![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die staan dus ergens aan een tramhalte of zo op u te wachten. En een gevecht is geen overval, tenzij ze ook uw portefeulle pikken natuurlijk. Maar je kan er misschien eens over praten met die gasten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben student geweest, en heb meermaals snachts over straat gelopen in steden als mechelen, antwerpen, leuven,... Niet een keer ben ik in een gevecht verzeild geraakt. Wel in discussie, maar altijd op een deftige manier kunnen oplossen.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Waarom zou ik?
Ik ben geen ruziestoker. Ik heb nog nooit moeten vechten. Maar als een of andere idioot mij om een peer zou geven, die kan betalen.
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
![]() niet veel cafe's meer?? geen moslims op cafe?? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je al eens één gezien die door een mes serieus is toegetakeld? Waarschijnlijk nog nooit. En wees maar blij want het is akelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Als daar gevochten wordt..zijn daar meestal wel een pak getuigen. Politie wordt gebeld, en verklaringen worden afgenomen. Zaak wordt overgemaakt aan gerecht. Verder dan een vuistslag komt het ook niet.. Portiers zijn rap bij de pinken. Toch kan de agressor voor de schade betalen..en dat zijn geen fabeltjes.. Al meermaals gezien
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs een revolver. Ik was trouwens op deze fuif ook. Misschien herinner je het je nog. Is in het nieuws geweest toen...was een van mijn eerste fuiven, zal het nooit vergeten.. Ik stond toen buiten, niet ver van het tragische voorval. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MA13022005_008 dus kom niet af, dat ik nog nooit iets gezien heb he.. ik heb 10 jaar in het uitgaansmilieu gezeten, en heb vanalles gezien, denk zelfs een pak meer dan jij vroeger in jouw tijd, waar er 'eerlijk' gevochten werd. Die tijd is al lang gepasseerd
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat brengt dat zo op, een blauw oog?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() dat hangt er wat van af.
Het is de rechter die beslist. Er wordt geoordeeld op enkele factoren. Eerst en vooral: de dokterskosten ten tweede: stel dat je door dat blauw oog, enkele dagen niet kan gaan werken (je bent verkoper, en je kan zo onmogelijk voor klanten komen) dan kan je die dagen van inkomstenverlies eisen. ten derde: je kan soort van emotionele schadevergoeding vragen (trauma dat je aan opgelopen hebt) Dat bedrag is moeilijk in euro om te zetten..Daarom dat rechters dit bepalen. Ik heb geweten dat een blauw oog, iemand al een 2000 euro heeft gekost.
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dokterkosten ingeval van een blauw oog bedragen zo'n 23€. Je stapt binnen bij de dokter en je zegt, "kijk eens dokter, een blauw oog." De dokter die kijkt eens en die bevestigd, "dat klopt, je hebt een blauw oog. Dat gaat vanzelf weg, 23€, dankuwel.." Je trekt daar bij benadering 17€ van terug, dus ik denk niet dat de rechtbank zich erg druk gaat maken om u schadevergoeding toe te kennen. En als je daar komt vertellen dat je met een blauw oog niet kan werken, dan vrees ik dat ze eens goed gaan lachen, laat staan dat je daar schadevergoeding voor krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Ken jij echt niet meer uit het strafwetboek?
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wordt een dure bloedneus. Je zou haast hopen dat ze je veel erger toetakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zero schadevergoeding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot honderd [euro] of met een van die straffen alleen. Ingeval de schuldige heeft gehandeld met voorbedachten rade, wordt hij veroordeeld tot gevangenisstraf van een maand tot een jaar en tot geldboete van vijftig [euro] tot tweehonderd [euro]. Dit is hetgene wat je riskeert als je iemand een blauw oog slaagt. Ohja, vergeet niet dat je deze boetes moet vermenigvuldigen met 5,5 --- Art. 399 Indien de slagen of verwondingen een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid ten gevolge hebben, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot tweehonderd [euro]. De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien hij met voorbedachten rade heeft gehandeld. Rechtspraak: Cass. 19 april 2006, NJW 169, 747 De verzwarende omstandigheidbestaande uit een blijvende arbeidsongeschiktheid wordt niet in concreto beoordeeld in functie van de professionele of sociale status van het slachtoffer. De verzwarende omstandigheid wordt in abstracto beoordeeld waardoor dus ook de "arbeidsongeschiktheid", dat evenwel in concreto geen arbeid verricht en bezwarende omstandigheid kan uitmaken, zelfs indien dit kind geen winstgevende activiteit uitoefent. De verzwarende omstandigheid houdt enkel rekening met de zwaarwichtigheid van de verwondingen. Art. 400 De straf is gevangenisstraf van twee jaar tot vijf jaar en geldboete van tweehonderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien de slagen of verwondingen, hetzij een ongeneeslijk lijkende ziekte, hetzij een blijvende ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid, hetzij het volledig verlies van het gebruik van een orgaan, hetzij een zware verminking ten gevolg hebben. De straf is [opsluiting van vijf jaar tot tien jaar], ingeval de schuldige heeft gehandeld met voorbedachten rade. Art. 401 [Wanneer de slagen of verwondingen opzettelijk worden toegebracht, maar zonder het oogmerk om te doden, en toch de dood veroorzaken, wordt de schuldige gestraft met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar. Hij wordt gestraft met opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar indien hij die gewelddaden met voorbedachten rade pleegt.]
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 24 januari 2012 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Wist je trouwens dat liegen tijdens een rechtzaak meineed is, en dat dit ook gestraft wordt? Daarenboven mag je nog steeds niemand op zijn gezicht slagen, ook al word je beledigd.
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Seponeren ...dat gebeurt er met een blauw oog...
Behalve als het een flik is of andere ambtenaar. Een rechter bespringen kost je 30 maanden. Iemand enkele steken toebrengen, 24 maanden. Dat is de realiteit. Hoeveel jij ook citeert |
![]() |
![]() |