Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 11:14   #301
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja
hier wordt nogal heel sterk de indruk gegeven leefloners aan het werk te zetten in ruil voor hun leefloon ipv de gangbare uurlonen.
Wordt die indruk niet vooral gewekt door de tegenstanders van het idee ?
Die doen ook alsof men daarvoor hoogopgeleiden, invaliden en ouderen zou gebruiken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:17   #302
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
mja
hier wordt nogal heel sterk de indruk gegeven leefloners aan het werk te zetten in ruil voor hun leefloon ipv de gangbare uurlonen.
Ik dacht dat de bedoeling was om zo snel mogelijk die fruitboeren te helpen en van de ondergang te redden...

Als ik het voor het zeggen zou hebben ... ik zou een normaal gangbaar loon betalen en de fruitboer enkel het gedeelte laten betalen dat boven de werkloosheidsvergoeding/leefloon 'uitsteekt'...

Probleem is natuurlijk de 'motivatie' van de opgeroepenen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:18   #303
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De doppers zijn de beste kloppers
Zonnekloppers, ja
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:24   #304
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik dacht dat de bedoeling was om zo snel mogelijk die fruitboeren te helpen en van de ondergang te redden...
L
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:35   #305
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Ah, gij wilt van die Nike-toestanden gelijk in Afrika? Ofwel werken aan 1 euro per dag ofwel verhongeren?

De dop is juist het beste beschermingsmiddel tegen uitbuiting van werkgevers. Indien er geen dop bestond zou niks werkgevers nog tegenhouden om minimumlonen uit te betalen om een overdreven aantal werkuren te presteren. Want ze weten ook wel dat er dan geen alternatief meer is voor vele mensen; ofwel geen inkomsten ofwel u kapot werken voor een hongerloontje.

En de levenslange doppers, waarmee het land hier zogezegd vol mee zit, bestaan bijna niet. Als er vandaag pakweg 100.000 werklozen zijn en over 5 jaar zijn het er evenveel wil dat bijlange niet zeggen dat dat allemaal dezelfde 100.000 zijn.

Ik denk toch dat er een structureel probleem van werklozen is. Dit bestaat voornamelijk in het zuiden van het land, bij mensen met een lagere socio economische status (oorzaak of gevolg, dat buiten beschouwing gelaten) en bij ... migranten.
Denk bv. ook aan vrouwen die er bv. voor kiezen thuis te blijven om de kinderen op te voeden, dit zijn werklozen, die structureel werkloos blijven. Bij Arabische families is het de standaard dat de vrouw niet gaat werken, ze geniet dan een uitkering. Dit zijn mensen die nooit zullen gaan werken, vaak is het niveau van NL dat ze spreken ook zeer beperkt omdat ze zich enkel binnen hun eigen vroegere kringen begeven.

Dan heb je nog de mensen die heel veel van statuut wisselen, je kent het wel, zeven stielen en acht mislukkingen. Mensen die enkele dagen werken tot ze aan het minimum zitten om een uitkering te kunnen genieten. Als de RVA/VDAB dan te veel achter hun veren zit gaan ze solliciteren maar stellen ze zich zo slecht mogelijk voor, omdat het hun enkel over het sollicitatiebewijs gaat. Worden ze dan bij overmaat van ramp toch aangeworven komen ze te laat of zijn ze ziek na een week of dergelijke, vaak een ziekte die ergens tussen de mazen van wetenschappelijk en pseudowetenschappelijk zit en waarvan dokters dus ook moeilijk objectief kunnen controleren of je eraan lijdt en in welke mate, enzovoort.
Zo ken ik toch wel wat mensen moet ik zeggen.
In mijn buurt zijn er zo toch een pak die eigenlijk nooit zijn gaan werken.
Ze zijn dan bv. invalide verklaard (rugpijn, één van de dingen die je moeilijk kan hard maken: hoeveel pijn heeft iemand exact?) maar staat eigenlijk in de bouw of verdient bij als vrijwilliger (vrijwilligerswerk kan ook betaald worden en is volledig belastingsvrij ).
Kassa kassa dus.
Oud 1 september 2011, 12:39   #306
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De draad gaat over " doppers naar de fruitboer sturen ". Niet over full-time-criminelen, al dan niet allochtoon, al dan niet ingeschreven en vergoed als werkzoekende.
Allochtone beroepsmisdadigers zijn een apart probleem, dat al genoeg besproken word in andere draden. Je moet hier niet proberen doen alsof alle werklozen malafide buitenlandse gangsters zijn.
Ik wou je even op de realiteit wijzen.

De realiteit is dat al wie regelmatig criminele activiteiten uitvoert allicht geen werknemer is en dus bijdrages krijgt.
Er zijn al vaak artikels verschenen overigens over hoe werkloosheidsuitkeringen en leeflonen terrorisme financiëren.

Je moet niet doen alsof die mensen thuis allemaal in de zetel zitten. "Wie officieel niets doet, doet ook niets slecht"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
mensen dat " niks " doen.
Want dat wil zeggen, ze doen ook niets slecht.
En je doet beter niets, dan slechte dingen.

Met zo'n redenering kunnen we allemaal op ons gat gaan zitten overigens. Ahja, want wie werkelijk niets doet, kan ook niets verkeerd doen. Misschien dat ze in grote delen van Afrika ook dat idee hadden. Vandaar dat er nu nog steeds te weinig ziekenhuizen, scholen, wegen, .... laat staan een deftig politiek bestel of bestuur met een sociale zekerheid-systeem waarvan je kan genieten is.

Als wij dat ook hadden gedaan kwamen ze allicht niet en masse naar hier, dat is wel een feit. Maar dan zaten we nu niet op de pc te tokkelen ...
En ik prefereer toch wel enige vooruitgang liefst.

Mensen die in staat zijn om te werken maar dit weigeren om op kosten van de gemeenschap te leven en zo gebruik te maken van het deel van het budget bestemd voor werkelijk invaliden, mensen die echt geen werk kunnen vinden, mensen die door omstandigheden echt niet kunnen gaan werken, zieken, ouderen, ...
Dat zou ik niet niets slecht doen noemen, maar het wijst er al op hoe asociaal deze mensen zijn ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2011 om 12:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:45   #307
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wou je even op de realiteit wijzen.
De realiteit is dat al wie regelmatig...
leefloon trekt zich in no time een audi a8 kan permiteren.
volgens groentje toch

sociale appartementen zijn er in overvloed, uiteraard exclusief voor asielzoekers en illegalen en ook zijn werklozen luiaards die zich grotendeels in wallonie bevinden en die hun spaarpot maandelijks met 100'en euro's zien goreien.

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 september 2011 om 12:46.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:49   #308
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Alle banken moeten genationaliseerd worden. Speculatie moet zeer streng gereglementeerd worden.
Al die piraten uit de hoge financiën, d�*t zijn de grootste gangsters van ons tijdperk.

Goed idee, dan hebben ze tenminste nog een extra middel om hun begrotingen recht te trekken. Gewoon de rente op leningen wat verhogen en de intrest op rekeningen wat verlagen ...

Citaat:
Werklozen zoeken een job, in overeenstemming met hun opleiding / capaciteiten.
Dat hoop je dan maar.
De praktijk is dat vele werklozen geen job zoeken ....

Citaat:
Wat maakt werklozen minderwaardig aan soldaten, die men niet voor gelijk wat kan inzetten ? Trouwens, wat mij betreft is een soldaat die niet aan het oorlogvoeren is een werkloze.
Oud 1 september 2011, 12:54   #309
Groentje-18

Standaard

Citaat:
leefloon trekt zich in no time een audi a8 kan permiteren.
volgens groentje toch

sociale appartementen zijn er in overvloed, uiteraard exclusief voor asielzoekers en illegalen en ook zijn werklozen luiaards die zich grotendeels in wallonie bevinden en die hun spaarpot maandelijks met 100'en euro's zien goreien.
Maar man toch ...

Lees jij met je ogen dicht ofzo?

Dit vind ik laster. Moedwillig leugens verspreiden over een persoon, of je bent te incompetent om mee te discussiëren (begrijpend lezen is te moeilijk).
Dat zijn de enige mogelijkheden.
Oud 1 september 2011, 12:55   #310
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En weer spreekt ge uzelf tegen.
Waarom zou hij dat OK moeten vinden ?
Hij staat ingeschreven als werkzoekend en heeft dus dat werk te aanvaarden.
Inderdaad, anders is schorsen mogelijk.
Oud 1 september 2011, 12:58   #311
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Nogal logisch als je een gelduitkering voor niets verwacht.
Ja ik doe inderdaad niets nu. Het is eigenlijk zo dat ik voltijds iets doe maar daar noppes voor wordt betaald. Uit ellende krijg ik dan een leefloon. Bij het ocmw snappen ze namelijk dat ik mijn lijf niet in twee delen kan verdelen en niet voltijds op twee plaatsen kan staan. Ik heb ook het recht te recupereren na acht uur, al zou je me dan graag een nieuwe acht uur geven die ik 's nachts nog moet doen zeker?

Snap-ie?

Citaat:
Doe dat maar op zaterdag/zondag.
De vastgelegde dag waarop het moét gebeuren (moét) is een vrijdag...

Idd. De kermis voor werklozen hier zal rap gedaan zijn.[/quote]
Oud 1 september 2011, 12:58   #312
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Studenten komen ook van pas. En flikken en militairen en landlopers... en gevangenen. En federale parlementsleden.
ge wilt zeker zijn dat de job slecht gedaan wordt, of wat ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 13:01   #313
Groentje-18

Standaard

Citaat:
loon is een essentieel onderdeel van werken
iedereen wil werken en liefst vastbenoemd.
gratis werken doet NIEMAND, jij ook niet, en terecht
Blijf toch niet negeren wat ik schreef:

ik moet een maand werken van het ocmw, gratis en voor niets. Ik krijg niet meer dan mijn 485 euro (terwijl ik dus recht heb op 700 gezien ik alleensta maarja gezien ik mijn domiciel niet kan zetten in het krot dat ik huur en ik niets heb aan die 700 euro als ik iets duurder moet gaan huren...).

Dat gebeurt dus al!!! Het is maar logisch ook dat ze iets terugvragen voor wat ze doen. Probleem is wel dat ze daardoor het andere waaraan ik werk blokkeren waardoor ik langer leefloon-behoeftig zal zijn want dat moet op pauze gezet worden, maarja ... Ze willen het zo, al slaat het dus nergens op (zowel voor mij als voor hen is het puur verlies).
Oud 1 september 2011, 13:35   #314
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik doe inderdaad niets nu. Het is eigenlijk zo dat ik voltijds iets doe maar daar noppes voor wordt betaald. Uit ellende krijg ik dan een leefloon. Bij het ocmw snappen ze namelijk dat ik mijn lijf niet in twee delen kan verdelen en niet voltijds op twee plaatsen kan staan. Ik heb ook het recht te recupereren na acht uur, al zou je me dan graag een nieuwe acht uur geven die ik 's nachts nog moet doen zeker?

Snap-ie?
Je zal dan toch geen 8 uur ergens full time staan te werken als je een leefloon ontvangt ..

Citaat:
De vastgelegde dag waarop het moét gebeuren (moét) is een vrijdag...
Verschuif 'm dan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 14:37   #315
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Interessant dat zelfs de hardcore liberalen hier dus pleiten voor een Keynesiaans beleid.
Maak daar maar "liberalen" van.

Fuck Keynes.
Oud 1 september 2011, 17:15   #316
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Maar man toch ...

Lees jij met je ogen dicht ofzo?

Dit vind ik laster. Moedwillig leugens verspreiden over een persoon, of je bent te incompetent om mee te discussiëren (begrijpend lezen is te moeilijk).
Dat zijn de enige mogelijkheden.
efkes back to topic , die fruittelers gaan helpen op ruimen is een rand geval ...... wat absoluut wel moet kunnen , is bij sneeuwval de fiets en voetpaden sneeuw vrij houden
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:17   #317
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
efkes back to topic , die fruittelers gaan helpen op ruimen is een rand geval ...... wat absoluut wel moet kunnen , is bij sneeuwval de fiets en voetpaden sneeuw vrij houden
juist niet, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen voetpad.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:19   #318
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
juist niet, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen voetpad.
juist wel , hoe kan ik in de winter terwijl ik gaan WERKEN ben dit schoonhouden !!!!! indien ze dit weigeren zelfs dopgeld inhouden , en aan de werkenden uitbetalen , ik zou dan immers verlof moeten nemen , en da's niet betaaldof bij ouderen van dagen die slecht te been zijn !!!!

en ik spreek dan niet over iemand ie juist zen job verloren heeft , echter wel over echt langdurig werklozen of jongeren

en ja mijn ex buren waren ouderen en slecht te been ..... dus met sneeuw ruimde ik die ook voor hun deur , en erna ook strooien !!!!

Laatst gewijzigd door pibo® : 1 september 2011 om 17:31.
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:44   #319
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zonnekloppers, ja
De zon schijnt voor iedereen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 17:47   #320
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De zon schijnt voor iedereen
Niet als het van mensen als Savatage afhangt, dan werd zonlicht geprivatiseerd en verkocht aan de lopende kilowatt per uur...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be