Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 11:55   #301
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Af en toe heb ik inderdaad zin om wannabe-neo-Nazi's en wannebe-neo-communisten en andere gelijkaardige extremisten als u even op de feiten de wijzen. Dat u lak hebt aan feiten weet ik wel hoor.
Ik ben geen wannabe en eveneens geen nazi of communist Jozef. Het is blijkbaar een obsessie bij u, waarom is dat zo?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 11:55   #302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Zij die nu werken kregen die steun ook, jij uw vader en moeder. We krijgen die steun allemaal, iedereen gelijk.
Welke is de zin dat ik steun moet betalen aan iemand anders, om eerst zelf die steun gekregen te hebben ? Dan betaal ik toch liever steun aan mijzelf, nee ?

Voor de gemiddelde belastingsbetaler komt dat toch exact kifkif uit of hij nu in zijn jonge jaren steun krijgt, en nadien wordt het equivalent van die steun afgepakt onder de vorm van belasting OF
hij gaat als jongeling die wil studeren een renteloze lening aan en hij betaalt die nadien af ?
Oud 8 september 2011, 11:58   #303
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welke is de zin dat ik steun moet betalen aan iemand anders, om eerst zelf die steun gekregen te hebben ? Dan betaal ik toch liever steun aan mijzelf, nee ?

Voor de gemiddelde belastingsbetaler komt dat toch exact kifkif uit of hij nu in zijn jonge jaren steun krijgt, en nadien wordt het equivalent van die steun afgepakt onder de vorm van belasting OF
hij gaat als jongeling die wil studeren een renteloze lening aan en hij betaalt die nadien af ?

Waarom zouden we dan bedrijven BTW laten aftrekken die we zelf moeten betalen? Waarom betaal je op restaurant maar 6% btw en geen 21? Er zijn veel van die dingen Patrick, maar van onderwijs moeten ze met hun handen afblijven.
Oud 8 september 2011, 12:00   #304
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we dan bedrijven BTW laten aftrekken die we zelf moeten betalen? Waarom betaal je op restaurant maar 6% btw en geen 21? Er zijn veel van die dingen Patrick, maar van onderwijs moeten ze met hun handen afblijven.
Inderdaad; de overheid moet met zijn handen van onderwijs afblijven.

Subsidiëren stopzetten, eindtermen verscheuren, accreditatie systeem afschaffen, onderhoud gebouwen opschorten, ...

Kwestie dat we eindelijk eens vrij en gelijk onderwijs kunnen hebben.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 12:05   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef in zekere zin, ik zou er perfect mee kunnen leven dat ik een aantal uren minder werk en ongeveer evenveel verdien door iemand anders tewerk te stellen.
Haha, ik ook. Ik zou zelfs zeggen dat moest iemand anders GANS mijn werk doen, en ik zou nog steeds evenveel verdienen ik daar best kan mee leven
Oud 8 september 2011, 12:05   #306
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Inderdaad; de overheid moet met zijn handen van onderwijs afblijven.

Subsidiëren stopzetten, eindtermen verscheuren, accreditatie systeem afschaffen, onderhoud gebouwen opschorten, ...

Kwestie dat we eindelijk eens vrij en gelijk onderwijs kunnen hebben.

Nee toch niet, men moet er juist meer in investeren. Meer onderwijzers, kleinere klassen (max.15 leerlingen), vernieuwen van de gebouwen, het creeeren van keuzevakken.

Frisdrankautomaten buiten gooien, godsdienstlessen buitengooien, gratis busvervoer inlassen en de uniformwetten afschaffen.
Oud 8 september 2011, 12:05   #307
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden we dan bedrijven BTW laten aftrekken die we zelf moeten betalen?
Omdat ge niet begrijpt wat de T in BTW wil zeggen
Oud 8 september 2011, 12:06   #308
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, ik ook. Ik zou zelfs zeggen dat moest iemand anders GANS mijn werk doen, en ik zou nog steeds evenveel verdienen ik daar best kan mee leven
Dat is de droom van elke kapitalist, dat maakt hen nu net het uitschot op onze wereldbol.
Oud 8 september 2011, 12:07   #309
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ge niet begrijpt wat de T in BTW wil zeggen
Dat is iets wat niet in het woordje energie staat en toch betalen we dat daar ook.
Oud 8 september 2011, 12:08   #310
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee toch niet, men moet er juist meer in investeren. Meer onderwijzers, kleinere klassen (max.15 leerlingen), vernieuwen van de gebouwen, het creeeren van keuzevakken.
Ik ben ook voor een vrijer onderwijs, waarbij prive leerkrachten hun diensten verkopen op de onderwijs markt en de ouders gaan shoppen naar onderwijs voor hun kinderen, door zelf het programma samen te stellen, daarvoor prive lessen te laten geven door eerder vernoemde leerkrachten aan een prijs die overeen te komen is tussen beide.

Waar ik wel voor ben is door de staat georganiseerde examens maar zonder monopolie hierop.

Citaat:
Frisdrankautomaten buiten gooien, godsdienstlessen buitengooien, gratis busvervoer inlassen en de uniformwetten afschaffen.
Daar is ons diktatorke weer, zie.
Oud 8 september 2011, 12:10   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de droom van elke kapitalist, dat maakt hen nu net het uitschot op onze wereldbol.
Nee, een kapitalist kan dat niet. Daarvoor moet je een slaaf vinden die je kan dwingen voor niet te werken. Een kapitalist moet minstens een deel van wat hij bekomt afstaan aan de mensen die vrijwillig voor hem werken.
Oud 8 september 2011, 12:11   #312
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook voor een vrijer onderwijs, waarbij prive leerkrachten hun diensten verkopen op de onderwijs markt en de ouders gaan shoppen naar onderwijs voor hun kinderen, door zelf het programma samen te stellen, daarvoor prive lessen te laten geven door eerder vernoemde leerkrachten aan een prijs die overeen te komen is tussen beide.

Waar ik wel voor ben is door de staat georganiseerde examens maar zonder monopolie hierop.

Daar is ons diktatorke weer, zie.
Jij bent voor privaat onderwijs waar ouders zich blauw betalen om hun kinderen naar school te laten gaan. Wie is er de dictator?
Oud 8 september 2011, 12:13   #313
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, een kapitalist kan dat niet. Daarvoor moet je een slaaf vinden die je kan dwingen voor niet te werken. Een kapitalist moet minstens een deel van wat hij bekomt afstaan aan de mensen die vrijwillig voor hem werken.
Net daarom ben jij die dictator. Jij gaat bepalen hoeveel je aan hen verdient en wat ze zelf mogen houden.
Oud 8 september 2011, 12:13   #314
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is iets wat niet in het woordje energie staat en toch betalen we dat daar ook.
Je snapt het niet. Omdat de BTW enkel op de TOEGEVOEGDE waarde gerekend wordt, dus voor een bedrijf op het VERSCHIL tussen zijn inkoop kosten en zijn verkoopprijs, is het een boekhoudkundig truukje dat men de BTW berekent op de TOTALE eindprijs (naar de verbruiker toe), en die totale eindprijs is de som van alle individuele toegevoegde waarden natuurlijk. Op alle intermediaire stappen moet dan uiteraard geen BTW meer betaald worden.

Je zou natuurlijk ook elk individueel bedrijf zijn eigen stukje BTW kunnen laten betalen op het ogenblik dat het produkt verkocht is aan de eindgebruiker en dus "waarde" heeft gekregen, dat komt op exact hetzelfde uit, maar is een veel ingewikkelder boekhouding.
Oud 8 september 2011, 12:15   #315
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net daarom ben jij die dictator. Jij gaat bepalen hoeveel je aan hen verdient en wat ze zelf mogen houden.
Ik ben geen dictator, ik verplicht niemand iets. De mensen die bij mij zouden komen werken, doen dat vrijwillig. Zijn ze niet akkoord met mijn voorstel, dan zijn ze niet gedwongen om bij mij te werken.

Als jij staatsmacht gebruikt om dingen te willen doen volgens jouw goesting, dan heeft degene die het ondergaat geen keuze, er wordt geweld tegen hem gebruikt als hij niet mee wil werken. Ik gebruik geen geweld, enkel maar wederzijdse toestemmingen.
Oud 8 september 2011, 12:17   #316
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet. Omdat de BTW enkel op de TOEGEVOEGDE waarde gerekend wordt, dus voor een bedrijf op het VERSCHIL tussen zijn inkoop kosten en zijn verkoopprijs, is het een boekhoudkundig truukje dat men de BTW berekent op de TOTALE eindprijs (naar de verbruiker toe), en die totale eindprijs is de som van alle individuele toegevoegde waarden natuurlijk. Op alle intermediaire stappen moet dan uiteraard geen BTW meer betaald worden.

Je zou natuurlijk ook elk individueel bedrijf zijn eigen stukje BTW kunnen laten betalen op het ogenblik dat het produkt verkocht is aan de eindgebruiker en dus "waarde" heeft gekregen, dat komt op exact hetzelfde uit, maar is een veel ingewikkelder boekhouding.

Natuurlijk, ik wist niet het volk moet betalen voor de etentjes, restaurantjes, persoonlijke telefoontjes, gsm's, auto's en noem maar op? Ondertussen zullen zij uw TOEGEVOEGDE waarde en die van de dure energie met idioot hoge BTW wel betalen.
Oud 8 september 2011, 12:17   #317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent voor privaat onderwijs waar ouders zich blauw betalen om hun kinderen naar school te laten gaan. Wie is er de dictator?
Normaal gezien betalen die ouders al ongeveer evenveel aan belastingen, he. Eigenlijk betalen ze VEEL MEER aan belastingen als ze de gemiddelde belastingsbetaler zijn, vanwege het onefficiente van publiek onderwijs.

Jij maakt altijd maar de fout van te denken dat dingen die door de staat uitgedeeld worden, niet betaald moeten worden. Die worden wel betaald, en als je de gemiddelde belastingsbetaler bent, dan betaal je dus de gemiddelde kost helemaal uit je eigen zak.
Oud 8 september 2011, 12:18   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ik wist niet het volk moet betalen voor de etentjes, restaurantjes, persoonlijke telefoontjes, gsm's, auto's en noem maar op?
Dat maakt deel uit van de produktiekost van het produkt he.
Oud 8 september 2011, 12:20   #319
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen dictator, ik verplicht niemand iets. De mensen die bij mij zouden komen werken, doen dat vrijwillig. Zijn ze niet akkoord met mijn voorstel, dan zijn ze niet gedwongen om bij mij te werken.

Als jij staatsmacht gebruikt om dingen te willen doen volgens jouw goesting, dan heeft degene die het ondergaat geen keuze, er wordt geweld tegen hem gebruikt als hij niet mee wil werken. Ik gebruik geen geweld, enkel maar wederzijdse toestemmingen.
De mensen die werken hebben geen andere keuze dat weet je toch? je maakt uzelf alleen maar wat wijs. Ik hoop dat je een brave dictator bent en uw werkvolk op zijn minst een eindejaarspremie en hospitaliesatieverzekering geeft.
Oud 8 september 2011, 12:22   #320
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maakt deel uit van de produktiekost van het produkt he.

Op restaurant gaan? Naar uw vrouw, tante, nonkel, vrienden bellen? Op reis gaan? Geef gewoon toe dat jullie er onnoemelijk veel misbruik van maken, iedereen weet het en iedereen zwijgt erover.

Ik zal ook zwijgen hoor.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be