![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw brutomaandloon/wedde ? | |||
< €1500 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,39% |
€1500 - €1700 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€1700 - € 2000 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€2000 - € 2250 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
€ 2250 - €2500 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
€ 2500 - € 2750 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,56% |
€ 2750 - € 3000 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
€ 3000 - € 3500 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
€ 3500 - € 4000 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,84% |
> € 4000 |
![]() ![]() ![]() |
21 | 34,43% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen de mensen die onder de 3000euro bruto per maand zitten, zal je er zeer weinig vinden die meer dan hun wettelijk verplichte uren werken. En hier op het forum krijg je een verkeerd beeld over de werkelijke syituatie, want de meeste hier zijn hoog geschoolden of beter opgeleide in een leidinggevende functie. Je komt hier zeer weinig mensen uit de niet leidinggevende groep tegen. De posting was trouwens een antwoord op de vraag waarom er hier zoveel zijn die in de hoger loonschaal zitten. En ik gaf dan ook aan, dat in de gegevens die je hier vindt, niet het aantal uren is vermeld dat de veel verdieners presteren voor dit inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn er slechts een 50 tot 60 per week. Dus niet meer dan 10 tot 12 uur per dag, wat normaal is in mijn functie. En een hoger loon dan het gemiddelde krijg je nu eenmaal enkel door verantwoordig te dragen en inzet te leveren. Ken zeer weinig veel verdieners die minder uren doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En om aan de vraag naar verduidelijking toe te komen, voor mijn positie: - leeftijd 30 jaar - werkdagen beginnen typisch rond 7h30 tot 19h-19h30; on call always availble daarbuiten - zowat 30 mensen waarvoor ik verantwoordelijk ben, samen met zowat 40M€ - eindverantwoordelijkheid voor alle beleveringen binnen de regio aan alle grote klanten. If my business/team screws up, dan valt de verkoop gewoonweg stil (en daar spreken we over ettelijke honderden miljoenen revenue) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Parlementslid
|
![]() te weinig
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En een bewakingsagent en cipier al evenzeer.
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind zo een loon enquête niet geheel juist.
Als arbeider/ bediende zit je in een ander systeem dan een zelfstandige. Als ik een loon opgeef als zelfstandige van pakweg 5000€/maand hou ik daar ongeveer 1700€ netto aan over. Heb ik nu 5000€ als loon of 1700€? |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn bij verloning 2 bedragen die tellen: - de KOST van arbeid gezien vanuit de koper van die arbeid - de werkgever (zou het "bruto loon" moeten zijn, maar is dus eigenlijk bruto loon + patronale bijdragen) - de OPBRENGST van arbeid, gezien vanuit de verkoper van die arbeid - de werknemer. Dat is het netto loon na inhouding van alle belastingen en sociale bijdragen. Het bruto loon zit ergens tussenin, met een arbitraire verdeelsleutel van de sociale bijdragen/belastingen deels aan de patron, en deels aan de werknemer gerekend. Ik vermoed dat het concept "bruto loon" werd ingevoerd, om het schandalige verschil tussen netto opbrengst van arbeid, en totale kost van arbeid, te verdoezelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2011 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zou dit kloppen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bruto loon - sociale bijdragen door werknemer = netto belastbaar en bijdrage werkgever. (belasting wordt hier niet aan de bron afgehouden, dus dat zet de werkgever niet op de loonfiche). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Patronale bijdragen die 'rechtsstreeks ' gestort worden horen zowiezo niet thuis op een persoonlijke loonbrief..bovendien zijn een deel van de 'loonkosten' indirect zoals werkkledij, allerlei personeelsvoorzieningen , natura vergoedingen enz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() Maar wie kent jo de vlo niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Burger
|
![]() Werkt u in de privé of bij de overheid ?
privé In welke functie ? operator in de voedingsindustrie Vereiste diploma's ? a2 diploma met wat technische kennis Welke extra legale voordelen heeft U ? bonus naargelang productie etc van circa 500 euro op einde jaar maaltijdcheques hospitalisatieverzekering eindejaarspremie ploegpremies Wat is uw brutoloon ? zo'n 2300 tot 2800 euro per maand met nog zo'n 140 euro aan maaltijdcheques. sinds het weekendwerk is met ongeveer 2 dagen in te springen in de week voor zieken of afwezigheden denk ik dat ik toch nog tamelijk goed zit, bied me tevens ook kans om tijdens de week bij te leren of een huis op te knappen naar later toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd het mag niet.
Bv de jaarlijkse storting door de werkgever aan de vakantiekas komt ook niet op hun briefje. En waarom dat via een afzonderlijke kas moet gebeuren is mij toch ook een raadsel al altijd geweest. De mensen denken ten onrechte dat dit geld niet van hun baas komt maar van een gulle kas van de overheid of zo. Gelijk sinterklaas die snoepjes aan de kinderen geeft (die de ouders betalen aan sinterklaas natuurlijk) Laatst gewijzigd door Mambo : 18 november 2011 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens naargelang de hoogte van het brutoloon veranderd de samenstelling van de afdragen naar het nettoloon.
In feite weet je niks met een brutoloon. Ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat mensen graag hun brutoloon vermelden (als het dan toch eens moet nietwaar?) omdat hun nettoloon gene vette is en dat ze dat liever geheim houden. Zou ik mis zijn? |
![]() |
![]() |