Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2011, 07:23   #21
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard



En nu hebben we zo'n treinen, vaak nog 'verrijkt' met graffiti.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 08:18   #22
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht


En nu hebben we zo'n treinen, vaak nog 'verrijkt' met graffiti.
Aan de structuur van de bovenleidingspalen te zien lijkt me dit een Nederlands staton te zijn. Ik vermoed Roosendaal.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 08:56   #23
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Idd. Maastricht.
Zit dus op het stoptreintje naar Luik, of vervangt de IC Brussel-Maastricht, als die weer maar eens defect is.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 09:03   #24
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht


En nu hebben we zo'n treinen, vaak nog 'verrijkt' met graffiti.
Dat is een gerenoveerd stel. De niet gerenoveerde zijn nog volledig authentiek uit 1962-65!
Machtige treintjes. Het gros van de treinbestuurders is er ook verzot op.




1ste klasse:


Normaal moesten ze uit dienst gaan in de periode 2010-2014, maar door problemen met de nieuwe treinen zullen de eerste (misschien) uit dienst gaan in 2012. Dit zijn de nieuwe brols:
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 09:15   #25
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Ter vergelijking, de reeks 464 uit Spanje:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  464212VNord221107.jpg
Bekeken: 95
Grootte:  147,7 KB
ID: 82654

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  UT464_int2_21dec2008.jpg
Bekeken: 94
Grootte:  80,9 KB
ID: 82655

Anders gezegd, qua concept en comfort liggen we weer enkele jaren achter op het buitenland.

Laatst gewijzigd door SDG : 7 september 2011 om 09:16.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 09:25   #26
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Gelukkige maar. Die zitjes op die laatste foto zien er rugbrekend uit. Dezelfde revolutie heeft VVM De Lijn wel gemaakt. Ik wil terug zitcomfort!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 09:36   #27
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Gelukkige maar. Die zitjes op die laatste foto zien er rugbrekend uit. Dezelfde revolutie heeft VVM De Lijn wel gemaakt. Ik wil terug zitcomfort!
Die zitten best wel goed, hoor. En die treinen rijden behoorlijk vlot en comfortabel en iedere halte wordt omgeroepen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 10:02   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Nederlands/Belgische samenwerking, hoewel de diesel moet het zonder machinist stellen.
Ex-NS1200 en ex-NMBS Reeks 76 als ACTS-locs voor een containertrein.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 10:31   #29
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nederlands/Belgische samenwerking, hoewel de diesel moet het zonder machinist stellen.
Ex-NS1200 en ex-NMBS Reeks 76 als ACTS-locs voor een containertrein.

Dit filmpje dat je eens doorstuurde is geniaal. Ik mis dat geluid van die HLD62's.
http://www.youtube.com/watch?v=nH5-ceSIQnk

Filmpje uit 1999. Toen zaten ze nog op de verbinding Antwerpen-Neerpelt
http://www.youtube.com/watch?v=CiQs1IjzPmc

De beestjes reden tot 2003 op spoorlijn 86 (Gent - Oudenaarde - Ronse) en 122 (Gent - Zottegem - Geraardsbergen). Altijd schoon, zo met die landschappen in de Vlaamse Ardennen.




Nadeel aan die M2-rijtuigen was, dat er niet genoeg stuurstandrijtuigen waren. Op spoorlijn 86 moest dus steeds kop gemaakt worden:
http://www.youtube.com/watch?v=Zc3Uzyg7l1I
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 10:41   #30
ahuramazda
Provinciaal Statenlid
 
ahuramazda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 736
Standaard




__________________
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster.

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 7 september 2011 om 10:42.
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 11:16   #31
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dit filmpje dat je eens doorstuurde is geniaal. Ik mis dat geluid van die HLD62's.
http://www.youtube.com/watch?v=nH5-ceSIQnk

Filmpje uit 1999. Toen zaten ze nog op de verbinding Antwerpen-Neerpelt
http://www.youtube.com/watch?v=CiQs1IjzPmc

De beestjes reden tot 2003 op spoorlijn 86 (Gent - Oudenaarde - Ronse) en 122 (Gent - Zottegem - Geraardsbergen). Altijd schoon, zo met die landschappen in de Vlaamse Ardennen.




Nadeel aan die M2-rijtuigen was, dat er niet genoeg stuurstandrijtuigen waren. Op spoorlijn 86 moest dus steeds kop gemaakt worden:
http://www.youtube.com/watch?v=Zc3Uzyg7l1I
M2's heeft de NS ooit gehuurd voor de lijn Zwolle-Vlissingen, de zgn. schrootlijn, omdat daar altijd het oudste materiëel reed.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 11:23   #32
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht





Onze politici (vooral de Vlaamse) hebben vast niet graag dat ons land daarmee geassocieerd wordt.

FN Arrows
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:10   #33
ahuramazda
Provinciaal Statenlid
 
ahuramazda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2011
Berichten: 736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Onze politici (vooral de Vlaamse) hebben vast niet graag dat ons land daarmee geassocieerd wordt.

FN Arrows
Next up - FN Terminators

We gaan de wereld nog veroveren zeg ik u.
__________________
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster.

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:26   #34
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:28   #35
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Ferre

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:29   #36
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Wallace Collection

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:29   #37
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

torenseks
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:31   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

lekker bakkie koffie

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:33   #39
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

I said no sorry for towerfucking

http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...gemeester.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 12:53   #40
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
M2's heeft de NS ooit gehuurd voor de lijn Zwolle-Vlissingen, de zgn. schrootlijn, omdat daar altijd het oudste materiëel reed.
Dat was in de jaren 90.

De M2-rijtuigen die gebruikt werden voor dieseltractie (tot begin 2003) werden nog verwarmd met stoom. Een overblijfsel uit heel lang geleden


Gewone M2's (elektrisch) hebben hier nog gereden tot begin 2005. De allerlaatste zaten op die P-treinen naar Châtelet, Jemeppe-Sur-Sambre, Mons, Binche, en al die vuile Henegouwsen boel. Meestal met een HLE 22 of HLE 25 er voor. Die locs zijn intussen ook al verleden tijd.


Kwa interieur heeft het wat weg van de klassieke motorstellen die nu nog rondrijden.

2de klasse:


1ste klasse:
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be