![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom kreeg die pipo dutroux zo 1500-1800euro dat versta ik nog altijd niet?? als die gast zoveel kreeg, waarom zit iedereen hier te klagen dat het zoveel minder is ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Minister
|
![]() Niemand zit te wachten op straten vol bedelaars en uitgehongerde mensen.
Maar wat dus niet normaal is: mensen die geld krijgen om niks te doen. Dus een uitkering voor beperkte tijd is o.k. Daar betaal je trouwens sociale lasten voor. Een uitkering zonder ooit sociale lasten te hebben betaald is NIET o.k. Trouwens hoe zit het met die knelpunt beroepen? Waarom werknemers die niets anders vinden niet vragen die in te vullen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens gisteren de papieren van mijn pensioen aangekegen , óók gene vette ! Ook van mij : medeleven en sterkte ! Fré .
![]() |
![]() |
#545 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Een 55 jarige die gans zijn leven gewerkt heeft moeten ze zijn uitkering niet afpakken hé. Het gaat hem hier over diegenen die nog geen slag gedaan hebben en al jaren een uitkering trekken. Ziekte is iets anders, natuurlijk. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat zal wel naief zijn van mij , kan ik ook niks aan verhelpen . Den aard van 't beestje zeker ?
![]() |
![]() |
#547 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het percentage profiteurs zal flink gestegen zijn; het percentage onhandigaards ook. De degressiviteit voor wie al lang bijgedragen heeft, en het kapblok van de stopgezette uitkeringen, worden onafwendbaar. Ik herhaal mijn voorstel: vanaf je eerste loonbriefje, zou duidelijk moeten worden hoeveel je bijdrage is, heel specifiek, voor de "kas van de werkloosheidsvergoedingen". Je krijgt nu zo jaarlijks een briefje met melding van het aantal gepresteerde dagen (in zo'n lullige taal van "zesdagenweek" ...). Wel, daar zou cumulatief op moeten staan hoeveel je al bijgedragen hebt, heel je werkend leven tesamen. Als je dan een paar maanden werkloos zult zijn, kunt ge zien hoe ver ge er mee zult springen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben wel jaloers op beider optimisme en mentale veerkracht.
Niet op jullie ervaringen. Een gezonde heeft duizend wensen. Een zieke maar één.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn motto is, wat komt, komt, kan je niets aan veranderen, maar geluk creëer jezelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou dat nu komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote verplaatsingen, de taal niet beheersen, hier niet opgeleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Zouden ze beter eens hun Interimmers wat langer in het werk houden, en stoppen van met die jonge gastjes hun voeten te spelen Voor dat je verplichtingen oplegt moet je eerst het systeem breken. Nu is het zo dat werkzoekenden niet alle opleidingen kunnen volgen waarvoor ze kwaliteiten hebben, sommige moeten eerst een potentiele werkgever vinden die hen een "belofte" op papier zet ![]() Nu is het reeds zo dat indien men werkzoekend is na 12 maand terug valt op ongeveer de helft van het maandelijks bedrag werkloosheidsvergoeding. Dus een daling in de werkloosheidsuitkeringen na 1 jaar bestaat nu ook, je kan gewoon zeggen dat het water nat is. Werkzoekenden verplichtingen opleggen om vrijwilligerswerk te laten doen is een bazenpoepers idee, werkzoekenden die verplicht worden om te werken moeten een arbeider of bediende statuur verkrijgen en hoeven niet te werken als slaaf. Als men iemand werk opdringt zal men deze ook een uurloon moeten toekennen en een statuut als arbeider of bediende, behalve bij een werkstraf bij Justitie. Het idee om mensen gratis werk te laten leveren is een orgasme van blauwe torenblazers die het liefst ze nog meer onder water duwd ipv te zorgen dat die mensen aan waardig werk geraken. Het is zo dat indien je uitkeringsgrechtigd werkzoekend bent je er zelf niets aan kan doen. Indien je er wel iets kan aan doen word je zonder pardon opgeroepen bij RVA om het te gaan uitleggen voor dat je ook maar 1 euro verkrijgt. Werkzoekenden worden de dag van vandaag goed begeleid door VDAB en worden om de zoveel tijd uitgenodigd voor een evaluatiegesprek en door de RVA uitgenodigd indien ze een tijd werkzoekend blijven om te controleren of men werk zoekt, indien men er geen zoekt volgen er sancties. Het systeem is niet meer zoals 15 jaar geleden. Indien men werkzoekend blijft voor lange tijd zit er iets meer achter dan alleen maar "niet willen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 |
|
![]() Aan 5 of 6 € per uur vind iedereen werk. Kijk naar het succes van de dienstencheques. Kosten de "werkgever" ook maar 5,25 €. Trouwens de meesten die niet regulier werken vertrekken terug, als ze beseffen dat er nog minder overblijft als wat ze thuis hadden, na betaling van kamerhuur en levensonderhoud. Hoorde vandaag toevallig iets van 1 op 3 zwartwerkers in de fruitteelt. Zou dat van weelde kunnen getuigen, zowel van de fruit boer als van de zwartwerkers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
|
![]() Citaat:
Pietje terug, Jantje weg. En Jantje word, tot hij weer opgeroepen word, "de dikke profiteur". Pietje heeft een repetitieve ziekte en de werkgever ziet dat Jantje dezelfde capaciteiten heeft als Pietje en gezond is. Dan word het, Pietje weg en Jantje terug, met na bepaalde tijd een vast contract met aangepast begin loon. Of hoe een mes langs twee kanten snijd, maar altijd in het voordeel van de werkgever. En de sancties zijn altijd voor de "flexibele" werknemer. Mooiste voorbeeld zijn de saneringen van bedrijven. Als we de 400 tijdelijke werknemers thuislaten, moeten we slechts 200 naakte ontslagen doorvoeren. Voor die 200, vragen we voor de oudere werknemers brugpensioen aan, zodat er eigenlijk geen naakte ontslagen vallen. Iedereen tevreden, behalve de "rechtse rakkers" die weer enkele mensen meer voor "vuile linkse luieriken" kunnen uitschelden. Terwijl de grote meerderheid toch op "hun politieke idolen" gestemd heeft. Het kies vee gelooft toch alles. Als het maar genoeg herhaald word. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat precies zoeken die werkgevers? |
|
![]() |
![]() |