Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 20:31   #861
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ja, gij weet dat. Als ge niet zelf in die situatie zit is het gemakkelijk alles te objectiveren. Als ge onder zware druk staat is dat wel minder makkelijk. Ik ken Groentje's feitelijke privésituatie niet maar ik kan me inbeelden dat mensen onder zware druk het zodanig niet meer zitten dat ze alleen maar extreme oplossingen kunnen bedenken.
Ik heb zo'n zus gehad, weet je, ik spreek uit ervaring.
en ik ben dan iemand die geneigd is om niet meteen te staan meecheeren voor de extreme oplossing, maar om minder extreme oplossingen aan te raden.
Oud 14 februari 2012, 21:29   #862
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vandaag 418 000 euro geboden en ei zo na hotel-eigenares geworden worden. Helaas ging het aan me voorbij. Ik durfde niet hoger want mijn lening was niet rond.
Banken waren enkel niet zo happig. Rendementen, status gebouw, ... was thans prima!

Dan probeert een mens eens uit het dal te klimmen door minder extreme dingen te proberen dan prostitutie.
Oud 14 februari 2012, 21:52   #863
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Groentje, schrijf u in op de nieuwste hype twoo.com ?

en nogmaals: beredeneer uw uitgaven. Je kunt een TV kopen omdat je een nodig hebt, je kunt een TV kopen omdat het een nieuw model flat screen is. Echtwaar ik heb sinds 4 maand een flatscreen, waar denk ik bij mijn vrienden en collega's ik zowat bij de laatste ben, en in feite kon ik financieel allang (zeg maar 15jaar ) een flatscreen gekocht hebben
Ik beheer mijn uitgaven perfect hoor.

Meer beheersen gaat niet meer.

Tenzij iemand een manier weet om goedkoop met de trein te reizen zonder gevaar op boetes.
Bv een student met een nog geldige campuskaart zone Leuven - Limburg waardoor ik voor één euro per rit kan reizen is welkom. Niemand verdenkt me er toch van +25 te zijn.

Nieuwe mensen ontmoeten wil ik niet.
Oud 14 februari 2012, 22:05   #864
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Vandaag 418 000 euro geboden en ei zo na hotel-eigenares geworden worden. Helaas ging het aan me voorbij. Ik durfde niet hoger want mijn lening was niet rond.
Banken waren enkel niet zo happig. Rendementen, status gebouw, ... was thans prima!

Dan probeert een mens eens uit het dal te klimmen door minder extreme dingen te proberen dan prostitutie.
Dus gij hebt toch een klots geld steken ?

Of ga je me nu vertellen dat je int geniep een business plan hebt geschreven en via banken geprobeerd om een hotel te financieren. Let op, het kan, maar ze geven dat geld niet aan iedereen. Je moet je papieren in orde hebben.

Tzou wel vet cool zijn mocht het gelukt zijn
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:15   #865
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat is onzin. ik zit in die categorie die je hier beschrijft, zowel qua leeftijd als qua 'sociale situatie'. Ik ben single dus, en heb net mijn tweede huis gekocht (niet twee tegelijk hé, mijn ene verkocht en een andere als upgrade)
Er zijn altijd mogelijkheden, en het klinkt dwaas, maar waar een wil is, is een weg. In het begin moet je leren om overbodige dingen te laten vallen. Het ging hier in dit topic over een flatscreen tv: wel, ik heb er nog altijd geen. Ik heb een oudere crt staan en die werkt nog voortreffelijk. Waarom zou ik iets anders kopen als het nog werkt? Dat is de ziekte van de tijd: om de tien maanden een nieuwe telefoon, om de achtien maanden een andere televisie, om de vier jaar een nieuwe auto, ... Ik doe daar gewoon niet aan mee, ook al zou het misschien wel lukken. Gevolg? Ik zit financieel beter bij kas van velen van mijn leeftijdsgenoten die samen de rekeningen betalen, maar alleen dan En ik ga regelmatig nog eens op weekend of op reis en pik nog regelmatig optredens of festivals mee. Waar de wil is....
Het enige wat een mens echt niet mag doen is zijn kop laten hangen en berusten. Ik word daar zo ziek van als ik dat zie! Ze mogen mij morgen alles afpakken, ik ga mij kapotwerken en binnen een jaar of vier vijf sta ik terug waar ik stond. Niets komt vanzelf, en ook niet rap. Alles heeft zijn tijd nodig. Maar vooral wilskracht. Zonder wilskracht geraak je nergens
Ik vind geen werk wegens geen diploma.

Acht jaar lang studeren met een medische ziekte die niet onderkend werd, diagnose werd op het einde gesteld. Toen mocht ik wel van alle steunmaatregelen gebruik maken. Alleen te laat.

Resultaat is dat ik nu geblokkeerd ben voor studie één, en ook bij studie twee zijn er regels veranderd. Deze verwachten blijkbaar dat een student zich één jaar lang moet bezighouden met twaalf studiepunten voorbereidingsporgramma die in één semester vallen, om daarna een semester met de vingers te draaien.

Tegen beide geweldige slimme "hoe verlengen we een studententijd zoveel mogelijk regels" terwijl een student financieel aan de grond zit en ook nog geen enkele bezigheidstherapie heeft en zijn studies en leven dus verder totaal niks kunnen vooruitgaan, probeer ik nu iets te doen.

Er werd me voorgespiegeld dat ik gewoon moest solliciteren voor de masterjobs en het wel zou lukken. 50 keer gedaan. 50e keer krijg ik gewoon terug waar het op slaat: u voldoet niet aan de vereisten. Eén instantie heeft me zelfs nog expliciet gevraagd of ik echt van geen van de twee masters het diploma had.

Niks te "master of gelijkwaardig functioneringsniveau" dus...

En dan te weten dat studenten onderhoudt worden door het ocmw, die over ieder jaar twee jaar doen, om dan nog een andere studierichting te kiezen, enzovoort. Deze werden niet getergd door medische problemen, maar het uitgaans- en het gat in de hand virus. In dat geval kan het ocmw wel tussenkomen, ziet u?
Oud 14 februari 2012, 22:19   #866
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Of ga je me nu vertellen dat je int geniep een business plan hebt geschreven en via banken geprobeerd om een hotel te financieren. Let op, het kan, maar ze geven dat geld niet aan iedereen. Je moet je papieren in orde hebben.

Zoiets ongeveer. Zij het dan dat het heel snel moest gaan.

1. Groentje zat al lang te kijken naar een hotel maar besefte dat dit onmogelijk was.
2. Vrijdag: Groentje verteld familie van het hotel. Familie wordt laaiend enthousiast en contacteert bank, die geeft mondeling forfait.
3. Bank vandaag, op dag openbare verkoop, nogmaals gecontacteerd: geen garanties mogelijk. Voor deze risico's en deze bedragen moet er goedkeuring zijn van hoofdkantoor.
4. Groentje presteert het toch om 418 000 euro te bieden en is het dan maar afgedropen, en heeft verschrikkelijk spijt.

Buitenkans die zich nooooooooooooit meer zal voordoen. Er is een mogelijke goudmijn aan mijn neus gegaan.
Maar naar het schijnt dat de bank me echt in de kou kon laten staan, al had ik het pand (als onderpand dus ook), het hele businessplan en het papier waarop staat dat ik binnen de maand het bedrag moet voldoen. :-/ (En kosten binnen de drie dagen.)

Shit ik heb spijt. Ik was beter in het diepe gesprongen. Dan had ik nu potvolkoffie een hotel! :s En dan had ik tenminste iets. Vooruitgang!
Na een maand had ik dan misschien weer niets meer, buiten een schuldenput. Maar je kan het uiteraard altijd opnieuw verkopen en mits het kleine aanpassingen nodig had die vooral administratief waren ivm vergunningen ed, kon het nog ver boven die prijs verkocht worden.

De prijs was belachelijk. Verdorie, Zelfs mijn moeder (die met haar handen in haar gezicht langs me zat toen ik begon te zei wat ik gezegd had te doen nl de hele tijd kleine bedragjes bijbieden om de anderen af te schrikken) zei nadien: had ik geweten dat je ging stoppen, ik had zelf bijgeboden. Ze heeft het pand ook gezien en was meteen ook verkocht.

Enfin het pand. Het waren er DRIE verschillende.

Godmiljaar, ik zou mezelf wel met het hoofd tegen de muur kunnen slaan. Zooooooooo spijt heb ik!
Oké ik had wel een molensteen rond mijn nek. Maar ik had een maand de tijd om de bank te overtuigen en ik denk dat me dat gelukt zou zijn, mij al kennende.
Shiiiiiiiiiiiit.

Mama heeft zich nadien ziek gelachen. :hart: Beste Valentijn ooit zei ze. :hart:

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 februari 2012 om 22:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:20   #867
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Bij het spoor zijn er wel meer gerateerde universitairen
En dan moet je je geen zorgen meer maken over je treinreisonkosten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:20   #868
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Hopelijk probeert ze niet KBC in 't zak te zetten. Al mijn geld zit daar.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:21   #869
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Hopelijk probeert ze niet KBC in 't zak te zetten. Al mijn geld zit daar.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 februari 2012 om 22:21.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:22   #870
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind geen werk wegens geen diploma.

Acht jaar lang studeren met een medische ziekte die niet onderkend werd, diagnose werd op het einde gesteld. Toen mocht ik wel van alle steunmaatregelen gebruik maken. Alleen te laat.

Resultaat is dat ik nu geblokkeerd ben voor studie één, en ook bij studie twee zijn er regels veranderd. Deze verwachten blijkbaar dat een student zich één jaar lang moet bezighouden met twaalf studiepunten voorbereidingsporgramma die in één semester vallen, om daarna een semester met de vingers te draaien.

Tegen beide geweldige slimme "hoe verlengen we een studententijd zoveel mogelijk regels" terwijl een student financieel aan de grond zit en ook nog geen enkele bezigheidstherapie heeft en zijn studies en leven dus verder totaal niks kunnen vooruitgaan, probeer ik nu iets te doen.

Er werd me voorgespiegeld dat ik gewoon moest solliciteren voor de masterjobs en het wel zou lukken. 50 keer gedaan. 50e keer krijg ik gewoon terug waar het op slaat: u voldoet niet aan de vereisten. Eén instantie heeft me zelfs nog expliciet gevraagd of ik echt van geen van de twee masters het diploma had.

Niks te "master of gelijkwaardig functioneringsniveau" dus...

En dan te weten dat studenten onderhoudt worden door het ocmw, die over ieder jaar twee jaar doen, om dan nog een andere studierichting te kiezen, enzovoort. Deze werden niet getergd door medische problemen, maar het uitgaans- en het gat in de hand virus. In dat geval kan het ocmw wel tussenkomen, ziet u?
Lieg dan over uw diploma. En als ze er per se een kopie van willen: vervalsen (via een vriendin ofzo). Maar niet iedereen vraagt een kopie, dus als je ergens binnen geraakt, ben je vertrokken... Elke werknemer moet voor een nieuwe job zo goed als vanaf 0 beginnen. Een diploma zegt iets over uw "streversgehalte", niet over hoe je een job in de pratijk zou aanpakken.

Wees niet zo braaf.

Laatst gewijzigd door Mam : 14 februari 2012 om 22:23.
Oud 14 februari 2012, 22:24   #871
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ah, de show is van zender gewijzigd. *neemt een zak chips erbij*
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:24   #872
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad: kom bij de spoorwegen.
Oud 14 februari 2012, 22:25   #873
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Lieg dan over uw diploma. En als ze er per se een kopie van willen: vervalsen (via een vriendin ofzo). Maar niet iedereen vraagt een kopie, dus als je ergens binnen geraakt, ben je vertrokken... Elke werknemer moet voor een nieuwe job zo goed als vanaf 0 beginnen, diploma of niet.

Wees niet zo braaf.
Ho seg, dat durf ik niet.

Ik ben wel een vrouw met ballen.

Maar binnen de lijnen kleuren, zal ik altijd. Iets anders durf en kan ik gewoon niet. Zelfs treinkaartjes vul ik braaf in al kost me dat meer dan een warme maaltijd of twee.
Oud 14 februari 2012, 22:26   #874
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als iemand me kan binnenloodsen, doe gerust.

Liefst onder master-statuut uiteraard.
Oud 14 februari 2012, 22:35   #875
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas nadat ze geprivatiseerd zijn, svp.
Oud 14 februari 2012, 22:39   #876
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand me kan binnenloodsen, doe gerust.

Liefst onder master-statuut uiteraard.
Ja euh, zonder master zal dat niet gaan hé?
Oud 14 februari 2012, 22:41   #877
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
2

Onlangs iemand leren kennen. Diplomaatje gehaald, zaakje gestart op basis van dat diploma. Wat stomme investeringen gedaan (jong en onbezonnen), op de fles gegaan, achtergebleven met een enorme schuldenberg.
Vervolgens niet bij de pakken blijven zitten, verschillende dingetjes uitgeprobeerd waarvoor hij niet eens een diploma nodig had (wel gezond verstand en de wil om nieuwe dingen te leren). Eén ervan was bingo, dat is nu een zeer bloeiend bedrijf, schuldenberg was in een paar jaar opgekuisd, en hij heeft een schoon huis en geld voor alle luxe die hij zou willen... en hij is niet in de prostitutie gegaan.

't zou niks voor mij zijn (ik hou me klaarblijkelijk toch altijd liever bezig met dingen die geen geld opbrengen ), maar het lukt, en zeker als je uit een westers land komt. Voor een jongemens die ergens in Afrika in de brousse leeft is het een beetje moeilijker om te ondernemen... Als je hier opgroeit, ligt de wereld eigenlijk aan je voeten, klaar om er middenin te springen
Verhaeghe gaat het niet met je eens zijn vrees ik.

Heel veel hangt toch af van het hout waaruit je gesneden bent en welke risico's je durft te nemen. Je omgeving draagt daar heel sterk in bij, afhankelijk van de mate waarin je je laat beïnvloeden door je omgeving.
Dat hangt ook weer samen met je zelfvertrouwen, waar ook je omgeving een grote duit in de zak doet ...

Neem nu bv dat ik was blijven doorbieden en de sprong had gemaakt. Ik kon door het dak zijn gevallen en mijn broek verschrikkelijk scheuren, maar het kon ook heel goed gaan.
Ik durfde echter niet omdat ik bang was voor het risico, voor het geval dat er toch geen bank me uit de nood zou helpen...
Zot vind ik nu maar kon ...

't Is niet altijd zo evident, Verhaeghe zal het daarmee eens zijn. Maar door te benadrukken dat het wel zo evident is, gaat een heel deel mensen in de categorie grijze muizen (= gewoon "werkvolk") of de "categorie lager" een schuldgevoel aangepraat krijgen. Ze konden de american dream niet waarmaken.
Pas op, ondernemen zit bij mij bv nochtans in het bloed en de plannen ontschieten uit mijn brein als paddenstoelen, maarja...

Tussen droom en werkelijkheid, ligt er nog de afwezigheid van geld, een rijbewijs, geld om ergens te geraken, geld om te telefoneren, ... en uiteindelijk verspil je aan dat alles zoveel tijd en energie en krijg je er zoveel stress door, dat je doodmoe en uitgeput in je bed beland, met weinig zin om er nog uit te komen.
Om maar even te stellen wat een prachtige bodem dit is om een goede levenslange depressie op te kweken ook.

De voorbeelden van de mensen die het gemaakt hebben zijn heel mooi, maar ze zijn ook heel zeldzaam...
En daarbij denk ik dat ik vandaag bv een prima kans heb gehad. De mooiste uit mijn leven waarschijnlijk. Op mijn leeftijd kan ik nog zo'n zotte dingen doen want ik heb ngo geen verplichtingen (geen rekeningen af te betalen, buiten mijn maandelijkse huur, geen kinderen, geen huis om af te betalen, ...). En kan ik het nog terug goedmaken... Tien jaar later kan ik het vergeten.
Oud 14 februari 2012, 22:42   #878
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja euh, zonder master zal dat niet gaan hé?
Nochtans zou een job bij de spoorwegen haar kunnen helpen om haar leven terug op de rails te zetten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 februari 2012, 22:42   #879
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nochtans zou een job bij de spoorwegen haar kunnen helpen om haar leven terug op de rails te zetten.
Slecht karakter gij...

Oud 14 februari 2012, 22:44   #880
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhaeghe gaat het niet met je eens zijn vrees ik.

Heel veel hangt toch af van het hout waaruit je gesneden bent en welke risico's je durft te nemen. Je omgeving draagt daar heel sterk in bij, afhankelijk van de mate waarin je je laat beïnvloeden door je omgeving.
Dat hangt ook weer samen met je zelfvertrouwen, waar ook je omgeving een grote duit in de zak doet ...

Neem nu bv dat ik was blijven doorbieden en de sprong had gemaakt. Ik kon door het dak zijn gevallen en mijn broek verschrikkelijk scheuren, maar het kon ook heel goed gaan.
Ik durfde echter niet omdat ik bang was voor het risico, voor het geval dat er toch geen bank me uit de nood zou helpen...
Zot vind ik nu maar kon ...

't Is niet altijd zo evident, Verhaeghe zal het daarmee eens zijn. Maar door te benadrukken dat het wel zo evident is, gaat een heel deel mensen in de categorie grijze muizen (= gewoon "werkvolk") of de "categorie lager" een schuldgevoel aangepraat krijgen. Ze konden de american dream niet waarmaken.
Pas op, ondernemen zit bij mij bv nochtans in het bloed en de plannen ontschieten uit mijn brein als paddenstoelen, maarja...

Tussen droom en werkelijkheid, ligt er nog de afwezigheid van geld, een rijbewijs, geld om ergens te geraken, geld om te telefoneren, ... en uiteindelijk verspil je aan dat alles zoveel tijd en energie en krijg je er zoveel stress door, dat je doodmoe en uitgeput in je bed beland, met weinig zin om er nog uit te komen.
Om maar even te stellen wat een prachtige bodem dit is om een goede levenslange depressie op te kweken ook.

De voorbeelden van de mensen die het gemaakt hebben zijn heel mooi, maar ze zijn ook heel zeldzaam...
En daarbij denk ik dat ik vandaag bv een prima kans heb gehad. De mooiste uit mijn leven waarschijnlijk. Op mijn leeftijd kan ik nog zo'n zotte dingen doen want ik heb ngo geen verplichtingen (geen rekeningen af te betalen, buiten mijn maandelijkse huur, geen kinderen, geen huis om af te betalen, ...). En kan ik het nog terug goedmaken... Tien jaar later kan ik het vergeten.
Waarom ga je niet eerst een jaar of twee werken bij de Colruyt? Vaste job, vast loon, tijd om wat te sparen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be