gerust rondwandelen in een djellahba, of in hun privéleven een hoofddoek dragen, niemand mag verhinderen dat moslims de vijf pijlers van hun geloof beleven, of dat christenen op bedevaart naar Lourdes gaan.. Dat is echt allemaal niet het probleem. Wel moet iedereen ongeacht origine gelijkheid man en vrouw erkennen, scheiding kerk en staat, holebirechten, vrijheid van mening, gelijkwaardigheid tussen overtuigingen, enz.. ik vind het ook belangrijk dat mensen actief participeren aan de samenleving via opleiding of werk, de kans om in een uitkering te blijven steken zou niemand geboden moeten worden. U vernoemt mensen rechten, die bepalen ook de vrijheid van partnerkeuze, waarom reageert u dat niet tegenover wie uit overtuiging dat recht ontzegt? Waarom gaat u nooit daarmee in discussie? Hoe eerlijk bent u dan eigenlijk? U kreeg dus behoorlijk antwoord, nochtans beantwoordt u zelf vaak niet de ana u gestelde vragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
|
![]() Citaat:
Probeer nog ne keer.
![]() |
![]() |
#551 |
Europees Commissaris
|
![]() Bijvoorbeeld het feit dat iedereen met iedereen mag trouwen zonder zich te hoeven bekeren.
![]() |
#552 | |||||
|
![]() Citaat:
Wat ik denk dat artisjok bedoelt is dat niet alle autochtonen zich akkoord verklaren met wat gij 'cultuur' noemt, dus waarom zouden de allochtonen dat dan moeten doen? Citaat:
Daar zijn we het al over eens. Iedereen moet die naleven, ongeacht afkomst. Citaat:
Daarom dat ik ook zeg, pas de wet aan zodat misbruiken onmogelijk worden en dat mensen aangespoord worden om te werken (voor zover dat kan). Citaat:
De discussie over het niet mogen weigeren van sex door de vrouw, weet ge nog? Doen alsof ik die zaken goedkeur is intellectueel oneerlijk. Citaat:
Stel me een vraag op een normale manier en ik wil u gerust van antwoord dienen.
![]() |
![]() |
#553 |
|
![]() Akkoord, maar dat valt onder de godsdienstvrijheid (grondwet), niet onder cultuur.
![]() |
#554 |
|
![]() Kijk,
ik denk dat ik dezelfde mening heb als Alice en Snerror op dit vlak. Ik vind dat iedereen in België de wet moet naleven, en liefst ook nog de UVRM, voor zover die niet is opgenomen in de wetgeving. Ook ben ik van mening dat ons sociaal vangnet te goed is en dat er op dat vlak gerust een rechtser koers mag gevaren worden. Laat iedereen werken voor zijn uitkering, desnoods door kauwgum van het trottoir te schrapen, maakt me niet uit. Waar ik niet mee akkoord ben, en ik denk dat ik dat ook in de post van Alice lees is dat iedereen zich moet aanpassen aan onze cultuur. Het drinken van alcohol is daarom een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Hoewel het een deel is van onze cultuur, net zoals vlees eten, verzet ik me tegen mensen die zeggen dat ge alcohol en (varkens)vlees moet eten om te integreren. En ik ben er vrij zeker van dat ook artisjok dit bedoelt.
![]() |
#555 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is absurd dat sommigen meer mogen dan anderen omdat ze in een fictief opperwezen geloven. Verder denk ik dat de cultuur vooral Islam is in moslim-landen. Bijna alle culturele aspecten zijn religieus geïnspireerd.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 28 juli 2011 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat er hier, ook onder invloed van de extreem rechtse clan een polarisatie is gebeurd die daar voor zorgt, maar andere streken hebben inderdaad andere gebruiken. het enige wat we kunnen doen is de voordelen van onze gebruiken te tonen en hen op die manier te proberen overtuigen van 'ons gelijk'
![]() |
![]() |
#557 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#558 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moet voor mij niet rechtser. Misbruiken en fraude moeten aangepakt worden; maar iemand verplichten om kauwgom van het trottoir te schrapen in ruil voor werkloosheidsvergoeding of leefloon is erover. Maak daar dan een volwaardige job van. Voor de rest geef je goed weer wat ook ik bedoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens in de Koran staat letterlijk 'Als zij (mede-moslims) zich van u afkeren, grijpt hen en brengt hen ter dood waar ge hen maar vindt.' Is dit dan godsdienstvrijheid? Maar wederom, dit word niet veroordeeld door onze politiek correcte maatschappij.
![]() |
#560 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ex-moslims die ik ken leven in peis en vree (ook met hun vrienden en familie die nog steeds moslim zijn) |
|
![]() |
![]() |