![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zeebrugge varen IEDER jaar de grootste containerreuzen van d�*t moment binnen. Men spreekt er nauwelijks over: het is daar "alledaagse kost". ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 13 februari 2012 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Anders moeten we nog eens de toegang tot de haven vanaf het water blokkeren ook. Reeds 25 schepen staan al voor onbepaalde tijd vast.
Ik denk dat die rederijen ook wel eens zullen nadenken vooraleer opnieuw naar Antwerpen te komen... Laatst gewijzigd door Bollywood : 14 februari 2012 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, voordeel is wel dat als er niet meer te loodsen valt, het probleem van latere pensionering zich ook niet meer stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is Quickie die de loodsen de das omdoet. Ik zou hem eens willen zien hangen op een touwladder "tussen schip en schip". Quickie is een grote lafbek, noch min noch meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen begint zowat om uitzonderingen te janken. Ambtenaren omdat ze ook al verlofdagen moeten inleveren en minder kunnen kiezen om maar 4 dagen te werken, de loodsen omdat ze 's nachts ook werken en vinden dat ze gevaarlijk werk verrichten, de cipiers vanaf donderdag omdat ze het te druk hebben... What's next, elke ploegwerker die uitzonderingen komt vragen? De fiscus die uitzonderingen vraagt omdat de cijfertjes teveel worden? Kleuterjuffen die vinden dat de pampers lang genoeg gestonken hebben? Typische reactie die je ook zag bij de 30j-stakers: "verandering is nodig, maar niet voor ons!". Laat anderen maar betalen dus. But as said, ze doen zichzelf de das om. De haven van Antwerpen is al op zijn retour, en dit helpt daar alleen maar bij. Na de aankondiging vorige week door dat consortium van rederijen, volstaat het dat MSC nu ook zegt dat Rotterdam belangrijker wordt, en het is over en uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is er in dit land, Picanol uitgezonderd, geen enkele fabrikant van machines nog aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In West Vlaanderen zijn er nog tal van kleine fabrikanten die werktuigmachines produceren. Die maken daar geen tamtam van maar werken in stilte verder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/antwerpen/grootste...rotterdam.aspx Citaat:
As said, als er geen loodsen meer nodig zijn, dan zal het probleem van hun pensionering zich uiteraard ook niet stellen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Het wordt tijd om van Quickenborne en de katholieke trut Crevits eens een ferm pak slaag te geven. Dank u Vlaamse regering voor meer dan 100.000 werklozen erbij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die staan iedere dag belangeloos en volledig integer voor jou en mij op de barricaden..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ben geen voorstander van zijn hervormingen (is probleem gewoon uitstellen) maar wat moest hij anders doen waarmee iedereen akkoord kon gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Triestig hoe een land zichzelf kapotmaakt. Normaal zou het me geen reet kunnen schelen maar we gaan er allemaal slachtoffer van zijn als we zo bezig blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft een mindergeheid gekozen en dit aan de anderen opgedrongen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() De stakers zullen hun zin krijgen, ze zullen niet langer moeten werken gezien ze gewoon alle jobs wegjagen. Echt slim van hen hoor, op een moment dat MSC hun positie herbekijkt doodleuk deze actie doen. Mogen ze protesteren tegen deze actie? natuurlijk, maar is dit nu echt de enigste manier die men kan bedenken? Waarom moet ik solidair zijn met de oudere generatie? Aan het tempo dat de vakbonden bezig zijn zal ik wanneer ik werk kunnen opdraaien voor hun pensioen terwijl mijn belastingen stijgen en later zelf op mijn kin kunnen kloppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hier in Rotterdam (werk sinds een tweetal jaar bij de concurrentie) wrijven we weeral in de handen bij het zien van zulke idiote acties. Vakbonden moesten een rechtspersoonlijkheid krijgen om zo de economische schade te kunnen vergoeden. |
|
![]() |
![]() |