Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2011, 23:32   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Sluipverkeer, wat is dat feitelijk?
Verkeer dat niet langs flitspalen passeert.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 07:03   #42
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Sluipverkeer, wat is dat feitelijk?
Citaat:
Sluipverkeer is de benaming voor (ongewenste) verkeersstromen die ontstaan als gevolg van capaciteitsproblemen (zoals ongevallen of files) op snelwegen of andere belangrijke wegen. Hierdoor wordt het onderliggende wegennet overbelast en ondervinden het lokale verkeer en de omwonenden hinder.

Als de capaciteitsproblemen niet opgelost kunnen worden wordt vaak getracht om het sluipverkeer tegen te gaan door de reistijd op de sluiproute dusdanig te verlengen dat het "sluipen" niet meer lonend is. Hiertoe worden bijvoorbeeld wegversmallingen of roadblockers toegepast.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sluipverkeer
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 07:04   #43
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kalm blijven is eerder iets dat niet makkelijk is met al die idiote anti-auto maatregelen op de weg.
Ik heb er geen last van.
Ik beschouw ze eerder als anti-idioten maatregelen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 10:09   #44
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Bedankt voor de link, maar mijn vraag was retorisch. Vreemd dat men dit niet inzag.

Ik ben dus ongewenst als ik op mijn wagen op bepaalde plaatsen kom. Welke plaatsen? Is dit niet langer een vrij land als je op de openbare weg niet mag gaan waar je wil.

Overbelast zeg je? Als de "vrij toegankelijke wegen" niet meer toegankelijk zijn omdat zij overbelast zijn, is dat toch van het cynisme dat Marie-Antoinette ten toon spreidde toen ze vroeg waarom de hongerende bevolking dan geen brioche at ipv brood.

Eerlijk, ik vind dit "sluipverkeer" eerder zoals gezegd een NIMBY gegeven dan een wezenlijk probleem. Ik woon zelf op een drukke baan, voor mij is er hinder van alle auto's die passeren. Mag ik dit dan ook classificeren als sluipverkeer?

Net zoals 't Stad van iedereen is, is de baan van iedereen. Sluipverkeer bestaat niet.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 13:59   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De 'schuld' van de GPS ??

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Gps stuurt truckers veel te smalle straat in
Al negen vrachtwagens tegen gevel in zes jaar


Citaat:
AALTER - Voor de negende maal in zes jaar tijd heeft een vrachtwagen de gevel geraakt van de woning van Anneke De Muynck en Walters Verniers aan de Biesemveldstraat. 'De schade is nog niet gerepareerd of er vliegt er al een ander op', klinkt het.

Ditmaal was het een Bulgaarse trucker die gistermorgen in onzachte aanraking kwam met het huis van Anneke De Muynck en Emmaüsdirecteur Walters Verniers. Naar aanleiding van een ongeval op de nabijgelegen Tieltsesteenweg was de chauffeur op zoek naar een alternatieve weg om de file te omzeilen. Daarop reed hij de smalle Veldstraat in maar op de hoek met de Biesemveldstraat geraakte hij in de problemen. De bocht is namelijk veel te scherp voor een vrachtwagen waardoor de oplegger zich tegen de zijgevel boorde.

Kinderen bang

'We waren aan het opstaan, toen we een verschrikkelijk gekraak hoorden', vertelt de bewoonster. 'Zelfs de buren hadden het gehoord. De schade valt deze keer nog mee, er zijn geen dragende structuren geraakt, maar het is al de negende keer sinds 2005 dat dit gebeurt met een vrachtwagen. Het is ook iedere keer hetzelfde scenario. De schade is dikwijls nog niet gerepareerd of er rijdt al een volgende vrachtwagen tegen. Onze kinderen slapen in die hoek van het huis en ze zijn bang dat ze ooit eens op straat zullen vallen. Ook als we weg zijn voor een paar dagen, vragen we ons af hoe we ons huis bij terugkeer zullen aantreffen. Telkens moeten we weer door heel die rondslomp van herstellingen en verzekeringen.'

Oorzaak

De oorzaak van de miserie is volgens het koppel niet ver te zoeken. 'Een chauffeur heeft ons eens gezegd dat het zijn gps-toestel was dat hem naar hier stuurde', klinkt het. 'Dat kan zijn, want wij wonen hier sinds 1987 en die botsingen zijn pas gestart in 2005. Maar het is toch duidelijk dat dit geen weg is om met een vrachtwagen door te rijden.'

Ook schepen van Verkeersveiligheid Birger Quintyn (CD&V) wijst met een beschuldigende vinger richting gps. 'Zolang buitenlandse truckchauffeurs blind op gps rijden en zich van de reglementen niets aantrekken, kom je zulke zaken tegen', reageert de schepen. 'Aan het begin van de straat staat er nochtans een verbodsbord voor doorgaand verkeer, maar we zullen blijkbaar een stap verder moeten gaan en het fysiek onmogelijk moeten maken voor vrachtwagens om nog de straat binnen te rijden. We gaan nu samen met de politie en de bewoners bekijken wat er op dat vlak mogelijk is.'
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 15:38   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De 'schuld' van de GPS ??

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Gps stuurt truckers veel te smalle straat in
Al negen vrachtwagens tegen gevel in zes jaar
Ik ´ken´ truckers - ook zonder gps - die de aanwijzingsborden naar de autosnelweg volgen om ze snel mogelijk de snelweg te bereiken, tot ze plots op de ingeslagen weg een bord tegenkomen zelfs | verboden > 3,5 ton uitgrezonderd l e l | dát is de realiteit in Belziek.

Citaat:
Hoe weet je, als je GPS zegt dat je bvb. nog 5km van je bestemming bent, of je plaatselijk verkeer bent of niet?
Uren rondrijden (rij- en rusttijden) om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je niet anders kan dan er door rijden.

Wat je in België (en enkel in België) vaak tegenkomt is een richtingaanwijzer richting autosnelweg en een paar km verder 3,5 ton uitgezonderd ...

http://www.christophoros.be/nl/forum....html#msg37024
Bij 7,5 ton borden wslk nog meer...
http://www.sint-pieters-leeuw.be/con...ord.php?ID=481

Dit is ook de moeite: 300 boetes wegens "foute en misleidende signalisatie"
Citaat:
http://tomlacres.skynetblogs.be/arch...overzicht.html

De fouten en misleidingen in de signalisatie: een overzicht

Maar liefst 300 personen kregen deze week een verzoek in de bus om een boete te betalen. Onze vraag aan het gemeentebestuur om deze chauffeurs te helpen werd op de gemeenteraad afgeketst. (Voor meer info lees het volgend artikel op deze blog dat een beetje lager staat).

Wij willen deze chauffeurs wel helpen en geven een overzicht van de fouten en misleidingen in de signalisatie. Dit wordt allemaal geïllustreerd met foto's. Deze foto's zijn genomen door mij persoonlijk op 5 juni 2008 rond 19 uur. Dit is dus na het uitdelen van de boetes. Telkens staat de uitleg erbij van wat er fout en/of misleidend was.
...]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2011 om 15:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2011, 10:19   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Dit is toch allemaal maar pleidooi voor:

- oplettende truckers; nooit op 'automatische piloot' rijden
- betere gps-toestellen
- betere overheden die de weg moeten voorzien van verkeersborden, maar tegelijk ook betere truckers die (evt via hun vakorganisatie) ambetantigheden melden, eerst aan die overheid, desnoods ook aan de pers (of laten ze liever de concurrentie zich vastrijden ...)


Ik heb een gevoel dat het algemeen de mode is van deze tijd: reclameren, van uw gat maken, maar zelf geen poot uitsteken of initiatief nemen ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be