![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de beoordeling van zijn medemens criteria laat meetellen als geslacht, religie, seksuele voorkeur, socio-economische afkomst, kledij, ...waarvan is er dan sprake? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2183 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 juli 2011 om 15:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kent u wikipedia niet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras Citaat:
Net zoals racisme, discriminatie is op grond van ras. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2186 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze beroepen zich ergens ander op. Tis een, niet onbelangrijke, nuance... Moest die communist zich nu beroepen op Das Kapital... Das Kapital heb ik weliswaar ooit al eens gelezen, ik denk dat ge al serieus mesjogge moet zijn om daar ergens een oproep tot "Kinderen van bankiers mollen is de beste manier om de vuige kapitalisten te raken" te vinden. Mein Kampf heb ik nog nooit gelezen, maar ik geloof graag dat dergelijke oproepen er wel instaan. Tis dan ook verboden, hoewel ik vermoed dat slechts een onbeduidende minderheid (u kent dat eufemisme wel) van de lezers ervan tot bepaalde daden zouden overgaan. Voor Godsdiensten daarentegen tellen andere regels. Ik meen wel uit je post uit te maken dat je, naar analogie met het gebeurde in Noorwegen, min of meer toegeeft dat er druk gerecupereerd wordt. Maar rechts doet dat ook, dus geen vuiltje aan de lucht. Maar als we het over het morele gelijk van standpunten moeten hebben, dan is het toch opmerkelijk dat de taktieken vaak erg gelijklopend zijn. Ik denk dat het echt tijd wordt om links en rechts als een baksteen te laten vallen, en eens met oplossingen voor de dag te komen. Niet generaliserend, maar ook niet ontkennend voor de samenleving waarin we leven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 30 juli 2011 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al was ik niet zeker dat ge het ook zo bedoelde. Ge zijt dus blijkbaar ook akkoord met de definitie van de VN. Da's genoteerd.
![]() |
![]() |
#2189 | |
|
![]() Citaat:
5? Minder?
![]() |
![]() |
#2190 |
Minister
|
![]() Ik kan da en daarna kan ik nog de Brabançonne zingen als ge da wenst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2191 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: ik merk andermaal nu pas dat ik in de racisme op politics.be-draad zit, excuses voor de off-topic. Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 juli 2011 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2192 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De gastarbeiders werden naar hier gehaald omdat er een nood was aan goedkope werkkrachten. Die mensen zijn hier. Maak er het beste van, in het algemeen belang. Citaat:
Jij bent nu op zoek naar een betere bron? Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....31#post5597531 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2194 | |
|
![]() Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 juli 2011 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2196 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik nu weten hoe jij "ras" definieert. Citaat:
Graag een Nederlands woord voor :Bij de beoordeling van zijn medemens criteria laten meetellen als geslacht, religie, seksuele voorkeur, socio-economische afkomst, kledij, ..." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2197 | |
|
![]() paulus verklaarde zich al eerder akkoord met de definitie die ik gaf
Citaat:
![]() |
![]() |
#2198 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er gesteld wordt dat er mag positief gediscrimineerd worden omdat dit in het algemeen belang (lees: de multuculturele samenleving is een verrijking) dan is dat een verkeerd argument om 'positief' te discrimineren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je aan een racist vragen en dat ben ik niet. Maar ik ga er vanuit dat het overeenkomt met wat in wiki staat. Daarom gaf ik ook de link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
Hoe zou jij 'ras' definiëren? Citaat:
Voor discriminatie op grond van geslacht bestaat er een woord dat we kennnen onder 'sexisme' Voor discriminatie op grond van religie, seksuele voorkeur, socio-economische afkomst, kledij, bestaan er misschien ook woorden, maar ik ken ze niet zo direct, moet ik toegeven. Waarom is dat van belang voor jou? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 juli 2011 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |