Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2012, 13:25   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Dat is normaal sinds de opkomst van de oost-europese economie...
Juist alhoewel tot 1990 Hamburg in WEST-Duitsland lag. Het ligt ook dichter bij de Scandinavische landen dan bij Tsjechie, Hongarije, Roemenie, enz...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 13:27   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Zeebrugse haven is enkel goed voor een paar roeibootjes
In Antwerpse haven lagen naast mekaar de 2 grootste containerschepen ter wereld
400m lang en 54m breed /per schip
Die 2 schepen kunnen ook in Zeebrugge binnen en ze moeten hiervoor geen volle dag heen en een volle dag terug verliezen.
In Zeebrugge varen IEDER jaar de grootste containerreuzen van d�*t moment binnen. Men spreekt er nauwelijks over: het is daar "alledaagse kost".

Laatst gewijzigd door Boduo : 13 februari 2012 om 13:29.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 00:19   #43
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Anders moeten we nog eens de toegang tot de haven vanaf het water blokkeren ook. Reeds 25 schepen staan al voor onbepaalde tijd vast.

Ik denk dat die rederijen ook wel eens zullen nadenken vooraleer opnieuw naar Antwerpen te komen...

Laatst gewijzigd door Bollywood : 14 februari 2012 om 00:20.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 00:24   #44
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wat mij betreft niet..

Ik was altijd groot voorstander van ruimhartig uitdiepen omdat ik meen dat dat goed nabuurschap is en we daar allen beter van worden.

Maar gezien jullie enorm hysterische reacties (van jullie, van jullie overheid en van jullie media) als er naast het belangrijke uitdiepen een alternatief wordt gezocht voor een stukje milieucompensatie denk ik niet dat we nog eens moeite moeten gaan doen.

Dan maar niet uitdiepen. Een beetje constructief meedenken van jullie kant als wij tegen een probleempje aanlopen op een zijspoor van dit verhaal is kennelijk teveel gevraagd.
Het feit dat schepen die naar Antwerpen willen komen over de Westerschelde moeten heeft Nederland altijd al gebruikt en uitgebuit , alsof dat water van hun is .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 09:58   #45
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Anders moeten we nog eens de toegang tot de haven vanaf het water blokkeren ook. Reeds 25 schepen staan al voor onbepaalde tijd vast.

Ik denk dat die rederijen ook wel eens zullen nadenken vooraleer opnieuw naar Antwerpen te komen...
Kwestie van zichzelf helemaal de das om te doen

Enfin, voordeel is wel dat als er niet meer te loodsen valt, het probleem van latere pensionering zich ook niet meer stelt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 17:47   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Kwestie van zichzelf helemaal de das om te doen

Enfin, voordeel is wel dat als er niet meer te loodsen valt, het probleem van latere pensionering zich ook niet meer stelt.
Zichzelf ?
Het is Quickie die de loodsen de das omdoet.
Ik zou hem eens willen zien hangen op een touwladder "tussen schip en schip".
Quickie is een grote lafbek, noch min noch meer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 17:52   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Kwestie van zichzelf helemaal de das om te doen

Enfin, voordeel is wel dat als er niet meer te loodsen valt, het probleem van latere pensionering zich ook niet meer stelt.
Kunnen ze staken omdat de oudsten eerst afgedankt worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:24   #48
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het feit dat schepen die naar Antwerpen willen komen over de Westerschelde moeten heeft Nederland altijd al gebruikt en uitgebuit , alsof dat water van hun is .
De Westerschelde ligt inderdaad volledig op Nederlands grondgebied.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:42   #49
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zichzelf ?
Het is Quickie die de loodsen de das omdoet.
Ik zou hem eens willen zien hangen op een touwladder "tussen schip en schip".
Quickie is een grote lafbek, noch min noch meer.
Ja zichzelf.

Iedereen begint zowat om uitzonderingen te janken. Ambtenaren omdat ze ook al verlofdagen moeten inleveren en minder kunnen kiezen om maar 4 dagen te werken, de loodsen omdat ze 's nachts ook werken en vinden dat ze gevaarlijk werk verrichten, de cipiers vanaf donderdag omdat ze het te druk hebben... What's next, elke ploegwerker die uitzonderingen komt vragen? De fiscus die uitzonderingen vraagt omdat de cijfertjes teveel worden? Kleuterjuffen die vinden dat de pampers lang genoeg gestonken hebben?

Typische reactie die je ook zag bij de 30j-stakers: "verandering is nodig, maar niet voor ons!". Laat anderen maar betalen dus.

But as said, ze doen zichzelf de das om. De haven van Antwerpen is al op zijn retour, en dit helpt daar alleen maar bij. Na de aankondiging vorige week door dat consortium van rederijen, volstaat het dat MSC nu ook zegt dat Rotterdam belangrijker wordt, en het is over en uit.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 19:43   #50
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Om welk aspect van de haven gaat het hier, de containertrafiek, de industrie of de petrochemie?
De groei van de containertrafiek is ironisch genoeg het gevolg van een economische achteruitgang in deze contreien geweest, de industriële basis verplaatste zich naar verre oorden zodat er meer producten weer naar hier werden verscheept.
In plaats van deze economische zelfmoord in stand te houden, zou men beter weer concentreren op het hier houden van productie voor eigen gebruik.
Maar weinig Belgische bedrijven produceren volledig afgewerkte producten. Wij zijn vooral gespecialiseerd in de fabricatie van onderdelen die dan meestal in het buitenland geassembleerd worden.
Bij mijn weten is er in dit land, Picanol uitgezonderd, geen enkele fabrikant van machines nog aanwezig.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:12   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar weinig Belgische bedrijven produceren volledig afgewerkte producten. Wij zijn vooral gespecialiseerd in de fabricatie van onderdelen die dan meestal in het buitenland geassembleerd worden.
Bij mijn weten is er in dit land, Picanol uitgezonderd, geen enkele fabrikant van machines nog aanwezig.
Ook in West Vlaanderen: de fabrikant van landbouwmachines: New Holland.
In West Vlaanderen zijn er nog tal van kleine fabrikanten die werktuigmachines produceren. Die maken daar geen tamtam van maar werken in stilte verder.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:14   #52
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ja zichzelf.

Iedereen begint zowat om uitzonderingen te janken. Ambtenaren omdat ze ook al verlofdagen moeten inleveren en minder kunnen kiezen om maar 4 dagen te werken, de loodsen omdat ze 's nachts ook werken en vinden dat ze gevaarlijk werk verrichten, de cipiers vanaf donderdag omdat ze het te druk hebben... What's next, elke ploegwerker die uitzonderingen komt vragen? De fiscus die uitzonderingen vraagt omdat de cijfertjes teveel worden? Kleuterjuffen die vinden dat de pampers lang genoeg gestonken hebben?

Typische reactie die je ook zag bij de 30j-stakers: "verandering is nodig, maar niet voor ons!". Laat anderen maar betalen dus.

But as said, ze doen zichzelf de das om. De haven van Antwerpen is al op zijn retour, en dit helpt daar alleen maar bij. Na de aankondiging vorige week door dat consortium van rederijen, volstaat het dat MSC nu ook zegt dat Rotterdam belangrijker wordt, en het is over en uit.
En voila...
http://www.gva.be/antwerpen/grootste...rotterdam.aspx

Citaat:
Op haar derde dag neemt de loodsenstaking voor de Antwerpse haven een dramatische wending. Reeds woensdagavond blijkt de allergrootste klant van de haven, de rederij MSC, beslist te hebben al haar schepen naar Rotterdam af te leiden. Tegelijk kondigen de onafhankelijke loodsen vanaf vrijdag.. een verscherping van hun acties aan.
Na overleg dinsdag met de federale overheid, woensdag met de Vlaamse overheid en het vooruitzicht dat deze namiddag de draad opnieuw zou worden opgenomen op federaal vlak, was het voor de Italiaans-Zwitserse rederij blijkbaar genoeg. "Het klopt. Wij hebben woensdagavond beslist alle activiteiten te stoppen op onze terminal", aldus algemeen directeur Marc Beerlandt van MSC in ons land. "Dat betekent meteen werkloosheid voor minstens 800 dokwerkers. De consequenties zijn dramatisch maar dit heeft alles te maken met de houding van de loodsen. Zij oogsten nu wat ze wilden bereiken."

Jobleverancier

De rederij MSC is niet alleen op haar eentje goed voor zo'n 60 �* 70 procent van de totale containeroverslag in de haven. Met haar hometerminal aan het Delwaidedok - dus achter de sluizen - is zij meteen ook een gigantische jobleverancier. Wekelijks lopen minstens zowat 70 MSC-containerschepen de Antwerpse haven aan. Zo'n 25 �* 40 schepen van MSC liggen momenteel voor anker voor de Belgische kust of waren naar Antwerpen onderweg.

Bijzonder pijnlijk is dat MSC uitwijkt naar Rotterdam waar het toenemende faciliteiten krijgt.

Kantooruren

Intussen is donderdagochtend de scheepvaart ietwat op gang gekomen omdat de traditionele vakbonden van de loodsen en van de rest van het agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust (Redediensten, loodscoördinatoren, verkeerscentrales, etc) een versoepeling toezegden. De loodsen staken nu formeel 's nachts en werken tijdens de kantooruren van 8u tot 17u. In de praktijk zit het getij echter tegen want dat volgt de kantooruren niet…. De hoogste waterstanden vallen vandaag immers rond 8 u 's ochtends en 21u vanavond. Volgens het Havenbedrijf Antwerpen liggen er momenteel nog zo'n 55 tot 60 schepen voor de kust.

Verscherpen

In een korte mededeling kondigde de beroepsvereniging van Loodsen intussen aan haar acties vanaf vrijdag te zullen verscherpen. "De Vlaamse regering weigert ook maar iets toe te geven", aldus voorzitter Sven Deridder. "Wij worden van het kastje naar de muur gezonden. Onze vraag is rechtstreeks aan de Vlaamse regering gericht. Verstrenging betekent dat er de facto alleen nog schepen naar zee zullen gaan en niet omgekeerd."

Deridder herinnert er tevens aan dat terwijl de Vlaamse regering zegt niets met de pensioenproblemen te maken te hebben, het minister-president Kris Peeters was die zich in 2007 engageerde datzelfde pensioenprobleem op te lossen.
Aangekondigde kroniek van een trage doodstrijd, waarbij de veroordeelde zelf de strop om zijn eigen nek gebonden heeft.

As said, als er geen loodsen meer nodig zijn, dan zal het probleem van hun pensionering zich uiteraard ook niet stellen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:29   #53
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:44   #54
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
Nee, nee, jij en ik zijn de schuld, hoe durf je de schuld op onze politici te schuiven.
Die staan iedere dag belangeloos en volledig integer voor jou en mij op de barricaden.....
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:48   #55
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
Waarom is dat de schuld van Quickie?

Ben geen voorstander van zijn hervormingen (is probleem gewoon uitstellen) maar wat moest hij anders doen waarmee iedereen akkoord kon gaan?
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 12:56   #56
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 805
Standaard

Triestig hoe een land zichzelf kapotmaakt. Normaal zou het me geen reet kunnen schelen maar we gaan er allemaal slachtoffer van zijn als we zo bezig blijven.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:00   #57
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Triestig hoe een land zichzelf kapotmaakt. Normaal zou het me geen reet kunnen schelen maar we gaan er allemaal slachtoffer van zijn als we zo bezig blijven.
We zijn al allemaal slachtoffer van de fouten uit het verleden. Hebben ook altijd de medicijnen geweigerd. Nu is het slikken of sterven.

Blijkbaar heeft een mindergeheid gekozen en dit aan de anderen opgedrongen...
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:18   #58
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.967
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

De stakers zullen hun zin krijgen, ze zullen niet langer moeten werken gezien ze gewoon alle jobs wegjagen. Echt slim van hen hoor, op een moment dat MSC hun positie herbekijkt doodleuk deze actie doen. Mogen ze protesteren tegen deze actie? natuurlijk, maar is dit nu echt de enigste manier die men kan bedenken? Waarom moet ik solidair zijn met de oudere generatie? Aan het tempo dat de vakbonden bezig zijn zal ik wanneer ik werk kunnen opdraaien voor hun pensioen terwijl mijn belastingen stijgen en later zelf op mijn kin kunnen kloppen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:27   #59
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
Je kan eerder de loodsen een flinke pluim geven voor hun prachtige werk.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:29   #60
Paul S.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 februari 2012
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
Neen, dank u vakbonden om door een staking van klein aantal heel dikbetaalde loodsen de volledige Antwerpse haven lam te leggen en zo de economie weer een flinke klap toe te dienen.

Hier in Rotterdam (werk sinds een tweetal jaar bij de concurrentie) wrijven we weeral in de handen bij het zien van zulke idiote acties.

Vakbonden moesten een rechtspersoonlijkheid krijgen om zo de economische schade te kunnen vergoeden.
Paul S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be