Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw KK?
0 3 8,82%
1<KK<10 3 8,82%
11<KK<20 6 17,65%
21<KK<30 4 11,76%
31<KK<40 5 14,71%
41<KK<50 1 2,94%
51<KK<60 3 8,82%
61<KK<70 1 2,94%
71<KK<80 1 2,94%
meer 7 20,59%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2011, 13:31   #121
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
benzinekosten

Ge kunt ook te voet gaan hé, zoals ik, of fietsen, zoals ik, of deb us nemen, zoals ik. Goed voor jouw KK
Mijn beste Eno; er bestaan ook mensen die moeten gaan WERKEN hoor. Te voet of met de fiets geraak ik niet ter plaatse. Tenzij gij me met uw taxi zou brengen.
Met openbaar vervoer idem: ik moet tussen mijn werkuren door verplaatsingen maken. Soms naar waar de tijd bleef stille staan; in een godverlaten boeregat dus.
Daar rijden geen bussen en trams se. En heb echt geen zin om km's te voet te gaan. Ik heb ook nog een huishouden te doen.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:32   #122
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leve de hoge KK-ers!!!!
Allee, ne gewone werkmens is ni meer genoeg voor meneer.
Oud 5 september 2011, 15:01   #123
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom deze vraag ?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 16:11   #124
Penalcode
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik heb intussen mijn KK uitgerekend en ben al bij al blij verrast. Ik dacht zo'n 15-16-17. Blijkt nu 21 te zijn.

Ben dus "rijker" dan ik dacht.
Met 1150 euro vaste kosten incl. auto, internet, verzekeringen etc. én nog eens 21 KK denk ik dat je zeker bij de beter verdienenden behoort hoor.

Ik zit aan 30 KK, vaste kosten +/- 850.
Penalcode is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 16:56   #125
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Penalcode Bekijk bericht
Met 1150 euro vaste kosten incl. auto, internet, verzekeringen etc. én nog eens 21 KK denk ik dat je zeker bij de beter verdienenden behoort hoor.

Ik zit aan 30 KK, vaste kosten +/- 850.
Valt te bekijken wat jij onder beter verdienenden verstaat natuurlijk. Is heel relatief. Ik heb maar een bescheiden loon maar werk ook niet fulltime.
Anderzijds; wanneer je de poll hier bekijkt en ziet hoevelen er meer dan 75kk hebben...
Maar ik klaag ni hoor. Luxe is aan mij niet besteed. Ik ben tevreden met mijn oud wagentje van 11j oud, mijn oud TV-toestelletje van niet veel jonger en een goedkope GSM.
Oud 5 september 2011, 17:00   #126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Allee, ne gewone werkmens is ni meer genoeg voor meneer.
Ja ik ben een parvenu geworden hier

Info bij Groentje -18 hierboven voor hoge KK's bij gewone werkmensen (die geen lageloners zijn zoals ik zes jaar was)

Tussen haakjes, hoe kan jij je KK afzonderlijk uitrekenen? Je hebt een goedkope vent want hij leeft veganistisch. Daardoor ligt JOUW KK kunstmatig hoog...

Of leef je "gescheiden van KK"??

Ge moet niet antwoorden, 't zijn iedereens zaken niet...

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2011 om 17:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 17:09   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste Eno; er bestaan ook mensen die moeten gaan WERKEN hoor. Te voet of met de fiets geraak ik niet ter plaatse. Tenzij gij me met uw taxi zou brengen.
Met openbaar vervoer idem: ik moet tussen mijn werkuren door verplaatsingen maken. Soms naar waar de tijd bleef stille staan; in een godverlaten boeregat dus.
Daar rijden geen bussen en trams se. En heb echt geen zin om km's te voet te gaan. Ik heb ook nog een huishouden te doen.
Dat betekent nog niet dat benzinekosten & afschrijving van auto en verdere autokosten integraal vaste kosten zijn, dat zijn voor een deel luxe-kosten. Breng de helft in voor je vaste kosten als "professioneel" en laat de ander helft bij je KK , bij wijze van compromis.

Maar ik geef toe dat dit ingewikkelde problemen zijn die aan een fiscalist moeten toevertrouwd worden. Ik wordt hier daarvoor niet betaald.
Oud 5 september 2011, 17:13   #128
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik geef hem geen praat, al jaren niet meer, dus zeg ik het tegen jou:

Er wordt altijd overal gepraat over KK, maar niemand zegt ooit wat dat eigenlijk is.

Ik heb hier een eerste eenvoudige concrete uitwerking gemaakt.

En natuurlijk ben ik nieuwsgierig, ja, om te vergelijken...
Oud 5 september 2011, 17:16   #129
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zoals Anna stelt, denk ik ook niet dat de methode een bijzonder goed beeld geeft op arm/rijk, al is het een verdienstelijke poging en interessant experiment.

Maar stel bv. dat iemand een riant huis woont (nauwelijks betaalbaar met zijn inkomen maar sommige mensen maken die keuze nu eenmaal... iedere maand een zware huur of hypotheek afbetalen), een paard, twee auto's, drie laptops, superkwaliteit internet, een jacuzzi, zwembad, en vast personeel in dienst hebben.
Ik kan me voorstellen dat er van die KK dan ook niet veel meer overschiet.

Terwijl het omgekeerde ook mogelijk is: zeer schraal leven, van alles je enkel met het minimum bedienen, niet meedoen aan allerhande elektronische rages, ... en misschien een hoog KK hebben.
Ach alleen al het feit dat er nergens duidelijk omschreven staat wat mee te rekenen en wat niet, zorgt ervoor dat het "experiment" weinig zinvol is of weinig concrete info geeft.

Ik heb gewoon alle kosten die ik me kon inbeelden afgetrokken...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 18:18   #130
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ongeacht de detail juistheid van deze enquête is het toch een voldoende indicatie over uit wat soort van "bevolking" de leden hier op het forum zijn. Of toch wat betreft diegene die hier 1. überhaupt eerlijk zijn in de enquête of tov zichzelf of 2. die willen antwoorden in het algemeen. Eventueel zou je nog deze gegevens kunnen extrapoleren maar dan daalt de juistheid ook weer een trapje meer.

Soit echter wat eenvoudig vast te stellen is is dat vandaag de dag het alsmaar meer en meer duidelijker wordt dat er minder koopkracht is en dat men elke euro in meerdere stukjes bijt om er te raken. Of beter vaak om de schijn hoog te houden dat er niets aan de hand is om die zieke sociale ladder van status en standing te verwezenlijken waar gek genoeg net helemaal geen sociale voeling is met elkaar.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 18:27   #131
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
WIKI
In de economie wordt met koopkracht de hoeveelheid goederen en diensten voor een gegeven hoeveelheid geld bedoeld.
Lap, daar schieten we nogal mee op.
Oud 5 september 2011, 18:39   #132
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ongeacht de detail juistheid van deze enquête is het toch een voldoende indicatie over uit wat soort van "bevolking" de leden hier op het forum zijn. Of toch wat betreft diegene die hier 1. überhaupt eerlijk zijn in de enquête of tov zichzelf of 2. die willen antwoorden in het algemeen. Eventueel zou je nog deze gegevens kunnen extrapoleren maar dan daalt de juistheid ook weer een trapje meer.

Soit echter wat eenvoudig vast te stellen is is dat vandaag de dag het alsmaar meer en meer duidelijker wordt dat er minder koopkracht is en dat men elke euro in meerdere stukjes bijt om er te raken. Of beter vaak om de schijn hoog te houden dat er niets aan de hand is om die zieke sociale ladder van status en standing te verwezenlijken waar gek genoeg net helemaal geen sociale voeling is met elkaar.
Ben je nu eigenlijk een pleidooi aan het houden voor een "iedereen hetzelfde en niemand iets meer"-maatschappij?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 18:40   #133
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Info bij Groentje -18 hierboven voor hoge KK's bij gewone werkmensen (die geen lageloners zijn zoals ik zes jaar was)

Tussen haakjes, hoe kan jij je KK afzonderlijk uitrekenen? Je hebt een goedkope vent want hij leeft veganistisch. Daardoor ligt JOUW KK kunstmatig hoog...

Hoe heb ik een goedkope vent want die leeft veganistisch?? Mijn DOCHTER leeft veganistisch. Ventje ni se; da's nen echte vleeswolf.

En als jij vindt dat mijn KK hoog ligt...amai. Ik leef redelijk sober hoor. Moet wel uitkijken wat ik doe om alles te kunnen betalen.
Oud 5 september 2011, 18:46   #134
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Nog een bedenking: -waarom ik ondanks hetgeen jij een hoge KK noemt- zuinig moet leven: ik heb dat hier al eens in een andere draad gepost. Ik ben de tante van 42 kinderen, ben de oma van 3 kleinkindjes. Zowat elke week verjaart er eentje, denk ook aan Sint, communiefeesten, etc. Er gaat echt geen maand voorbij zonder cadeautjes se.
Oud 5 september 2011, 19:02   #135
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een bedenking: -waarom ik ondanks hetgeen jij een hoge KK noemt- zuinig moet leven: ik heb dat hier al eens in een andere draad gepost. Ik ben de tante van 42 kinderen, ben de oma van 3 kleinkindjes. Zowat elke week verjaart er eentje, denk ook aan Sint, communiefeesten, etc. Er gaat echt geen maand voorbij zonder cadeautjes se.
Klopt niet

Ik dacht dat ik jouw KK laag noemde !

en dat je zuiniger moet leven zei ik alleen maar ironisch omdat dat je vaste kosten verlaagt en dus je KK verhoogt.

Ik ben de Opa van vijf (daar blijft het wel bij)

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2011 om 19:03.
Oud 5 september 2011, 19:40   #136
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Klopt niet

Ik dacht dat ik jouw KK laag noemde !

en dat je zuiniger moet leven zei ik alleen maar ironisch omdat dat je vaste kosten verlaagt en dus je KK verhoogt.

Ik ben de Opa van vijf (daar blijft het wel bij)
Enopa en Omaxie?
Enopa en Trixoma?
Oud 6 september 2011, 11:37   #137
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Enopa en Omaxie?
Enopa en Trixoma?
eKKsentrixieKK!
Oud 6 september 2011, 12:40   #138
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eKKsentrieKKsie:

Mijn beste Eno; er bestaan ook mensen die moeten gaan WERKEN hoor.
Er bestaan zelfs mensen die 20 jaar met de auto hebben moeten gaan werken. Voor hun KK.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be