![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Griekenland is economisch achtergesteld gebied en die worden door Europa vrij goed gesponserd. En vergeet ook niet de landbouwsteun,.....etc
Laatst gewijzigd door speurneus : 5 november 2011 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Minister
|
![]() Ik volg helemaal niet meer, hoe zit het nu eigenlijk?
Geen referendum? De regering blijft aan? Besparingsplannen zijn goedgekeurd? Nieuwe schijf steun gaat door?
![]() |
#283 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat de eerste jaren niet veel verbeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Banneling
|
![]() Ok, ik trek na, en rapporteer, zo mogelijk.
De VS wil geen dollar naar GR sturen, 't schijnt. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds zullen die sterkere landen nooit uit de eurozone stappen. Hun nieuwe munten zouden t.o.v. de € & $ zo stijgen dat export naar de euro & dollar landen een grote handicap zou betekenen. Kijk maar naar Zwitserland die momenteel grote exportproblemen kent. Laatst gewijzigd door speurneus : 5 november 2011 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door speurneus : 5 november 2011 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Minister
|
![]() Als niemand helpt kan je ook niet volgen
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij stak zijn kop uit en waarschijnlijk is hij hem kwijt Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 12:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet de kwaliteit van de Russische producten een bezien. Dat is brol ². Btw de Russische burger spaart helemaal niet. Die heeft al zijn inkomsten nodig om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. En de echt rijken transporteren hun rijkdom naar het buitenland en investeren geen enkele roebel in eigen land. En gelijk hebben ze want van vandaag op morgen kan vadertje staat zonder boe of ba en onder valse voorwendsels beslag leggen op alles wat je bezit. En jij noemt dit respect?? Laatst gewijzigd door speurneus : 5 november 2011 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten die leidingen onderzees naar Europa misschien? Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De lei zal wel niet zo schoon zijn natuurlijk, want een steenezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, en men zal 10 keer nadenken voor nog eens aan die Grieken veel geld te lenen (als 't een echte lening is met de bedoeling dat die terugbetaald wordt). Het is de prijs van een faillissement he: ge zijt uw reputatie van solvabiliteit (terecht) kwijt. Wat er dus ook gebeurt, de Grieken hebben geen keuze van op redelijk korte termijn leren met een begroting in evenwicht te leven want van veel op de poef leven zal niet veel sprake meer zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is allemaal niet zo moeilijk: aangezien de belastingbetaler moet opdraaien voor de Griekse schulden (lees renteaflossingen) is het belangrijk dat Griekenland in aanmerking komt voor de verschillende geplande bailouts die direct terugvloeien naar de banken.
Zou Grienenlamd zichzelf failliet laten gaan en Griekenland dus geet bailout zou krijgen en de EU banken hun rente ook niet dan zouden de banken opdraaien direct voor het deficit en kopje onder gaan. De ECB/IMF pot zou derhalve niet gebruikt kunnen worden en zouden de banken of vallen of in aanmerking moeten komen voor hernieuwde overheidssteun. De Grieken zelf krijgen geen dubbeltje. Dus die hadden rustig nee kunnen zeggen ware het niet dat zij dan ook geen pensioen/salaris (alleen ambtenaren) meer kregen.
![]() |
#297 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() De haircut bevat een verlies van 50% van de uitstaande vorderingen op Griekenland voor de banken (dank zij Merkel)
De banken draaien daarvoor op, niet de belastingbetaler. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve natuurlijk als de banken dat niet aankunnen, en zotte politici weer denken dat ze met belastingsgeld die banken moeten redden, he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |