![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
|
![]() En nu hebben we zo'n treinen, vaak nog 'verrijkt' met graffiti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
|
![]() Idd. Maastricht.
Zit dus op het stoptreintje naar Luik, of vervangt de IC Brussel-Maastricht, als die weer maar eens defect is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
|
![]() Citaat:
Machtige treintjes. Het gros van de treinbestuurders is er ook verzot op. ![]() ![]() ![]() 1ste klasse: ![]() Normaal moesten ze uit dienst gaan in de periode 2010-2014, maar door problemen met de nieuwe treinen zullen de eerste (misschien) uit dienst gaan in 2012. Dit zijn de nieuwe brols: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
|
![]() Ter vergelijking, de reeks 464 uit Spanje:
Anders gezegd, qua concept en comfort liggen we weer enkele jaren achter op het buitenland. Laatst gewijzigd door SDG : 7 september 2011 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
|
![]() Gelukkige maar. Die zitjes op die laatste foto zien er rugbrekend uit. Dezelfde revolutie heeft VVM De Lijn wel gemaakt. Ik wil terug zitcomfort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
|
![]() Die zitten best wel goed, hoor. En die treinen rijden behoorlijk vlot en comfortabel en iedere halte wordt omgeroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Nederlands/Belgische samenwerking, hoewel de diesel moet het zonder machinist stellen.
Ex-NS1200 en ex-NMBS Reeks 76 als ACTS-locs voor een containertrein. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=nH5-ceSIQnk Filmpje uit 1999. Toen zaten ze nog op de verbinding Antwerpen-Neerpelt http://www.youtube.com/watch?v=CiQs1IjzPmc De beestjes reden tot 2003 op spoorlijn 86 (Gent - Oudenaarde - Ronse) en 122 (Gent - Zottegem - Geraardsbergen). Altijd schoon, zo met die landschappen in de Vlaamse Ardennen. ![]() ![]() Nadeel aan die M2-rijtuigen was, dat er niet genoeg stuurstandrijtuigen waren. Op spoorlijn 86 moest dus steeds kop gemaakt worden: http://www.youtube.com/watch?v=Zc3Uzyg7l1I |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 736
|
![]() ![]()
__________________
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 7 september 2011 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 736
|
![]() Citaat:
![]() We gaan de wereld nog veroveren zeg ik u. ![]()
__________________
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Ferre
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Wallace Collection
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() torenseks
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() lekker bakkie koffie
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
|
![]() Citaat:
De M2-rijtuigen die gebruikt werden voor dieseltractie (tot begin 2003) werden nog verwarmd met stoom. Een overblijfsel uit heel lang geleden ![]() Gewone M2's (elektrisch) hebben hier nog gereden tot begin 2005. De allerlaatste zaten op die P-treinen naar Châtelet, Jemeppe-Sur-Sambre, Mons, Binche, en al die vuile Henegouwsen boel. Meestal met een HLE 22 of HLE 25 er voor. Die locs zijn intussen ook al verleden tijd. Kwa interieur heeft het wat weg van de klassieke motorstellen die nu nog rondrijden. 2de klasse: ![]() 1ste klasse: ![]() |
|
![]() |
![]() |