Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2011, 12:23   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zelfs de tijd publiceert regelmatig letterlijke copy pastes van BELGA, net zoals De Standaard en Het Nieuwsblad. Verder leggen hun redacteurs meer de nadruk op het (socio)economische aspect van de onderhandelingen, dan het communautaire. Als ge de tijd objectiever dan De Standaard vindt, zijt ge bijna verplicht het communautaire aspect aan de onderhandelingen ondergeschikt aan het socioeconomische te vinden.

Wat natuurlijk een eerbare mening als elke andere is. Ik vind de tijd even goed als De Standaard, enkel ben ik niet zo geïnteresseerd in hun duizenden economische artikels.
Maar of men nu het communautaire, of het socioeconomische aspect het belangrijkste vind. Men komt altijd terecht bij de noord-zuid tegenstellingen. We leven nu eenmaal in een land met twee snelheden, en laat deze twee, dan nog een andere taal spreken ook.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 12:32   #22
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar of men nu het communautaire, of het socioeconomische aspect het belangrijkste vind. Men komt altijd terecht bij de noord-zuid tegenstellingen. We leven nu eenmaal in een land met twee snelheden, en laat deze twee, dan nog een andere taal spreken ook.
Da's niet anders dan bij de EU. Of bij uitbreiding de ganse wereld. In tijden van globalisatie waar bedrijven steeds meer gebruik (misbruik) maken van grenzen en verschillende wetgevingen, vind ik het een verademing dat er nog politici samenwerking boven tegenwerking verkiezen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 12:34   #23
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Er is geen neutraal krant. Alle bronnen van nieuws zijn bevooroordeeld op een of andere manier. De truc is om uw nieuws te krijgen van veel verschillende bronnen. Neem dus nooit klakkeloos iets over en trek je eigen conclusies.
Oud 18 augustus 2011, 13:51   #24
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Er is geen neutraal krant. Alle bronnen van nieuws zijn bevooroordeeld op een of andere manier. De truc is om uw nieuws te krijgen van veel verschillende bronnen. Neem dus nooit klakkeloos iets over en trek je eigen conclusies.
Ik denk - dus ik besta - dat er niets zo bevooroordeeld is als... zijn eigen conclusies...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 13:58   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het interview van Bart Peeters en zijn 800 haatmails, kwam er kritiek op De Standaard dat ze 'enkel belgicisten aan het woord laten', dat ze 'een rioolgazet' zijn, enz.

De ombudsman reageert:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=PJ3E3FUG

Voor mij heeft hij helemaal gelijk. Maar het calimerogevoel van sommigen komt maar al te graag naar boven bij sommigen...

Eén raad voor de mensen die zich verongelijkt voelen: stop met De Standaard te lezen en sticht een Vlaamsnationalistisch gazetje. Ik durf te wedden dat alle huidige kranten 100 keer objectiever zullen zijn dan die krant...
Vergelijk de zelfbenoemde "kwaliteitskranten" De Standaard en De morgen met een aantal serieuze buitenlandse kranten en ge zult rap zien wat voor een amateuristisch gedoe dat eigenlijk wel is, en bovendien ook merken dat ze totaal niet objectief zijn, objectief naar de mond spreken van hun sponsors en de zuilen die ze vertegenwoordigen.

Dat ze daar gewoon eerlijk in zijn, ... ipv te doen of ze niets dan de waarheid schrijvende heilige boontjes zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2011, 14:04   #26
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's niet anders dan bij de EU. Of bij uitbreiding de ganse wereld. In tijden van globalisatie waar bedrijven steeds meer gebruik (misbruik) maken van grenzen en verschillende wetgevingen, vind ik het een verademing dat er nog politici samenwerking boven tegenwerking verkiezen.
De samenwerking tussen Vlaanderen en Wallonië is voor sommigen zelfs een verrijking...
U mag raden langs welke kant...
Oud 18 augustus 2011, 14:14   #27
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vergelijk de zelfbenoemde "kwaliteitskranten" De Standaard en De morgen met een aantal serieuze buitenlandse kranten en ge zult rap zien wat voor een amateuristisch gedoe dat eigenlijk wel is, en bovendien ook merken dat ze totaal niet objectief zijn, objectief naar de mond spreken van hun sponsors en de zuilen die ze vertegenwoordigen.

Dat ze daar gewoon eerlijk in zijn, ... ipv te doen of ze niets dan de waarheid schrijvende heilige boontjes zijn.
De Standaard werkt zelfs samen met internationale kranten waardoor er af en toe een artikel (van bvb. The Guardian) in hun krant verschijnt?

Ik heb trouwens op reis verschillende keren The Sun, The Guardian, Le Monde en The Washington Post gelezen. Behalve The Guardian vond ik elke krant stuk voor stuk slechter dan De Standaard...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 18 augustus 2011 om 14:20.
Oud 18 augustus 2011, 14:32   #28
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
De Standaard werkt zelfs samen met internationale kranten waardoor er af en toe een artikel (van bvb. The Guardian) in hun krant verschijnt?

Ik heb trouwens op reis verschillende keren The Sun, The Guardian, Le Monde en The Washington Post gelezen. Behalve The Guardian vond ik elke krant stuk voor stuk slechter dan De Standaard...
en Het Nieuwsblad vanzelfsprekend...
Oud 18 augustus 2011, 14:33   #29
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
en Het Nieuwsblad vanzelfsprekend...
Nee in Het Nieuwsblad zijn alle opinieartikelen van De Standaard vervangen door reclame. Ik hou meer van het lezen van meningen van andere mensen dan van het kijken naar reclame.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 14:39   #30
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee in Het Nieuwsblad zijn alle opinieartikelen van De Standaard vervangen door reclame. Ik hou meer van het lezen van meningen van andere mensen dan van het kijken naar reclame.
Inderdaad... die opiniestukken van Marc Reinebeau zijn altijd objectief...
Oud 18 augustus 2011, 14:43   #31
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Inderdaad... die opiniestukken van Marc Reinebeau zijn altijd objectief...
De opiniestukken zijn per definitie subjectief. Als ge alleen objectieve informatie in uw krant wilt lezen, moet ge de gewone artikels lezen. Niet de opinieartikels.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 14:46   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge weet het misschien niet maar The Guardian is ook een sossen gazet, niet verwonderlijk dat ge dus artikels in de Standaard vind.

The Sun is ook geen gazet he, ... dat is nen tabloid, nog slechter als HLN (kan dat wel, ... )

Monde en Washington Post, Herald Tribune, Times etc... brengen wel heel veel Europees nieuws ook, iets wat je in veel belgische gazetten nauwelijks zal tegenkomen of het moet om een bloemlezing gaan van de keigoeie prestaties van Verafstoot of Van Rampuy.

Als ik echt iets wil weten dan lees ik een gazet of 4 - 5 online natuurlijk,... en in t Palieterke vindt ge dan meestal ook nog een degelijke uitleg of beschouwing. Nu kan je zeggen ja maar dat is Rechts, ... wel ja maar t is wel onafhankelijk en hangt niet af van een massa sponsors zoals de mainstream gazetten en weekbladen. Als je er geen geld aan wil geven moet je bepaalde artikels maar eens gaan lezen in de bib bvb.
Oud 18 augustus 2011, 14:55   #33
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge weet het misschien niet maar The Guardian is ook een sossen gazet, niet verwonderlijk dat ge dus artikels in de Standaard vind.

The Sun is ook geen gazet he, ... dat is nen tabloid, nog slechter als HLN (kan dat wel, ... )

Monde en Washington Post, Herald Tribune, Times etc... brengen wel heel veel Europees nieuws ook, iets wat je in veel belgische gazetten nauwelijks zal tegenkomen of het moet om een bloemlezing gaan van de keigoeie prestaties van Verafstoot of Van Rampuy.

Als ik echt iets wil weten dan lees ik een gazet of 4 - 5 online natuurlijk,... en in t Palieterke vindt ge dan meestal ook nog een degelijke uitleg of beschouwing. Nu kan je zeggen ja maar dat is Rechts, ... wel ja maar t is wel onafhankelijk en hangt niet af van een massa sponsors zoals de mainstream gazetten en weekbladen. Als je er geen geld aan wil geven moet je bepaalde artikels maar eens gaan lezen in de bib bvb.
Onlangs een opinieartikel gelezen in The Guardian waarbij er kritiek was op 20 jaar labour aan de macht in de UK. Dat de kloof rijk-arm meer en meer gestegen is, enz. Als ze al een sossenkrant zijn, hebben ze dat toch goed verborgen de keren dat ik hen las.

De Standaard meldt trouwens niet alleen 'Verafstoot of Van Rampuy', maar ook Barosso, Merkozy, Ashton, ... Mocht ge het nog niet weten, Van Rampuy is een belangrijke persoon in de EU. Het is niet meer dan logisch dat ze af en toe die man vermelden.

Hoe zou gij als Belgische krant over Europa berichtgeven? Elke dag een willekeurig bericht over een onbekende Franse/Roemeense/Finse parlementariër waar nog niemand over gehoord heeft?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 15:05   #34
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
De opiniestukken zijn per definitie subjectief. Als ge alleen objectieve informatie in uw krant wilt lezen, moet ge de gewone artikels lezen. Niet de opinieartikels.
Juist... Ik heb me vergist...

Marc Reinebeau is... redacteur...
Oud 18 augustus 2011, 15:07   #35
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Onlangs een opinieartikel gelezen in The Guardian waarbij er kritiek was op 20 jaar labour aan de macht in de UK. Dat de kloof rijk-arm meer en meer gestegen is, enz. Als ze al een sossenkrant zijn, hebben ze dat toch goed verborgen de keren dat ik hen las.

De Standaard meldt trouwens niet alleen 'Verafstoot of Van Rampuy', maar ook Barosso, Merkozy, Ashton, ... Mocht ge het nog niet weten, Van Rampuy is een belangrijke persoon in de EU. Het is niet meer dan logisch dat ze af en toe die man vermelden.

Hoe zou gij als Belgische krant over Europa berichtgeven? Elke dag een willekeurig bericht over een onbekende Franse/Roemeense/Finse parlementariër waar nog niemand over gehoord heeft?
Een Belgische krant bestaat dat?

Belgicistische natuurlijk wel...

Laatst gewijzigd door freelancer : 18 augustus 2011 om 15:08.
Oud 18 augustus 2011, 15:13   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee maar misschien wel zaken die impact hebben op ons dagelijks leven, de beslissingen die genomen worden in mensentaal verklaard.

De keren dat ik de Guardian gelezen heb, kwam mij dat enorm , maar dan ook echt enorm politiek correct en wollig over.

Kijk een gazet moet serieus zijn, de waarheid heeft zijn rechten , gekleurde zever, ( die het soms overduidelijk is, en soms goed gecamoufleerd) daar hebben we geen boodschap zijn. Daarvoor had je vroeger de Pravda.

Wat belangrijk is, zijn serieuze kritische beschouwingen die boven ons hoofd genomen worden aan de kaak stellen, en misschien een alternatief geven, of een alternatief aan het woord laten en eerlijk verduidelijken.

Dan zou je zo geen bulshit over millieu thema's lezen bvb, vindt jij het normaal dat nadat iedereen van die zonnedingens op zijn dak heeft liggen, plots out of the blue Freyake zich realiseert dat er geen geld meer is, en dat nog straffer er plots 2 studenten uitvogelen dat je eigenlijk elke week op je dak moet gaan staan om die krengen te gaan afkuisen...

Dat is de taak van elke kritische degelijke journalist, er komt iets nieuw, dat zaligmakend is, en de regering gaat dat subsidieren, ... laat ons dat eens kritisch bekijken...

Maar een of andere sos of groene bevalt van een idee, en hop ze springen erop als een bende kiekens zonder kop.

Dat stoort mij dus enorm.
Oud 18 augustus 2011, 15:20   #37
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee maar misschien wel zaken die impact hebben op ons dagelijks leven, de beslissingen die genomen worden in mensentaal verklaard.

De keren dat ik de Guardian gelezen heb, kwam mij dat enorm , maar dan ook echt enorm politiek correct en wollig over.

Kijk een gazet moet serieus zijn, de waarheid heeft zijn rechten , gekleurde zever, ( die het soms overduidelijk is, en soms goed gecamoufleerd) daar hebben we geen boodschap zijn. Daarvoor had je vroeger de Pravda.

Wat belangrijk is, zijn serieuze kritische beschouwingen die boven ons hoofd genomen worden aan de kaak stellen, en misschien een alternatief geven, of een alternatief aan het woord laten en eerlijk verduidelijken.

Dan zou je zo geen bulshit over millieu thema's lezen bvb, vindt jij het normaal dat nadat iedereen van die zonnedingens op zijn dak heeft liggen, plots out of the blue Freyake zich realiseert dat er geen geld meer is, en dat nog straffer er plots 2 studenten uitvogelen dat je eigenlijk elke week op je dak moet gaan staan om die krengen te gaan afkuisen...

Dat is de taak van elke kritische degelijke journalist, er komt iets nieuw, dat zaligmakend is, en de regering gaat dat subsidieren, ... laat ons dat eens kritisch bekijken...

Maar een of andere sos of groene bevalt van een idee, en hop ze springen erop als een bende kiekens zonder kop.

Dat stoort mij dus enorm.
Kritiek op de subsidies van zonnepanelen is er al lange tijd gekomen in de standaard hoor. Net zoals er ook toen opinieartikels zijn verschenen van andere mensen die vonden dat het wel een goede maatregel was. Er zijn zelfs mensen aan het woord geweest om het systeem van Wallonië aan te raden (ik weet niet meer hoe het in elkaar zat... Daar werd het door de markt ipv door de belastingbetaler gefinancierd, denk ik)

Trouwens, waarover hebt ge het ivm. die zonnepanelen? Ik denk dat het niet zo veilig is om zonnepanelen zelf af te stoffen (elektrocutie..) en ge er zelfs in zijn geheel beter afblijft want het is vrij fragiele technologie. En het stof dat er op komt, wordt er vanzelf afgespoeld vanaf het regent.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 15:30   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ook zo een voorbeeld is van absolute desinformatie, (nu niet specifiek de standaard ) maar in dit geval VTM ...

Dat verhaal van die boontjes in Kenia, ...

Omdat ze daar in Somalie bij bosjes doodvallen (een hongersnood gecreerd door moslim rebellen ) vluchten er dus mensen naar Kenia...

Dan gaat er een of andere NGO onozelaar gaan klagen dat ze in Kenia boontjes verbouwen voor t westen ...

hallo, met wat moeten die Keniaanen hun economie aan de gang krijgen denkt ge om hun eigen volk (dat het niet zo slecht heeft ) onderwijs, landbouwhulp , water etc ... te bezorgen... met dollars en euro's natuurlijk die van die boontjes komen...

Half familiekijkend vlaanderen vindt het natuurlijk een schande dat Kenia boontjes kweekt... terwijl die arme negerkes verhongeren...
Oud 18 augustus 2011, 15:45   #39
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ook zo een voorbeeld is van absolute desinformatie, (nu niet specifiek de standaard ) maar in dit geval VTM ...

Dat verhaal van die boontjes in Kenia, ...

Omdat ze daar in Somalie bij bosjes doodvallen (een hongersnood gecreerd door moslim rebellen ) vluchten er dus mensen naar Kenia...

Dan gaat er een of andere NGO onozelaar gaan klagen dat ze in Kenia boontjes verbouwen voor t westen ...

hallo, met wat moeten die Keniaanen hun economie aan de gang krijgen denkt ge om hun eigen volk (dat het niet zo slecht heeft ) onderwijs, landbouwhulp , water etc ... te bezorgen... met dollars en euro's natuurlijk die van die boontjes komen...

Half familiekijkend vlaanderen vindt het natuurlijk een schande dat Kenia boontjes kweekt... terwijl die arme negerkes verhongeren...
Stel nu dat we in een maatschappij leefden zonder geld, zouden we dan het ook maar in ons hoofd halen om voedsel 2000km (of meer) te verplaatsen om op een andere plaats te consumeren als er meer nood is aan voedsel in die regio? Ik denk dat het wel duidelijk is dat ge niet gewoon die boontjes naar Somalië kunt voeren zodat dat ze kunnen eten, maar dat lijkt mij eerder een artificieel probleem ingevoerd door de economische werking dan een puur voedselprobleem.

Vindt gij het moreel dat er zoveel voedsel wordt vernietigd om hogere voedselprijzen te kunnen bedingen (=geld) terwijl er zoveel mensen van honger moeten omkomen? Ik ben geen voorstander van het communistisch gedachtegoed maar ik vind dat er wel degelijk een probleem is met het feit dat er omwille van geld (iets artificieels) voedsel onnodig duizenden kilometers worden verscheept en (of) vernietigd terwijl het net zo goed op de lokale markt kan geconsumeerd worden.

Wat mij betreft zou het een goede policy zijn om eerst landen te laten instaan voor hun lokale markt en pas wanneer die eigen markt gesatureerd is, men zou mogen starten met export van een product.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 18 augustus 2011, 16:01   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel nu dat we in een maatschappij leefden zonder geld, zouden we dan het ook maar in ons hoofd halen om voedsel 2000km (of meer) te verplaatsen om op een andere plaats te consumeren als er meer nood is aan voedsel in die regio? Ik denk dat het wel duidelijk is dat ge niet gewoon die boontjes naar Somalië kunt voeren zodat dat ze kunnen eten, maar dat lijkt mij eerder een artificieel probleem ingevoerd door de economische werking dan een puur voedselprobleem.

Vindt gij het moreel dat er zoveel voedsel wordt vernietigd om hogere voedselprijzen te kunnen bedingen (=geld) terwijl er zoveel mensen van honger moeten omkomen? Ik ben geen voorstander van het communistisch gedachtegoed maar ik vind dat er wel degelijk een probleem is met het feit dat er omwille van geld (iets artificieels) voedsel onnodig duizenden kilometers worden verscheept en (of) vernietigd terwijl het net zo goed op de lokale markt kan geconsumeerd worden.

Wat mij betreft zou het een goede policy zijn om eerst landen te laten instaan voor hun lokale markt en pas wanneer die eigen markt gesatureerd is, men zou mogen starten met export van een product.
Dat is inderdaad een nobele gedachte...

Maar zoals reeds eerder gezegd, dat land kan nu net wel instaan voor zijn eigen burgers, en ja het is misschien wel pervers van groenten over duizenden kilometers te gaan vervoeren, maar als er iemand zot genoeg is daarvoor te willen gaan betalen, kan dat wel een inkomst zijn voor een land, dat het misschien anders wel moeilijk heeft. (om aan geld te geraken. )

Dat is nu eenmaal wereld economie, wij hebben of geen tijd of geen grond meer om boontjes te gaan verbouwen, maar wij creeren wel geld, dus kunnen we het op een ander gaan kopen.

Pas op he ik ben zelf ook een voorstander van zoveel mogelijk zelf te verbouwen alleen al uit strategisch oogpunt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be