![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Minister-President
|
Hierzo, in de inleiding.
Citaat:
Citaat:
AVV-VVK is ver verleden tijd.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 25 augustus 2011 om 23:34. |
||
|
|
|
|
#2 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Is dat erg ? Wel ga ik akkoord dat de Standaard inderdaad geen goede krant is zoals tot diep in de jaren '90. Dat heeft echter niets met het 'Katholieke Vlaams-nationalisme' te maken.
Laatst gewijzigd door Weyland : 25 augustus 2011 om 23:33. |
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Het heeft uiteraard niets met het katholicisme te maken (ben zelf atheïst), maar het is eerder symbolisch voor de neergang van 'De Standaard'.
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Nee, maar het punt van Nebur is dat DS een onwettelijke naamsverandering van de Franse Gemeenschap als een voldongen feit beschouwd.
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
Ik heb een e-mail naar de redactie gestuurd met opmerkingen over het gebruik van de term Federatie Wallonië-Brussel. Uiteraard helpt het niets als één iemand dat doet, dus het is maar hopen dat meer mensen een kritische noot de krant willen aanreiken.
|
|
#7 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Zoals Manu Ruys zelf zegt: tegenwoordig staan de Vlaamse "kwaliteitskranten" nergens meer en nemen geen politiek standpunt meer in. (tenzij anti-vlaams) Laatst gewijzigd door Hoera : 26 augustus 2011 om 10:49. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Guy Tegenbos de laatste weken niet gelezen zeker? Ten andere. "Vlaanderen" bestaat grondwettelijk ook niet.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs al is dat betwistbaar (er is een Vlaamse gemeenschap, een Vlaams gewest, een Nederlands taalgebied, bla bla ...), dan is het nog geen reden dat ernstige media verkeerde bewoordingen gaan gebruiken, zeker niet als deze een politieke geladenheid hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De Franse Gemeenschap heeft ook het recht om de bevoegdheden van het Waals Gewest uit te oefenen, alleen moet dat in de Kamer goedgekeurd worden met een bijzondere meerderheid.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 26 augustus 2011 om 17:24. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat viel mij ook op. Al is die naamsverandering niet de belangrijkste zaak ter wereld, ik snap niet waarom de Standaard dat zo klakkeloos overneemt.
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Voor mijn part wordt de naam van het Vlaams Gewest zo vlug mogelijk officieel veranderd naar Vlaanderen, en eventueel de naam van de Vlaamse Gemeenschap naar de Nederlands(talig)e Gemeenschap.
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
ziedaar de slagkracht van de VL Beweging; zelfs hun eigen AVV-VVK krant hebben ze verloren. Gelukkig voor hen is Knack het nieuwe lijfblad geworden; hopelijk is de komst van Walter Pauli geen slecht voorteken.
Laatst gewijzigd door azert : 26 augustus 2011 om 18:19. |
|
|
|
|
#17 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#18 |
|
Minister-President
|
Dan kun je wel niet meer spreken van de Vlaamse regering, aangezien het de Vlaamse Gemeenschap is die de bevoegdheden van het Vlaams Gewest uitoefent en niet omgekeerd.
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nja Walter Pauli lijkt me iemand die zal schrijven waarvoor ie wordt betaald.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Burger
|
Zijn er inmiddels meer mensen die hun stem hebben laten horen bij De Standaard over de door hun gebezigde terminologie? Zo niet, dan wil ik mensen hier toch toe uitnodigen. Hoe meer, hoe beter.
Enerzijds een kwestie van doodnuchtere informatiewinning en relativering, anderzijds een principekwestie, vermoed ik.