![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hangt er maar vanaf hoelang je werkloos bent, met de Belgische uitkeringen onder de armoedegrens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het mensvriendelijker is om een systeem te hanteren waarvan je weet "dat iedereen binnenkort dan met een Lada rijdt, en staat aan te schuiven bij de bakker om een bonnetje te wisselen voor een brood dat er vandaag niet is".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Ik zal het hierbij maar laten.
Bedankt voor de aandacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge mensen, jonggehuwden, vb. zolang ze aan het sparen zijn om hun eerste woning aan te schaffen, zouden gerust 110, 120 ...150 ... procent van een full time mogen werken. En als de bouw of verbouwing dan begonnen wordt, dan zou één partner dat kunnen laten zakken tot 90, 80 ... 50 procent ... Idem voor als er een eerste, tweede .. kindje komt. In zekere mate bestaat dit al, maar nogal gediversifieerd over de sectoren heen, met vier vijfde, part time .. , en zelfs nog in variaties zoals het verplegend personeel dat meer verlof krijgt naarmate ze ouder worden. (zelfstandigen kunnen dit allemaal best wel zelf flikken, zo lang de kwaliteit van hun talent, werk en inzet maar hoog genoeg is, dat ze zeker zijn dat ze na een periode van afbouwen, ook terug kunnen opbouwen. Souplesse met aanwerven is wel heel riskant, want o wee ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De overheid, met het geld dat nu naar werkloosheidsuitkeringen gaat. Citaat:
Het is wel degelijk mogelijk om zonder geld te arbeiden. Is het ook mogelijk om met geld en zonder arbeider te arbeiden? Geld verdienen met geld kan –in misselijkmakende hoeveelheden– maar kan je er ook iets mee produceren? Geld is een middel om beslissingen te nemen, geen productiemiddel. Het afgezaagde liedje dat mensen die hun geld voor zich laten werken bestolen worden is allang achterhaald... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Banneling
|
![]() Ik heb gespaard via mijn bijdrage aan de RSZ.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatste citaat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Banneling
|
![]() Je weet toch wat "samenleving" inhoudt.
Citaat:
Citaat:
De keuze verandert niets aan het principe. Je hebt die verzekeringen. Ongeacht of je een schadegeval zal hebben. Is dat diefstal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen halftijds is misschien niet haalbaar. Het zal eerder uitkomen op iedereen 3/5, wat nog veel vrije tijd inhoudt, uiteraard. De kost van doppers (en de besparing van het tewerkstellen van de doppers) is nu ook weer niet zó groot. We kunnen niet het volledige verlies (uitgedrukt in euro's) garanderen van iedereen (de winst aan vrije tijd voor arbeiders is wel gegarandeerd), althans dat denk ik, als €800/werkloze niet veel minder is dan de realiteit. Volgens mij –een ander mag er anders over denken– moeten arbeiders met een loontje van €900 e.d. de prioriteit krijgen in een volledige compensatie. Om de lonen van alle arbeiders hetzelfde te houden moet je volgens mij nog een andere onbepaalde maatregel nemen. Tot slot, niet iedereen met eender welke job kan gedeeltelijk vervangen worden door een huidige werkloze. Voor hoogopgeleide arbeiders verandert er waarschijnlijk weinig tot niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm; je begrijpt toch dat dit geen sparen is, he?
Je hebt geld afgegeven (enfin; het is van je gestolen zonder jouw inspraak, maar goed). Dat geld is onmiddellijk gebruikt om aan mensen te geven. Als jij ooit iets nodig hebt, dan wordt dat geld op dat moment van anderen genomen en aan jouw gegeven. Enfin; het is te hopen dat ze dat voor jou gaan doen. Het kan ook zijn dat ze dan gewoon niets meer nemen en niets meer geven. En dan ben je al je 'spaargeld' kwijt. Citaat:
Maar waarom zou je andere mensen mogen dwingen om daar aan mee te doen? En dan niet dwingen van 'je meot eten'. Maar dwingen in de zin van 'als je niet mee doet, komen we je arresteren, berechten en straffen'. Lijkt me toch een iets duidelijkere vorm van dwang. Een vorm van dwang waar de initator van verantwoordelijk voor is. Het feit dat je menselijk bent en eten nodig hebt, staat daar volledig los van. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw menselijkheid - en vice versa. Ik draag dan ook geen verantwoordelijkheid over jouw menselijkheid - en vice versa. Verder; de welvaartsstaat heeft geen legitimatie in 'anders hebben de arme mensen geen eten'. De welvaartsstaat is immers maar mogelijk in een samenleving waar er meer dan genoeg welvaart is om te beginnen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 3 september 2011 om 14:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kei sociaal van jou.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat de realiteit uitwijst dat deze laatsten er niets mee inzitten dat het bedrijf op de fles gaat, zolang zij er maar beter van worden.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 3 september 2011 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die ergens als arbeider werkt heeft de zekerheid van zijn loon. Die heeft geen 'investering' door middel van zijn werk; hij wordt daarvoor onmiddellijk verloont. Nuja; hij mag andere afspraken maken. Maar er zijn gewoon enorme voordelen aan loonarbeid.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Fout. Ik wil de arme arbeiders volledig compenseren met het geld dat nu naar werklozen gaat, naarmate de lonen hoger worden minder compensatie geven –liefst ook volledig compenseren, maar dan moet er nog wel een extra maatregel genomen worden– maar naarmate de lonen hoger worden blijft de gigantische compensatie aan vrije tijd bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodanig dat ze meer overhouden. En als ze dan minder willen werken, zullen ze kiezen om minder te werken, he.
![]() |
![]() |