Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2012, 16:23   #821
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Klopt, in mijn vrienden- en kennissenkring merk ik dat er een pijnlijke realiteit naar boven komt. Zij zonder partner, kunnen amper lenen en geraken dus eigenlijk dankzij dat gebrek aan een partner niet of slechts heel moeilijk vooruit.
Of men is zelf terughoudend omdat men denkt of hoopt op een partner waarmee men deze dingen samen kan beslissen.
Enfin, wat vele 20'ers en 30'ers heden meemaken komt weinig overeen met het beeld dat ze als jongelingen hadden van het leven. Maar goed, dat is ook maar normaal natuurlijk ergens.

En ik weet het hoor. Alleen denk ik nu dat als er nog één markt is waar ik slechter lig, dan in de arbeidsmarkt, in de *ahum* sector (= bepaalde categorie jongens of mannen) waarbij ik graag als aantrekkelijk gevonden zou worden, het absoluut de relatie-markt is ...

Er zullen zeker mensen tekenen voor mij. Toen ik laatst de belbus nam en deze door de sociale wijk reed plakte er zelfs enkelen bijna tegen mij maar of ik scoor bij het type van mannen waarbij ik zou willen "scoren" (wat een woord ) is nog maar zeer de vraag. Ik denk het niet.
En al de partners die wel in die categorie vielen en interesse toonden zijn mijn lief geweest.
Ze hebben het opgegeven blijkbaar. Ik denk dat in mijn Spaans avontuur mijn overige situatie (gezondheid / financiële / studies ) er met 100% zekerheid niet in positieve zin meespeelde...
(Had hij ondanks dat toch voor me gekozen, had hij het zelf overigens wel een pak makkelijker gehad maar bon... Hij vond een vrouw nemen in zo'n situatie blijkbaar erger, dan het zelf niet makkelijk hebben.)

Puur praktisch gezien moet ik wel even opmerken dat als je samen bent je niet noodzakelijk minder uitgeeft. Waarom? Je doet meer "zotte" kosten, je zal veel sneller dingen doen om van te genieten, filmpje kijken, versnaperingetje eten, wijntje opentrekken, (sterk) drankje drinken, iets gaan drinken, uit gaan eten, pleziertje hier, weekendje en sauna'tje daar, etc., cadeautjes voor hem en zijn familie, spulletjes voor in het huis, ...
Nja, het moet niet gezegd dat je voor deze meer uitgave (als het netto nog een meeruitgave is door na de vermindering van kosten die jij al hebt aangestipt ervan af te trekken) van dit geld zonder twijfel wèl een heel sterk verhoogde levenskwaliteit terugkrijgt!!
Als dat op zichzelf nog niet waardevol genoeg is en mensen het graag in harde valuta uitdrukken, dan betaalt zich dat zeker terug door een goede gezondheid: verminderde medische en eventuele sociale / psychologische kosten en langer leven!
Groentje, schrijf u in op de nieuwste hype twoo.com ?

en nogmaals: beredeneer uw uitgaven. Je kunt een TV kopen omdat je een nodig hebt, je kunt een TV kopen omdat het een nieuw model flat screen is. Echtwaar ik heb sinds 4 maand een flatscreen, waar denk ik bij mijn vrienden en collega's ik zowat bij de laatste ben, en in feite kon ik financieel allang (zeg maar 15jaar ) een flatscreen gekocht hebben

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 februari 2012 om 16:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 16:29   #822
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Na het volgen van deze draad vanuit de verte zou ik toch ook geen prostitutie aanraden in dit geval.

Het is een moeilijke job vooral mentaal. Als je geen 2de persoonlijkheid kan ontwikkelen die bepaalde situaties aankan, ga je er mentaal onderdoor op korte termijn.

ik ken mensen die een bepaald doel hebben gezet, (bvb. aankoop van een bepaald type woning) en dat o.a. op die manier hebben betaald. Ogen dicht en ervoor gaan.
Maar daarna kunnen stoppen is niet evident.
miljaar waar zit marijke nu we ze nodig hebben
Oud 13 februari 2012, 16:31   #823
de filoloog
Banneling

Standaard

Het leven is - meestal - niet eerlijk.
de filoloog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 16:56   #824
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voila de pooiers bieden zich al aan, pasop je hebt haar foto nog niet gezien
Hoe, foto nog niet gezien? Ze is 26, blond en kan gepimpt worden.

Zeg Groentje, schrijf u al eens in voor conditietraining.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 16:57   #825
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de filoloog Bekijk bericht
Het leven is - meestal - niet eerlijk.
True.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 17:17   #826
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, in mijn vrienden- en kennissenkring merk ik dat er een pijnlijke realiteit naar boven komt. Zij zonder partner, kunnen amper lenen en geraken dus eigenlijk dankzij dat gebrek aan een partner niet of slechts heel moeilijk vooruit.
Of men is zelf terughoudend omdat men denkt of hoopt op een partner waarmee men deze dingen samen kan beslissen.
Enfin, wat vele 20'ers en 30'ers heden meemaken komt weinig overeen met het beeld dat ze als jongelingen hadden van het leven. Maar goed, dat is ook maar normaal natuurlijk ergens.

En ik weet het hoor. Alleen denk ik nu dat als er nog één markt is waar ik slechter lig, dan in de arbeidsmarkt, in de *ahum* sector (= bepaalde categorie jongens of mannen) waarbij ik graag als aantrekkelijk gevonden zou worden, het absoluut de relatie-markt is ...

Er zullen zeker mensen tekenen voor mij. Toen ik laatst de belbus nam en deze door de sociale wijk reed plakte er zelfs enkelen bijna tegen mij maar of ik scoor bij het type van mannen waarbij ik zou willen "scoren" (wat een woord ) is nog maar zeer de vraag. Ik denk het niet.
En al de partners die wel in die categorie vielen en interesse toonden zijn mijn lief geweest.
Ze hebben het opgegeven blijkbaar. Ik denk dat in mijn Spaans avontuur mijn overige situatie (gezondheid / financiële / studies ) er met 100% zekerheid niet in positieve zin meespeelde...
(Had hij ondanks dat toch voor me gekozen, had hij het zelf overigens wel een pak makkelijker gehad maar bon... Hij vond een vrouw nemen in zo'n situatie blijkbaar erger, dan het zelf niet makkelijk hebben.)

Puur praktisch gezien moet ik wel even opmerken dat als je samen bent je niet noodzakelijk minder uitgeeft. Waarom? Je doet meer "zotte" kosten, je zal veel sneller dingen doen om van te genieten, filmpje kijken, versnaperingetje eten, wijntje opentrekken, (sterk) drankje drinken, iets gaan drinken, uit gaan eten, pleziertje hier, weekendje en sauna'tje daar, etc., cadeautjes voor hem en zijn familie, spulletjes voor in het huis, ...
Nja, het moet niet gezegd dat je voor deze meer uitgave (als het netto nog een meeruitgave is door na de vermindering van kosten die jij al hebt aangestipt ervan af te trekken) van dit geld zonder twijfel wèl een heel sterk verhoogde levenskwaliteit terugkrijgt!!
Als dat op zichzelf nog niet waardevol genoeg is en mensen het graag in harde valuta uitdrukken, dan betaalt zich dat zeker terug door een goede gezondheid: verminderde medische en eventuele sociale / psychologische kosten en langer leven!
Stop met zoveel na te denken... leef je leven wees wat gelukkig met wat je WEL hebt.

Werd "stoken met hout" al gezegd als tip om goedkoop te leven?
Momenteel snijden een pak mensen takken van bomen (eiken, wilgen,...) die mensen vragen niet liever dan iemand die dat hout van hen overneemt want ze kunnen er niks mee doen. Als je een wagen kan bemachtigen een beetje benzine en een kettingzaag kan je een pak hout krijgen voor de prijs van die benzine en die kettingzaag. In vergelijking met je mazout dus voor niks in feite...

Het is wel belangrijk dit in de winter te doen want dan snijden de mensen hun takken en dan kan je dat hout ook heel de zomer laten drogen om te stoken volgende winter.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 18:22   #827
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Na het volgen van deze draad vanuit de verte zou ik toch ook geen prostitutie aanraden in dit geval.

Het is een moeilijke job vooral mentaal. Als je geen 2de persoonlijkheid kan ontwikkelen die bepaalde situaties aankan, ga je er mentaal onderdoor op korte termijn.

ik ken mensen die een bepaald doel hebben gezet, (bvb. aankoop van een bepaald type woning) en dat o.a. op die manier hebben betaald. Ogen dicht en ervoor gaan.
Maar daarna kunnen stoppen is niet evident.
lijkt me inderdaad moeilijk om er achteraf mee te stoppen - je bent dan gewend om snel geld te verdienen, ga dan maar eens terug naar een onnozel startersjobke �* la 1500/maand. Allez, als de zaken goed draaien, tenminste. En als de zaken goed draaien heb je volgens mij toch al vrij snel alle vurtigheden gepasseerd gekregen, en ofwel kunt ge dat aan (dus waarom stoppen, 't is fijn en 't verdient goed), ofwel heeft het u toch al kapot gekregen (dus waarom stoppen, 't is toch al om zeep).
Oud 13 februari 2012, 19:17   #828
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

hoerenlopers zijn viezerds
knappe mannen hoeven niet betalen voor seks

de echte vraag is dus of ge u wilt laten bestijgen door een lelijkaard

Laatst gewijzigd door koe de poing : 13 februari 2012 om 19:17.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 19:45   #829
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
lijkt me inderdaad moeilijk om er achteraf mee te stoppen - je bent dan gewend om snel geld te verdienen, ga dan maar eens terug naar een onnozel startersjobke �* la 1500/maand. Allez, als de zaken goed draaien, tenminste. En als de zaken goed draaien heb je volgens mij toch al vrij snel alle vurtigheden gepasseerd gekregen, en ofwel kunt ge dat aan (dus waarom stoppen, 't is fijn en 't verdient goed), ofwel heeft het u toch al kapot gekregen (dus waarom stoppen, 't is toch al om zeep).
het probleem is vooral dat het een 'stigma' op u legt zoals migrantenof allochtonenen dat je eensoort prostitutie racisme krijgt.Dus alle vriendinnen met hun mannen haken af, want die zijn bang dat hun vriend eventjes op bezoek komt , om maar een onnozel voorbeel dt egeven
Oud 13 februari 2012, 21:59   #830
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het probleem is vooral dat het een 'stigma' op u legt zoals migrantenof allochtonenen dat je eensoort prostitutie racisme krijgt.Dus alle vriendinnen met hun mannen haken af, want die zijn bang dat hun vriend eventjes op bezoek komt , om maar een onnozel voorbeel dt egeven
ge kunt dat ook 'geheim' houden eh.
lukt soms wel, denk ik.
als het lief van uw vriendin dan toch per toeval zijn ding bij u komt zoeken, dan is die ook meestal wel vragende partij om het geheim te houden
Oud 13 februari 2012, 23:19   #831
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge kunt dat ook 'geheim' houden eh.
lukt soms wel, denk ik.
als het lief van uw vriendin dan toch per toeval zijn ding bij u komt zoeken, dan is die ook meestal wel vragende partij om het geheim te houden
maar enfin, nog zo'n stigma: begin eens een nieuwe relatie aan 35jaar dan 10 jaar later, dat je effe gaat opbiechten aan uw kersverse echtgenoot dat je 5 jaar elke dag voor wat bij te verdienen mammen gepijpt hebt, en dat je daardoor effe een paar geslachtsziektes overgehouden hebt om maar een beetje door te fantaseren. ALe ik ga haar niet aanklappen om als een nonneke te leven, maar ze heeft toch meer hersenen in haar kop dan 2IQ om effe een job te gaan doen bij de spoorweg , al die daar rondlopen hebben minder hersenen dan groentje
Oud 13 februari 2012, 23:24   #832
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar enfin, nog zo'n stigma: begin eens een nieuwe relatie aan 35jaar dan 10 jaar later, dat je effe gaat opbiechten aan uw kersverse echtgenoot dat je 5 jaar elke dag voor wat bij te verdienen mammen gepijpt hebt, en dat je daardoor effe een paar geslachtsziektes overgehouden hebt om maar een beetje door te fantaseren. ALe ik ga haar niet aanklappen om als een nonneke te leven, maar ze heeft toch meer hersenen in haar kop dan 2IQ om effe een job te gaan doen bij de spoorweg , al die daar rondlopen hebben minder hersenen dan groentje
sja, dat is inderdaad een ander probleem.
je moet daarom geen geslachtsziekte hebben opgelopen.
natuurlijk, als je uit volle overtuiging in de prostitutie bent gestapt, dan zoek je je best ook een partner die daarmee om kan, anders pas je gewoon niet bij elkaar.
Als het niet uit volle overtuiging is, dan heb je later een probleem. Of je gaat leuke mannen mis lopen, of je gaat je hele leven met zo'n geheim moeten rondlopen.

Maar ik kan me nu moeilijk voorstellen dat groentje-18 nu echt in de prostitutie zou gaan.
Oud 14 februari 2012, 00:02   #833
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als er niks op je CV staat, ben je voor de arbeidsmarkt een luiaard. Als er magazijnier, strijkster, telesales, of dergelijke opstaat, ziet een potentiele werkgever ten minste dat je wilt en kan werken.
Ik heb een aantal jaren van mijn 'professioneel leven' opgevuld met vrijwilligerswerk.
Dat scoort blijkbaar ook goed, het was geen officiële job maar het toont inzet, werklust enzovoort.
(wat ik precies deed heb ik wel wat opgesmukt op die cv )
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 00:45   #834
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

!
dat is onzin. ik zit in die categorie die je hier beschrijft, zowel qua leeftijd als qua 'sociale situatie'. Ik ben single dus, en heb net mijn tweede huis gekocht (niet twee tegelijk hé, mijn ene verkocht en een andere als upgrade)
Er zijn altijd mogelijkheden, en het klinkt dwaas, maar waar een wil is, is een weg. In het begin moet je leren om overbodige dingen te laten vallen. Het ging hier in dit topic over een flatscreen tv: wel, ik heb er nog altijd geen. Ik heb een oudere crt staan en die werkt nog voortreffelijk. Waarom zou ik iets anders kopen als het nog werkt? Dat is de ziekte van de tijd: om de tien maanden een nieuwe telefoon, om de achtien maanden een andere televisie, om de vier jaar een nieuwe auto, ... Ik doe daar gewoon niet aan mee, ook al zou het misschien wel lukken. Gevolg? Ik zit financieel beter bij kas van velen van mijn leeftijdsgenoten die samen de rekeningen betalen, maar alleen dan En ik ga regelmatig nog eens op weekend of op reis en pik nog regelmatig optredens of festivals mee. Waar de wil is....
Het enige wat een mens echt niet mag doen is zijn kop laten hangen en berusten. Ik word daar zo ziek van als ik dat zie! Ze mogen mij morgen alles afpakken, ik ga mij kapotwerken en binnen een jaar of vier vijf sta ik terug waar ik stond. Niets komt vanzelf, en ook niet rap. Alles heeft zijn tijd nodig. Maar vooral wilskracht. Zonder wilskracht geraak je nergens
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 00:46   #835
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik heb een aantal jaren van mijn 'professioneel leven' opgevuld met vrijwilligerswerk.
Dat scoort blijkbaar ook goed, het was geen officiële job maar het toont inzet, werklust enzovoort.
(wat ik precies deed heb ik wel wat opgesmukt op die cv )
dat klopt. In bedrijven willen ze mensen zien die kunnen en willen werken. Of dat nu vrijwilligerswerk of betaald werk was, dat doet er niet zoveel toe
Oud 14 februari 2012, 00:48   #836
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
²
Oud 14 februari 2012, 01:16   #837
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat is onzin. ik zit in die categorie die je hier beschrijft, zowel qua leeftijd als qua 'sociale situatie'. Ik ben single dus, en heb net mijn tweede huis gekocht (niet twee tegelijk hé, mijn ene verkocht en een andere als upgrade)
Er zijn altijd mogelijkheden, en het klinkt dwaas, maar waar een wil is, is een weg. In het begin moet je leren om overbodige dingen te laten vallen. Het ging hier in dit topic over een flatscreen tv: wel, ik heb er nog altijd geen. Ik heb een oudere crt staan en die werkt nog voortreffelijk. Waarom zou ik iets anders kopen als het nog werkt? Dat is de ziekte van de tijd: om de tien maanden een nieuwe telefoon, om de achtien maanden een andere televisie, om de vier jaar een nieuwe auto, ... Ik doe daar gewoon niet aan mee, ook al zou het misschien wel lukken. Gevolg? Ik zit financieel beter bij kas van velen van mijn leeftijdsgenoten die samen de rekeningen betalen, maar alleen dan En ik ga regelmatig nog eens op weekend of op reis en pik nog regelmatig optredens of festivals mee. Waar de wil is....
Het enige wat een mens echt niet mag doen is zijn kop laten hangen en berusten. Ik word daar zo ziek van als ik dat zie! Ze mogen mij morgen alles afpakken, ik ga mij kapotwerken en binnen een jaar of vier vijf sta ik terug waar ik stond. Niets komt vanzelf, en ook niet rap. Alles heeft zijn tijd nodig. Maar vooral wilskracht. Zonder wilskracht geraak je nergens
2

Onlangs iemand leren kennen. Diplomaatje gehaald, zaakje gestart op basis van dat diploma. Wat stomme investeringen gedaan (jong en onbezonnen), op de fles gegaan, achtergebleven met een enorme schuldenberg.
Vervolgens niet bij de pakken blijven zitten, verschillende dingetjes uitgeprobeerd waarvoor hij niet eens een diploma nodig had (wel gezond verstand en de wil om nieuwe dingen te leren). Eén ervan was bingo, dat is nu een zeer bloeiend bedrijf, schuldenberg was in een paar jaar opgekuisd, en hij heeft een schoon huis en geld voor alle luxe die hij zou willen... en hij is niet in de prostitutie gegaan.

't zou niks voor mij zijn (ik hou me klaarblijkelijk toch altijd liever bezig met dingen die geen geld opbrengen ), maar het lukt, en zeker als je uit een westers land komt. Voor een jongemens die ergens in Afrika in de brousse leeft is het een beetje moeilijker om te ondernemen... Als je hier opgroeit, ligt de wereld eigenlijk aan je voeten, klaar om er middenin te springen
Oud 14 februari 2012, 04:39   #838
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een jongemens die ergens in Afrika in de brousse leeft is het een beetje moeilijker om te ondernemen... Als je hier opgroeit, ligt de wereld eigenlijk aan je voeten, klaar om er middenin te springen
Dat is in ieder geval wat de neoliberale meritocratische sprookjesvertellers de mensen op de mouw spelden.

Al goed dat je zelf aangeeft dat het niets voor jou is (dat het niet de norm is).

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 februari 2012 om 04:39.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 08:21   #839
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hoe pijp je mammen precies?
Oud 14 februari 2012, 08:24   #840
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe pijp je mammen precies?
goed lombas, als je al mijn tikfouten nog eens sublibidaal gaat analyseren gaan we heel ver geraken.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be