![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar hier gaat het over mijn atoomtheorie. |
|
|
|
|
|
#345 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij kunnen immers alleen op de oppervlakte wonen, maar de microwezentjes in de hele aarde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier volgt de berekening (schatting van het aantal microwezentjes in een ruimteschip: Het aantal is een biljard = 1000.000.000.000.000 = 10^15, dus 100.000 x zoveel als onze wereldbevolking. Een kubieke micro-kilometer voor elk microwezentje. Het volume van de aarde is ruw weg gelijk aan 10.000 kilometer tot de derde macht, dan is gelijk aan 10^12 kubieke kilometer. Zou een ruimteschip te vergelijken zijn met de aarde en zou elk microwezentje een ruimte hebben van een kubieke microkilometer, dan zouden er 10^12 = een biljoen microwezentjes in een ruimteschip wonen. Schat ik het aantal elementaire deeltjes per atoom op gemiddeld 10 (bedenk wel dat ons lichaam grotendeels uit water bestaan, dus uit de eenvoudigste atomen), dan wonen er ongeveer 10^28 (aantal atomen in ons lichaam) x 10^12 x 10 = 10^41 microwezentjes in ons lichaam. Een kubieke micro-hectometer voor elk microwezentje. Nu is een kubieke microkilometer een flinke ruimte, want de aarde heeft ongeveer een oppervlakte van 500.000.000 vierkante kilometer per (afgerond) 5 miljard inwoners, dat is 10 per vierkante kilometer, dat maakt omgerekend naar het volume, ongeveer 30 per kubieke kilometer. Maar aangezien de aarde voor grote delen onbewoond is en een ruimteschip ongetwijfeld veel beter ingericht, mag je wel rekenen dat een ruimteschip 1000 inwoners per kubieke microkilometer heeft, dus voor elk microwezentje 1 kubieke micro-hectometer. Dan wordt het aantal microwezentjes: 10^28 x 10^15 x 10 = 10^44 per menselijk lichaam. Nu: een kubieke hectometer is nog altijd heel veel ruimte dus het zouden er best nog eens 1000 x maar kunnen zijn......een triljoen dus..... |
||||
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar nu verwijt Mitgard jou dus dat je zelf ook geen alternatief weet voor mijn atoomtheorie. En in plaats dat je nou blij bent dat ik het massaprobleem heb opgelost, blijf je daar maar over doorzeuren. Laatst gewijzigd door harriechristus : 22 februari 2012 om 19:18. |
|
|
|
|
|
#347 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als we uit 10^75 heelallen een "macro-heelal" maken en de totale massa van dat "macro-heelal" is maar 10^50 van de som van de massa's van die 10^75 heelallen waaruit we het gecreeerd hebben, waar is de rest van de massa van die 10^75 heelallen dan naartoe??? Je zei zelf: Citaat:
waar gaat de rest van die massa naartoe dan? Een vraag die niet te beantwoorden is door over volumes te gaan beginnen zeveren. Laatst gewijzigd door Rizzz : 22 februari 2012 om 21:16. |
||
|
|
|
|
#348 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je faalt harrie, en je theorie nog meer! |
|
|
|
|
|
#349 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#350 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dus er is geen enkele massa verdwenen. Citaat:
Nu begrijp ik dan hoe dat zit. Dus dank daarvoor.... Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#353 | ||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
En als ik hier een vraag rond stelde herhaalde je nogmaals: Citaat:
En daarna nog een 3de keer: Citaat:
Nu is dit plots fout? |
||||
|
|
|
|
#354 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Punt blijft dat je uit volgende stelling duidelijk het verschil bedoelde, niet een deling: Citaat:
|
||
|
|
|
|
#355 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ook hier toon je weer aan dat je geen flauw benul hebt van met getallen met een macht boven te werken. 10^45 is duizend keer groter dan het getal 10^42, m.a.w. het getal 10^42 gaat duizend keer in het getal 10^45 Dus bovenstaande stelling is te vergelijken met al ik je zou vragen: “Wat was Jantje’s eindscore op z’n examen wiskunde” En jij zou antwoorden: “ergens tussen de 0.1% en 100%” (het getal 0.1 gaat ook 1000 keer in het getal 100) |
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik besef dat het een moeilijk probleem is, dus ik zal daar verder over nadenken. Verdere conclusie: die 10^50 heelallen komen dan ver uit elkaar te liggen in een volume van 10^75. Nu: dat is dan oké, want wordt een herhaling van de leegte die ook al in de atomen bestaat en tussen de sterren. Heeft dan ook te maken met het soortelijk gewicht van de elementaire deeltjes, die immers veel hoger moet zijn dan ons soortelijk gewicht, namelijk ongeveer 10^24 x zo groot. Want bijvoorbeeld 1 kg water is in de microkosmos samengeperst in veel kleinere eenheden. |
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het begrip verschil kan immers meerdere betekenissen hebben en is niet per se als aftreksom bedoeld. Ik heb bovendien als gezegd wat ik daarmede bedoelde. Dus je moet niet kinderachtig gaan worden. |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is geen tegenstrijdigheid van mijn atoomtheorie, maar gewoon een apart wetenschappelijk probleem omtrent massa en soortelijk gewicht.
Het was al bekend, namelijk dat in de massa veel lege ruimte is tussen de atomen en dan tussen de elementaire deeltjes, enzovoort, zodat massa eigenlijk leegte is. Je kunt het ook omdraaien dat leegte ook weer vol is met massa. Daar gaat het hier over. |
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook de wetenschap kan bijvoorbeeld niet precies vertellen hoeveel sterren of atomen er in het heelal zitten. Is het aantal atomen nu 10^80 0f 10^78? Stel je dan voor dat je dat verschil dat ze er naast zit op je bord zou krijgen. Zulke kinderachtige vergelijkingen moet je toch te boven zijn om je met wetenschap bezig te kunnen houden. |
|
|
|