![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15841 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15842 |
Gouverneur
|
![]() Kun je ook van vele Belgen zeggen hoor.
![]() |
#15843 |
Banneling
|
![]() Niet volgens de statistieken of onderzoeken in ieder geval.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15844 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt hoor. Maar het is een feit dat een deel van de Hollanders die hier komen wonen dat met niet zo goede bedoelingen doen. Zij zijn dan ook niet een basis om hun eigenschappen op alle Hollanders te projecteren. Ik bedoel maar die grote drugsbaron die in ons dorp woonde is waarschijnlijk niet representatief voor 'Hollanders'. Maar zij vormen wel het beeld dat wij van die Hollanders krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15845 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15846 | |
|
![]() Citaat:
Of is het iemand die in een Hollandse provincie geboren is? Hoe oud mag je zijn als je uit Holland verhuist om geen Hollander te zijn? Ben ik een Hollander als ik in een Hollands ziekenhuis geboren ben maar mijn ouders komen uit brabant en we hebben alledrie de Nederlandse nationaliteit? Of bedoel je, er woont een vent in ons dorp, er staat Nederland in zijn paspoort maar hij klinkt Hollands, dus zal het wel zo'n vuyge Hollander zijn? kortom, wat bedoel je precies, voordat je 'ons' allerlei zaken in de schoenen schuift?
![]() |
![]() |
#15847 | |
|
![]() Citaat:
Ter info ik heb verschillende goede Hollandse vrienden. Maar als ik iemand met een Hollands accent (en de Hollandse maniertjes) , ruwweg boven de moerdijk, tegenkom ben ik toch altijd op mijn hoede. Eerst eens afwachten wat vlees ik in de kuip heb. ![]() Bij Antwerpenaars is dat ook, maar in mindere mate. Moest gelijk welke Nederlander bij mij een woning willen huren zal ik 10 keren nadenken om dat te doen. Omdat dit dikwijls mensen zijn die misbruik willen maken van de landsgrenzen.Ter illustratie: een groot percentage van de woningbranden in onze streek hebben één gemeenschappelijke oorzaak: Nederlanders die een drugskwekerij opzetten in een huurpand. Ps ter info: 1 de helft van mijn voorouders komt van de overkant van de grens. 2 Indien de kanonnen in1839 een grotere reikwijdte zouden gehad hebben was ik nu Nederlander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15848 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15849 |
|
![]() Ik heb zeker geen antwoord. Volgens mij is daar zelfs geen antwoord op. Ben dan ook blij dat iemand anders dat hier ook eens schrijft. Want dat ontkracht de hele mythe van Flamingantisme en bloed offeren voor het eigen volk zoals hier iemand enkele dagen geleden schreef.
Jij voelt je Vlaming. Waarom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15850 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15851 |
Banneling
|
![]() Ik als Limburger voel me maar weinig betrokken met heel die Vlaamse kwestie. Maar... maar ik sta wel op de rechtmatige eisen en rechten van de Nederlandssprekende Belgen ofte Vlamingen. Ik spreek zelf Nederlands. Edoch, is geen contradictie tussen Limburger zijn, Vlaming zijn en Belg zijn. Op de eerste plaats echter voel ik me Limburger.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15852 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15853 |
Minister-President
|
![]() De Vlamingen hebben in Limburg niets te zoeken. Ze hebben al twee provincies in België, één in Nederlands en ze kunnen wat Frans gaan klappen in de Flandre française. Vlaanderen is dus even tweetalig als België.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15854 |
|
![]() Frans-Vlaanderen behoort niet tot het huidige Vlaanderen maar tot la France.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15855 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent waarschijnlijk geen Neanderthaler, wan anders hebben we hier een primeur! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#15856 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik ben een Hollander!
![]() |
![]() |
#15857 |
Banneling
|
![]() Pff wat een larie allemaal. Als ik uw DNA eens zou natrekken, wie weet waar ik dan uitkom. Mensen die gekozen hebben om hier te leven, die belasting betalen, hun kinderen naar dezelfde scholen sturen als uw en mijn kinderen, en die dus volwaardig deel hebben aan ons maatschappelijk leven, hebben zoveel te zeggen als u en mij. En of ze nu van de haplogroep I2a zijn of van deze van 12b, heeft er geen bal mee te maken. Of wat dacht u.
Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15858 |
Minister-President
|
![]() En wat maakt dat uit? De Basken zeggen toch ook dat Frans Baskenland Baskenland is? Jullie zijn gewoon een hoopje tamme nationalisten. Kom eens wat meer uit voor uw territoriale rechten !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15859 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het feit dat vreemdelingen hier door de huidige staat aanvaard elite worden, zeker wanneer ze NL kennen/leren en hier werken verandert niks. Het zijn en blijven vreemdelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwaliteit gezondheidszorg in Nederland afhankelijk waar je woont of ziek wordt.....
http://gezondheid.blog.nl/actualitei...rland-is-groot |
![]() |
![]() |