![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#862 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag 418 000 euro geboden en ei zo na hotel-eigenares geworden worden. Helaas ging het aan me voorbij. Ik durfde niet hoger want mijn lening was niet rond.
![]() Banken waren enkel niet zo happig. Rendementen, status gebouw, ... was thans prima! ![]() Dan probeert een mens eens uit het dal te klimmen door minder extreme dingen te proberen dan prostitutie. ![]()
![]() |
![]() |
#863 | |
|
![]() Citaat:
Meer beheersen gaat niet meer. Tenzij iemand een manier weet om goedkoop met de trein te reizen zonder gevaar op boetes. ![]() Bv een student met een nog geldige campuskaart zone Leuven - Limburg waardoor ik voor één euro per rit kan reizen is welkom. ![]() ![]() Nieuwe mensen ontmoeten wil ik niet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ga je me nu vertellen dat je int geniep een business plan hebt geschreven en via banken geprobeerd om een hotel te financieren. Let op, het kan, maar ze geven dat geld niet aan iedereen. Je moet je papieren in orde hebben. Tzou wel vet cool zijn mocht het gelukt zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
|
![]() Citaat:
Acht jaar lang studeren met een medische ziekte die niet onderkend werd, diagnose werd op het einde gesteld. Toen mocht ik wel van alle steunmaatregelen gebruik maken. Alleen te laat. Resultaat is dat ik nu geblokkeerd ben voor studie één, en ook bij studie twee zijn er regels veranderd. Deze verwachten blijkbaar dat een student zich één jaar lang moet bezighouden met twaalf studiepunten voorbereidingsporgramma die in één semester vallen, om daarna een semester met de vingers te draaien. Tegen beide geweldige slimme "hoe verlengen we een studententijd zoveel mogelijk regels" terwijl een student financieel aan de grond zit en ook nog geen enkele bezigheidstherapie heeft en zijn studies en leven dus verder totaal niks kunnen vooruitgaan, probeer ik nu iets te doen. Er werd me voorgespiegeld dat ik gewoon moest solliciteren voor de masterjobs en het wel zou lukken. 50 keer gedaan. 50e keer krijg ik gewoon terug waar het op slaat: u voldoet niet aan de vereisten. Eén instantie heeft me zelfs nog expliciet gevraagd of ik echt van geen van de twee masters het diploma had. ![]() Niks te "master of gelijkwaardig functioneringsniveau" dus... En dan te weten dat studenten onderhoudt worden door het ocmw, die over ieder jaar twee jaar doen, om dan nog een andere studierichting te kiezen, enzovoort. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
|
![]() Citaat:
1. Groentje zat al lang te kijken naar een hotel maar besefte dat dit onmogelijk was. 2. Vrijdag: Groentje verteld familie van het hotel. Familie wordt laaiend enthousiast en contacteert bank, die geeft mondeling forfait. 3. Bank vandaag, op dag openbare verkoop, nogmaals gecontacteerd: geen garanties mogelijk. Voor deze risico's en deze bedragen moet er goedkeuring zijn van hoofdkantoor. 4. Groentje presteert het toch om 418 000 euro te bieden en is het dan maar afgedropen, en heeft verschrikkelijk spijt. Buitenkans die zich nooooooooooooit meer zal voordoen. Er is een mogelijke goudmijn aan mijn neus gegaan. Maar naar het schijnt dat de bank me echt in de kou kon laten staan, al had ik het pand (als onderpand dus ook), het hele businessplan en het papier waarop staat dat ik binnen de maand het bedrag moet voldoen. :-/ (En kosten binnen de drie dagen.) Shit ik heb spijt. Ik was beter in het diepe gesprongen. Dan had ik nu potvolkoffie een hotel! :s ![]() ![]() Na een maand had ik dan misschien weer niets meer, buiten een schuldenput. Maar je kan het uiteraard altijd opnieuw verkopen en mits het kleine aanpassingen nodig had die vooral administratief waren ivm vergunningen ed, kon het nog ver boven die prijs verkocht worden. De prijs was belachelijk. Verdorie, Zelfs mijn moeder (die met haar handen in haar gezicht langs me zat toen ik begon te zei wat ik gezegd had te doen nl de hele tijd kleine bedragjes bijbieden om de anderen af te schrikken ![]() Enfin het pand. Het waren er DRIE verschillende. ![]() Godmiljaar, ik zou mezelf wel met het hoofd tegen de muur kunnen slaan. Zooooooooo spijt heb ik! ![]() Oké ik had wel een molensteen rond mijn nek. Maar ik had een maand de tijd om de bank te overtuigen en ik denk dat me dat gelukt zou zijn, mij al kennende. ![]() Shiiiiiiiiiiiit. ![]() ![]() ![]() Mama heeft zich nadien ziek gelachen. :hart: Beste Valentijn ooit zei ze. :hart:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 februari 2012 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
Minister-President
|
![]() Bij het spoor zijn er wel meer gerateerde universitairen
![]() En dan moet je je geen zorgen meer maken over je treinreisonkosten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 februari 2012 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wees niet zo braaf. ![]() Laatst gewijzigd door Mam : 14 februari 2012 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, de show is van zender gewijzigd. *neemt een zak chips erbij*
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad: kom bij de spoorwegen.
![]() |
![]() |
#873 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben wel een vrouw met ballen. Maar binnen de lijnen kleuren, zal ik altijd. Iets anders durf en kan ik gewoon niet. Zelfs treinkaartjes vul ik braaf in al kost me dat meer dan een warme maaltijd of twee. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
|
![]() Als iemand me kan binnenloodsen, doe gerust.
Liefst onder master-statuut uiteraard.
![]() |
![]() |
#875 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja euh, zonder master zal dat niet gaan hé?
![]() |
![]() |
#877 | |
|
![]() Citaat:
Heel veel hangt toch af van het hout waaruit je gesneden bent en welke risico's je durft te nemen. Je omgeving draagt daar heel sterk in bij, afhankelijk van de mate waarin je je laat beïnvloeden door je omgeving. Dat hangt ook weer samen met je zelfvertrouwen, waar ook je omgeving een grote duit in de zak doet ... Neem nu bv dat ik was blijven doorbieden en de sprong had gemaakt. Ik kon door het dak zijn gevallen en mijn broek verschrikkelijk scheuren, maar het kon ook heel goed gaan. Ik durfde echter niet omdat ik bang was voor het risico, voor het geval dat er toch geen bank me uit de nood zou helpen... Zot vind ik nu maar kon ... 't Is niet altijd zo evident, Verhaeghe zal het daarmee eens zijn. Maar door te benadrukken dat het wel zo evident is, gaat een heel deel mensen in de categorie grijze muizen (= gewoon "werkvolk") of de "categorie lager" een schuldgevoel aangepraat krijgen. Ze konden de american dream niet waarmaken. Pas op, ondernemen zit bij mij bv nochtans in het bloed en de plannen ontschieten uit mijn brein als paddenstoelen, maarja... ![]() Tussen droom en werkelijkheid, ligt er nog de afwezigheid van geld, een rijbewijs, geld om ergens te geraken, geld om te telefoneren, ... en uiteindelijk verspil je aan dat alles zoveel tijd en energie en krijg je er zoveel stress door, dat je doodmoe en uitgeput in je bed beland, met weinig zin om er nog uit te komen. Om maar even te stellen wat een prachtige bodem dit is om een goede levenslange depressie op te kweken ook. De voorbeelden van de mensen die het gemaakt hebben zijn heel mooi, maar ze zijn ook heel zeldzaam... En daarbij denk ik dat ik vandaag bv een prima kans heb gehad. De mooiste uit mijn leven waarschijnlijk. Op mijn leeftijd kan ik nog zo'n zotte dingen doen want ik heb ngo geen verplichtingen (geen rekeningen af te betalen, buiten mijn maandelijkse huur, geen kinderen, geen huis om af te betalen, ...). En kan ik het nog terug goedmaken... Tien jaar later kan ik het vergeten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans zou een job bij de spoorwegen haar kunnen helpen om haar leven terug op de rails te zetten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |