![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's niet anders dan bij de EU. Of bij uitbreiding de ganse wereld. In tijden van globalisatie waar bedrijven steeds meer gebruik (misbruik) maken van grenzen en verschillende wetgevingen, vind ik het een verademing dat er nog politici samenwerking boven tegenwerking verkiezen.
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Er is geen neutraal krant. Alle bronnen van nieuws zijn bevooroordeeld op een of andere manier. De truc is om uw nieuws te krijgen van veel verschillende bronnen. Neem dus nooit klakkeloos iets over en trek je eigen conclusies.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze daar gewoon eerlijk in zijn, ... ipv te doen of ze niets dan de waarheid schrijvende heilige boontjes zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U mag raden langs welke kant... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens op reis verschillende keren The Sun, The Guardian, Le Monde en The Washington Post gelezen. Behalve The Guardian vond ik elke krant stuk voor stuk slechter dan De Standaard...
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 18 augustus 2011 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee in Het Nieuwsblad zijn alle opinieartikelen van De Standaard vervangen door reclame. Ik hou meer van het lezen van meningen van andere mensen dan van het kijken naar reclame.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Inderdaad... die opiniestukken van Marc Reinebeau zijn altijd objectief...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() De opiniestukken zijn per definitie subjectief. Als ge alleen objectieve informatie in uw krant wilt lezen, moet ge de gewone artikels lezen. Niet de opinieartikels.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The Sun is ook geen gazet he, ... dat is nen tabloid, nog slechter als HLN (kan dat wel, ... ) Monde en Washington Post, Herald Tribune, Times etc... brengen wel heel veel Europees nieuws ook, iets wat je in veel belgische gazetten nauwelijks zal tegenkomen of het moet om een bloemlezing gaan van de keigoeie prestaties van Verafstoot of Van Rampuy. Als ik echt iets wil weten dan lees ik een gazet of 4 - 5 online natuurlijk,... en in t Palieterke vindt ge dan meestal ook nog een degelijke uitleg of beschouwing. Nu kan je zeggen ja maar dat is Rechts, ... wel ja maar t is wel onafhankelijk en hangt niet af van een massa sponsors zoals de mainstream gazetten en weekbladen. Als je er geen geld aan wil geven moet je bepaalde artikels maar eens gaan lezen in de bib bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Standaard meldt trouwens niet alleen 'Verafstoot of Van Rampuy', maar ook Barosso, Merkozy, Ashton, ... Mocht ge het nog niet weten, Van Rampuy is een belangrijke persoon in de EU. Het is niet meer dan logisch dat ze af en toe die man vermelden. Hoe zou gij als Belgische krant over Europa berichtgeven? Elke dag een willekeurig bericht over een onbekende Franse/Roemeense/Finse parlementariër waar nog niemand over gehoord heeft?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Belgicistische natuurlijk wel... Laatst gewijzigd door freelancer : 18 augustus 2011 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keren dat ik de Guardian gelezen heb, kwam mij dat enorm , maar dan ook echt enorm politiek correct en wollig over. Kijk een gazet moet serieus zijn, de waarheid heeft zijn rechten , gekleurde zever, ( die het soms overduidelijk is, en soms goed gecamoufleerd) daar hebben we geen boodschap zijn. Daarvoor had je vroeger de Pravda. Wat belangrijk is, zijn serieuze kritische beschouwingen die boven ons hoofd genomen worden aan de kaak stellen, en misschien een alternatief geven, of een alternatief aan het woord laten en eerlijk verduidelijken. Dan zou je zo geen bulshit over millieu thema's lezen bvb, vindt jij het normaal dat nadat iedereen van die zonnedingens op zijn dak heeft liggen, plots out of the blue Freyake zich realiseert dat er geen geld meer is, en dat nog straffer er plots 2 studenten uitvogelen dat je eigenlijk elke week op je dak moet gaan staan om die krengen te gaan afkuisen... Dat is de taak van elke kritische degelijke journalist, er komt iets nieuw, dat zaligmakend is, en de regering gaat dat subsidieren, ... laat ons dat eens kritisch bekijken... Maar een of andere sos of groene bevalt van een idee, en hop ze springen erop als een bende kiekens zonder kop. Dat stoort mij dus enorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarover hebt ge het ivm. die zonnepanelen? Ik denk dat het niet zo veilig is om zonnepanelen zelf af te stoffen (elektrocutie..) en ge er zelfs in zijn geheel beter afblijft want het is vrij fragiele technologie. En het stof dat er op komt, wordt er vanzelf afgespoeld vanaf het regent.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook zo een voorbeeld is van absolute desinformatie, (nu niet specifiek de standaard ) maar in dit geval VTM ...
Dat verhaal van die boontjes in Kenia, ... Omdat ze daar in Somalie bij bosjes doodvallen (een hongersnood gecreerd door moslim rebellen ) vluchten er dus mensen naar Kenia... Dan gaat er een of andere NGO onozelaar gaan klagen dat ze in Kenia boontjes verbouwen voor t westen ... hallo, met wat moeten die Keniaanen hun economie aan de gang krijgen denkt ge om hun eigen volk (dat het niet zo slecht heeft ) onderwijs, landbouwhulp , water etc ... te bezorgen... met dollars en euro's natuurlijk die van die boontjes komen... Half familiekijkend vlaanderen vindt het natuurlijk een schande dat Kenia boontjes kweekt... terwijl die arme negerkes verhongeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vindt gij het moreel dat er zoveel voedsel wordt vernietigd om hogere voedselprijzen te kunnen bedingen (=geld) terwijl er zoveel mensen van honger moeten omkomen? Ik ben geen voorstander van het communistisch gedachtegoed maar ik vind dat er wel degelijk een probleem is met het feit dat er omwille van geld (iets artificieels) voedsel onnodig duizenden kilometers worden verscheept en (of) vernietigd terwijl het net zo goed op de lokale markt kan geconsumeerd worden. Wat mij betreft zou het een goede policy zijn om eerst landen te laten instaan voor hun lokale markt en pas wanneer die eigen markt gesatureerd is, men zou mogen starten met export van een product.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals reeds eerder gezegd, dat land kan nu net wel instaan voor zijn eigen burgers, en ja het is misschien wel pervers van groenten over duizenden kilometers te gaan vervoeren, maar als er iemand zot genoeg is daarvoor te willen gaan betalen, kan dat wel een inkomst zijn voor een land, dat het misschien anders wel moeilijk heeft. (om aan geld te geraken. ) Dat is nu eenmaal wereld economie, wij hebben of geen tijd of geen grond meer om boontjes te gaan verbouwen, maar wij creeren wel geld, dus kunnen we het op een ander gaan kopen. Pas op he ik ben zelf ook een voorstander van zoveel mogelijk zelf te verbouwen alleen al uit strategisch oogpunt. |
|
![]() |
![]() |