Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2011, 15:43   #21
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Toch begrijp ik niet waarom hij die uitspraak zou doen. Uiteindelijk bereikt hij hiermee twee zaken:

1. Hij geeft gelegenheid aan vijandige media en andere partijen (Groen en VLD reageerden lees ik) om zich 'verontwaardigd' te tonen, en er voordeel uit te halen. Zeker het gebruik van het woordje 'moeten' lijkt me 'ongelukkig' gekozen in dat verband.
Fout - wie dit ontkent bevestigt het vermoeden dat die partijen eenderd wat zullen zeggen als het hen maar uitkomt, tot beweren dat zwart wit is toe. Zo win je vandaag de dag geen kiezers hoor.
Citaat:
Belangrijker:

2. Hij verhoogt de druk op de andere Vlaamse partijen om tot een akkoord te komen.
Misscien weet hij meer over de problemen in de onderhandelingen dan wij. Maar zelfs indien niet - er is niets fout met de waarheid te vertellen, zelfs als die waarheid u niet perfect uitkomt - zo kweek je vertrouwen, het omgekeerde van wat nu groen etc doen...

Citaat:
Dus kan iemand me de eventuele strategische waarde van die uitspraak pogen uit te leggen. Ik veronderstel dat De Wever de gevolgen van zijn woorden afweegt.
Zie hierboven.

Citaat:
Voorgaande is geschreven in de veronderstelling dat volgend citaat van De Wever correct is:
Het is correct.
Oud 5 september 2011, 15:43   #22
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch begrijp ik niet waarom hij die uitspraak zou doen. Uiteindelijk bereikt hij hiermee twee zaken:

1. Hij geeft gelegenheid aan vijandige media en andere partijen (Groen en VLD reageerden lees ik) om zich 'verontwaardigd' te tonen, en er voordeel uit te halen. Zeker het gebruik van het woordje 'moeten' lijkt me 'ongelukkig' gekozen in dat verband.

Belangrijker:

2. Hij verhoogt de druk op de andere Vlaamse partijen om tot een akkoord te komen.

Dus kan iemand me de eventuele strategische waarde van die uitspraak pogen uit te leggen. Ik veronderstel dat De Wever de gevolgen van zijn woorden afweegt.

Voorgaande is geschreven in de veronderstelling dat volgend citaat van De Wever correct is:
Ik denk dat N-VA gewoon oppositie wil voeren. Dat zal de komende 3 jaar een dankbare job blijken.
Vito is offline  
Oud 5 september 2011, 15:45   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je speculeert. Is er iemand van het NVA die WEET wat het NVA wil en dit op een logische manier aan de Wever's uitspraak kan linken?
Ja, natuurlijk speculeer ik, zoals zowat iedereen hier op dit forum zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 5 september 2011, 15:45   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies, en niet zo maar een ramp, als alles volledig kapot is, dan zal het nog eerst nodig zijn dat men er tegen zegt, het beetje geld dat er nog is dat is voor Wallonie want die zijn hier baas, alvorens men gaat reageren.
Maar wat als Vlaanderen in deze onderhandelingen toegevingen doet die een definitief verlies van Brussel inhouden?

Stuurt de Wever aan op een slecht akkoord om er naderhand politiek voordeel uit te kunnen halen? Is dat de logica achter zijn uitspraak?
Johan Bollen is offline  
Oud 5 september 2011, 15:46   #25
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Correct. Ik snap het ook niet goed. Ik veronderstel eigenlijk dat hij hoopt op een akkoord om dan keiharde oppositie te kunnen voeren en een waanzinnig resultaat neer te zetten bij de volgende verkiezingen. Ik ga echter niet akkoord met die strategie (als dat de strategie is natuurlijk) aangezien een akkoord desastreuze gevolgen gaat hebben voor Vlaanderen.

Maar misschien beseft Bart ook als geen ander dat Vlaanderen een ramp nodig heeft alvorens het echt wakker zal worden?
Het zou kunnen dat hij al weet dat de onderhandelingen gaan mislukken (dat er vannuit CD1V naar N-VA gelekt wordt, lijkt me niet onmogelijk). Maar ik geef toe, dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Ik denk vooral dat Bart door heeft dat eerlijk zijn loont tegenwoordig - spin, propaganda en gezever, de mensen zijn het beu. Rechtlijnigheid betekent dat ge ook soms dingen moet toegeven of erkennen die u niet goed uitkomen. Allé zo zie ik dat toch...
Oud 5 september 2011, 15:48   #26
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je speculeert. Is er iemand van het NVA die WEET wat het NVA wil en dit op een logische manier aan de Wever's uitspraak kan linken?
Je eist te veel denk ik... niemand van de N-VA gaat hier hun geheime strategie (als die er is) komen uitleggen hoor.
Oud 5 september 2011, 15:49   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat als Vlaanderen in deze onderhandelingen toegevingen doet die een definitief verlies van Brussel inhouden?
Dan is de tijd van de burgeroorlog aangebroken.

Van in Antwerpen zullen we dan de vlammen zien die Brussel platbranden.
Oud 5 september 2011, 15:50   #28
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Stuurt de Wever aan op een slecht akkoord om er naderhand politiek voordeel uit te kunnen halen? Is dat de logica achter zijn uitspraak?
Ik weet dat het in dit land surrealistisch lijkt, maar die man antwoorde gewoon eerlijk op een vraag door een koe een koe te noemen... rechtlijnigheid levert geen windeieren op hoor...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 5 september 2011 om 15:50.
Salvadorii is offline  
Oud 5 september 2011, 15:50   #29
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Aan iedereen ik heb het vragment zoals gevraagd nog eens goed beluisterd en inderdaad hij verwijst naar fukushima. aan iedereen excuses mijn Frans is nog in opbouw
Oud 5 september 2011, 15:52   #30
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Aan iedereen ik heb het vragment zoals gevraagd nog eens goed beluisterd en inderdaad hij verwijst naar fukushima. aan iedereen excuses mijn Frans is nog in opbouw
een vergissing durven toegeven getuigt van een goed karakter
Oud 5 september 2011, 15:53   #31
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
een vergissing durven toegeven getuigt van een goed karakter
Tja dat Frans is en blijft een verdomd moeilijk taaltje
Oud 5 september 2011, 15:55   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout - wie dit ontkent bevestigt het vermoeden dat die partijen eenderd wat zullen zeggen als het hen maar uitkomt, tot beweren dat zwart wit is toe. Zo win je vandaag de dag geen kiezers hoor.
Het valt me in ieder geval op dat de media en andere partijen op elke mogelijke misser van De Wever springen met bombastisch enthousiasme. Om er echter op te rekenen dat de mediapropaganda averechts zal werken lijkt me gewaagd. 'sluw' zouden anderen misschien zeggen. Wie weet?
Johan Bollen is offline  
Oud 5 september 2011, 15:58   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat Bart door heeft dat eerlijk zijn loont tegenwoordig - spin, propaganda en gezever, de mensen zijn het beu. Rechtlijnigheid betekent dat ge ook soms dingen moet toegeven of erkennen die u niet goed uitkomen. Allé zo zie ik dat toch...
Dit lijkt me ook het meest logische antwoord. 'Eerlijk duurt het langst', ook al is het op korte termijn niet de meest 'strategische' uitspraak.
Johan Bollen is offline  
Oud 5 september 2011, 16:00   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan is de tijd van de burgeroorlog aangebroken.

Van in Antwerpen zullen we dan de vlammen zien die Brussel platbranden.
Je hebt geen antwoord en maakt dan maar een grap, nietwaar?
Johan Bollen is offline  
Oud 5 september 2011, 16:10   #35
Kingsale
Partijlid

Standaard welke

Citaat:
Het zou kunnen dat hij al weet dat de onderhandelingen gaan mislukken (dat er vannuit CD1V naar N-VA gelekt wordt, lijkt me niet onmogelijk). Maar ik geef toe, dat lijkt me niet waarschijnlijk.

welke mensen zijn het beu en daar ben ik niet bij
Kingsale is offline  
Oud 5 september 2011, 16:19   #36
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
B
Laat mij wel stellen dat dat van fukushima niet leterlijk door de Wever gezegd geworden is maar dat dat zo door waals roddelpers wordt aangenomen
Dan heb jij blijkbaar het interview van BDW niet goed begrepen want dat is wat hij letterlijk heeft gezegd.
speurneus is offline  
Oud 5 september 2011, 16:22   #37
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dan heb jij blijkbaar het interview van BDW niet goed begrepen want dat is wat hij letterlijk heeft gezegd.
Lees bericht 29 aub
Oud 5 september 2011, 16:23   #38
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

‘Het is een cynische vaststelling, maar een mislukking van de onderhandelingen is gunstig voor mijn partij. Dat zal bewijzen dat mijn programma het juiste is', zegt De Wever. ‘
Ik zie echt geen verband tussen het mislukken van de onderhandelingen en het grote gelijk van het NVA programma!!
BDW heeft zelfs nooit een socio- economisch programma voorgesteld.

Laatst gewijzigd door speurneus : 5 september 2011 om 16:23.
speurneus is offline  
Oud 5 september 2011, 16:29   #39
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik zie echt geen verband tussen het mislukken van de onderhandelingen en het grote gelijk van het NVA programma!!
BDW heeft zelfs nooit een socio- economisch programma voorgesteld.
Goeike

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 5 september 2011, 16:33   #40
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet dat het in dit land surrealistisch lijkt, maar die man antwoorde gewoon eerlijk op een vraag door een koe een koe te noemen... rechtlijnigheid levert geen windeieren op hoor...
Bovendien, wat heeft hij nu voor nieuws gezegd? Denk je echt dat Beke en De Croo (en de franstalige voorzitters) zelf nog niet bedacht hadden dat een mislukking van de onderhandelingen gunstig zou zijn voor de N-VA? Dat noemen ze een open deur intrappen. In dit geval eerder de poort van een hangar.
gertc is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be