![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
X-aantal keer gepakt, verplichte werkstraf bij 't containerpark. En opvolgen, he
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Dat is pas pure verspilling van overheidsgeld. Is die maatregel ingevoerd door migrantenvriendje Moureau?
Ons land wordt gestaag kapot gemaakt door enerzijds 'hangmatters' (zoals hier een voorbeeld van is), zij hebben niets te verliezen in het huidige systeem en al helemaal niet als ze een 'kleurtje' hebben. Anderzijds zijn er de graaiers, die er op los kunnen frauderen en poen scheppen ten koste van anderen. De brave werkenden uit de middenklasse betaalt wederom het gelag, want hij krijgt wel boetes bij sluikstorten en gaat braaf in zijn schaarse vrije tijd naar het containerpark en we betalen er nog voor ook. Laatst gewijzigd door freespirit : 27 oktober 2011 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verdomme harder optreden, opvolgen en die mannekes eens zelf het opkuiswerk laten doen. Zeggen dat het "toch niet zal lukken" is veel gemakkelijker dan met de grove borstel erdoor te gaan
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan hebben we het nog over een Brusselse variant. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Beboeten, dus eigenlijk het OCMW de boete laten betalen? De opruiming kost Molenbeek 500.000 euro /jaar dwz dat ze 25.000 keer 20 euro kunnen uitgeven voor iedereen die sluikstort afval (en ander) binnenbrengt reken op ongeveer 200 dagen dat mensen iets kunnen binnenbrengen dan heb je 125 bezoekers/dag nodig op je containerpark. Het lijkt me een haalbare kaart en geeft de mogelijkheid aan iedereen om iets te verdienen door er iets voor te doen ... een begin van opvoeding.
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Aan zulke aalmoezen hebben we helemaal geen behoefte. Het is niet normaal dat men mensen moet motiveren met geld om hun burgerplicht te vervullen. Want vervuiling tegengaan is een onderdeel van die zogenaamde burgerplicht, tegenover je medemens en de lokale gemeenschap. Sluikstorters moeten niet financieel gesanctioneerd worden (boetes betalen ze inderdaad toch niet, een kei kan je niet stropen), maar verplicht vrijwilligerswerk laten verrichten, bijvoorbeeld 50 uren gemeenschapsdienst bij een eerste betrapping, enz. ze zullen zo wel de nodige burgerzin krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Burgerplicht is iets dat men al van jongsaf zou moeten aangeleerd krijgen, daarom is voor die 'nieuwe bewoners' ook een sterk doorgedreven inburgeringscursus nodig, waarin men ze drilt dat men bij ons echt wel aandacht besteedt aan een openbare hygiëne en sluikstorten hier niet hoort. Ik wil er niets mee zeggen, maar uit goede bron weet ik dat het sluikstortprobleem in Antwerpen een stuk kleiner is tijdens de maanden juli en augustus, wanneer vele families hun naasten zijn gaan bezoeken in de Maghreb. Sommige van die mensen vinden het blijkbaar normaal zomaar het vuil op straat te gooien, Afrikanen kunnen er echter ook wat van en bepaalde Oost-Europeanen ook. Roma zigeurners vervuilen zelfs heelder grasvelden en beken met hun vuilnis dat ze gewoon wegkieperen aan de rand van 'hun' domein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het van de zotte.
Citaat:
Omdat Mollahbeek een integratieprobleem heeft, wil Emir Kir onder Kalief Moreaux nog meer middelen gaan spenderen om dit integratieprobleem te negeren. Ik zie het al voor me, straatschoffie X wil snel wat cash scoren, en in plaats van een simpel slachtoffer te zoeken, gaat ie een paar tuinkabouters binnenbrengen. Nu betalen we voor vrachtwagens en personeel om de rommel op te ruimen. Voor €500 000 kunner er veel veroordeelde schoften voorzien van de de nodige handgereedschappen vergezeld van een potige bewaker de straten properhouden. Mare, Waarom stoppen bij straten, dijken, wandelpaden, snelwegbermen etc etc... mogen toch ook proper zijn. En om het leuk te houden, als de veroordeelden/opruimers een sluikstorter betrappen, en het kunnen bewijzen, krijgt de desbetreffende groep veroordeelden een bonus. Ok, het gaat uiteindelijk meer geld kosten dan een paar straatvegende karretjes, maar op zijn minst krijgen de veroordeelden het gevoel dat ze hun misdaad proberen te verwerken. Natuurlijk, daar hoort schuldbesef bij. En voor hen die dat niet hebben, die mogen proeven van het idee eerlijke arbeid, en geen 3 maand in hotel de houten pollepel, met extra opleiding inbraak/overval/geweldpleging/whatsoever.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 oktober 2011 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Georganiseerde collectieve vuilnisophaling zou duurder zijn dan individuele premies betalen aan degenen die hun vuilnis zelf wegbrengen? Naast de 20€ per week voor het wegbrengen van mijn vuilnis, wens ik dan ook korting te krijgen op mijn belastingen want deze dienst wordt niet meer door de staat uitgevoerd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Banneling
|
![]() Nee, ik zou zelfs nog verder gaan! Geef ze ook geld voor elke dag dat ze niet verkrachten, geld voor elke dag dat ze niemand neersteken, niemand bestelen, enzoverder
Zo kunnen ze zelf een behoorlijk inkomen bij elkaar scoren door minder of geen misdaden te plegen. Dit is het ei van Columbus! Wie dit bedacht heeft moet een medaille krijgen. en een standbeeld! gevangenissen zullen binnen 2 jaar leeg staan. Ik denk toch dat er ten huize van de gemiddelde molenbekenaar een TV, salon, tafels, stoelen, kasten, ... een auto in de garage, een gsm in de broek,... is Genoeg om af te pakken van wie "niet kan betalen". En de boetes zullen nu ook geen duizenden euros zijn, he. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paar keer provoceren, straatrelletjes hard de kop indrukken, en de opgepakten van die relletjes mee laten werken. Ze gaan het vangen van klappen misschien wel als ereteken en initiatie zien, maar de kans op "eerlijk werk" da's er te veel aan gok ik. We kunnen een stapje verder gaan, en de werkzaamheden voor veroordeelde schoelies, straatschoffies en dergelijke of laten uitvoeren op lokaties die niet zo evident zijn. Steenkoolmijnen bv.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Een algemene vuiltax opleggen voor iedereen in het land maar wie proper is krijgt zijn geld terug. Hoe ... tja da's nu eenmaal de uitdaging om dat uit te dokteren.
![]() Ik neem een voorbeeld met de karrekes in de groot warenhuizen. Decennia lang liet iedereen zijn karreke staan aan zijne auto, stapte in en vertrok. Sinds je er geld moet instoppen maar dit terug krijgt als je het karreke braaf naar de standplaats brengt zie je plots zo goed als geen enkel karrreke meer op de parking. Het werkt dus. Nu zoiets vinden met het huisvuil en het probleem is opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe gaat men de overtreders "registreren" (pakken dus) zonder heel veel personeel extra aan te nemen? Dat kost ook veel geld. |
|
![]() |
![]() |