Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2011, 16:02   #461
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb het net beschreven.
Wat begrijp je er niet aan?
1 Je kan een werkrelatie niet vergelijken met een levensrelatie dat het huwelijk toch is (dat is althans de bedoeling)
Kies jij je levenspartner zoals je werkgever? Het gaat toch basically om een relatie.

Gelieve niet te denken in mijn plaats, jij vindt dat toch een fascistische praktijk die je zelf niet apprecieert.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1169

Gelieve te lezen wat ik wel denk en neerschreef., i.p.v. het te negeren en dan maar zelf iets uit te vinden.

2 Het is geen discriminatie indien er een verantwoorde reden voor is. Wat die reden is maakt ieder voor zich uit.
Wat mij betreft, ik zou mijn leven niet kunnen delen met iemand wiens levensovertuiging totaal verschillend is van de mijne, die gelovig is, en daar een deel van zijn leven op afstemt.
Zeker om de kinderen op te voeden, zou het kot te klein zijn; wanneer ik hen als atheïst wil opvoeden en mijn man de kinderen wil opvoeden tot katholiek of moslim of whatever.
OK bedankt voor de duidelijkheid. Je blijft dus pal achter discriminerende, racistische en sexistische religieuze voorschriften staan als "verantwoorde reden" voor discriminatie (en zolang ze maar door de islam voorgeschreven worden).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 16:03   #462
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
OK bedankt voor de duidelijkheid. Je blijft dus pal achter discriminerende, racistische en sexistische religieuze voorschriften staan als "verantwoorde reden" voor discriminatie (en zolang ze maar door de islam voorgeschreven worden).
Gelieve niet te denken in mijn plaats, jij vindt dat toch een fascistische praktijk die je zelf niet apprecieert.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 16:08   #463
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet in jouw plaats. Ik trek een conclusie op basis van het feit dat jij
niet erkent
1) dat 75% van de hier aanwezig moslims een importpartner invoeren op basis van een discriminerend islamitisch voorschrift
2) dat dat islamitisch huwelijksvoorschrift discriminerend van aard is
3) dat zowel bij een arbeidsrelatie als huwelijksrelatie het basically om een intermenselijke relatie gaat

Uit wat jij schrijft kan gerust geoncludeerd worden dat jij religieuze discriminerende islamitische voorschriften aanvaardt als gegronde reden om in een relatie te discrimineren.
Oud 12 november 2011, 16:36   #464
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Daar is toch niets discriminerend aan.
Maar als die beenhouwer zegt, ik wil enkel een BBB-kandidaat ongeacht of die niet-BBB-kandidaat de klanten verstaat, bekwaam is om met machines om te gaan en op tijd komt, en niet weigert om bepaalde soorten vlees aan te raken, dan discrimineert die beenhouwer wel.

Als het interim-bureau ingaat op die vraag van BBB-kandidaat dan discrimineert die ook.
Inderdaad
Oud 12 november 2011, 16:37   #465
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mogen daarvoor niet discrimineren.

Dit is geen discriminatie.
Discriminatie is iemand (of een groep mensen) anders behandelen (niet in dienst nemen) op basis van één van de gekende criteria (geslacht, religie, seksuele voorkeur, afkomst, leeftijd,...) zonder verantwoorde reden.

Indien jij die kuisman weigert omdat het een man is, discrimineer je.
Dus wanneer een vrouw niet met een man mag trouwen omdat hij geen moslim is, hoe zit dit dan met jou definitie?
Of wanneer je je dochter naar een gebedsgenezer stuurt omdat ze lesbisch is, waar blijf je dan met die definitie?
Wanneer je je zoon verstoot omdat hij en niet moslima zwanger maakt, waar sta je dan met jou definite?
Wanneer je je kinderen bijbrengt dat je beter met geloofsgenoten omgaat omdat anderen des duivels zijn en jou kunnen verleiden het geloof te verlaten, dan is het principe van discriminatie ineens het woord van God?
Doet het pijn, die eeuwige speidstand?
Toch wat beter opletten met je "statements"...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 16:38   #466
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad
ja hoor, een beenhouwer weigert personeel wat vakkennis heeft, een goede arbeidsattitude en behoorlijk met klanten kan omgaan, inderdaad...
Oud 12 november 2011, 16:42   #467
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer een vrouw niet met een man mag trouwen omdat hij geen moslim is, hoe zit dit dan met jou definitie?
Dat heeft niets te maken met discriminatie maar met de basisrechten van de mens.

Citaat:
Of wanneer je je dochter naar een gebedsgenezer stuurt omdat ze lesbisch is, waar blijf je dan met die definitie?
Dat is een idioot, maar jammer genoeg zijn er nog veel zulke mensen van alle etnische oorsprong.
Een deftige opleiding zou daar al veel leed besparen.

Citaat:
Wanneer je je zoon verstoot omdat hij en niet moslima zwanger maakt, waar sta je dan met jou definite?
Same als hierboven.
Oud 12 november 2011, 16:43   #468
Alboreto

Standaard

Citaat:
ja hoor, een beenhouwer weigert personeel wat vakkennis heeft, een goede arbeidsattitude en behoorlijk met klanten kan omgaan, inderdaad...
Deze die de BBB vragen aan het uitzendbureau krijgen die niet te zien, en zullen die dus inderdaad automatisch weigeren.
Oud 12 november 2011, 16:56   #469
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken met discriminatie maar met de basisrechten van de mens.

Dat is een idioot, maar jammer genoeg zijn er nog veel zulke mensen van alle etnische oorsprong.
Een deftige opleiding zou daar al veel leed besparen.

Same als hierboven.
Volgens mij zeggen de basirechten van de mens dat je vrij je partner mag kiezen, en ook vrouwen zelfbeschikkingsrecht hebben, en niet ENKEL MANNEN

Nee, het klopt dat er evengoed nog afkeuring is binnen iedere cultuur maar een gemiddeld Vlaams gezin trekt met een lesbische dochter niet naar de pastoor om de duivel te laten uitdrijven, een wezelijk verschil!

Evenmin, nergens houdt de christelijke leer voor dat je met anderen niet mag omgaan omdat dit het gebod van God is.
Oud 12 november 2011, 17:00   #470
Alboreto

Standaard

Citaat:
Volgens mij zeggen de basirechten van de mens dat je vrij je partner mag kiezen, en ook vrouwen zelfbeschikkingsrecht hebben, en niet ENKEL MANNEN
Dat is wat ik schreef, ja.

Citaat:
Nee, het klopt dat er evengoed nog afkeuring is binnen iedere cultuur maar een gemiddeld Vlaams gezin trekt met een lesbische dochter niet naar de pastoor om de duivel te laten uitdrijven, een wezelijk verschil!
Een gemiddeld moslim gezin ook niet.

Citaat:
Evenmin, nergens houdt de christelijke leer voor dat je met anderen niet mag omgaan omdat dit het gebod van God is.
Nergens zou ik niet direct zeggen.
Maar het is inderdaad minder als bij andere religies.
Maar zoals ik al eerder schreef, wie het verst kan pissen interesseert me niet, het is allemaal gezeik.
Oud 12 november 2011, 17:00   #471
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nee.

De reden waarom ge geen bio producten aankoopt vallen immers niet onder het wettelijke discriminatie.
Het is dus gewoon een kwestie van wat de wetgevende macht ons door het strot duwt, en geen praktische afweging?

Citaat:
Sommige keuzen in ons leven zijn aanvaard en wettelijk, zoals 'wat ga ik vandaag eten' en anderen zijn dat niet, zoals 'hoe snel rij ik vandaag' en 'ik aanvaard die persoon niet omdat die van allochtone afkomst/verkeerde geslacht/andere godsdienst komt'
Ik aanvaard die persoon niet omdat zijn levensregels in conflict komen met de mijne. Is dat geen geldige reden?

Laatst gewijzigd door maddox : 12 november 2011 om 17:02.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 17:01   #472
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer je je kinderen bijbrengt dat je beter met geloofsgenoten omgaat omdat anderen des duivels zijn en jou kunnen verleiden het geloof te verlaten, dan is het principe van discriminatie ineens het woord van God?
Doet het pijn, die eeuwige speidstand?
Toch wat beter opletten met je "statements"...
Verbaast het jou dan dat Alboreto dezelfde gedachte als artisjok deelt , nl dat discriminerende religieuze voorschriften gemotiveerde redenen zijn om te discrimineren. Maar ze moeten wel uit de islam komen hoor anders is artisjok ongelukkig! En haar meelopertje vervolgens ook.
Oud 12 november 2011, 17:01   #473
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is dus gewoon een kwestie van wat de wetgevende macht ons door het strot duwt, en geen praktische afweging?
De wetgeving is natuurlijk een weerspiegeling van wat we maatschappelijk aanvaard vinden en wat niet.
Het is geen weerspiegeling van wat elk individu vindt natuurlijk.
Oud 12 november 2011, 17:02   #474
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze die de BBB vragen aan het uitzendbureau krijgen die niet te zien, en zullen die dus inderdaad automatisch weigeren.
Je zou inderdaad tot een systeem moeten komen waar iedereen de kans krijgt die aan gestelde voorwaarden voldoet, maar ik denk dat dit maar kan door hard te zijn voor wie het doodeenvoudig verkloot, voor zichzelf en dus ook voor anderen.
Oud 12 november 2011, 17:03   #475
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wetgeving is natuurlijk een weerspiegeling van wat we maatschappelijk aanvaard vinden en wat niet.
Het is geen weerspiegeling van wat elk individu vindt natuurlijk.
Klopt, het is een weerspiegeling van de dictatuur der dommen.
Oud 12 november 2011, 17:03   #476
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verbaast het jou dan dat Alboreto dezelfde gedachte als artisjok deelt , nl dat discriminerende religieuze voorschriften gemotiveerde redenen zijn om te discrimineren. Maar ze moeten wel uit de islam komen hoor anders is artisjok ongelukkig! En haar meelopertje vervolgens ook.
Dat is dan ook de paradox die zij moeten verantwoorden, discriminatie mag dus wel wanneer God dit oplegt aan zijn volgelingen

Laatst gewijzigd door alice : 12 november 2011 om 17:04.
Oud 12 november 2011, 17:04   #477
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Klopt, het is een weerspiegeling van de dictatuur der dommen.
Heozo?
Oud 12 november 2011, 17:07   #478
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Echt slimme mensen vertrekken uit België.Dus het gemiddelde IQ daalt , ergo, tegenover wat het zou moeten zijn, moet de Belgische particratie zijn "meerderheid" halen uit een "pool" van gemiddeld minder slimmen.

Ergo, politici kunnen hun leugens verkopen aan manipuleerbaar kiesvee.
Oud 12 november 2011, 17:07   #479
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de paradox die zij moeten verantwoorden, discriminatie mag dus wel wanneer God dit oplegt aan zijn volgelingen
Dus werkgevers en interimkantoren die komaf willen maken met al die discriminatiebeschuldigen hoeven zich maar achter allah te verschuilen en het probleem is van de baan. Want als allah zegt dat ge uit eigen volk moet kiezen is het goed, althans als je artisjok moet geloven.
Oud 12 november 2011, 17:08   #480
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet in jouw plaats. Ik trek een conclusie op basis van het feit dat jij
niet erkent
1) dat 75% van de hier aanwezig moslims een importpartner invoeren op basis van een discriminerend islamitisch voorschrift
2) dat dat islamitisch huwelijksvoorschrift discriminerend van aard is
3) dat zowel bij een arbeidsrelatie als huwelijksrelatie het basically om een intermenselijke relatie gaat

Uit wat jij schrijft kan gerust geoncludeerd worden dat jij religieuze discriminerende islamitische voorschriften aanvaardt als gegronde reden om in een relatie te discrimineren.
Je conclusies zijn verkeerd. Dat zijn niet mijn conclusies.

artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be