![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze mogen ook de provinciale en dorpwegen opknappen. Ik dacht, zit ik in mijn auto of op een hobbelpaard ![]() Waar blijft al dat geld wat Vlaandrs in Walen stopt? Zekers niet in wegen.
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Zegt een Hollander. Wat hebt u daar eigenlijk mee te maken? Niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Zegt een belgo-nationalistische particularist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Maar het is wel een goede zaak dat de door de Belgische staat opgelegde geschiedenisvervalsing over de periode 1815-1830 nu aan het licht gebracht is en dat mensen stilaan een correcter beeld krijgen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Immers, door een onverwachte én onverdachte bron (van Genabeth) weten we nu dat inderdaad in Brugge in 1830 de opstand gevierd werd als een bevrijding waarbij de klokken luidden, de beiaard speelde, de Hollandse vlag naar beneden werd gekieperd vanaf de toren, mannen en vrouwen van alle standen al dansend door de straat liepen (dixit van Genabeth en hij kon het weten want hij was in Brugge in 1830 en niet de zwetsers zoals Pelgrim!) Het was dus wel degelijk een bevrijding en dus :de Brugse gids had gelijk. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed gezegd, vlijmpje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Landverraders zullen er altijd zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans ontbreekt elke relevantie voor het heden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Gevaarlijk redenering. Wist het gepeupel nu hoe goed Willem I was? Neen. En zij zeker niet want zij leden honger. En kou. En ze wilden die man weg . En daarom gooiden zij de boel kapot en daarom moesten er burgewachten zijn die later letterlijk manu militari zich zouden gaan keren tegen de Hollanders. En daarom waren de 'kielemannen' één van de drijfkrachten van Belgische Omwenteling. Een facet van de Belgische opstand dat steeds onderbelicht is gebleven.
Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat ik er mee te maken heb...? Meer dan ge denkt als vlaming. Trouwens heb in Namur militaire dienst gedaan: 2de Cdo-para's medisch compagnie. op de citadel. Dus in Namen en de streek rond Visé\ Wezet kom ik nog regelmatig op visite. Naturalisatie om praktische administatieve en huwelijkse motiven maakt van een Gentenaar nog geen hollander, verre van. Maar dat snapt gij niet als ge niet verder kijkt dan je straat lang is. ![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt ook omdat de traditionele partijen zo zwak zijn. Maar dan nog, de relatief vele mensen die voor de NVA gestemd hebben (want de NVA blijft een minderheid in Vlaanderen), wensen geen splitsing van België. Ze willen vooral dat er goed bestuurd wordt (en daar faalden de traditionele partijen in), dat de deelgemeenschappen meer armslag krijgen, en dat het communautaire gehakketak eindelijk tot het verleden gaat behoren. En wat dit laatste betreft, zijn we op goede weg. En het is echt balen voor de watjes van de NVA dat zij nu niet datgene gerealiseerd hebben waar ze o toch zo van droomden: de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Diegenen die het voor mekaar brachten en die de splitsing van BHV eindelijk 'geschaft' hebben na meer dan 40 jaar gestrubbel, zijn nu precies de o zo verfoeide ... traditionele partijen!!! Dubbele pech voor de NVA. Maar loontje komt om zijn boontje. Dat komt ervan wanneer men te pretentieus wordt en te arrogant omdat men denkt zoals de onbekwame NVA zich alles te kunnen permitteren omdat men eens de verkiezingen gewonnen heeft en men zich een overschat imago aanmeet en denkt dat niemand zonder u kan en men dus maar aan de kant blijft staan wachten tot de anderen mislukken zoals het VB meer dan 30 jaar deed. Wie te gulzig is, krijgt een indigestie of een kater. En de NVA, geloof me maar, zit met een serieuze kater! Nu rest hun nog een grote hoop: hopen met hopen dat de rest van de onderhandelingen mislukken. Net zoals ze dit deden met BHV: naar Compostella zouden ze zijn geweest om de boel de laten mislukken. Maar het heeft niet mogen baten. Maar goed, als ge met zo'n ingesteldheid aan politiek moet doen, dan is het maar triestig. Maar het zijn ook triestige kornuiten daar bij de NVA. Weinig menselijk. Dat hebben we gezien met het geval Geybels. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk? Ik zie daar het nut niet van in.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel. Het is de kerngedachte van de Belgitude in Vlaanderen: 'we hebben destijds de ollandse bezetter buitengegooid.' Zolang dit zinnetje in de harten van de Vlamingen blijft woekeren, wordt niet alleen de toenadering tussen Vlaanderen en Nederland tegengehouden, maar blijven ook veel Vlamingen zich - 'om erger te voorkomen' - schikken in hun onderwerpingsrol tegenover Franstalig België. Zie in dit opzicht ook hoe zelfs fanatieke Vlaams-nationalisten als Eddy Bal hier al toegegeven hebben dat ze indien een hereniging tot de mogelijkheden zou behoren op dat moment wellicht voor België zouden kiezen.
Laatst gewijzigd door SDG : 17 september 2011 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 17 september 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wel. Men is nooit te oud om te leren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt ook omdat de traditionele partijen zo zwak zijn. Maar dan nog, de relatief vele mensen die voor de NVA gestemd hebben (want de NVA blijft een minderheid in Vlaanderen), wensen geen splitsing van België. Ze willen vooral dat er goed bestuurd wordt (en daar faalden de traditionele partijen in), dat de deelgemeenschappen meer armslag krijgen, en dat het communautaire gehakketak eindelijk tot het verleden gaat behoren. En wat dit laatste betreft, zijn we op goede weg. En het is echt balen voor de watjes van de NVA dat zij nu niet datgene gerealiseerd hebben waar ze o toch zo van droomden: de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Diegenen die het voor mekaar brachten en die de splitsing van BHV eindelijk 'geschaft' hebben na meer dan 40 jaar gestrubbel, zijn nu precies de o zo verfoeide ... traditionele partijen!!! Dubbele pech voor de NVA. Maar loontje komt om zijn boontje. Dat komt ervan wanneer men te pretentieus wordt en te arrogant omdat men denkt zoals de onbekwame NVA zich alles te kunnen permitteren omdat men eens de verkiezingen gewonnen heeft en men zich een overschat imago aanmeet en denkt dat niemand zonder u kan en men dus maar aan de kant blijft staan wachten tot de anderen mislukken zoals het VB meer dan 30 jaar deed. Wie te gulzig is, krijgt een indigestie of een kater. En de NVA, geloof me maar, zit met een serieuze kater! Nu rest hun nog een grote hoop: hopen met hopen dat de rest van de onderhandelingen mislukken. Net zoals ze dit deden met BHV: naar Compostella zouden ze zijn geweest om de boel de laten mislukken. Het heeft niet mogen baten. Maar goed, als ge met zo'n ingesteldheid aan politiek moet doen, dan is het maar triestig. Edoch, het zijn ook triestige kornuiten daar bij de NVA. Weinig menselijk. Dat hebben we gezien met het geval Geybels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, laten we deze pagina omdraaien. En wat stellen we dan vast? Dat nu de NVA haar gloriemoment kent. Volgens mij is dit een tijdsverschijnsel. Want enige tijd voordien was het Stevaert die de hype was en daarvoor de VLD met Verhofstadt. Zelfs de groenen kregen hun ‘moment de gloire’. En zo dus ook de NVA met De Wever. Maar cijfer De Wever weg en de NVA zal als een pudding in mekaar zakken. Niet dat ze zal verdwijnen, maar ze zal wel blijven schommelen tussen de 10�*15%. Dat is ook het normale % van de Vlaams-nationalisten in België. Laatst gewijzigd door system : 17 september 2011 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |