![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Wow, 20 keer?
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Enkel Engels en je moedertaal, en dan in een Engelstalig globaal dorp pas ik voor. Dat is een saaie wereld. Om in het hart van de mensen te komen leer je hun taal en cultuur. Wat betreft die laatste zin van je. Indien je in een Franstalig land had gewoond dan zou het beter gegaan zijn. Je moet ergens wonen om een taal goed te beheersen. Trouwens, International English is ook inferieur aan dat van een moedertaalspreker. Ik zou wel de verplichting voor Frans als tweede taal willen afschaffen. Mensen zouden moeten kiezen voor Frans. Dat zou de kwaliteit van de lessen zienderogen doen toenemen. Ik heb erbarmelijke lessen gehad in die taal met een even ongeïnteresseerde lerares. De enige lerares Frans die enthousiast over de taal was was een interim uit Brussel (toevallig een moedertaalspreekster). Spijtig genoeg was de klas haar niet waard. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 augustus 2011 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een rasechte Nederlander amper versta kan ik moeilijk zeggen dat ik goed Nederlands spreek. En Engels als universele tweede taal is utopisch. Bvb. in Rusland en omstreken spreekt bijna niemand Engels, en iedereen Russisch, Russisch blijft daar nog de tweede taal de komende eeuwen. Een Braziliaan en Argentijn die met elkaar spreken doen dat in het Spaans, niet in het Engels. En in Oost-Azië zal Chinees binnenkort wel de tweede taal worden terwijl het nu nog Engels is. Engels is misschien goed als universele derde taal. Uiteindelijk zullen we ernaar toe evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mensen die dat geloven kunnen kiezenvoor Frans. Mensen die dat praat voor de vaak vinden, enkel propaganda opdat de Vlamingen brave negers van België zouden blijven, die kunnen dan hun kinderen iets anders laten leren. Dat ook wel nuttig voor een job zou kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, dit is typisch iets dom Belgisch. Enkel in België zijn ze zo autistisch. Indien u een Nederlander was begreep u tenminste vanaf het begin wat ik bedoelde. ![]() Eigenlijk is de enige nationaliteit waar ik veel ruzie mee maak de Belg. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 augustus 2011 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Jullie zouden je eigen kinderen dus verplichten Frans te leren, maar die van een ander niet?
![]() Ik had als kind nooit Frans gekozen, indien dat een vrije optie zou geweest zijn. ![]() In het concern waar ik werk 30 jaar later, zien de Hollanders & Franse collega's met betere diploma's, projecten aan hun neus voorbij gaan aan een Vlaming omdat die wel alle bedrijfstalen spreekt... zelfs al is de voertaal in het bedrijf Engels. Mijn broer is kok & plukt nu ook voordeel uit zijn talen, hoewel hij er als kind wel zijn tanden op heeft stukgebeten. Het bedrijfsleven is aan het internationaliseren & communicatie is er vaak belangrijker dan kwalificatie. De Hollanders, Duitsers & Fransen hebben taal-achterstand & die verplichte talen brengen ons land dus geld & welvaart. Dit is dus een discussie over een symbool, zonder goede argumenten.
"Military justice is to justice what military music is to music." G. Marx Laatst gewijzigd door Sodomis : 27 augustus 2011 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En met al mijn respect, maar Nederlanders hebben een veel sterkere bedrijfscultuur dan Vlamingen. Citaat:
Veel mensen leren de talen die ze nodig hebben op eigen kracht of uit keuze op het onderwijs. Een menigte die allesbehalve zin heeft Frans te leren brengen potentieel het niveau omlaag. Dit was het geval met mijn lessen Frans. Mensen die het Frans echt beheersen zijn schaars in mijn leeftijdsgroep (twintigplussers). Nee, dit gaat mij om het niveau van het onderwijs en niets anders. Mensen moeten taalvakken ernstiger nemen. Laatst gewijzigd door Weyland : 27 augustus 2011 om 22:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook dicht U me iets toe wat ik niet heb. Haat tegen een taal. Heb ik absoluut niet. 'k Haat maar zeer weinig dingen. Afkeer hebben van, da's een ander verhaal. En zelfs al is mijn beheersing van't Frans abdominabel, zal ik die taal gebruiken waar die gebruikt is. Citaat:
Citaat:
Voor de "rijkere" al dan niet nieuwe Belgen is het een teken van standing en ChiChi. Awel, mijn gat is ook slimmer geworden sinds ik bespaar op toiletpapier en Le Soirs gebruik. Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar ben jij een hardcore egalitarist, die de keuzes van mensen wil beperken gewoon uit principe.
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In engelstalige kolonies speelt de elite cricket en stuurt hun kinderen naar het "st. patrick's college" terwijl de paupers verkommeren in hun hutten en zware schulden hebben bij hun landeigenaren. Citaat:
Vlamingen stellen zich zo asociaal op ten opzichte van "nieuwe Belgen" dat die laatste geen moeite doen de taal en cultuur van de Vlamingen eigen te maken. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Ik ga gewoon terug naar de oorspronkelijke reden voor hoofdletters: het aanduiden van respect. Het interesseert me niet of het officieel een fout is, want in mijn perceptie is het juister.
Ik had misschien in mijn sig moeten aanduiden dat ik een voorstander ben van descriptieve grammatica, niet van prescriptieve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde gewoon gerichte vragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De bedrijfswereld heeft Vlamingen nodig die Frans, Engels & Nederlands spreken ofdat nu in België of Vlaanderen is. Men gaat het taalniveau niet omhoog krikken met keuzevrijheid; Basta! Dat doe je met investeringen in het onderwijs. Akkoord, die zijn nodig.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, jouw oorsprong klopt ook langs geen kanten. Oorspronkelijk schreef men de Substantieven met Hoofdletters, zoals men nu nog kan zien in de Duitse Taal. EN DAARVOOR NOG WERD ALLES MET HOOFDLETTERS GESCHREVEN. |
|
![]() |
![]() |