Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 15:09   #11541
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat hoeft niet zo te zijn. Er zijn andere mogelijkheden.
Adopteren? Please please adopteer een kindje dat geen ouders meer heeft en please laat de rest hun beide ouders hebben...
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 15:09   #11542
Effect
Minister-President

Standaard

Het leven is toch echt simpel als gelovige. Je neemt een aantal dogma's aan voor waar, en alle argumenten contra negeer je. Op het einde heb je gelijk! Het moet echt een rustgevend leven zijn om je nooit ergens druk om te moeten maken, aangezien alle waarheid uit een 2000 jaar oud boek komt. En dan ga je een forum op en "discussieert" wat eigenlijk meer een oefening in futiliteit is voor mensen die je dogma's proberen ter vraag te stellen. Maar nee, een gelovige laat nooit zijn dogma's los dus de andere mensen op het forum zijn grappig, kronkelen zich in bochten etc. Maarja wat zouden ze anders doen als ze tegen een muur moeten praten.

In een gemodereerde irl discussie hadden Raf en ik allang applaus van het publiek gekregen, terwijl Paulus onder gejouw was blijven uitroepen dat hij gelijk had
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 15:11   #11543
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Adopteren? Please please adopteer een kindje dat geen ouders meer heeft en please laat de rest hun beide ouders hebben...
Zelfs dat mag niet van onze creationist.
Oud 27 augustus 2011, 15:13   #11544
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Omdat zij, buiten de bewering dat homoseksualiteit doodnormaal zou zijn, geen stellingen poneren.
Ehm, Paulus, newsflash, dat IS de stelling van deze draad.

Citaat:
Ze zeggen gewoon dat de mijne niet waar zijn en nog niet eens een waarom er bij.
Paulus, ge zijt een intelligent man, dus ik kan niet geloven dat ge dit schrijft.
Ik heb al honderden posts gelezen waar de stelling gefundeerd wordt (het 'waarom').
Oud 27 augustus 2011, 15:14   #11545
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het leven is toch echt simpel als gelovige. Je neemt een aantal dogma's aan voor waar, en alle argumenten contra negeer je. Op het einde heb je gelijk! Het moet echt een rustgevend leven zijn om je nooit ergens druk om te moeten maken, aangezien alle waarheid uit een 2000 jaar oud boek komt. En dan ga je een forum op en "discussieert" wat eigenlijk meer een oefening in futiliteit is voor mensen die je dogma's proberen ter vraag te stellen. Maar nee, een gelovige laat nooit zijn dogma's los dus de andere mensen op het forum zijn grappig, kronkelen zich in bochten etc. Maarja wat zouden ze anders doen als ze tegen een muur moeten praten.

In een gemodereerde irl discussie hadden Raf en ik allang applaus van het publiek gekregen, terwijl Paulus onder gejouw was blijven uitroepen dat hij gelijk had
Wie had hier ergens over dogma's en 2000 jaar oude waarheden? Volgens mij enkel u. Is er hier iemand die hier discussiert zich expliciet beroepend op zijn geloof of bijbel?
Ik weet niet waar u dit vandaan haalt.
Oud 27 augustus 2011, 15:15   #11546
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus kindjes die afgestaan zijn voor adoptie door de ouders (om welke reden dan ook) krijgen geen kans op liefdevolle adoptieouders?
Oud 27 augustus 2011, 15:16   #11547
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie had hier ergens over dogma's en 2000 jaar oude waarheden? Volgens mij enkel u. Is er hier iemand die hier discussiert zich expliciet beroepend op zijn geloof of bijbel?
Read between the lines Paulus heeft al enkele keren indirect verwezen naar een schepper, de creatie en andere dergelijke hints. Verder zijn zijn contra-homoseksualiteit argumenten overduidelijk christelijk geïnspireerd. Zijn karikatuur van evolutie is bovendien kenmerkend voor creationisten die niet weten waar ze over praten.

Ik heb al met heel wat creationisten gepraat en gediscussieerd, ik herken ze echt wel hoor, net zoals jij een autist herkent
Oud 27 augustus 2011, 15:19   #11548
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ehm, Paulus, newsflash, dat IS de stelling van deze draad.
Daarom zeg ik ook: "buiten de bewering dat homoseksualiteit doodnormaal zou zijn"

Citaat:
Paulus, ge zijt een intelligent man, dus ik kan niet geloven dat ge dit schrijft.
Ik heb al honderden posts gelezen waar de stelling gefundeerd wordt (het 'waarom').
Nogmaals: Wie of wat houdt u tegen om daar eentje van te duiden die mijn stelling weerlegt?

Ik alvast niet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 15:19   #11549
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus kindjes die afgestaan zijn voor adoptie door de ouders (om welke reden dan ook) krijgen geen kans op liefdevolle adoptieouders?
Jawel. Wat bedoel je? Kinderen die geen ouders meer hebben, kunnen opgevangen worden door liefdevolle adoptieouders, hetero of homo. Het is dan te laat om moeilijk te doen.
Maar niet op voorhand een van de ouders elimineren! (zoals bij draagmoederschap).
Oud 27 augustus 2011, 15:22   #11550
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarom zeg ik ook: "buiten de bewering dat homoseksualiteit doodnormaal zou zijn"

Nogmaals: Wie of wat houdt u tegen om daar eentje van te duiden die mijn stelling weerlegt?

Ik alvast niet.

Paulus.

Lees de fucking thread. Dit is echt irritant. We doen onze uiterste best om gefundeerde en relevante argumentatie neer te pennen en gij veegt alles gewoon onder de tafel.

Maar we zullen het spelletje eens omdraaien. Geef mij exact 1 argument die uw stelling staaft, want dat heeft u nog geen enkele keer gedaan. Wanneer u dat doet, zal ik die stelling met een geldig argument ontkrachten. Akkoord?
Oud 27 augustus 2011, 15:25   #11551
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit zijn kronkeldoos.

Ik wacht nog altijd op de functie/nut/doel (je mag kiezen) van homosekualiteit, waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen...

Maar dat lukt blijkbaar niet.

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.
Oud 27 augustus 2011, 15:27   #11552
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit zijn kronkeldoos.

Ik wacht nog altijd op de functie/nut/doel (je mag kiezen) van homosekualiteit, waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen...

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.
Lees de thread.
Oud 27 augustus 2011, 15:29   #11553
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lees de fucking thread. Dit is echt irritant. We doen onze uiterste best om gefundeerde en relevante argumentatie neer te pennen en gij veegt alles gewoon onder de tafel.

Maar we zullen het spelletje eens omdraaien. Geef mij exact 1 argument die uw stelling staaft, want dat heeft u nog geen enkele keer gedaan. Wanneer u dat doet, zal ik die stelling met een geldig argument ontkrachten. Akkoord?
Akkoord. Hier volgt mijn gefundeerde stelling (voor de zoveelste keer):
Homoseksualiteit is minderwaardig aan heteroseksualiteit, omdat ze minder functioneel is. Ze is minder functioneel omdat er met homosekualiteit geen voortplanting mogelijk is. We danken ook ons aller bestaan aan heteroseksualiteit, wat met homoseksualiteit niet mogelijk was geweest.

Functionaliteit en waardebepaling zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Daarom kost een Blackberry meer dan een GSM en verdient een dokter meer dan een verpleegster.

Uiteraard zeg ik daar niets mee over de waarde van de homofiel. Een mens is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen en we mankeren allemaal wel wat
En nu gij:

Paulus.
Oud 27 augustus 2011, 15:30   #11554
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de thread.
Dat doe ik jongen, dat doe ik.

Ik wacht nog altijd op de functie/nut/doel (je mag kiezen) van homoseksualiteit, waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen...

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 augustus 2011 om 15:33.
Oud 27 augustus 2011, 15:36   #11555
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut akkoord. En weet je wat het gekste is - dat ze het toch doen
Zich in alle bochten wringend...
Verklaar... Ik ben geïntrigeerd...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 15:38   #11556
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Akkoord. Hier volgt mijn gefundeerde stelling (voor de zoveelste keer):
Homoseksualiteit is minderwaardig aan heteroseksualiteit, omdat ze minder functioneel is. Ze is minder functioneel omdat er met homosekualiteit geen voortplanting mogelijk is. We danken ook ons aller bestaan aan heteroseksualiteit, wat met homoseksualiteit niet mogelijk was geweest.

Functionaliteit en waardebepaling zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Daarom kost een Blackberry meer dan een GSM en verdient een dokter meer dan een verpleegster.

Uiteraard zeg ik daar niets mee over de waarde van de homofiel. Een mens is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen en we mankeren allemaal wel wat
En nu gij:

Paulus.
U denk dat homoseksualiteit exclusief is. Echter holebi's hebben dankzij hun geaardheid een beter inzicht in het andere geslacht wat resulteert in meer, en kwalitatief betere partners (van beide geslachten). Wanneer ze zich willen voortplanten kunnen ze dat dan ook op een superieure manier doen ten opzichte van mensen die exclusief hetero zijn. Dit is een publiek geheim, en een beetje taboe, maar u zou niet de eerste man zijn die zich afvraagt waarom homo's zoveel mooie vriendinnen hebben. Ik geef u de reden.

Functioneel en waardebepaling zijn bovendien subjectieve begrippen en niet zwart-wit. In sommige gevallen is homoseksualiteit beter, in andere gevallen is heteroseksualiteit beter, wat de reden is dat beide bestaan in de geobserveerde frequentie. Evolutie rekent ook niet in termen van minder- of meerwaardig, dat bent U, Paulus de creationist, die deze term op de geaardheid plakt. Wanneer homo's zich voortplanten, zal het blijven bestaan. Aangezien homoseksualiteit statistisch aan een opmars bezig is, moet het minstens enkele evolutionaire voordelen hebben, waarvan ik er u net slechts eentje gegeven heb.
Oud 27 augustus 2011, 15:39   #11557
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een mogelijkheid. Ik kan er nog andere bedenken. Een lesbische vrouw die zich laat zwanger maken door een homoseksuele man, waarna het kind wordt opgevoed door de lesbische vrouw en haar partner èn de homoseksuele man en zijn partner. Er zullen ongetwijfeld nog andere mogelijkheden zijn.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 augustus 2011, 15:40   #11558
Effect
Minister-President

Standaard

Ik ga vanavond een poging doen om mij voort te planten (wel met condoom). Wish me luck.

Paulus, je zal tot morgen moeten wachten op een reply. Ik kan echter wel voorspellen wat je gaat zeggen. Het zal een ongefundeerde ontkenning van mijn argument zijn.
Oud 27 augustus 2011, 15:41   #11559
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel. Wat bedoel je? Kinderen die geen ouders meer hebben, kunnen opgevangen worden door liefdevolle adoptieouders, hetero of homo. Het is dan te laat om moeilijk te doen.
Maar niet op voorhand een van de ouders elimineren! (zoals bij draagmoederschap).
Daar zijn toch ook twee ouders, namelijk de biologische vader en zijn partner.

Citaat:
Oud 27 augustus 2011, 16:21   #11560
Alboreto

Standaard

Citaat:
Buiten die bewering is er ook geen draad

Citaat:
In deze draad staan er honderden.
er staan er op elke pagina enkele.

Gewoon lezen en ge vindt ze.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be