Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 12:02   #15841
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ja heel vervelende zelfs, ze ruïneren alles hier, vandaar die haat.
Echt verschrikkelijk die Hollanders!
Neen, verschrikkelijk zijn ze niet. Alleen wat onbehouwen als ze in de vreemde zijn zijn
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 12:04   #15842
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, verschrikkelijk zijn ze niet. Alleen wat onbehouwen als ze in de vreemde zijn zijn
Kun je ook van vele Belgen zeggen hoor.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 12:25   #15843
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet volgens de statistieken of onderzoeken in ieder geval.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 12:25.
Oud 25 augustus 2011, 12:26   #15844
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt hoor. Maar het is een feit dat een deel van de Hollanders die hier komen wonen dat met niet zo goede bedoelingen doen. Zij zijn dan ook niet een basis om hun eigenschappen op alle Hollanders te projecteren. Ik bedoel maar die grote drugsbaron die in ons dorp woonde is waarschijnlijk niet representatief voor 'Hollanders'. Maar zij vormen wel het beeld dat wij van die Hollanders krijgen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 12:37   #15845
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Klopt hoor. Maar het is een feit dat een deel van de Hollanders die hier komen wonen dat met niet zo goede bedoelingen doen. Zij zijn dan ook niet een basis om hun eigenschappen op alle Hollanders te projecteren. Ik bedoel maar die grote drugsbaron die in ons dorp woonde is waarschijnlijk niet representatief voor 'Hollanders'. Maar zij vormen wel het beeld dat wij van die Hollanders krijgen.
Dat is dan weer iets anders, dus niet alle Hollanders zijn zo.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Oud 25 augustus 2011, 13:07   #15846
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los daarvan, wat maakt iemand een Hollander? Bij mijn weten is een Nederlander die in Limburg woont gewoon een Limburger...nietwaar?

Of is het iemand die in een Hollandse provincie geboren is? Hoe oud mag je zijn als je uit Holland verhuist om geen Hollander te zijn?

Ben ik een Hollander als ik in een Hollands ziekenhuis geboren ben maar mijn ouders komen uit brabant en we hebben alledrie de Nederlandse nationaliteit?

Of bedoel je, er woont een vent in ons dorp, er staat Nederland in zijn paspoort maar hij klinkt Hollands, dus zal het wel zo'n vuyge Hollander zijn?

kortom, wat bedoel je precies, voordat je 'ons' allerlei zaken in de schoenen schuift?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:45   #15847
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Los daarvan, wat maakt iemand een Hollander? Bij mijn weten is een Nederlander die in Limburg woont gewoon een Limburger...nietwaar?

Of is het iemand die in een Hollandse provincie geboren is? Hoe oud mag je zijn als je uit Holland verhuist om geen Hollander te zijn?

Ben ik een Hollander als ik in een Hollands ziekenhuis geboren ben maar mijn ouders komen uit brabant en we hebben alledrie de Nederlandse nationaliteit?

Of bedoel je, er woont een vent in ons dorp, er staat Nederland in zijn paspoort maar hij klinkt Hollands, dus zal het wel zo'n vuyge Hollander zijn?

kortom, wat bedoel je precies, voordat je 'ons' allerlei zaken in de schoenen schuift?
Ik heb die vraag honderden keren gesteld aan de Flaminganten over Vlamingen. Maar heb ook nooit antwoord gekregen.

Ter info ik heb verschillende goede Hollandse vrienden.

Maar als ik iemand met een Hollands accent (en de Hollandse maniertjes) , ruwweg boven de moerdijk, tegenkom ben ik toch altijd op mijn hoede. Eerst eens afwachten wat vlees ik in de kuip heb.
Bij Antwerpenaars is dat ook, maar in mindere mate.

Moest gelijk welke Nederlander bij mij een woning willen huren zal ik 10 keren nadenken om dat te doen. Omdat dit dikwijls mensen zijn die misbruik willen maken van de landsgrenzen.Ter illustratie: een groot percentage van de woningbranden in onze streek hebben één gemeenschappelijke oorzaak: Nederlanders die een drugskwekerij opzetten in een huurpand.

Ps ter info:
1 de helft van mijn voorouders komt van de overkant van de grens.
2 Indien de kanonnen in1839 een grotere reikwijdte zouden gehad hebben was ik nu Nederlander.
Oud 25 augustus 2011, 13:50   #15848
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die vraag honderden keren gesteld aan de Flaminganten over Vlamingen. Maar heb ook nooit antwoord gekregen.

Ter info ik heb verschillende goede Hollandse vrienden.

Maar als ik iemand met een Hollands accent (en de Hollandse maniertjes) , ruwweg boven de moerdijk, tegenkom ben ik toch altijd op mijn hoede. Eerst eens afwachten wat vlees ik in de kuip heb.
Bij Antwerpenaars is dat ook, maar in mindere mate.

Moest gelijk welke Nederlander bij mij een woning willen huren zal ik 10 keren nadenken om dat te doen. Omdat dit dikwijls mensen zijn die misbruik willen maken van de landsgrenzen.Ter illustratie: een groot percentage van de woningbranden in onze streek hebben één gemeenschappelijke oorzaak: Nederlanders die een drugskwekerij opzetten in een huurpand.

Ps ter info:
1 de helft van mijn voorouders komt van de overkant van de grens.
2 Indien de kanonnen in1839 een grotere reikwijdte zouden gehad hebben was ik nu Nederlander.
En zelf heb je ook geen antwoord?

Oud 25 augustus 2011, 15:22   #15849
pajoske

Standaard

Citaat:
En zelf heb je ook geen antwoord?
Ik heb zeker geen antwoord. Volgens mij is daar zelfs geen antwoord op. Ben dan ook blij dat iemand anders dat hier ook eens schrijft. Want dat ontkracht de hele mythe van Flamingantisme en bloed offeren voor het eigen volk zoals hier iemand enkele dagen geleden schreef.

Jij voelt je Vlaming. Waarom?
Oud 25 augustus 2011, 16:05   #15850
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zeker geen antwoord. Volgens mij is daar zelfs geen antwoord op. Ben dan ook blij dat iemand anders dat hier ook eens schrijft. Want dat ontkracht de hele mythe van Flamingantisme en bloed offeren voor het eigen volk zoals hier iemand enkele dagen geleden schreef.

Jij voelt je Vlaming. Waarom?
Nee de vraag ging niet over hoe iemand zich voelt. Jij NOEMT iemand een Hollander, én je geeft toe dat je dat doet omdat iemand Hollands klinkt.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 17:13   #15851
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nee de vraag ging niet over hoe iemand zich voelt. Jij NOEMT iemand een Hollander, én je geeft toe dat je dat doet omdat iemand Hollands klinkt.
Ik als Limburger voel me maar weinig betrokken met heel die Vlaamse kwestie. Maar... maar ik sta wel op de rechtmatige eisen en rechten van de Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen. Ik spreek zelf Nederlands. Edoch, is geen contradictie tussen Limburger zijn, Vlaming zijn en Belg zijn. Op de eerste plaats echter voel ik me Limburger.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 17:25.
Oud 25 augustus 2011, 18:21   #15852
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zal wat meer over dat onderzoek vertellen. National Geocraphic wil de migratiestromen van de mens in kaart brengen aan de hand van The Genographic Project. Ik heb dus een fluim van mij naar hen opgestuurd en enkele maanden later kreeg ik het antwoord.

Ik behoor dus tot de haplogroep I2a die eigenlijk als eersten Europa binnentrokken na hun vertrek uit Afrika. Andere migraties gingen richting Azië. Mijn genetische markers duiken voor het eerst op in Europa 20 000 jaar geleden tijdens het hoogtepunt van de laatste ijstijd. Met het terugtrekken van de ijskap zijn mijn eerbiedwaardige voorvaderen Europa terug beginnen te bevolken tot in Scandinavië toe. De Vikings behoren bijv. ook tot haplogroep I2a.

De dominantie haplogroep in Europa is echter R1b. Haplogroep R1b verschijnt in Europa minder dan 10 000 jaar geleden vanuit Azië. Statistisch is de kans dus meer dan groot dat -jo- een Aziatische barbaar is die Europa binnengevallen is. Alleen DNA-onderzoek kan hierover uitsluitsel geven.
Uw genetische achtergrond noch de migratiestromen van uw voorouders zijn van belang. U bent van Turkse afkomst, dan hebt u niet te beslissen over wat in Europa moet gebeuren.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 18:41   #15853
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De Vlamingen hebben in Limburg niets te zoeken. Ze hebben al twee provincies in België, één in Nederlands en ze kunnen wat Frans gaan klappen in de Flandre française. Vlaanderen is dus even tweetalig als België.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 18:59   #15854
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Vlamingen hebben in Limburg niets te zoeken. Ze hebben al twee provincies in België, één in Nederlands en ze kunnen wat Frans gaan klappen in de Flandre française. Vlaanderen is dus even tweetalig als België.
Frans-Vlaanderen behoort niet tot het huidige Vlaanderen maar tot la France.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 19:08   #15855
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Uw genetische achtergrond noch de migratiestromen van uw voorouders zijn van belang. U bent van Turkse afkomst, dan hebt u niet te beslissen over wat in Europa moet gebeuren.
De oorsponkelijke autochtonen in west Europa, dus ook in België waren de Neanderthalers.
U bent waarschijnlijk geen Neanderthaler, wan anders hebben we hier een primeur!
Oud 25 augustus 2011, 19:14   #15856
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja heel vervelende zelfs, ze ruïneren alles hier, vandaar die haat.
Echt verschrikkelijk die Hollanders!
Ja, dat ben ik met je eens.
En ik ben een Hollander!
Oud 25 augustus 2011, 19:20   #15857
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pff wat een larie allemaal. Als ik uw DNA eens zou natrekken, wie weet waar ik dan uitkom. Mensen die gekozen hebben om hier te leven, die belasting betalen, hun kinderen naar dezelfde scholen sturen als uw en mijn kinderen, en die dus volwaardig deel hebben aan ons maatschappelijk leven, hebben zoveel te zeggen als u en mij. En of ze nu van de haplogroep I2a zijn of van deze van 12b, heeft er geen bal mee te maken. Of wat dacht u.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 19:23.
Oud 25 augustus 2011, 19:29   #15858
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Frans-Vlaanderen behoort niet tot het huidige Vlaanderen maar tot la France.
En wat maakt dat uit? De Basken zeggen toch ook dat Frans Baskenland Baskenland is? Jullie zijn gewoon een hoopje tamme nationalisten. Kom eens wat meer uit voor uw territoriale rechten !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 06:53   #15859
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pff wat een larie allemaal. Als ik uw DNA eens zou natrekken, wie weet waar ik dan uitkom. Mensen die gekozen hebben om hier te leven, die belasting betalen, hun kinderen naar dezelfde scholen sturen als uw en mijn kinderen, en die dus volwaardig deel hebben aan ons maatschappelijk leven, hebben zoveel te zeggen als u en mij. En of ze nu van de haplogroep I2a zijn of van deze van 12b, heeft er geen bal mee te maken. Of wat dacht u.
Hallo, wakker worden!!! Ik heb al gezegd dat genetische achtergrond er NIET toe doet.

Het feit dat vreemdelingen hier door de huidige staat aanvaard elite worden, zeker wanneer ze NL kennen/leren en hier werken verandert niks. Het zijn en blijven vreemdelingen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 18:43   #15860
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kwaliteit gezondheidszorg in Nederland afhankelijk waar je woont of ziek wordt.....

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...rland-is-groot
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be