![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grotere spreiding van 10^50 heelallen over een volume van 10^75.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat die kwestie van die massaverhouding me nog niet duidelijk voor ogen staat hoe dat nu zit. Want nu ben ik toch geneigd te denken dat dan die 10^50 heelallen over een volume van 10^75 verdeeld dan op een flinke afstand van elkaar komen te staan met heel veel tussenruimte, net als de sterren en net als de elementaire deeltjes. Dus op een afstand van ongeveer 1 �* 10^8. En dat die hoeveelheid massa dan ook te maken heeft met de kwestie van het soortelijk gewicht, want ons soortelijk gewicht moet immers bij de elementaire deeltjes veel groter zijn, want die is daarin geconcentreerd met ongeveer een factor 10^23. Dan zou ons soortelijk gewicht in de macrokosmos der toekomstige heelallen omgekeerd kleiner worden, ook met een factor in diezelfde grootte, ongeveer 10^25, want die wordt dan verspreid over een grotere ruimte. Daar tussen in zit overigens nog de spreiding der sterren. Dus we hebben hier drie spreidingen: de elementaire deeltjes, de sterren en de heelallen. Naar de macrokosmos toe zou het soortelijk gewicht dan steeds kleiner worden en naar de microkosmos steeds groter. Dat heeft dan ook weer te maken met de idee dat al delende richting microkosmos alle materie uiteindelijk uit leegte bestaat, terwijl anderzijds de deeltjes meer geconcentreerd, dus juist voller moeten worden. Tevens zo dat de leegte anderzijds ook weer uit deeltjes bestaat, bijvoorbeeld is in de lege ruimte tussen de sterren het licht met de fotonen. Dus het volle is ook leeg en het lege is ook vol. Nu is het wel zo dat het licht met de fotonen niet opweegt tegen de massa der sterren en verwaarloosd kan worden als factor. Maar verder zou ik zeggen dat het afnemende soortelijk gewicht richting macrokosmos op de een of andere manier gecompenseerd zou moeten worden. Hoe: dat is me niet duidelijk. Of het zou zo moeten zijn dat het niet behoeft en dat het naar verhouding toch gelijk blijft, zoals ook de snelheid van het licht voor de macroreuzen ook gelijk blijft. Dit heeft dan ook verder te maken met een soortgelijk probleem, namelijk die van de grotere krachten in de microkosmos hoe de microwezentjes die ervaren: ook veel sterker zoals wij dat ervaren of gewoon? |
![]() |
![]() |
#362 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat na : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je zou beter bovenbuur en ik eens bedanken, we hebben je geholpen met je theorie te verfijnen. LOL (Hoewel ik in je nieuwe getal van 10^50 ook al een gigantische fout heb gevonden, zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=340) In ieder geval is hier voor de zoveelste keer bewezen dat je je getallen uit je duim zuigt en aanpast naargelang de wind draait. Laatst gewijzigd door Rizzz : 23 februari 2012 om 23:48. |
||||
![]() |
![]() |
#363 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Denk jij nu echt dat mensen achterlijk zijn? |
||
![]() |
![]() |
#364 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rizzz : 23 februari 2012 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
#365 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Observable_universe Harrie, die vergelijking die ik maakte klopt perfect. 100 is 1000 keer groter dan 0.1, Net zoals 10^45 1000 keer groter is dan 10^42 Als je dus zegt “ergens tussen de 10^45 en 10^42 is dat zelfs geen “ruwe benadering”, dat is gewoon geen flauw benul hebben van het juiste aantal. |
|
![]() |
![]() |
#366 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens harrie vertel me eens, in jouw verhaal zijn er oneindig veel micro-lagen onder ons en zullen er oneindig veel macro-lagen boven ons komen, tijd moet in jouw verhaal dus ook oneindig zijn, niet? Hoe komt het dan dat wij zijn? Als er al een oneindige tijd voor ons geweest is, dan kan het niet dat wij nu zijn want wij hebben al oneindig veel tijd gehad om de oneindige lagen boven ons op te bouwen. (eens een filosofische vraag voor je want die wiskunde blijkt je nogal in de war te brengen). |
|
![]() |
![]() |
#367 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Want je doet het veel te ingewikkeld. Kijk het nog maar eens rustig na..... ![]() Citaat:
Het is gewoon een kwestie van enige verdere ontwikkeling op dit punt van volume en massa. Het is een probleem wat ik al eerder ben tegen gekomen. |
||||
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschil heeft een algemene betekenis en betekent hier natuurlijk: deling. Als je het hebt over het verschil tussen een hond en een kat, denk je dan dat je die beesten van elkaar moet aftrekken? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat de Einsteinaanhangers nog steeds niet gedaan hebben en ook de wetenschap zelf niet, niet beseffende dat hun theorieën van pure ellende van tegenstrijdigheden aan elkaar hangen. |
|
![]() |
![]() |
#370 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het een schatting dus wetenschappelijk gezien volkomen waardeloos. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#371 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bovendien veel beter verklaard dan het sprookje van de Oerknal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hebben het eeuwige verleden nodig gehad om die oneindige reeks in de microkosmos te bouwen. En zo is er ook altijd wat voor de toekomst om te doen. Citaat:
Je bent niet verder gekomen dan je bolletje wol, afgekeken van Bovenbuur, en niet in staat om uit te leggen wat je met je vraag bedoelde. Ik heb dat zelf maar moeten raden en heb ook de oplossing gevonden. En of jij die oplossing begrijpt is nog maar de vraag. |
|||||
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toevoer van materie uit de microkosmos.
Mocht er sprake zijn dat er gecompenseerd moet worden, dus dat er te weinig materie is omdat het soortelijk gewicht omlaag gaat over een veel grotere volume, dan is de voor de hand liggende mogelijkheid dat er materie vanuit de microkosmos wordt toegevoerd over de loop van de lange jaren der toekomst. Dus zo ongeveer als ook de wetenschap denkt dat het hele heelal uit een singulariteit is voortgekomen, waarin al onze massa zou zijn samengeperst geweest (bij mij uit een oneindige reeks van hogere culturen, binnen een voor ons korte tijd, maar voor de microwezentjes heel lang, eeuwig zelfs). Nu: dan moet het ook mogelijk zijn dat dit nog steeds aan de gang is binnen het ontwikkelingsproces van microkosmos naar macrokosmos. Dus zoals wij ons zullen ontwikkelen naar het niveau van de microkosmos, zullen we ook materie toegevoerd krijgen uit die microkosmos binnen het kader van die ontwikkeling. Nog afgezien van de vraag wat massa eigenlijk is, namelijk "gewoon" een ontwikkeling naar hogere vormen en hogere natuurwetten. |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die oneindige reeks van culturen eindigt nergens in de microkosmos, maar begint wel steeds weer opnieuw in de macrokosmos als evolutionair proces, dus zoals onze evolutie begonnen is. EERSTE DE ONEINDIGE LEEGTE VAN DE MACROKOSMOS. Dus eerst heb je de oneindige leegte van de macrokosmos en dan de superclusters van melkwegen en dan de zonnen en planeten en dan het leven op aarde en dan de microkosmos met zijn atomen uit ruimteschepen, waarin weer kleinere ruimteschepen zitten, enzovoort. HET LOOPT VAN MACROKOSMOS NAAR MICROKOSMOS Dus het loopt van macrokosmos naar microkosmos als een ruimtelijke oneindige reeks die tevens een eindeloze evolutie is. Richting microkosmos gaat het dan oneindig door zonder einde. HET BEGIN LIGT IN DE MACROKOSMOS. Maar in de macrokosmos begint het dan steeds weer opnieuw als wij met name straks weer macroreuzen in de macrokosmos gaan bouwen. Dan schuift die hele evolutionaire reeks een plaatsje op in de ontwikkeling van de evolutie. Want dan komen er macroreuzen bij en wij worden microwezens en de microwezens worden minimicrowezens. enzovoort. HET IS EEN EEUWIG SYSTEEM DAT NOOIT EENS DEFINITIEF IS BEGONNEN. Maar omdat dit systeem eeuwig is en nooit eens definitief is begonnen, is die hele reeks in de microkosmos ook oneindig. Het is hetzelfde als een getallenreeks van 1, 2, 3, 4. enzovoort, tot oneindig. Die reeks is nooit ontstaan en is eeuwig. Maar doorloopt zichzelf constant, dus: 1 wordt 2 en 2 wordt 3, 3 wordt 4, enzovoort. En omdat 1 (de mensen) dan wegvalt wordt deze door 2 (wijzelf als toekomstige microwezens) bijgebouwd in de vorm van macroreuzen. En 2 wordt weer gebouwd met behulp van 3 (de microwezens die mini-microwezens worden) enzovoort. Als je het even voor jezelf tekent kun je het zo begrijpen. De cultuurbeweging is als volgt: ..... 0 1 2 3 4 5 6 7 8 .....enzovoort. ... 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9......enzovoort. . 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 .......enzovoort. 0 = macrokosmos 1 = wij 2 = microwezens 3 = minimocrokosmos In de volgende rij schuift het steeds op: 0 wordt nu 1 = macrokosmos wordt macroreuzen. 1 wordt nu 2 = wij worden microwezens 2 wordt nu 3 = microwezens worden mini-microwezens, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je dat al nagerekend?..... ![]() Zo ongeveer 0.005 x 10^80 = 5 x 10^77 Veel en veel meer dan ik er naast zou kunnen zitten met mijn microwezentjes: slechts iets van hooguit 1000 x 10^45 = 10^48. Slechts 1/10^29ste deel van de schatting van de wetenschap...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#375 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#376 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En 10^80 is maar 6% groter dan 9.4 x 10^79, je mag hier dus gerust 10^80 zeggen. Dit is natuurlijk een groot verschil met jouw "ruwe benaderingen" van 10^42 tot 10^45, waar het 2de getal 1000 keer (dus honderd duizend procent!) groter is. |
|
![]() |
![]() |
#377 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De vraag die ik je stelde is een gekende vraag en 1 van de weinige voorbeelden waar filosofie een antwoord geeft op een wetenschappelijke vraag, nl. is tijd eeuwig? antwoord: neen want anders zou er al oneindig veel tijd moeten gepasseerd zijn is alles wat kan gebeuren al gebeurd zijn en zouden wij dus al lang geweest zijn en dat is niet het geval, wij zijn nu. Als iemand die filosofie zou gestudeerd hebben zou je hier al van gehoord moeten hebben. Die vraag kan ik perfect aanpassen aan jouw verhaal en je vragen, zijn er oneindig veel micro lagen onder de onze? antwoord: neen dat kan niet want onze laag en de lagen boven ons zouden dan al lang gebouwd moeten zijn en dat is niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn het sterren, veel en veel groter dan kleine microwezentjes. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#380 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is dus eigenlijk niks nieuws onder de zon. Lees Prediker in de Bijbel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen en verder al die lagen boven ons bouwen. Aldus doorloopt het oneindige systeem zichzelf telkens weer. Lees en bestudeer mijn atoomtheorie. |
|||||
![]() |