Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 14:29   #1
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard Maingain; "Vlaanderen biedt te weinig"

Linkje; http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...afel-zit.dhtml

"...ik hoor dat Vlaanderen een Ferrari wil, maar daar de prijs van een Skoda wil voor betalen."

Goed begrepen? Wij moeten BETALEN voor iets wat van ons is.

Wie berichten zoals deze hoort (zie ook de andere recent gerelateerde thread ivm Demotte en zijn "Vlaanderen krijgt geld teveel") kan toch enkel maar gedegouteerd zijn?

Die Belgicisten die hier nog zitten, hebben die allemaal een politieke agenda die hen verplicht dit onland te blijven verdedigen?

Mvg,

J
pixelpower is offline  
Oud 30 augustus 2011, 14:33   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Er is gewoonweg te weinig capaciteit in de PSV's...
Oud 30 augustus 2011, 14:56   #3
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat vooral degoutant is, is dit :

"Dave Evans, Retie

Dat er nog Vlaamse politici zijn die met die franstaligen zelfs maar rond een tafel willen gaan zitten, dat versta ik niet...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons30/08/11 14u52"
Everytime is offline  
Oud 30 augustus 2011, 14:59   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De meerderheid der Vlamingen stemt op cd&v, sp.a en vld. Drie partijen met de ruggengraat van een opneemdweil.

Wat had je nu gedacht.
Pelgrim is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:00   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

"Dave Evans, Retie

Dat er nog Vlaamse politici zijn die met die franstaligen zelfs maar rond een tafel willen gaan zitten, dat versta ik niet...

Wat is daar degoutant aan? Na meer dan een jaar zou elke Vlaamse politicus moeten weten dat de franstaligen geen akkoord willen tenzij dat een akkoord is dat hen volledig in hun hemd zet en waar het evenwicht nergens te bespeuren valt.

Met mensen die geen akkoord willen ga je niet rond de tafel zitten, zo simpel is dat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:01   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De meerderheid der Vlamingen stemt op cd&v, sp.a en vld. Drie partijen met de ruggengraat van een opneemdweil.

Wat had je nu gedacht.
samen hebben ze maar 43 van de 88 zetels hoor, ze hebben Groen! nog nodig om een Nederlandstalige meerderheid te hebben.
Oud 30 augustus 2011, 15:02   #7
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Dave Evans, Retie

Deze opmerking is niets vergeleken met wat er allemaal over Bart De Wever verteld wordt op franstalige nieuwssites!
Plus vind er niets degoutant aan, ik versta ook niet dat men steeds weer in de vallen van de franstalige partijen stapt...
Meuh is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:03   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat had je nu gedacht.
In 2010 was dat niet het geval. Ze halen nog 45.5% van de stemmen en 43 zetels. Bij de volgende verkiezingen zal dat nog wat minder worden. Maar het is uiteraard nog veel te veel voor een bende ongewervelden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:11   #9
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Dave Evans, Retie

Dave Evans denkt zo niet alleen!

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=172

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:12   #10
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht

"...ik hoor dat Vlaanderen een Ferrari wil, maar daar de prijs van een Skoda wil voor betalen."

Iets dat van u is?

1) BHV is geen ongrondwettige kieskring (Arrest Arbitragehof 90/94)
2) De toestand in BHV vormt een uitzondering op de indeling van het land in provinciale kieskringen, evenwel is een verschillende toestand op het grondgebied van de oude provincie Brabant aanvaardbaar, ten einde de communautaire evenwichten te bewaren (Arrest Arbitragehof 26 mei 2003)
3) Het arrest van het Arbitragehof, zoals vermeld in (2) gaat niét over de Europese verkiezingen, niet over de verkiezingen voor de Senaat en nog veel minder over het gerechtelijke arrondissement BHV.
4) Op 6 juli 2010 heeft het Parlement de verkiezingen goedgekeurd, daarbij impliciet oordelend dat de verkiezingen in BHV niet ongrondwettig zijn (nochtans werd er voor de verkiezingen meermaals gezegd dat verkiezingen zonder een "oplossing" voor BHV niet konden doorgaan).
5) Hoe kan je dan, in het licht van al het voorgaande, stellen dat het gewoon "van u" is?
BWarrior is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:14   #11
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is daar degoutant aan? Na meer dan een jaar zou elke Vlaamse politicus moeten weten dat de franstaligen geen akkoord willen tenzij dat een akkoord is dat hen volledig in hun hemd zet en waar het evenwicht nergens te bespeuren valt.

Met mensen die geen akkoord willen ga je niet rond de tafel zitten, zo simpel is dat.
Ach, zij, het herenvolk, mogen het minste degoutant vinden, wij moeten gewoon alles slikken! Besluit: Dave Evans had overschot van gelijk!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 30 augustus 2011 om 15:23.
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:16   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
samen hebben ze maar 43 van de 88 zetels hoor, ze hebben Groen! nog nodig om een Nederlandstalige meerderheid te hebben.
Ik was de groene opneemvod inderdaad vergeten.

Ik heb er thuis ook in verschillende kleurtjes.
Oud 30 augustus 2011, 15:21   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was de groene opneemvod inderdaad vergeten.

Ik heb er thuis ook in verschillende kleurtjes.
fox is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:22   #14
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Iets dat van u is?

1) BHV is geen ongrondwettige kieskring (Arrest Arbitragehof 90/94)
2) De toestand in BHV vormt een uitzondering op de indeling van het land in provinciale kieskringen, evenwel is een verschillende toestand op het grondgebied van de oude provincie Brabant aanvaardbaar, ten einde de communautaire evenwichten te bewaren (Arrest Arbitragehof 26 mei 2003)
3) Het arrest van het Arbitragehof, zoals vermeld in (2) gaat niét over de Europese verkiezingen, niet over de verkiezingen voor de Senaat en nog veel minder over het gerechtelijke arrondissement BHV.
4) Op 6 juli 2010 heeft het Parlement de verkiezingen goedgekeurd, daarbij impliciet oordelend dat de verkiezingen in BHV niet ongrondwettig zijn (nochtans werd er voor de verkiezingen meermaals gezegd dat verkiezingen zonder een "oplossing" voor BHV niet konden doorgaan).
5) Hoe kan je dan, in het licht van al het voorgaande, stellen dat het gewoon "van u" is?
Van wie is het dan wel? Jij zegt niet van Vlaanderen! Is het dan van Bruxelles, la Wallonie, die Deutschsprachige Gemeinschaft, la république française, de VSA, de Arabische Liga, Noord-Jemen, Burkina Faso ... of het koninkrijk Bommerskonten? Nee wacht, het is een deel van jouw Groot-Brabantse francofone rijk der unitaire debielen!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:24   #15
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen biedt niet te weinig, het bestaat gewoon niet. Er bestaat wel een flamingantische sekte, maar die is bijna uitgestorven (kijk naar de laatste oude zielepoten op de Ijzerbedevaart).
De Brabander is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:24   #16
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Van wie is het dan wel? Jij zegt niet van Vlaanderen! Is het dan van Bruxelles, la Wallonie, die Deutschsprachige Gemeinschaft, la république française, de VSA, de Arabische Liga, Noord-Jemen, Burkina Faso ... of het koninkrijk Bommerskonten? Nee wacht, het is een deel van jouw Groot-Brabantse francofone rijk der unitaire debielen!
Ik wijs er u gewoon op dat er enkel voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers een probleem is inzake BHV en dat zelf dit probleem dan nog erg relatief is.
BWarrior is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:25   #17
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Vlaanderen biedt niet te weinig, het bestaat gewoon niet. Er bestaat wel een flamingantische sekte, maar die is bijna uitgestorven (kijk naar de laatste oude zielepoten op de Ijzerbedevaart).
Ok, leuk om te onthouden als men nog eens geld vraagt uit de vlaamse kas...
Meuh is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:26   #18
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wanneer is er nog eens een Shame-betoging?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:28   #19
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik wijs er u gewoon op dat er enkel voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers een probleem is inzake BHV en dat zelf dit probleem dan nog erg relatief is.
Antwoord liever op mijn vraag:"Van wie is BHV dan wel?" Ik herhaal:
Citaat:

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 augustus 2011, 15:57   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht

Wie berichten zoals deze hoort (zie ook de andere recent gerelateerde thread ivm Demotte en zijn "Vlaanderen krijgt geld teveel") kan toch enkel maar gedegouteerd zijn?

Die Belgicisten die hier nog zitten, hebben die allemaal een politieke agenda die hen verplicht dit onland te blijven verdedigen?

Mvg,

J
Ik heb nog nooit begrepen als je grond vraagt dat je daarvoor nog geld bovenop moet krijgen, maar kom, mijn logica is blijkbaar verkeerd ?

Volgens mij zou Wallonie bvb voor die transferts elk jaar een stuk van haar gebied moeten afstaan aan vlaanderen.
En volgens mij zouden ze ook netjes een systeem kunnen uitwerken hoe gebied kan geruild worden. Net zoals je bvb komen dan ruilt voor een stukje BHV

Laatst gewijzigd door brother paul : 30 augustus 2011 om 15:59.
brother paul is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be